ה ChatGPT הפך כלי שימושי אצל רבים מאיתנו בתחומים שונים. אך מעטים באמת יודעים איך לעבוד נכון עם ChatGPT
ואיך ומנצלים את מלוא הפוטנציאל ה א ד י ר שיש לו.
על מנת לעבוד בצורה יעילה, נכונה וקלה עם ChatGPT, במיוחד בהקשר עסקי, חייבים להבין את היכולות והמגבלות שלו.
הנה 6 כללים איך לעבוד נכון עם ChatGPT
-
חייבים להיות ברורים
רגע לפני שאתם מבקשים משהו מ ChatGPTאתם חייבים להבין ולדעת מה אתם רוצים להשיג בסופו של דבר. כך אתם יכולים ליצור הנחיות מדויקות ולהשתמש ביכולות ה-AI בצורה יעילה יותר.
המטרות יכולות לנוע בין יצירת תוכן למטרות שיווק, אוטומציה של תגובות שירות לקוחות ועד לקבלת תובנות מנתונים שיעזרו לכם לקבל החלטות.
מטרה ברורה עשויה להיות, "יצירת פוסט על מגמות בתעשיית האופנה שיעוררו עניין אצל הקהל שלנו".
ההמלצה היא התחילו עם הסוף: הגדירו לעצמם מה אתם רוצים, מה בדיוק אתכם צריכים? מה המשימה שעומדת לפניכם בדיוק התוצר שאתם צריכים? ככל שתהיה לכם בראש תמונה ברורה יותר, כך יהיה לכם קל יותר לבקש מה אתם צריכים ולקבל חומרים טובים יותר.
2. ספקו הוראות מפורטות.
ה ChatGPT מתפקד בצורה הטובה ביותר כאשר הוא מקבל הוראות מפורטות ומדויקות. ככל שתספקו יותר הקשר ופרטים, כך הפלט יהיה מדויק ורלוונטי יותר לצרכים שלכם.
המשמעות היא להיות מאד מפורשים לגבי הכל: הטון, הסגנון, המידע שיש לכלול או לא לכלול וכל מסגרות או פורמטים ספציפיים שאתם רוצים לקבל.
לדוגמה, אם אתם מחפשים ליצור אימייל שיווקי, ציינו את תכונות המוצר או השירות שלכם מה שפה שאתם רוצים שיכתוב בה, מה מטרת המייל, מה אורך המייל שאתם רוצים, את הנתונים הדמוגרפיים של קהל היעד ואת הקריאה לפעולה. ככל שתתנו הוראות יותר ספציפיות, כך תקבלו תוצר טוב יותר.
כמה דגשים חשובים
* היו ספציפיים ככל שההנחיות שלכם יהיו יותר ספציפיות, כך התגובות יהיו מדויקות ושימושיות יותר
* ההקשר חשוב: ספקו מספיק מידע רקע כדי לעזור ל-ChatGPT להבין את ההקשר.
* הבהירו את הטון והסגנון הרצויים שהכי המתאימים לקהל ולמותג שלכם.
* הגדירו את המבנה: אם יש חשיבות למבנה (למשל, פוסט לבלוג/אינסטגרם מאמר), ספקו הנחיות ברורות לגביו.
* הדגישו נקודות מפתח או כל מידע חשוב שיש לכלול.
* ציינו מה אתם לא רוצים: ציינו בבירור ממה להימנע או לא לכלול בתגובה.
* השתמשו בדוגמאות: תנו דוגמאות כדי להמחיש את מה שאתם מחפשים לקבל.
* שפרו את הבקשה: אם ההנחיות הראשוניות אינן מתקיימות, נסחו שוב ובפירוט יותר את הבקשה
-
זהו תהליך
כשמו כן הוא, ChatGPT הוא צ'אט, ועל מנת להגיע לתוצאה שאתם מצפים, צריך לצ'וטט איתו, לתת לו רקע, להסביר, אל תצפו לתשובות מושלמות בניסיון הראשון, זהו תהליך וחשוב מאד להבין זאת.
