ניהול עמוד אינסטגרם לחנויות וירטואליות – הכירו את האלגוריתם של אינסטגרם

ניהול עמוד אינסטגרם לחנויות וירטואליות – הכירו את האלגוריתם של אינסטגרם ששולט, כמעט, בעולם

 

ניהול עמוד אינסטגרם לחנויות וריטואליות

 

ניהול עמוד אינסטגרם לחנויות וירטואליות או לכל עסק אחר הוא עניין מאתגר, צריך להכין פוסטים יפים, להעלות אותם, לכתוב האשטגים ועדיין זה לא מבטיח עוקבים, מעורבות ובטח לא מכירות. כי מי שמנהל תכל'ס את הרשת הכה פופולארית הזאת זה… האלגוריתם הסודי שלה, שלא רק שהוא כל יכול, הוא גם משתנה מידי פעם ומשנה איתו סדרי עולם.

 

יש לכם חנות וריטואלית שאתם צריכים לנהל ויש לכם מלאאא משימות מאתגרות בתחומים שונים, שאחד מהם הוא לבטח ניהול עמוד אינסטגרם, על מנת להקל עליכם את מלאכת ניהול עמוד האינסטגרם שלכם ולשפר את התוצאות כדאי שתכירו את ממליך המלכים והאיט גירלז – האלגוריתם של אינסטגרם.

סוד כמוס ומשתנה

קודם כל חשוב לציין כי אינסטגרם לא רק שלא מפרסמת כיצד פועל האלגוריתם, אלא שומרת את הדברים החשובים לגביו כסוד כמוס.  אך מתוך מידע שאינסטגרם משחררת לעיתים ובעיק מהפעילות ברשת ניתן (פחות או יותר) להבין כיצד הוא עובד ומה משפיע עליו.

מעבר לזה, האלגוריתם מעצם זה שהוא מנתח ולומד כל הזמן פעילות המשתמשים, מזהה מגמות ולכן מתאים את הדברים כל העת למציאות המשתנה על מנת שבסופו של דבר  – כל מי שיכנס לאינסטגרם ישאר בה יהנה וישאר בה כמה שיותר.

אז למרות השינויים הקבועים, יש 3 דברים שכנראה ישפיעו על כמות החשיפה שהתוכן יקבל:

*** יחסים

אם משתמש מסוים הגיב לפוסטים שלכם (עשה לייק, שיתף, שלח הודעה והשאיר תגובות), בסבירות גבוהה יותר שהוא יראה תוכן שלכם גם בעתיד.

הפיד שלכם לא מובסס רק אחרי מי אתם עוקבים, אלא גם על את מי ומה אתם אוהבים. ככל שהאלגוריתם "יחשוב" שתאהבו תוכן מסויים, כך הוא יופיע גבוה בפיד שלכם. זה מבוסס על התנהגות עבר לגבי תוכן דומה.

לכן מה שאתם רואים בפיד שלכם הוא שילוב של היסטוריית ההתנהגות שלכם: עם מי הייתם בקשר, אילו סטוריז ראיתם. האלגוריתם יעדיף תוכן שמקבל הכי הרבה מעורבות

*** עניין

אם משתמש מגיב לפוסטים וחשבונות דומים (בנושאים, קטגוריות, תחומים דומים ) לשלכם כאשר הםהוא מבקר באינסטגרם, – מעלה את הסבירות שהוא יראה גם תוכן שלכם. וגם לסוג התוכן שצורכים באופן קבוע יש חשיבות – אם משתמש נוטה יותר לראות סרטונים, הם יופיעו לו יותר בפיד

**** זמניות

הצגת התכנים בפיד היא לאוו דווקא כרונולוגית, אך עדיין יש חשיבות לתאריך העלאת הפוסט, האלגוריתם מייחס חשיבות רבה ל"טריות" התוכן. תכנים חדשים יקבלו עדיפות על פני ישנים יותר.. הוא רוצה לתת לכם את התכנים כשהם "חמים מהתנור"

אך חשוב מאד להתייחס למתי אתם מעלים את התוכן – כאשר התוכן שלכם "טרי" הוא יקבל עדיפות בהצגתו בפידים השונים, אך אם העוקבים שלכם לא נמצאים אונליין – תאבדו את המומנטום. לכן חשוב מאד להתייחס גם מתי מעלים את התוכן.

