שיווק באמצעות תוכן – 10 סיבות למה מאד כדאי שיהיה לכם בלוג?

שיווק באמצעות תוכן – עשר סיבות למה כדאי מאד שיהיה לכם בלוג?

 

שיווק באמצעות תוכן

אם הגעתם לעמוד הזה, אתם אולי יכולים להתחיל להבין את חשיבותו של הבלוג. שיווק באמצעות תוכן הוא אחד מכלי השיווק היעילים והחשובים ביותר והוא כולל סוגי תכנים שונים ומגוונים בפלטפורמות שונות. הפעם נתייחס לבלוג ולמה כל עסק בכלל, וחנות וירטואלית בפרט, צריכים אחד.

הוא המלך הבלתי מעורער כבר שנים, הוא מרומם (או מוריד) מותגים ועסקים – התוכן, על סוגיו וגווניו השונים. שיווק באמצעות תוכן הוא אחד מהכלים השיווקיים החזקים ביותר. זה יכול להיות סרטונים, תמונות, הפעם נתייחס למילים, לבלוג

למה כדאי שיהיה לכם בלוג? קבלו את 10 הסיבות

1. עוזר לקדם את העסק שלכם בגוגל

אם הגעתם לעמוד הזה כנראה שחיפשתם מילים/ביטויים מסויים שמופיעים בפוסט הזה. גוגל אוהב תוכן, וכאשר אתם משקיעים בתוכן איכותי, שכתוב היטב וכולל את מילות המפתח החשובות בתחום שלכם, גוגל יראה את האתר שכלם גבוה בתוצאות החיפוש וכך תקבלו יותר תנועה לאתר שלכם. יהיה לכם קשה עד קשה מאד לקדם אורגנית את האתר ללא כמות גדולה של טקסטים, המשווה ברורה – יותר תוכן עשיר (כאמור, בנוי נכון עם מילות מפתח) = יותר פעמים תופיעו בתוצאות חיפוש = יותר תנועה אליכם = יותר לקוחות.

אבל רגע לפני שאתם מתחילים לכתוב בשצף קצף פוסטים מופלאים – כדאי
* להתייעץ עם אנשי SEO על מנת להבין אילו מילות מפתח בדיוק כדאי לכם לקדם (מה רמת התחרות וכמות החיפושים של כל מילה) וכן מה המבנה הנכון (כותרות, תמונות וכו).

* לחשוב מה באמת מעניין את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ולכתוב על זה.

 

2. הופך אתכם למומחים בתחום

כאשר אתם מתייחסים למה מעניין את הלקוחות שלכם, וכותבים על זה לעומק, זה יוצר לכם מוניטין של מומחים בתחום ואנשים תמיד מעדיפים לקנות ממשהו שהוא מומחה ומכיר את התחום. זה מראה שהעסק שלכם רציני, עמוק, משקיע בלקוחות. למשל אם יש לכם חנות לקוסמטיקה טבעית, אתם יכולים (וממש חייבים) לכתוב על היתרונות של כל אחד מהשמנים, איך ליצור בבית מוצרי קוסמטיקה בקלות, המלצות לטיפוח סוגי עור שונים, פתרון בעיות, הצערת העור  – כאשר לקוחה תחפש "שמנים טבעיים לאנטי אייג'ינג" היא תתרשם מרמת הידע שלכם, מההשקעה הרבה, ותזמין ממכם את השמנים.

 

3. מעשיר את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ונותן להם מידע חיוני

בגישת השיווק המאד פופלרית היום ה- INBOUND, מאמינים שאם תשקיעו בלקוחות, הפוטנציאליים והקיימים, תעשירו אותם במידע רב, תנו להם ערך – הם יעדיפו לקנות מכם, וגם יגלו נאמנות רבה יותר אליכם. ואחת הדרכים שלכם לתת ערך ללקוחות שלכם – היא לשתף אותם בידע ומידע שיש לכם, לענות להם על שאלות שיש להם.

 

4. יוצר מעורבות של הלקוחות שלכם

במקום שיהיה לכם רק אתר מכירה אתם יכולים להשתמש בבלוג שלכם ככלי לערב את הלקוחות שלכם באופן שוטף. אם נחזור לחנות הקוסמטיקה הטבעית, אתם יכולים לשתף מוצרים מוצלחים שלקוחות שלכם יצרו. להעלות תמונות שלהם, זה מייד יוצר מעורבות, ומעורבות זה רגשות, זה שיתופים, זה חשיפה ובסופו של דבר עוד לקוחות והזמנות.

