כל כמה שנים יש מהפכה טכנולוגית המשנה את העולם. בתחילת שנות ה 90 (אולי לפני) נכנס האינטרנט לכל מקוםו, אח"כ הגיע גוגל ושינה את הדרך בה אנו מחפשים מידע, ב 2007 אפל הביאה לנוו את האייפון, הטלפון החכם שכל חיינו מרוכזים בו, ובשנתיים האחרונות יש לנוו את הבינה המלאכותית, שהופכת יוצרות ויוצרים ומשפיעה על כל תחום.
אחת התחומים שהבינה המלאוכתית השפיעה עליו מאד הוא יצירת תוכן בכלל ולמדיה החברתית בפרט.
בינה מלאכותית (AI) למדיה חברתית: אם אתם מנהללי עמודים או יוצרי תוכן, הנה מדריך שיעזור לכם ליצור תוכן בקלות, מהירות ויעילות במדיה החברתית
בינה מלאכותית AI למדיה חברתית: כיצד להתחיל?
כתבתי על מהפכות, אחת מהמהפכות הנוספות שכבר התחילה היא שבעתיד נדבר בשפה אחרת… שפת הפרומפטים. ולא משנה אם אתם עובדים עם CHAT GPT, קלוד, קופילוט, גמיני או כלי אחר, הרעיון הוא זהה.
הפרומפטים הם אותן הנחיות כתובות לכלי ה AI שבעזרתו אנו מקבלים את התוצרים המבוקשים והרצויים.
אם אתם רוצים לקבל תוצרים/תוכן מדויק, אתם צריכים לדעת איך לכתוב פרומפטים נכון, תחום שאפילו קיבל שם מפוצץ הנדסת פרומפטטים: PROMPT ENGEENIRING,
איך לכתוב פרומפטים נכון בכלל ולמדיה החברתית בפרט?
על מנת שתוכלו לקבל בדיוק את התוכן שאתם רוצים, אתם צריכים לתת לכלי AI שלכם את כל המידע שהוא צריך על מנת לבצע את המשימה בצורה הטובה ביותר.
לכן חשוב להגיד לו את הדברים הבאים:
- הגדירו את המטרה שלכם: התחילו עם מטרה ברורה. מה מטרת התוכן שאתם צריכים? האם להניע לפעולה? למכור? ליור מעורבות וכו.
- ציינו מי הקהל שלכם: למי אתם רוצים לכתוב? בני דור המילניום, הורים, חובבי כושר או פאשניסטות?
- הדגישו את קול המותג שלך: האם המותג שלכם שובב, רשמי, מעורר השראה או קריפי? זה עוזר ל-ChatGPT ולכלי AI אחרים להתיישר עם הטון שלכם
- פרטו את סוג התוכן שאתם צריכים: מה אתם רוצים לקבל? פוסט, תסריט, מידע, הגדירו זאת לכלי ה AI שלכם
- תגידו לו מה המעורבות הרצויה: האם אתם רוצים לייקים, שיתופים, תגובות או קליקים? זה יכול להנחות את הכלי שלכם ליצור פוסט יעיל יותר.
- שלבו מילות מפתח: מומלץ לכלול מילות מפתח רלוונטיות שאתם רוצים שהתוכן יתמקד בהן.
- הגדירו אילוצי אורך: אם יש מגבלת מילים (במיוחד עבור פלטפורמות כמו טוויטר).
- בקשו מספר אפשרויות: זה מבטיח שתקבלו מספר אפשרויות לבחירה, מה שמאפשר גמישות ובחירה.
- בדקו וחדדו: קראו היטב את התוכןן שקיבלתם, חדדו ואם צריך, שפרו את הבקשה שלכם.
מה הפרומפט שלכם צריך להכיל?
- בהתחלה הגדירו לו את התפקיד: הגדירו לכלי ה AI שלכם איזה תפקיד אתם רוצים שהוא ימלא.
- נושא ברור: לאיזה נושא מדויק וספציפי אתם רוצים שהוא יתייחס?.
- מטרת הפרומפט: למה אתם צריכים את התוכן? פוסט מצחיק לאינסטגרם?
- אורך רצוי: מה אורך התוכן שאתם צריכים, אפשר ממש להגדיר מספר מילים.
- הוראות נוספות: באיזה סגנון, שפה, טון אתם רוצים את התוכן
בינה מלאכותית למדיה חברתית: פרומפטים לדוגמא
בקשה לרעיונות לתכנים
- "התנהג כמו [התפקיד] אנא רשום לפחות עשרה רעיונות שונים, עם בולטים, לתוכן מעניין לפוסטים ב [פלטפורמת מדיה חברתית] שיכול לשפר המעורבות בעמוד בנושא [נושא הדף]."
- "אני מרגיש תקוע עם הפוסטים שלי במדיה החברתית על [נושא]. צור לפחות עשרה רעיונות יצירתיים עבורי לשימוש ב[פלטפורמה].
