ניהול עמוד אינסטגרם – הצ'ק ליסט לעמוד מצליח

ניהול עמוד אינסטגרם – הצ'ק ליסט לעמוד מצליח עם המון עוקבים ומלא מעורבות

 

ניהול עמוד אינסטגרם למותגי לייף סטייל

 

 

אם יש לכם עסק או חנות וירטואלית בתחומים כמו תיירות, לייף סטייל ואוכל, אינסטגרם הוא המקום להיות בו, הרשת בהחלט יכולה להפוך לאחד מערוצי השיווק והמכירות החשובים שלכם. אך על מנת להצליח שם צריך להשקיע. ניהול עמוד אינסטגרם משגשג מצריך התייחסות ועבודה כל הזמן, הנה הצ'ק ליסט לעמוד אינסטגרם מצליח

כולם רוצים מיליוני עוקבים באינסטוש ומלא לייקים ותגובות. אך כדי להגיע לשם, צריך להתחיל בהתחלה –  בניהול, ניהול עמוד אינסטגרם קפדני, שמתייחס לכל הדברים החשובים, מההקמה ועד הניהול השוטף.

יש כאלו שיעשו קיצורי דרך, יקנו עוקבים, לייקים ותגובות, כסף אולי יקנה עוקבים, אך לא יקנה אהבה –  (מעבר לזה שהם מסתכנים בסגירת החשבון שלהם) והם כנראה לא באמת מבינים את המהות של המדיה הנפלאה – יצירת עוקבים – תרתי משמע – קהל שהולך אחריכם, אוהב אתכם, מגיב, רוצה לשמוע מה יש לכם להגיד ולהציע וגם יקנה ממכם.

אז מה הם הדברים החשובים בניהול עמוד אינסטגרם מצליח? הנה הצ'ק ליסט.

 עוד לפני שיש עמוד

(או אם יש עמוד, כדאי לבדוק שסימנתם וי בצק ליסט)

◊ יש תוכנית אסטרטגית

למה אתם רוצים להיות פעילים במדיה הזאת? מה אתם רוצים להשיג מהפעילות בה, איך אתם מתכננים לעשות להשיג זאת? מי יעשה זאת? כמה כסף יש לכם להשקיע בפעילות? אלו שאלות חשובות שחשוב לענות עליהן.

◊ יש מדדי מפתח

הצלחה של פעילות שיווקית היא תמיד ביחס למדד מסויים ואיך תדעו שהצלחתם אם אין לכם מדדים? קבעו מה אתם רוצים להשיג: 1000 עוקבים חדשים בכל חודש, 200 לייקים לפחות בכל פוסט, 5 שיתופים לכל פוסט וכו.

◊ יש תוכנית פעולה ותוכן

אחרי שיש לכם תוכנית אסטרטגית, יצירת תוכנית פעולה היא קלה יותר, אתם יודעים מה אתם רוצים ואיך להשיג זאת – יוצרים תוכן שנתי, חודשי ושבועי. כך שאתם יודעים בדיוק מה אלו תכנים אתם צריכים להכין, מתי ולמה.

◊ כתבתם את סיפור המותג

אנשים אוהבים להתחבר לסיפור מאחורי המותגים, זה יוצר להם חיבור רגשי ועמוק יותר. ולכם יוצר זהות מותגית שתאפייןמה הסיפור שלכם? באמת? מה גרם לכם להיות העסק שאתם? מה מאפיין אתכם? מה מייחד אתכם?

◊ מכירים היטב את הקהל שלכם

מי הקהל שלכם? מה הוא עושה? איפה הוא נמצא? מה מעניין אותו? איפה הוא מבלה? איך הוא קונה? אתם חייבים להכיר היטב את הקהל שלכם על מנת לתת לו את מה שהוא מחפש ומצפה למצוא. בנו פרסונה (דמות וירטואלית) עם תמונה, שם ואופי -זה תמיד יעזור לכם.

◊ איפיון הסגנון והשפה

איך יראה העמוד שלכם? מה הצבעים שישלטו? באילו פילטרים אתם רוצים לעשות שימוש?
מה יהיה סגנון השפה בה תכתבו? מקצועי? סלנג? קולי ומגניב?
כאשר אתם חושבים על השאלות האלו – חשבו על הקהל שלכם, למה הוא הכי יתחבר ולפי זה תחליטו.

