כלי AII לכותבי תוכן

בינה מלאכותית לכותבי תוכן, למתחילים: כיצד להתחיל ליצור תוכן מצוין עם ChatGPT, קלוד, קופילוט וג'מיני?

בינה מלאכותית לכותבי תוכן, למתחילים: כלי ה  AI, צ'אט ג'יפיטי, קלוד, ג'מיני, קופילוט (יש עוד הרבה, אבל אלו החשובים והמרכזיים) עשו מהפכה בתחום כתיבת התוכן. הכלים האלו מציעים יעילות, יצירתיות, מגוון ומהירות ללא תחרות, הם הגדירו מחדש את הגבולות של מה שאפשרי בייצור תוכן.

כותבי תוכן שלא יצטרפו, יישארו הרחק מאחור ויאבדו את הרלוונטיות שלהם תוך זמן קצר.

לא משנה איזה תוכן אתם כותבים: מאמרים, תסריטים, מיילים, קופי, או תוכן לקידום האתר SEO,   כלי ה AI  יצרו מהפכה מטורפת בעולם כתיבת התוכן, וכלים אלו, בעלי היכולות הבלתי מוגבלות יכולים לעזור לכם ליצור קטעים ייחודיים, מרתקים בכל סגנון ולא מטרה תוך דקות ספורות !!

בינה מלאכותית לכותבי תוכן: כיצד להתחיל ליצור תוכן מצוין בעזרת כלי AI?  הנה כמה המלצות

 

אחד הדברים שאני הכי אוהבת לעשות זה ליצור תוכן. אני שנים כותבת. לפני 10 שנים היה לי בלוג אופנה מצליח, כשרציתי לכתוב פוסט, הייתי מתחילה בחיפוש נושאים מעניינים ואחר כך בחיפוש חומרים רלוונטיים, מרכזת אותם, קוראת, מסמנת את הדברים שאני רוצה להתייחס אליהם ומתחילה לכתוב. כתיבת פוסט היתה אורכת שעות ולפעמים הייתי מקדישה מספר ימים לכתיבת פוסט אחד (!). הימים האלו חלפו, זה פרה היסטוריה.
בעידן הבינה המלאכותית (AI), כתיבת פוסט איכותי היא כבר לא עניין מסובך וגם לא גוזל זמן רב.  לאלו שעדיין לא עובדים עם כלי AI, הפוסט הזה במיוחד עבורכם.
בינה מלאכותית לכותבי תוכן: כיצד מתחילים ליצור תוכן.

 

מה אפשר לכתוב עם כלי AI? (וזאת רק ההתחלה, לה לה)

* פוסטים לבלוג: מגוון אין סופי של נושאים המותאמים לתחומי העניין של הקהל שלכם.
לא סגורים על איזה נושא? בקשו מהצ'אט שיתן לכם 10,20,100 נושאים אפשריים.

* תוכן מדיה חברתית: פוסטים בכל נושא, בכל סגנון ובכל שפה עבור פלטפורמות כמו טוויטר, פייסבוק, לינקדאין, אפשר לכלול הנחיות למעורבות, האשטאגים וקריאה לפעולה.

* מיילים שיווקים: אפשר לכתוב בקלות רבה תוכן לקמפיינים שיווקיים במיילים, כולל הודעות קידום מכירות, עדכונים ותוכן מותאם אישית עבור פלחים שונים ברשימת התפוצה שלכם.

* תיאורי מוצר לחנות וירטואלית: צריכים תיאורי מוצרים מפורטים, משכנעים וידידותיים לקידום המוצרים בחנות שלכם? נו פרובלם, אפשר לכתוב תוך שניות, כולל התייחסות לתועלות, המלצות לשימוש במוצר, מיפרט וכל מה שמומלץ להוסיף בעמודי המוצר.

* תוכן לאתר: כל מה שהאתר שלכם צריך מבחינת תוכן: אודות, שירותים, כולל דפי נחיתה.

* הודעות לעיתונות: רוצים להוציא הודעות רשמיות לעיתונות עבור השקות מוצרים?., הודעות של חברה או אירועים? הכו את המומחה.

