שיווק משפיענים באינסטגרם – כיצד לעשות זאת נכון?

שיווק משפיענים באינסטגרם – כיצד לעשות זאת נכון ולקבל את התוצאות שרציתם

 

שיווק משפיענים באינסטגרם

 

אתם משוטטים באינסטגרם ורואים את הסלב החביבה עליכם מצולמת כשהיא משתמשת בקרם פנים X ולובשת מותג Y. כולם כבר מכירים את התמונות האלה – זה כמובן לא מקרי – זה שיווק משפיענים באינסטגרם.
זה מאד יכול להיות מאד יעיל, אך עלול להיות מאד יקר אז איך עושים זאת נכון?

 

תוכן שיווקי הוא לא דבר חדש, שף שמשתמש בתוכנית הבישול שלו בסירים מתוצרת חברה אחת ופותח שקית קמח של חברה אחרת. עם הפופלריות הגואה של האינסטגרם התוכן השיווקי עבר לשם, השף קיבל שם חדש – משפיען, והנושא קיבל את הכותרת: שיווק משפיענים באינסטגרם.

הרעיון הוא פשוט – לכל משפיען, הפופלרי בתחום בקהל מסוימים, ויש חשבון אינסטגרם פעיל עם כמות גדול ומשתנה של עוקבים והוא מקבל כסף עבור תוכן בו הוא נראה משתמש במוצר.

על מנת שבאמת עלות שכרו של המשפיען תצדיק את ההשקעה, חייבים לעשות זאת נכון.

הנה כמה המלצות איך לעשות זאת

דבר ראשון להבין מה זה משפיען

למרות מה שרבים חושבים, למשפיען לא חייבים להיות מאות אלפי עוקבים באינסטגרם. דווקא לאלו עם קהל קטן יותר יש רמות מעורבות גבוהות יותר.

משפיענים פועלים בנישות שונות, עם קהל עוקבים שונה ויש להם דרכים שונות ליצור תוכן.

שיווק באינסטגרם משפיענים

מתוך סטטיסטה

יש 4 רמות של משפיענים

  1. קטנים – בדרך כל עם פחות מ- 10 אלפים עוקבים, אך עם רמות מעורבות גבוהות יחסית, עלוית נמוכות יותר ואחוז גבוה יותר של החזר על ההשקעה וכן רמות נאמנות גבוהות של העוקבים. בדרך כלל פועלים בנישה מסוימת ופועלים בקרב קהילה נאמנה.
  2. משפיענים מיקרו – בד"כ עם קהל קטן מ- 100 אלף. ידועים כמומחים בתחומם. אך עדיין רמות המעורבות שהם מסוגלים לייצר הן גבוהות יחסית, הודות ליחסים הדוקים עם קהל העוקבים שלהם.
  3. משפיעני מאקרו – בד"כ עם קהל עוקבים בין 100 אלף למיליון. הרבה מהם סלברטאים או משפעני מיקרו שהצליחו ליצור קהל עוקבים גדול יותר והפעילות באינסטגרם היא עיסוקם המרכזי.
  4. משפיעני מגה – בד"כ עם יותר מ- 1 מיליון עוקבים. בדרך כלל סלברטאים או דמויות ציבוריות מוכרות מאד. עלות שיתוף פעולה איתם יהיה גבוה מאד, יזכה לחשיפה רבה, אך רמות המעורבות יהיו נמוכות יחסית.

אי אפשר לדבר עם משפיענים בלי להזכיר את המספר אחת והמגה מגה משפיענית – קיארה פראני. עם מעל 20 מיליון עוקבים ושלל מותגי על שרק מחכים לתורם. בפוסט כאן היא מקדמת בין היתר את לואי ויטון, החיים שלה דבש.

שיווק משפיענים באינסטגרם

הגדירו את קהל היעד שלכם

על מנת שקמפיין יצליח אתם צריכים לדעת על מי אתם רוצים להשפיע. ככל שתגדירו את קהל היעד שלכם באופן מדויק יותר, כך גדלים סיכויי הפעילות להצליח.

האם אתם מטרגטים נשים או גברים? צעירים או מבוגרים? מה הם אוהבים? מה חשוב להם? איפה הם גרים? ועוד.

 

הגדירו מטרות

מה אתם רוצים להשיג בפעילות? מכירות? חשיפה? עוקבים? מבקרים בחנות? הרשמה לאירוע, רשימת תפוצה או אולי יחסי ציבור.

חשוב מאד לקבוע גם מטרות מדידות. לא ניתן יהיה להבין אם הקמפיין הצליח ללא הגדות אלו.

 

מה תרצו ליצור

יש כמה סוגים של תוכן שניתן לייצר בשיתוף פעולה עם המשפיען, חשבו מה יתאים לכם ביותר: פוסט, סטוריז, וידאו או אולי אירוע עם הופעתו של המשפיען.

נטלי דדון, עם מעל 700 אלף עוקבים, היא משפיענית מבוקשת. בעמוד האינטסגרם שלה אפשר לראות שלל פוטסטים מקודמים (והיא בהחלט מתפרנסת מזה לא רע), בסרטון פה היא מקדמת את מותג שפתונים שכולל תחרות.