◊ יש בנק תכנים יפים ומגוונים

אחד ממפתחות ההצלחה באינסטגרם הוא התמדה – להעלות תכנים בזמנים קבועים ולאורך זמן. על מנת שיהיה לכם קל יותר, מומלץ מאד להכין בנק תכנים, שיכללו תמונות, סטוריז וסרטונים בנושאים שונים – הכל לפי תוכנית הפעולה שלכם

◊ יש תוכן הכי איכותי

אם התוכן שלכם לא יהיה איכותי, התמונות לא יהיו נפלאות – שום דבר לא יעזור לקדם את העמוד. זאת מהות האינסטגרם -דברים יפים וטובים.

 

מקימים עמוד

הכנתם את התשתית ועכשיו, תכל'ס מקימים את העמוד.

◊ יש תמונת פרופיל מצוינת

אם העסק הוא את והוא נושא את שמכם, הכי טוב להוסיף תמונה שלכם, אם מדובר במותג או חברה גדולה יותר – מומלץ להוסיף את הלוגו

◊ כתבתם BIO שגורם לקורא להתאהב

ה- BIO ממוקם בפריים לוקיישן, כל מי שיכנס לעמוד שלכם יראה אותו בכמה מילים ואימוג'י אתם צריכים ליצור עניין אצל המבקר ולגרום לו לבדוק מי אתם. זה המקום לספר מי אתם, למה אתם מיוחדים, איך אתם רואים את העולם וכו.
זהו המקום היחיד בו אתם יכולים להוסיף קישור  – חשוב להשתמש בקישור הזה בתבונה ולשנות אותו בהתאם לצרכים.

◊ יש Highlights

ה- highlights, אותם עיגולים קטנים מתחת לביו שלכם, שהם בעצם סטוריז קבועים (שלא נעלמים לאחר 24 שעות, אך ניתן להחליפם בהתאם לצורך) ובשל מיקומם האסטרטגי והיכולת להוסיף נושאים, הם בהחלט הופכים לחשובים ביותר. מה הכי חשוב לכם שידעו עליכם?  מה שירות/מוצר הדגל שלכם? מה מבדל אתכם? איך אתם באני הכי מגניב שלכם? אילו כמה רעיונות לסטוריז שכדאי להוסיף בהיילייטס.

◊ יש בנק תכנים בהתאם לתוכנית הפעולה

תוכן ויזואלי נפלא ומגוון הוא המהות של אינסטגרם ואתם חייבים ליצור לכם מאגר/בנק/קופה של תמונות/סרטונים/סטוריז ערוכים ויפים שאתם יכולים להעלות בכל רגע. יהיה לכם יותר קשה לנהל עמוד מצליח לאורך זמן אם לא תצרו זאת. בהתאם לרמת הפעילות שלכם הקדישו זמן קבוע ליצירת תכנים.

 

מנהלים את העמוד

 

◊ מעלים תוכן מגוון: תמונות, סטוריז ווידאו בתדירות ובאופן קבוע

הכנתם  תוכנית פעולה, יצרתם תכנים נפלאים, סוף סוף אחרי כל פעולות ההקמה, אפשר להעלות את התוכן. יש היום תוכנות שעושות את ניהול המדיה הדיגיטלית לקלה יותר (לייטר, הוטסיוט) המאפשרות בין היתר העלאה אוטומטית של התכנים לפי תזמון קבוע מראש.

◊ יש תיאורים/סיפורים נפלאים לכל פוסט

"ההקשר הוא הקובע" – אם למשל יש לכם מותג תכשיטים והעלאתם תמונה של טבעת שעיצבתם – התמונה יפה, זה נחמד. אבל בתיאור כתבתם שיצרתם את הטבעת בהשראת תכשיט ישן של סבתא רבא שלכם שעלתה לארץ בשנות ה- 30 וכל הרכוש שהיה לה זה התכשיט הזה שעובר מדור לדור במשפחה שלכם – עכשיו ממש ריגשתם וקבלו לייק ושיתוף.

לא צריך לכתוב מגילות, אבל כמה שורות, על ההקשר של התמונה, למה העלאתם אותה? מה הרקע? ספרו סיפור קטן.

◊ יש האשטגים מגוונים

הסולמיות הקטנות שמקטלגות עולמות.  כדאי מאד ליצור רשימות של האשטגים רלוונטיים ומגוונים בתחום שלכם בפופולריות משתנה. לכל תוכן שאתם מעלים מוסיפים האשטגים שיחשפו אותו ואת העמוד שלכם לעולמות חדשים של עוקבים. מומלץ לקרוא את הפוסט הזה בנושא האשטגים.