 

לא מה שחשבתם – כמה עובדות לגבי האלגוריתם

על מנת לנפץ כמה מיתוסים הקשורים להנה לפעילות האלגוריתם, הנה כמה עובדות והפעם לא כהשערה, אלא מתוך מה שבאינטגרם ציינו:

***** תגובות, לייקים, שיתופים, הודעות, תיוגים וצופים משפיעים על הדירוג בפיד

*****תמונות וודיאו מקבלים חשיבות זהה

***** האלגוריתם תמיד משתנה על בסיס הטרנדים של המשתמשים

***** אינטראקציה מזויפת לא נחשבת

***** כל התגובות, ללא קשר לאורכן, נחשבות

**** כל סוגי החשבונות (פרטיים ועסקיים בעיקר) מקבלים יחס זהה

**** 30 הדקות הראשונות לא קובעות את המיקום

 

עוד גורמים המשפיעים על האלגוריתם

תדירות השימוש: האלגוריתם יראה את הפוסטים הכי פופלריים וטובים מאז פעם הביקור הקודם של המשתמש, אז משתמש שלא מבקר הרבה יראה את הפוסטים שלכם רק אם הם מקבלים רמות הכי גבוהות של מעורבות.

זמן הפעילות: ככל שמשתמש נמצא יותר זמן באפליקציה, כך יראה יותר פוסטים כולל אלו שהביצועים שלהם פחות מעולים

מעקב אחר חשבונות: אדם שעוקב אחר אלפי חשבונות לא יראה את כל הפוסטים מכולם, אך אם עוקב אחרי בודדים, בסבירות גבוהה שיראה את כולם.

 

ניהול עמוד אינסטגרם לחנויות אונליין

 

אז מה כדאי לעשות? – טיפים לניהול נכון של עמוד האינסטגרם

השקיעו יותר זמן בלהעלות תכנים באופן קבוע

כאשר אתם מעלים תכנים טובים, באופן תכוף וקבוע, אתם לא רק משפרים את המעורבות, אלא גם מאותתים לאלגוריתם שאתם פעילים ויש לכם תוכן איכותי.

וככל שתעלו תכנים באופן שוטף וקבוע, כך בסבירות גבוהה יותר שהעוקבים שלכם יראו אתכם וגם יגיבו.

היו עקביים

הרבה שואלים כמה פוסטים צריך להעלות? זה תלוי במטרות שלכם ובכמות הזמן שאתם יכולים להקדיש לאינסטגרם.

ניל פאטל, מומחה בתחום, אמר כי הכי חשוב  שתשמרו על קצב קבוע לאורך זמן, כי אם בהתחלה תעלו מספר רב של תכנים ואחר כך תתעייפו, תתחילו לאבד עוקבים ובעקבות זה חשיפה ותרדו במיקומים בפיד.

לכן מה שאתם צריכים לעשות זה לשמור על קצב קבוע של פוסטים איכותיים. 

התייחסו לתגובות כמו אל שיחות

אתם חייבים להתרגל לענות חזרה למשהו שמשאיר תגובה אצלכם בפוסט.

על מנת שתמיד תדעו אם משהו הגיב, כדאי להדליק את אפשרות ההתראות. זה לא פשוט להגיב לכולם, במיוחד אם מישהו מגיב בפוסט ישן, אבל ההתראות יעזרו, וצריך להבין שזה חלק בלתי נפרד מניהול עמוד מצליח עכשיו ובעתיד.

התמקדו ביחסים, לא רק בחשיפה

נאמנות ומעורבות גבוהה של העוקבים שלכם חשובה מתמיד. לכן צרו פוסטים המעודדים את העוקבים להגיב, לשתף את הפוסט שלכם, להעלות תמונות שלהם כשהם משתמשים במותג, לתייג חברים שלהם

הגיבו לפוסטים של משתמשים אחרים שחשובים לכם

אתם יכולים להגיב למשתמשים רלוונטיים וכאלו שיכולים להיות עוקבים/לקוחות שלכם, בפוסטים שלהם על מנת ליצור יחסים. וכן להגיב למשפיענים רלוונטים ועסקים בתחום שלכם.  חשבו על חשבונות שהקהל שלכם יעקוב אחריהם בסבירות גבוהה והצטרפו לשיחה שם.

כאשר אתם פעילים בחשבונות של אחרים בתחום, אל תנסו "למכור" את עצמכם והמוצרים שלכם, אלא תנו ערך והוסיפו תגובות רלוונטיות. אם יש חשבונות שחשוב לכם יותר לדעת מה קורה שם, הוסיפו את האפשרות לקבל התראות מהם.