היו מוכנים לחדד את ההנחיות או השאלות שלכם על סמך התגובות שתקבלו. זהו תהליך.
ייתכן שהתגובה הראשונית לא תענה במלואה על הציפיות או הדרישות שלכם, אבל היא יכולה לשמש בסיס לחידוד ולשיפור. אתם יכולים לחדד, להוסיף, לשנות את ההנחיות שלכם בהדרגה בהתבסס על התשובות שקיבלתם.
הנה כמה דגשים חשובים נוספים:
* שאלו את ChatGPT איזה מידע הוא צריך על מנת לתת תשובות מדויקות.
* התאימו וחדדו את ההנחיות בהתבסס על תשובות קודמות כדי לשפר את התוצאות.
* נתחו את התגובות על מנת לזהות אזורים לשיפור בהנחיות שלכם.
* אל תפחדו להתנסות בניסוחים, פורמטים או הקשרים שונים.
* לימדו מטעויות: השתמשו בתגובות פחות אידיאליות כהזדמנויות למידה כדי להבין טוב יותר את היכולות של ChatGPT.
* היו סבלנים: הבינו כי מציאת הגישה הנכונה עשויה להימשך מספר אינטראקציות.
* חזרות מסמכים: עקוב אחר שינויים בהנחיות ובתגובות שלך כדי להבין מה עובד הכי טוב.
* זה לא תמיד פשוט: הבינו שחלק מהמשימות עשויות להיות מאתגרות יותר עבור ChatGPT ודורשות יותר אינטראקציה, שיפורים וחידודים.
-
השתמשו ב ChatGPT כנקודת התחלה
התייחסו לתשובות של ChatGPT כנקודת התחלה ולא כמוצר סופי. זה יכול לעזור לכם להפיק רעיונות, תובנות שתוכלו לחדד ולהתאים אישית.
הכי מומלץ זה לראות את התשובות של ChatGPT כטיוטות או נקודות התחלה להמשך פיתוח. אתם עדיין חייבים לעבור את כל תוכן, לתקן על מנת להתאים את התוכן בידוק לצרכים שלכם ולהוסיף נימה אישית
כמה דגשים חשובים:
* שפרו את היצירתיות: השתמש בתשובות של ChatGPT כבסיס לעורר יצירתיות וחדשנות אנושית.
* התאימו אישית, זה חשוב ביותר: התאימו אישית את התוכן שנוצר כך שיתאים לקול ולסגנון המותג הייחודי שלכם.
* בצעו בקרת איכות על מנת להבטיח דיוק, רלוונטיות והתאמה ליעדים ולצרכים שלכם.
* הוסיפו מגע אנושי: הוסיפו תובנות, חוויות או אנקדוטות אישיות כדי להפוך את התוכן למושך יותר.
* בדקו את העובדות: ודאו כי העובדות והנתונים שסופקו על ידי ChatGPT, נכונים, הוא לא תמיד מדייק.
* שילוב עדיף: שלבו את התשובות של ChatGPT עם הידע שלכם בתחום לתוכן מקיף וסמכותי יותר.
* התאימו לקהל: התאימו את התוכן כך שיתאים יותר להעדפות, רמת הידע ותחומי העניין של הקהל שלכם.
* בצעו אופטימיזציה ל SEO: מומלץ לבצע אופטימיזציה של התוכן שנוצר לגוגל וזאת על ידי שילוב מילות מפתח ותגיות.
5. לא על ChatGPT לבדו
על מנת למקסם את היתרונות של ChatGPT כדאי לשלב אותו בתהליכים ועם כלים וטכנולוגיות אחרות: עם מערכות CRM לאינטראקציות מותאמות אישית עם לקוחות, בתהליכי עבודה של ניתוח נתונים להפקת תובנות, ליצירת תוכן לפלטפורמות שיווק דיגיטליות.
המפתח הוא לזהות את האזורים בתוך הפעילות העסקית שלכם שבהם ChatGPT יכול להשלים תהליכים וכלים קיימים, ולשפר את היעילות והאפקטיביות.