◊ ביקור יומי ופעילות באינסטוש

ככל שתהיו פעילים יותר באינסטגרם: תעלו פוסטים באופן קבוע, תשתפו תכנים של אחרים, תעשו שיתופי פעולה, תגיבו, תוסיפו עוקב וכו – כך תניעו את גלגלי הלוגריתם שם ושיתחיל להתייחס אליכם ברצינות. רבים ממנהלי העמודים באינסטגרם חושבים שכל מה שצריך זה להעלות תמונות יפות פה ושם וזה – אך זה רק ההתחלה. אז פנו לכם מקום – והייו פעילים בכל יום.

◊ משתפים תכנים ויראלים של אחרים

אחד הדברים הנפלאים באינסטגרם זה שאתם יכולים להנות מהצלחה של אחרים – כאשר אתם מזהים פוסטים ויראלים (שפע לייקים ותגובות) בתחום שרלוונטי לעולם שלכם, אתם יכולים לשתף אותם בעמוד שלכם ולקבל גם חלק מהאהדה – פשוט ונפלא, לא? זה טוב במיוחד לעמודים מתחילים שעדיין לא זכו להכרה וחשיפה.
כמה נקודות חשובות בנושא: * חייבים לתת קרדיט * הפוסט צריך להיות "טרי" (מהשעות האחרונות) * כדאי מאד שיהיה רלוונטי אליכם ולקהל המטרה שלכם.

◊ נשארים מעודכים ומעדכנים

לא משנה באיזה תחום אתם עוסקים, חשוב מאד שתשארו מעודכנים, גם בגלל האינטסגרם. אתם רוצים להראות לקהל שלכם שאתם מאסטרים בתעשיה שלכם, מכירים את כל מה שקורה ומעודכנים בכל החדשות. קרה משהו חשוב – אתם בזריזות מעלים פוסט ומספרים איך האירוע משפיע/מתחבר עליכם. עמוד טוב הוא עמוד שהעוקבים אחריו יודעים ממנו מה קורה בתחום הזה.

◊ בודקים את האנליטיקס

הדרך היחידה שלכם ללמוד טוב יותר על הפעילות בעמוד שלכם ולשפר את התוצאות היא דרך ה- INSIGHTS – האנליטיקס. מי האנשים שעוקבים אחריכם, מאיפה הם, מתי הם פעילות. כמה חשיפות היו לפוסטים, מי ראה? ועוד אין ספור נתונים שאתם יכולים לקבל.

 

◊ יודעים מי המתחרים שלכם ועוקבים אחריהם

אתם חייבים להכיר את המתחרים שלכם באינסטגרם, לעקוב אחריהם ולראות מה הם עושים, מה התוכן שהם מעלים, מי מגיב להם, מה התדירות של העלאת התכנים, האם עושים שיתופי פעולה, איך הם מצליחים להוסיף עוקבים? יש כל כך הרבה דברים שאפשר ללמוד מהדברים הטובים והבעייתיים, לקבל השראה. כדאי שזה יהיה חלק בלתי נפרד מהביקור היומי שלכם ברשת.

לסיכום

ניהול עמוד אינסטגרם הוא עולם שלם מהנה, אסטתי ומאתגר, המחייב התייחסות לגורמים רבים. מעבר לתוכן, שחייב כמובן להיות איכותי ומגוון ומהווה את הבסיס החשוב ביותר, אתם חייבים להיות פעילים, ליזום פעילויות שונות, לבדוק את התוצאות ולהשתפר כל הזמן

רוצים לדעת יותר על שירותי השיווק הדיגיטלי שלנו – קראו כאן

 

פוסטים נוספים שלנו שיכולים לעניין אתכם:

הקמת עמוד אינסטגרם – איך ליצור את התוכן הנכון עבורכם?

שימוש בסטוריז של האינסטגרם לקידום החנות הוירטואלית שלכם

אינסטגרם למותגי אופנה – אילו תכנים כדאי להלעלות?

הבעיות השיווקיות שעלולות להביא לסגירת החנות הוירטואלית שלכם

 

 

 

 

שיתוף הפוסט

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp

צרו איתי קשר

בואו נתחיל!