הוסיפו תוכן כאשר העוקבים שלכם הכי פעילים

היות ועדכניות הפוסטים היא גורם חשוב, הוסיפו תוכן כאשר העוקבים שלכם אונליין. כדאי לבדוק את האינסייט על מנת לראות מתי הפעילות בחשבון שלכם בשיא. בכל מקרה כדאי לבדוק את הדברים: להעלות פוסטים זמנים שונים ולראות את רמות המעורבות.

במחקרים שונים שנערכו התגלה כי הזמן הטוב ביותר לפרסם הוא בין 9 ל- 11 בבוקר. אבל עדיין יש קהלים שונים והתנגויות שונות וחשוב מאד לבדוק

הגיבו לתגובות בזמן אמת

כאשר אתם מקבלים תגובה לתוכן שלכם, הגיבו ובהקדם, זה מעורר את האלגוריתם. תגובה שלכם יכולה לעודד התכתבות עם אותו עוקב ועם אחרים.

מחזרו פוסטים ישנים ותנו להם חיים חדשים

אם אתם לא מספיקים ליצור תוכן איכותי באופן קבוע, אתם יכולים גם למחזר תוכן ישן יותר ומוצלח. אתם יכולים להוסיף האשטגים חדשים, לשנות את התיאור, לעדכן מעט את העיצוב או להעלות תמונה כסטורי.

זה בהחלט יכול לחסוך לכם זמן, אך חשוב לעשות זאת במידה ולא לעיתים קרובות, אחרת תאבדו עוקבים.

השתמשו בסטוריז לקבל תשומת לב

הסטוריז מקבלים המון תשומת לב וכדאי להשתמש בהם וכמובן להוסיף האשטגים רלוונטיים, השתמשו בתוכנות עריכה מדליקות שיוצרות אפשרויות עריכה יצירתיות ונפלאות.

השתמשו בהודעות ישירות DM

אפשרויות יצירת הקשר בין העוקבים שלכם לבינכם לא מסתכמות בתגובה בפוסט, אלא הם גם יכולים לשלוח לכם הודעה פרטים וחשוב שתתייחסו גם לזה.

צרו קמפיינים ממומנים

אם אתם רוצים לשפר את התוצאות שלכם ולהרחיב את היכולת שלכם להגיע לעוד קהלים ולקבל עוד תגובות צרו קמפיין ממומן

עקבו אחרי התוצאות

עקבו אחרי ההתקדמות שלכם באינסייטס. בדקו את כמות הצופים, חשיפה, תגובות, מבקרים באתר ועוד.

 

לסיכום

ניהול עמוד אינסטגרם לחנויות וירטואליות או לכל עסק אחר מצריך הבנה של כיצד בעצם פועל האלגוריתם שתכל'ס מנהל שם את העניינים.

המשוואה היא פשוטה: פעילות קבוע וטובה שלכם בזמן נכון  = קהל הולך וגדל ומגיב

דבר ראשון אתם חייבים להיות פעילים באופן קבוע – להיות אקטיביים כל הזמן, להעלות תכנים איכותיים מותאמים לקהל שלכם, להגיב לכל תגובה שאתם מקבלים וגם ליצור שיחות עם קהל שבסבירות גבוהה יכול להיות עוקב גם שלכם.

כך תקבלו תגובות לתכנים שלכם ותעוררו את תשומת ליבו של ALL MIGHTY האלגוריתים שידחוף בתמורה את התכנים שלכם לעוקבים ולקהלים נוספים שזה יכול לעניין אותם.

כך מתחיל כדור השלג להתגלגל, ככל שתהיו יותר פעילים, תקבלו יותר תגובות, ואז תקבלו יותר חשיפות ויהיו לכם יותר עוקבים, ותעלו עוד תכנים ותקבלו עוד חשיפות, תגובות ויהיו לכם יותר עוקבים. כך זה ממשיך.

אבל זה יכול גם להתגלגל בכיוון ההפוך: אם תפסיקו להיות פעילים, בלי פוסטים חדשים ומעניינים, בלי להגיב – לכשתעלו פוסטים, הם לא ידחפו קדימה, תאבדו עוקבים וכל הפעילות שלכם באינסטגרם תהפך להיות בלתי משמעותית.

בהצלחה..

רוצים לדעת יותר כיצד אנחנו מנהלים עמודי אינסטגרם? לחצו כאן

פוסטם נוספים בנושא אינסטגרם:

שיווק חנות וירטואלית באינסטגרם

שיווק משפיענים  איך לעשות זאת נכון?

ניהול עמוד אינסטגרם מצליח – כיצד לעשות זאת נכון?

 

שיתוף הפוסט

צרו איתי קשר

בואו נתחיל!