כמה המלצות חשובות:
* אוטומציה של העבודה: שלבו את ChatGPT בתהליך העבודה הקיים על מנת יצור אוטומציה, כגון צ'אטים בשירות לקוחות או דרכים ליצירת תוכן.
* שלבו עם Analytics: השתמשו ב-ChatGPT יחד עם כלי ניתוח על מנת לפרש נתונים ולהפיק דוחות או תובנות.
* שפרו את ה-CRM: שלבו את ChatGPT בפלטפורמות CRM לתקשורת אישית בקנה מידה.
* ניהול תוכן: שלבו את ChatGPT לניסוח, עריכה ופרסום של תוכן בצורה יעילה יותר.
* אוטומציה של אימיילים: נצלו את ChatGPT ליצירת תגובות אימייל מותאמות אישית או מסעות פרסום שיווקיים.
*נהלו את המדיה החברתית: השתמשו ב-ChatGPT כדי ליצור פוסטים במדיה חברתית.
* אפשר גם במחקר שוק: שלבו את ChatGPT עם כלי מחקר שוק כדי לנתח מגמות ולייצר תובנות.
* חדשנות ומו"פ: השתמשו ב-ChatGPT לסיעור מוחות של רעיונות או פתרונות, תוך שיפור התהליך היצירתי במחקר ופיתוח.
6. הבנת המגבלות של ChatGPT.
ChatGPT הוא כלי נפלא בעל יכולות אדירות, אך הוא רחוק מלהיות מושלם (אם כי הוא מתקרב לזה בכל יום…) יש לו טעויות ומגבלות ועל מנת שתוכלו למקסם את הפוטנציאל שלו, אתם חייבים להכיר גם במגבלות.
כמה דברים שחשוב לדעת ולהבין:
* הנתונים של ChatGPT הם רק עד לנקודת זמן מסוימת (נכון לעדכון האחרון שלי, אפריל 2023), כך שייתכן שאין לו מידע על אירועים או התפתחויות שהתרחשו לאחר תאריך זה.
* הבינו ש-ChatGPT אינו יכול לגשת או לספק מידע בזמן אמת, מה שהופך אותו ללא מתאים למשימות הדורשות נתונים עדכניים או עדכוני חדשות.
* שימו לב שבעוד של-ChatGPT יש בסיס רחב של ידע, ההבנה שלו בנושאים מיוחדים או נישתיים עלולה להיות מוגבלת.
* ChatGPT עשוי לפעמים לפרש באופן שגוי הנחיות מורכבות או בעלות מבנה גרוע, ולהוביל לתגובות לא רלוונטיות או לא מדויקות.
* בעוד ש-ChatGPT יכול ליצור תוכן שמרגיש מקורי, זה בעצם שילוב מחדש של מידע שעליו הוכשר, לכן אתם חייבים לעבור על החומר ולוודא שהמידע מדויק וכתוב היטב.
* חשוב לדעת שלמרות המאמצים למזער הטיות, התגובות של ChatGPT עדיין יכולות לשקף הטיות הקיימות בנתוני ההדרכה שלה. זה מצריך ערנות כאשר משתמשים בו לתקשורת רגישה או משפיעה.
* אמנם ChatGPT יכול ליצור תוכן יצירתי ונהדר, אך היצירתיות שלו מוגבלת על ידי הדפוסים בנתוני ההדרכה שלו ואם אתם רוצים לחדד את זה תוכן שקיבלתם, נדרש פה מגע אנושי.
* ל-ChatGPT, כמו כל דגמי הבינה המלאכותית, יש טעויות ושגיאות, כולל אי דיוקים עובדתיים או כשלים לוגיים, ויש לאמת את התשובות.
* הימנעו מהסתמכות יתר על ChatGPT לצורך קבלת החלטות או כמקור מידע בלעדי. זה כלי להגדלת היכולות האנושיות, לא להחליף אותן.