* מדריכי "כל מה שצריך לדעת על.. ": אם אתם רוצים להראות את המומחיות שלכם בתחום מסויים צרו מדריך רחב למשתמש, פעם זה היה יכול לקחת ימים, עכשיו אפשר בדקות.

* תסריטים לסרטונים או לפודקאסטים: כתוב תסריטים מפורטים, לסרטונים ליוטיוב, לאתר ולכל מטרה, וכן  פודקאסטים, כולל חומרים חינוכיים, ראיונות וסיפורים.

* שאלות נפוצות צרו קטעים שאלות נפוצות ותשובות שאתם יכולים להטמיע ללא מאמץ.

* כתיבה יצירתית: חקור סיפורים יצירתיים, סיפורת, שירה או כל צורה אחרת של כתיבה יצירתית, תוך התנסות בסגנונות וקולות שונים.

* הצעות ותוכניות עסקיות: ניתן לנסח בקלות הצעות ותוכניות עסקיות מפורטות, כולל ניתוח שוק, אסטרטגיה ותחזיות פיננסיות.

* מפרט טכני: הפיקו מדריכים טכניים עבור תוכנה, חומרה או מוצרים טכניים אחרים.

* תוכן לקורס וחומרים חינוכיים:  אף פעם לא היה כל כך קל ליצור מערכי שיעור ופעילויות למידה אינטראקטיביות עבור קורסים או סדנאות.

* נאומים ומצגות: יש לכם מצגת חשובה לפני הדירקטוריון?  צריכים נאום לאירוע חשוב? כנסו לכלי AI והסבירו לו מה אתם צריכים, הוא תמיד שמח לעזור.

* מאמרי SEO: מאמרים שתוכננו במיוחד לדירוג טוב בתוצאות של מנועי החיפוש, תוך שילוב מילות מפתח ממוקדות ואופטימיזציה למעורבות הקוראים.

* סיכומי מחקר: סכמו מאמרים מחקרים, דוחות תוך יצירת מידע מורכב ונגיש ומובן לקהל רחב יותר.

* שאלות לראיון: ניתן להכין סטים של שאלות לראיון למטרות שונות, כגון פודקאסטים, ראיונות עבודה או פרויקטי מחקר.

* בקשות למענקים: כיצד לכתוב בקשה למענק, כך שבסבירות גובהה תוכלו גם לקבל אותו.

* מסמכי מדיניות ונהלים: כל ניסוחי המדיניות שאתם צריכים ותצטרכו, כל מטרה.

* ספר שלם בכל תחום ולכל מטרה: מעיין לראות כיצד ההתפתוחת המדהימה בתחום תשפיעה עליו.

 

 

כיצד עובדים נכון וכותבים תוכן מצוין עם כלי AI?

על מנת לקבל בדיוק את התוכן שאתם רוצים, אתם חייבים לעבוד נכון עם כלי ה AI שלכם. הנה ההמלצה לתהליך עבודה נכון ומסודר שיבטיח תוכן איכותי שיתאים בדיוק לצרכים שלכם.

  1. הגדירו את המטרה שלכם: זהו בבירור מה אתם רוצים להשיג בתוכן שאתם צריכים (למשל, כתיבת פוסט בבלוג, יצירת מסע פרסום במייל, ניסוח דוח וכו).
  2. נסחו את הפרומפט (הנחיה) שלכם: נסחו הנחיה מפורטת הכוללת את הנושא, הטון הרצוי, קהל היעד וכל הוראות או מילות מפתח ספציפיות שברצונכם לשלב.
  3. היו ספציפיים: ככל שהפרומפט שלכם יהיה יותר ספציפית, כך כל ה AI איתו אתם עובדים יוכל להתאים את התוכן בצורה טובה יותר לצרכים שלכם. כללו כל פרט רלוונטי שיכול לעזור להנחות את תהליך היצירה.
  4. התחילו בקטן: התחילו בבקשה קטנה, כמו "כתוב בלוג בנושא התחממות גלובלית, כדי לאמוד את הכיוון והאיכות של התוכן.

