שיפור חווית משתמש בחנות וירטואלית – 43 טיפים שימושיים

שיפור חווית משתמש בחנות וירטואלית – 43 טיפים שימושיים ועוד המלצה אחת (חשובה מאד)

 

שיפור חווית משתמש בחנות וירטואלית הוא אחד הנושאים החשובים ביותר בהקמת החנות ובעיצובה. רגע לפני שאתם מתחילים במלאכת הקמת החנות, כדאי שתקראו את הפוסט הזה.

אם אתם בתהליך הקמת חנות וירטואלית ולא שמעתם את המושג "חווית משתמש" עצרו את תהליך ההקמה, עד שתבינו לעומק את הנושא, על חווית המשתמש תקום או תיפול החנות שלכם. לא משנה כמה תשקיעו בעיצוב חדשני ומרהיב, במוצרים לא פחות ממדהימים. כשנכנס לקוח לחנות שלכם – התהליך שהוא עובר מהכניסה עד לשלב הקניה המיוחל חייב לזרום ובקלות, כל מכשול (ויש הרבה ומכל מיני סוגים) שיעבור באחד השלבים יביא לעזיבת החנות ללא רכישה.

המבקרים בחנות שלכם חייבים מייד מה אתם מוכרים, מי אתם, היכן וכיצד הם יכולים למצוא את המוצר שהם רוצים, להגיע אליו בקלות, לגלות כמה יעלה להם הכל כולל הכל (משלוח, מיסים וכו) ולעבור את התהליך הרכישה במינימום מאמץ וזמן

הנה כמה טיפים חשובים לשיפור חווית המשתמש בחנות וירטואלית:

עמוד הבית

זה אולי העמוד החשוב ביותר בחנות שלכם, "הויטרינה", שמקבל את הכי הרבה תנועת מבקרים.

אזור התמונה המרכזית/סליידר הוא האזור הכי חשוב בתוך העמוד הכי חשוב, לכן אתם חייבים להקדיש מחשבה רבה בעיצוב שלו.

  1. עדיף עיצוב פשוט ושימוש מועט (עד כמה שניתן) בטקסט.
  2. העלו רק תמונה ו/או טקסט שיכולים לקדם את המכירות בחנות
  3. הוסיפו רק כפתור אחד לקריאה לפעולה
  4. התמונה והטקסט צריכות גם לגרום למבקר להבין מיידית מה אתם מוכרים בחנות עצמה.
  5. וודאו כי המבצעים שלכם תמיד מעודכנים (להשאיר מבצע שהסתיים זה מאד בעייתי)
  6. בלי מסרים מרובים ובלאגן בעיניים
  7. בלי פופ אפ להרשמה לניוזלטר שקופצים מייד

ניווט בעמוד הבית

כאשר מבקרים מגיעים לאתר, אתם רוצים לעזור להם למצוא מייד את מה שהם מחפשים, המטרה שלכם בעמוד זה היא להראות את הקטגוריות של המוצרים שדרכם יוכלו המבקרים למצוא את מה שהם מחפשים.

  1. ארגנו את סרגל הכלים המרכזי כך שיכיל את הקטגוריות ו/או נושאים הכי חשובים (עדיף שלא יהיו יותר מ- 7 קטגוריות), את אלו החשובים מעט פחות הוסיפו בסרגל עליון (מעל לתמונה המרכזית) והפחות חשובים בפוטר.
  2. הוסיפו במקום בולט ומרכזי ובאופן בולט את שורת חיפוש.
  3. צרו בסרגלי דרופ את קטגוריות המשנה בכל אחת מהקטגוריות המרכזיות, מומלץ שלא יהיו ארוכים מאד (אם מאד ארוך, כדאי לפצל לתתי קטגוריה, או ליצור עוד קטגוריה)
  4. אם יש לכם אלפי מוצרים, אין בעיה אם אותו מוצר יהיה בכמה קטגוריות (למשל אם יש לכם חנות למשחקי ילדים, פאזל 500 חלקים יהיה בקטגוריה משחקים לילדים בני 9 ויוכל להופיע גם במתנות מומלצות, מוצרים חדשים, סייל, משחקים מאתגרים וכו)
  5. השתמשו בצבעים בולטים ושונים לאלמנטים החשובים (שורת חיפוש, סרגל מרכזי, אייקון עגלה וכו)
  6. הראו את כל הסרגלים, כל סרגילי הדרופ מבלי שיהיה צורך ללחוץ על "הראה עוד"/ "המשך" וכו

עמוד קטגוריה

עמוד הקטגוריה הוא במקרים רבים השלב הבא לאחר עמוד הבית. חשוב מאד להוסיף כמה שורות טקטסט בתיאור הקטגוריה (חשוב גם לגוגל). שזרו מילות מפתח חשובות בטקסט והתייחסו בטקסט לצרכי הלקוח.