שיווק באינסטגרם שיווק משפיענים

מצאו את המשפיען המתאים לכם ביותר

האם אייל גולן יתאים לקידום מוצרים טבעוניים? האם מושיק רוט יעשה עבודה טובה קידום נעלי ספורט? כנראה שלא, אמנם הם מוכרים מאד, אך לחלוטין לא מחוברים לעולמות התוכן הנ"ל וכך גם הקהל שלהם.
המשפיען חייב להיות מוכר ואהוד בקרב הקהל שלכם, הוא כמו המלצה של חברים או משפחה, שהיא אחד הדברים שהכי משפיעים על החלטת קניה.

איך לבחור את המשפיען:

* שוטטו ברחבי האינסטגרם בתחומים הקרובים לשלכם, ראו למי שייכים הפוסטים בעלי רמות המעורבות הכי גבוהות
* עברו אחד אחד וראו אלו שהמדרים אוטנטיות, משדרים ערכים דומים לשלכם ואפילו גם יכולים להפוך ללקוח שלכם
* העריכו את התקציב העומד לרשותכם לפעילות זאת.
* לאחר שיש לכם רשימה של כמה משפיענים מהתחום היכולים להתאים לכם גם מבחינה תקציבית – אל תבחרו את המשפיען עם כמות העוקבים הגבוהה ביותר, אלא את זה שהכי קרוב לעולם שלכם, זה שמצליח לייצר סביבו קהילה נאמנה.
* וודאו כי המשפיען "לא מוכר עצמו למוות"  – שיש לו מספיק פוסטים ותוכן שאינו למטרות קידום, זה פוגע מאד באמינות.

בחרו את הדרך להגיע למשפיען

האם אתם רוצים להגיע למשפיען בעצמכם ובאופן ישיר (לשלוח לו הודעה ולעניין אותו בשיתוף פעולה) או לבחור סוכנות שתעשה זאת עבורכם.

זה תלוי ב:
* התקציב העומד לרשותכם, סוכנות כמובן תוסיף את העמלה שלה לעלות אך תחסוך לכם זמן בחיפושים ובפניות.
* משפיענים מוכרים ובעלי מספר עוקבים גבוה עובדים בדרך כלל עם סוכנויות.

תכננו את התקציב

כל משפיען ידרוש מכם סכום אחר, זה תלוי בו ובעיקר בכמות העוקבים שיש לו – ככל שיש לו יותר עוקבים, כך המחיר עולה.

כמה יעלה לכם פוסט באינסטגרם? הנה ההערכה (למרות שהנתונים הם מארה"ב, המחירים בארץ יהיו פחות או יותר דומים)

שיווק משפיענים באינסטגרם

בחרו את התוכן הנכון

לאחר שבחרתם את המשפיען, עבדו איתו על מנת לבחור את התזמון ואת התוכן הנכונים ביותר. בדקו את התכנים שלו ודומיו וראו מה קיבל את רמות המעורבות הגבוהות ביותר.

חשוב מאד להתייחס לאסטרטגיית השיווק והתוכן שלכם, וכן לזה של המשפיען

התוכן שתצרו יושפע ממספר גורמים:

* מה כבר הוכיח את עצמו באינסטגרם ומה שהקהל אוהב
*הצרכים שלכם
* והסגנון של המשפיען (אתם לא רוצים משהו שיראה שונה לגמרי ממה שהוא רגיל לעשות, כי זה עלול להראות לא שייך).
* מה המתחרים שלכם עושים

תכננו את הפעילות

לאחר שהחלטתם על התוכן, הסגנון והמסר – צרו אותו. כמובן, כמו בכל דבר כמעט, חשוב לתכנן מראש:
מה סוגי התוכן שאתם רוצים?
מתי יעלה כל פוסט?

אתם רוצים להיות ערוכים לקראת כל פוסט שעולה על מנת שתהיו אונליין על מנת לקדם לסייע בקידומו.

וודאו כי התוכן איכותי מאד

כל הפעולות שעשיתם עד כה מתנקזות לרגע הזה – ליצירת התוכן. אם התוכן לא יהיה איכותי ולא מצולם היטב – זה יהיה כשלון ידוע מראש. וודאו כי המשפיען שלכם עושה עבודה טובה. בקשו לראות את התוכן לפני שעולה לאינסטגרם

 

בדקו, נתחו ושפרו

הרי בתחילת התהליך קבעתם מטרות ויעדים מדידים. בדקו את התוצאות שקיבלתם מול היעדים וראו מה עבדו ומה לא ומדוע.

פעילות עם משפיענים, בטח למותגים קטנים יותר, היא תהליך חשוב ויקר ולכן חשוב שתבינו בדיוק מה אתם צריכים לעשות בפעם הבאה, כך שתשיגו תוצאות טובות יותר.

בהצלחה.

רוצים לדעת יותר על שירותי השיווק הדיגיטלי שלנו – קראו כאן

 

פוסטים נוספים שלנו שיכולים לעניין אתכם:

הקמת עמוד אינסטגרם – איך ליצור את התוכן הנכון עבורכם?

כיצד להשתמש נכון בהאשטגים על מנת לקדם את העמוד שלכם?

אינסטגרם למותגי אופנה – אילו תכנים כדאי להלעלות?

הצ'ק ליסט לעמוד אינסטגרם מצליח

 

 

 

גלילה לראש העמוד