 

5. מקום לספר את הסיפור המיוחד שלכם

נשים לרגע בצד את מילות מפתח, מוניטין, שיפור המרות וכל הנושאים השיווקיים – בלוג יכול להוות במה לעסק שלכם, אתם יכולים לכתוב גם על הדברים שמעניינים אתכם, על מקורות ההשראה שלכם, לתת רקע לעסק, לספר את הסיפור שלכם, להודיע על השקות, מוצרים חדשים וכו. כל זה יכול ליצור חיבור רגשי עמוק יותר עם הלקוחות (ואם מסתדר להכניס לפחות מילת מפתח אחת חשובה…)

שיווק באמצעות תוכן למה צריך בלוג

6. יכול ליצור עניין בפני עצמו

בלוג טוב כשלעצמו יכול ליצור עניין רב בקרב אנשים המתעניינים בתחום. יש לבוגרים רבים שהפכו למשפיענים בתחומם ולמיני סלב.

זה יכול לעבוד רק אם הבלוג כתוב באופן אישי, בשפה קלילה (שבה מדברים קהל המטרה), עשיר בתוכן, מגוון, כיפי ומהנה.

 

7. קידום האתר על ידי תוכן וקבלת לידים איכותיים

אחת מאפשרויות הקידום הנהדרות כיום היא קידום תוכן (בטח שמעתם על טאבולה ואאוטבריין). אתם יכולים לקדם פוסטים שלכם, וכך למשוך את תשומת הלב של אנשים שזה באמת מעניין אותם, וכך לקבל לידים איכותיים מאד. מי שיגיע לפוסט, גם יוכל לשוטט בבלוג, להתרשם ואז בהמשך גם להפוך ללקוח שלכם.

שיווק באמצעות תוכן ויצירת בלוג

8. תומך במאמצי השיווק במדיה החברתית

הבלוג שלכם הוא חלק ממערך השיווק הדיגיטלי –  הרשתות החברתיות. הוא יכול לחזק אותם והן אותו. אם למשל יש לכם חנות לכלי בית מעוצבים ואתם עושים מבצע על כל צלחות הקרמיקה, באינסטוש תעלו תמונות נפלאות של הצלחות ושל שולחנות ערוכים ותספרו על הפוסטים החדשים בנושא בבלוג. ובבלוג תספרו על איך עושים צלחות כאלו, איך להשתמש בהן לעיצוב השולחן וכמובן שתוסיפו קישורים רלוונטיים לעמודי המוצר השונים וכמובן הציעו לעקוב אחריכם באינסטוש (וכמובן קישור). כך שמי שנושא זה קרוב איכשהו לליבו לא יפספס אתכם.

 

9. הופך אתכם ליותר מיוחדים

ביננו, תמיד תמצאו משהו שיש לו כמעט את אותם מוצרים כמו שלכם, והתחרות על ליבו של הלקוח לא תמיד פשוטה. אבל לאף אחד לא יהיה בלוג כמו שלכם – כי הוא יהיה אישי, כי הוא יהיה עשיר, כי הוא יספר את הסיפור שלכם ויהפוך אתכם למיוחדים יותר.

 

10. עוזר לשפר את יחסי ההמרה

כאמור, בלוג מעשיר את ידע הלקוחות, יותר קל להם למצוא אתכם, הם מתרשמים מהידע והבקיאות שלכם בתחום, הם מרגישים שאתם משקיעים בלקוחות ובעסק שלכם. וברגע האמת, כאשר יצטרכו לבחור בינכם לבין המתחרה שלכם (שיש לו מוצר מאד דומה) מאד יתכן והם יעדיפו אתכם.

בהצלחה

 

יש לכם שאלות לגבי ניהול תוכן? רוצים ליצור ולא יודעים איך? שאלו אותנו

 

עוד פוסטים שיכולים לעניין אתכם

מה שיווק תוכן ולמה הוא כל כך חשוב לעסק שלכם

ניהול תוכן ברשתות החברתיות

תכנים שכדאי להעלות לאינסטגרם של חנויות אופנה

גלילה לראש העמוד