5.זהו תהליך: השתמשו בתשובה שקיבלתם כנקודת התחלה וחדדו בכל פעם את הבקשות שלכם על סמך מה שאתה מקבלים. אתם יכולים לבקש הרחבות, תיקונים או סעיפים ספציפיים שיכתבו בהמשך.

6 תנו משוב: תנו לכלי איתו אתם ובדים משוב לגבי מה עובד טוב ומה לא. זה יעזור בהתאמת התוכן קרוב יותר לצרכים שלכם.

  1. עריכה היא חיונית : ברגע שיש לכם את עיקר התוכן עברו עליו כדי לבצע את העריכות הנדרשות. אפשר לבקש עזרה גם בעריכה והגהה.

8 התייחסו ל SEO: אם התוכן שלכם מיועד לשימוש מקוון, הקפידו לשלב בו מילות מפתח, בניה נכונה של כותרות ומבנה וכל מה שצריך על שיופיע גבוהה בתוצאות החיפוש. כלי ה AI יכול לעזור גם בזה,רק
צריך לבקש.

  1. עשו סקירה סופית: רגע לפני שאתם מפרסמים את התוכן הסופי, עברו עליו שוב כדי להבטיח שהוא עומד ביעדים, סטנדרטים וצרכים שלכם.

 

איך כותבים פרומפט (הוראה) ?

אתם חייבים לתת לכלי שלכם את כל המידע המאד ספציפי על מנת שתוכלו לקבל ב'יוק את התשובה שאתם צריכים.
הנה דוגמא לפרומפט מפורט:

כתוב פוסט לבלוג מעורר מחשבה ומפורט (המשימה)
על השפעת הבינה המלאכותית על שוק העבודה העתידי. (הנושא)
הקוראים הם אנשים על פני תעשיות שונות, מחובבי טכנולוגיה ועד אנשי מקצוע המודאגים מביטחון תעסוקתי ועתיד העבודה. (קהל המטרה)
המאמר צריך לתת מענה כיצד בינה מלאכותית תעצב את מגמות התעסוקה, יצירת מקומות עבודה ותייתר מקומות עבודה בשנים הקרובות, כתוב זאת בצורת בולטים (הוראות)
הפוסט צריך להיות באורך של  עד 700 מילים (הוראות טכניות)
ויכלול את מילות המפתח הבאות: בינה מלאכותית, שוק התעסוקה. (התייחסות ל SEO)

 

דוגמאות לסגנונות כתיבה שונים שאפשר (ומומלץ) להתייחס אליהם בהנחיות שלכם:

כפי שכתבתי כאן, יש אין ספור אפשרויות ליצירת תוכן מגוון, אחת האפשרויות היא לבקש בהנחיה שלכם לכתוב בסגנון מסויים, הנה כמה רעיונות לסגנונות כתיבה שונים שאפשר להתייחס אליהם.
שינוי קטן בהנחיה יביא לתוצאות שונות לחלוטין בתשובה שתקבלו.

* הסברי: מתן עובדות ומידע ללא הוספת דיעה כלשהי.

* תיאורי: שימוש בתיאורים חיים כדי להמחיש סצנות, חפצים או רגשות.

* שכנועי: לשכנע את הקורא לאמץ נקודת מבט מסוימת או לנקוט בפעולה.

* סיפורי: מספר סיפור עם רצף ברור של אירועים, כולל דמויות ועלילה.

* טיעון: הצגת טיעון הנתמך בראיות ובנימוקים.

* טכני: כתיבה על נושאים מיוחדים או טכניים, תוך שימוש בשפה מקצועית.

* אקדמי: כתיבה אקדמית העומדת בסטנדרטים ובפורמטים אקדמיים ספציפיים.

* ממוקד SEO: יצירת תוכן מותאם למנועי חיפוש כדי להגביר את הנראות.

* עסקי/מקצועי: כתיבה רשמית המשמשת בתקשורת ודוחות עסקיים.

* קריאייטיבי: ניצול מרכיבי סיפור וביטוי אמנותי לתוכן מרתק.

