הקמת חנות וירטואלית בפייסבוק – על מה ולמה?

הקמת חנות וירטואלית בפייסבוק – למה כדאי ואיך לעשות זאת?

 

הקמת חנות וירטואלית בפייסבוק

 

פייסבוק ואינסטגרם (השייכת לפייסבוק) שולטות ללא עוררין במדיות החברתיות בעולם (למעט סין כמובן). ולאחר שנכבש התחום הזה, פייסבוק שועטת לכיוון הדבר הבא – איקומרס, מסחר מקוון. הקמת חנות וירטואלית בפייסבוק היא חינמית וטכנית עניין פשוט יחסית . איך עושים את זה ולמה? מוזמנים לקרוא.

 

חשבו – כמה פעמים ביום אתם מבקרים בפייסבוק? רובנו מבקרים שם לא מעט. ואם רובנו נמצאים שם, אז למה לא למכור גם שם?הקמת חנות וירטואלית בפייסבוק יכולה בהחלט להוות ערוץ מכירות נוסף. זה גם חינמי פשוט טכנית ובהחלט מומלץ לשקול זאת בחיוב. הנה כמה מהדברים שכדאי לדעת לפני

למרות שרבים חושבים שישראל היא במרכז העולם ולמרות שמייסד פייסבוק ומנכ"לה, מארק צוקרברג, הוא יהודי (ורבים חושבים שלכל היהודים בעולם יש זיקה ברורה ומיידית לארץ הקודש) בעת כתיבת פוסט זה, יש עדיין קושי להקים חנות כהלכה בפייסבוק (יש צורך בחשבון בנק אמריקאי [לא שזה מאד קשה לפתוח] ) או כבר להיות בעלי חנות באחת מפלטפורמות האיקומרס הגדולות (שופיפיי, ביג קומרס ועוד).

בניית חנות וירטואלית בפייסבוק – למה כדאי?

פייסבוק מספקת מספר כלים לקידום המוצרים שלכם, בין אם יש לכם חנות וירטואלית נוספת או לא. מתייסת כאן לחנות "הפשוטה", היות, וכפי שכתבתי, לממש את כל האפשרויות להקמת חנות יותר קשה מישראל.

אם יש לכם חנות – אתם יכולים לחבר אותה לעמוד הפייסבוק שלכם דרך כפתור SHOP NOW (ראו בתמונה בחלק הימני העליון)

אם אין לכם חנות (וגם אם יש לכם ואתם רוצים עוד דרך לפרסם את המוצרים שלכם) – אתם פשוט יכולים להעלות את המוצרים שלכם לדף העסקי דרך הטאב SHOP, להוסיף תמונות, תיאור ומחיר ואופ יש לכם מוצר למכירה. את החלק הטכני, ניתן לקרוא פה.

איך להקים חנות אונליים בפייסבוק

 

אין הגבלה על כמות המוצרים וניתן גם יכולים ליצור קטגוריות

 

איך להקים חנות וירטואלית בפייסבוק

אם אחד הגולשים רוצה לרכוש את המוצר שלכם, אם יש לכם חנות אתם יכולים להפנות אותו לדף הרכישה בחנות שלכם (המחוברת, מן הסתם, למערכת סליקה).

אם אין לכם חנות – המעוניין במוצר יפנה דרך המסנג'ר ואת אתכם יכולים "לסגור" בינכם את המכירה לפי מה שנוח.

איך להקים חנות וירטואלית בפייסבוק

הרבה, הרבה משתמשים

יש כיום כ- 2 מילארד משתמשים אקטיביים בפייסבוק כשמתוכם כ- מיליארד משתמשים יומיים, לכן אם אתם חושבים לקדם את החשיפה והמכירות של המוצרים שלכם, זה המקום.

הלקוחות שלכם כבר שם

לא משנה מה אתם מוכרים, קהל המטרה שלכם נמצא כבר בפייסבוק. פייסבוק בהחלט רוצה לקדם את היותה לא רק רשת חברתית מובילה, אלא גם פלטפורמה מועדפת לחנויות וירטואליות ולכן צפוי שבעתיד הקרוב היא תוסיף כלים נוספים לטובת בעלי החנויות שיוכלו להגיע בקלות רבה יותר ללקוחות פוטנציאליים ולקבל מידע רב ערך אודותיהם.

אתם יכולים למכור בכל מקום

להוציא את סין ועוד כמה מדינות אפלות, נראה שכל השאר נמצאים בפייסבוק ורוצים לקנות. אתם יכולים להעלות מוצר ולשווק אותו לכל מקום בעולם. (כמובן שלפחות צריך לכתוב באנגלית ולציין את המחיר בדולרים).

אוהבים לעקוב אחר עסקים

יש כיום עשרות מיליוני דפים של עסקים בפייסבוק, ומשתמשי הפייסבוק אוהבים לעקוב אחריהם ולהיות מעורבים.

מידע רב ורלוונטי לגבי לקוחות קיימים ופוטנציאליים

בפייסבוק מכירים אתכם, את הלקוחות שלכם ואת כל המשתמשים שלה טוב מאד. היא יודעת איפה אתם גרים, מה אתם אוהבים, מי החברים שלכם, איפה אתם עובדים ועוד כמויות בלתי נתפסות של מידע (בטח יותר ממה שהיינו רוצים שידעו עלינו).
כשאתם בעלי חנות בפייסבוק ומפרסמים אותה שם, מידע עצום זה בהחלט יכול לעזור לכם להגיע ללקוחות המדויקים שלכם.

חשיפה מוגדלת

אתם יכולים להעלות פוסטים עם תמונות המוצרים שלכם ולהוסיף קישור לחנות, והעוקבים שלכם יכולים לשתף זאת עם החברים שלהם, להגיב ולאהוב מה שבהחלט יעזור להגדלת החשיפה והמכירות בסופו של דבר.

מגע ישיר עם לקוחות

הלקוחות שלכם יכולים להגיב, לשלוח לכם הודעות במסנג'ר כך שאתם יכולים להיות איתם במגע ישיר כל הזמן.

ניתוח ביצועים

פייסבוק מאפשרת לכם לקבל ניתוח ביצועים מצוין על פרמטרים רבים שיכול לעזור לכם מאד בשיפור הביצועים וההמרות

אינטגרציה עם החנות הוירטואלית (האתר)

האינטגרציה של האתר שלכם עם פייסבוק  יכול לעזור לכם בדירוג במנועי החיפוש. כאשר אתם מעדכנים תוכן באתר שלכם ומשתפים אותו בפייסבוק, זה ימשוך את התנועה חזרה לאתר שלכם.

מאד קל לפרסם את המוצרים

כאמור, פייסבוק רוצה להקל עליכם למכור דרכה, וכל מוצר שאתם מעלים אתם גם יכולים להעלות לעמוד שלכם, לבנות מתוך עמוד המוצר מודעה ממומנת.

לסיכום – הקמת חנות וירטואלית בפייסבוק יכולה להיות עוד ערוץ נהדר למכירת המוצרים שלכם, זה פשוט וקל – אז למה לא?

 

רוצים לדעת יותר על הקמת חנויות וירטואלית? צרו איתנו קשר

 

עוד פוסטים שיכולים לעניין אתכם:

אסטרטגיה שיווק ברשתות החברתיות – למה ואיך?

איך להגדיל את המכירות בחנות הוירטואלית שלכם?

איך לשווק חנות וירטואלית באינסטגרם

 

שיתוף הפוסט

צרו איתי קשר

בואו נתחיל!