- "אני רוצה לפחות עשרה רעיונות לעניין [פלטפורמת מדיה חברתית] תוכן המתמקד ב[נושא], מעוצב ברשימת תבליטים."
- "צור לפחות עשרה רעיונות לקידום פוסטים באינסטגרם שעוסקים ב (סוג מוצר), שיכילו טיפים כיצד להשתמש במוצר והתועלות שלו"
- "כתוב לפחות עשרה רעיונות לתוכן ב[ סוג המדיה החברתית] הקשורים ל[עונה או אירוע הקרוב], כתוב בשפה מקצועית לקהל מבוגר."
- "רשום חמישה נושאים הקשורים ל[תעשייה] שיעניינו עוקבים במדיה החברתית של [תעשייה] התייחס לשינויים האחרונים שקרו בה."
- "צור 15 רעיונות לפוסטים בפיסטגרם לשירות החדש [סוג השירות] כדי ליצור תחושה של דחיפות לזמן מוגבל שלנו [מכירת מוצר או שירות],הוסף קריאה לפעולה, שונה בכל פעם".
- "הצע לפחות 10 רעיונות לפוסטים במדיה חברתית לקידום [סוג המוצר] החדש שלנו, כל פוסט יתייחס ליתרון אחר של המוצר ויכיל קריאה לפעולה"
- "אני מחפש רעיונות חדשים וייחודיים לתוכן המדיה החברתית שלי בנושא [נושא]. האם תוכל להציע סוגי תוכן מרתקים כגון תמונות, סרטונים או סיפורים עבור [פלטפורמה]? אנא רשום לפחות עשרה רעיונות."
- "העלה כמה רעיונות שונים ולא ריגלים עבור תוכן המדיה החברתית שלי הקשור ל[נושא], השתמש בשפה קלילה שתתאים לבני נוער"
דוגמאות לפרומפטים לפוסטים לאינסטגרם
- פעל כמומחה לשיווק במדיה חברתית. כתוב חמישה ציטוטים מעוררי מוטיבציה שיעוררו [הוסיפו את קהל היעד שלכם] ל[הכניסואת הפעולה הרצויה]. הציטוטים יופיעו בסטוריז באינסטגרם.
כתוב כל ציטוט בנימה מרוממת. כל ציטוט לא צריך להיות ארוך מ-25 מילים. - הציעו חמישה רעיונות לרילז באינסטגרם שיעורר השראה ויהיו עם פוטנציאל ויראלי. ההצעות צריכות לפנות אל [ קהל היעד ] ולסייע בקידום [ המוצר/מותג ].
- כתוב פוסטים מצחיקים לאינסטגרם על [הכנס את הנושא שלך] שתאים לקהל [סוג הקהל ]. המשפט הראשון צריך לכלול משפט מיוחד שיגרום לקרואים לרצות להמשיך לקרוא. תן לי חמש אפשרויות.
- צור שלוש גרסאות של פוסט על יתרונות המוצר [המוצר] שיגרום לקהל [סוג קהל היעד]. לרצות לקנות אותו. הטקסט צריך להיות מורכב מ-1-2 משפטים. כלול האשטאגים רלוונטיים
- כתוב 5 פוסטים על דברים שרוב האנשים כנראה לא יודעים על [נושא/שירות/מוצר], השתמש בשפה קלילה, ותבל בהומור, אורך כל פוסט עד 50 מילים. בכל פוסט הוסף קריאה לערוב אחרי העמוד שלי.
פרופטים קצרים ויעילים שיגבירו את קידום המוצר/שירות שלכם
- צור פוסט המקדם מבצע מיוחד על [מוצר/שירות], הוסף זמין לזמן מוגבל.
- תאר את היתרונות הייחודיים של [מוצר/שירות] בצורה בתתאים לקהל היעד שלי.
- צור סלוגן קליט למכירה הקרובה שלנו ב[קטגוריית מוצרים].
- כתוב פוסט המדגיש את התכונות הבלעדיות של [המוצר] החדש שלנו.
- חבר סדרה של פוסטים עם טיזרים לקראת השקת המוצר הקרובה שלנו.
- צור רשימה של 5 פוסטים המציגים סיפורי הצלחה של לקוחות עם [מוצר/שירות] שלנו.
- עצב פוסט מכירתי ומשכנע מדוע כדיא לרכוש את חבילה או עסקה משולבת עבור המוצר שלי.
- צור פוסט טיזר למכירת הפופ אפ הקרובה
- חבר 5 סלוגנים שכל אחד מהם יתייחס לתועלת אחרת משימוש במוצר שלי.
- כתוב כותרת מדליקה למכירה המיוחדת לקראת החגים
רוצים לדעת איך גם אתם יכולים להשתמש בכלי AI שונים ולחסוך הרבה זמן וכסף? הצטרפו להדרכות AI האישיות שלי
רוצים ניהול שיווק במיקור חוץ? לחצו כאן לעוד פרטים