* שיחה: נימה סתמית ומושכת, כאילו מדברת ישירות אל הקורא.

* הדרכה/כיצד: מתן הדרכה או הנחיות שלב אחר שלב.

* עיתונאי: דיווח על חדשות או אירועים בצורה אינפורמטיבית ועניינית.

* קופירייטינג: כתיבה כדי לקדם או למכור מוצר, שירות או רעיון.

* רפלקטיבי: הרהורים אישיים על חוויות, מחשבות ורגשות.

* הומוריסטית: כתיבה קלילה או מצחיקה שמטרתה לבדר.

* דואר אלקטרוני: יצירת תקשורת אימייל יעילה ומרתקת.

* כתיבת תסריט: כתיבה לסרטים, תוכניות טלוויזיה, משחקי וידאו או תיאטרון.

* פואטי: שימוש בקצב, דימויים ומטאפורה כדי להעביר רגשות ונושאים.

* דיעה: הבעת דעות או פרשנות על אירועים או נושאים אקטואליים.

* מחקרי: בחינה וניתוח מפורט של נושא ספציפי.

* השראתי: מעורר השראה לפעולה או שינוי באמצעות שפה מרוממת.

* שיווקי: יצירת תוכן כדי למשוך, למשוך ולשמור על קהל.

* מדיה חברתית: פוסטים קצרים ומרתקים המותאמים לפלטפורמות שונות.

 

ועוד אופציות לסגנונות כתיבה שאפשר להוסיף בהנחיה: כתיבה בסגנון של סופר מסוים

אם אתם אוהבים סגנון כתיבה של סופר או כותב תוכן מסוים, הוסיפו את שמו בהחיה שלכם (וודאו כי כלי ה AI שלכם מכיר אותו), בכל פעם תקבלו תשובה שונה לגמרי…
צרפתי כאן רשימה מאד חלקית.

* ארנסט המינגווי: ידוע בפרוזה התמציתית והישרה שלו, המתמקדת בבהירות ובדימויים חזקים.

* ג'יין אוסטן: אלגנטית ושנונה, חוקרת לעתים קרובות את מניעי האופי והנורמות החברתיות באירוניה עדינה.

* מארק טווין: שילוב של הומור, סאטירה ופרשנות חברתית, לעתים קרובות בנימה דיבורית ונגישה.

* וירג'יניה וולף: טכניקת זרם-תודעה, עשירה בדימויים ובוחנת את עומק המחשבות והרגשות של דמויות.

* ג'ורג' אורוול: כתיבה ברורה, ישירה וטעונה פוליטית, מיומן בהעברת רעיונות מורכבים באמצעות שפה נגישה.

* שייקספיר: למרות שידוע במחזות, שליטתו בשפה, בקצב (חומש אימבי) וחקר מעמיק של המצב האנושי יכולים לעורר צורות כתיבה שונות.

* אדגר אלן פו: סיפור גותי ומקאברי, יוצר מתח והתמקדות בהיבטים האפלים יותר של נפש האדם.

* אגתה כריסטי: המאסטר של ז'אנר המסתורין, הידועה בעלילות המורכבות שלה, הטוויסטים והסיפורים מונעי הדמויות שלה.

* J.K. רולינג: סגנון נרטיבי מרתק, יצירת עולמות מפורטים וסוחפים עם שילוב של גחמה, מסתורין ועומק.

 

מה שתכתבי כאן זאת רק ההתחלה, כלי ה AI כל הזמן משתנים, מתפתחים, מתקנים טעויות ובאגים. ומוסיפים פי'צרים חדשים ומהפכניים.

אם אתם רוצים לדעת כיצד לעבוד נכון עם כלי AI, מוזמנים להדרכות ה AI שלי, אם יש לכם שאלות או רוצים לדבר איתי ישירות צרו איתי קשר

 

 פוסטים נוספים בנושאי כלי AI
* כיצד לעבוד נכון עם CHAT GPT

* כיצד לכתוב נכון פרומפטים/הנחיות?
*
בינה מלאכותית לאנשי שיווק: 65 פרומפטים חשובים