 

  1. אם אין לכם כמות גדולה של מוצרים, אתם יכולים להציג את כל המוצרים בקטגוריה.
  2. זהו עמוד יחסית עמוס, וודאו כי העיצוב נקי, וההתמונות, טקסטים ומסננים מאורגנים כך שניתן למצוא בקלות את מה שמחפשים.  מומלץ להוסיף עוד אפשרות סינון אחת (לפחות) בצדדים/למעלה.
  3. אם יש לכם כמות מאד גדולה של מוצרים, חלקו לתתי קטגוריות והוסיפו עוד אפשרויות סינון. תנו שמות לתתי קטגוריות לפי שם המוצר (למשל חנות נעלים – נעלי נשים – נעלי עקב).
  4. הוסיפו תמונת נושא גדולה ויפה. ואם אתם עושים מבצע על מוצרים בקטגוריה – זה המקום לפרסם זאת.

עמוד מוצר

 

עמודי המוצר הם לב החנות. הם בנויים מתמונות וטקסט (תיאור ומידע נוסף). תפקיד התמונות הוא להראות את המוצר בצורה הכי טובה, תפקיד התיאור (והמידע) למכור את המוצר.

  1. הוסיפו פירורי לחם בחלק העליון, זה חשוב מאד לאח גוגל, אך הכי חשוב נוח למבקר בחנות שלכם להתמצא.
  2. כתבו כותרת מוצר שתכלול מילת/ות מפתח רלוונטי/יות ולא שם פנימי (אם יש לכם חנות תכשיטים אל תכתבו "טבעת רותי" [על שם בעלת החנות…] אלא טבעת זהב לבן משובצת יהלום באגט.
  3. גם בתיאור המוצר הוסיפו מילות מפתח, הן חייבות להיות שזורות באופן טבעי בתיאור וכן לא לחזור עליהן יותר מידי פעמים.
  4. הוסיפו תמונות מ ע ו ל ו ת של המוצר, ממספר זויות, אם מגיע במספר צבעים – הוסיפו תמונה לכל צבע. וכן הוסיפו אפשרות זום כך שאפשר יהיה לקרוא לראות מקרוב מאד את המוצר (אם באריזה – שאפשר יהיה לקרוא גם את האותיות הכי קטנות, אם בגד – שאפשר יהיה לראות ממש את המרקם). אם יכולים – העלו גם וידאו המראה את השימוש במוצר.
  5. בתיאור המוצר, התייחסו לתועלות ולצרכי הלקוח הפוטנציאלי ולא רק למאפייני המוצר, ספרו את סיפור המוצר בכמה מילים (לקריאה על כתיבת תיאורי מוצר לחצו כאן).
  6. צרו מבנה קל לקריאה, מחולק לפסקאות, בולטים, טאבים כך שמבקר יוכל לסרוק את העמוד ולמצוא בקלות את מה שרלוונטי לו. הדברים החשובים קודם, והפחות – אחר כך.
  7. הוסיפו כל מידע אפשרי על המוצר וארגנו אותו בטאבים/פסקאות/קישורים.
  8. הראו בבירור את המחיר, ציינו אם לא כולל מע"מ (באתרי B2B בעיקר)
  9. הראו את אפשרויות השילוח השונות (כדאי להוסיף בטאב/קישור נפרד) בכל עמוד מוצר וציינו את המחיר של כל אחת מהן.
  10. הוסיפו כפתור בולט להוספה לעגלה וכתבו עליו "הוספה לסל הקניות/עגלה/לקניה".
  11. כל מידע נוסף (ביקורות רוכשים, מידע טכני מורכב וכו) הוסיפו מתחת לכפתור ההוספה לעגלה

 

תהליך הרכישה

חשבו על עצמכם כאשר אתם עושים קניות בסופר, העמסתם עגלה, אתם עומדים בתור לקופות והדבר שאתם הכי רוצים – זה לצאת הכי מהר, וכמה זה מעצבן כאשר יש תור וזה לוקח הרבה זמן. כך זה גם בחנות הוירטואלית – המבקר בחנות עשה את כל הצעדים – הגיע לאתר, חיפש את המוצר, מצא בדיוק את מה שצריך, הוסיף לעגלה ועכשיו הוא רוצה לצאת מהחנות שלכם ועדיף דקה קודם. התהליך חייב להיות פשוט וקצר ככל האפשר, עם מינימום שדות ופרטים שצריך למלא.

עמוד העגלה

  1. הוסיפו אייקון עגלה בחלק העליון שיופיע כל עמוד באתר, שיציין את מספר המוצרים שהוספו ולחיצה עליו תעביר מיידית לעמוד הרכישה.
  2. בעמוד העגלה צריך להיות סיכום של ההזמנה – כל הפרטים (כולל וריאנטים כמו מידה, צבע וכו), הכמות, העלות של כל פריט והעלות הכוללת, וכמובן כפתור ההמשך לצ'ק אאוט – עמוד התשלום.
  3. אפשרו ללקוח לחזור אחורה לעמוד המוצר שנמצא בעגלה.
  4. עשו זאת קל לשנות כמויות, למחוק פריט.
  5. הראו את תמונת המוצר בדיוק כפי שנבחר (חשוב במיוחד אם יש וריאנטים שונים)
  6. הוסיפו כפתור בולט ללחיצה להמשך התהליך וכתבו עליו "לצ'ק אאוט/לתשלום וכו" שיהיה ברור ללקוח מה יקרה כאשר ילחץ על כפתור זה.

עמוד תשלום

זה ה" MONEY TIME" תרתי משמע, הרגע הקריטי בכל התהליך – התשלום, והוא חייב לזרום במהירות, כל דבר לא ברור, והלקוח משאיר את העגלה עזובה ונטושה ואתכם מבואסים קשות

36. אפשרו למבקרים לרכוש מבלי להירשם, (אך אם אתם אוהבים נרשמים, הדגישו את היתרונות בהרשמה).

37. הדגישו את הקניה הבטוחה עם אייקונים מקובלים ובטקסט.

38. הקפידו על עיצוב נקי ככל האפשר ללא שום הסחות דעת.

39. בקשו רק את הפרטים החיוניים לצורך ביצוע התשלום והמשלוח.

40. מומלץ לציין את סך השלבים בתהליך ובאיזה שלב נמצא הלקוח בכל רגע.

  1. הציגו את אפשרויות המשלוח והעלויות של כל אחת.
  2. לאחר שהלקוח בוחר את אפשרות המשלוח, הציגו את סך העלויות כולל ה כ ל , אל תשאירו שום עלות חסויה לרגע האחרון, זה מתכון בטוח לנטישת עגלה.
  3. לאחר שהלקוח השלים ומילא את כל הפרטים, הציגו מסך שההזמנה שלו נקלטה, תנו לו מספר הזמנה ושלחו במקביל מייל אישור.

ועד המלצה חשובה

חווית משתמש מצוינת בחנות היא MAKE OR BREAK ואתם חייבים לדעת אם אצלכם הכל עובד כמו שצריך. מומלץ מאד לעקוב אחרי האנליטיקס – כמה זמן אנשים שוהים באתר, מאיזה עמוד יוצאים, אחוז נטישה ועוד מדדים שיראו לכם עד כמה האתר שלכם ידידותי.

עוד כלי מדהים ומאד מומלץ להשתמש בו HOTJAR שיראה לכם מה בדיוק עושים המבקרים באתר שלכם ואפילו בזמן אמת, איך הם ולשים, לאן הם הולכים, מתי הם יוצאים, לכמה עמודים נכנסים ועוד מידע רב שערכו לא יסולא בפז עבורכם.

לאחר שאתם מנתחים את ההתנהגות של המבקרים, תוכלו לעשות שינויים באתר שישפרו עוד את חווית המשתמש. מומלץ לבצע מקצה ניתוח ושיפורים אחת לכמה חודשים (או אם פתאום אתם רואים בעיה באחד הפרמטרים). שיפור חווית משתמש בחנות וירטואלית הוא תהליך שיתמשך לכל אורך חיי החנות שלכם, רק כך תוכלו להיות הכי טובים.

בהצלחה

רוצים לדעת עוד על השירותים שלנו להקמת חנות וירטואלית ושיווקה? צרו איתנו קשר עכשיו 

 

 

שיתוף הפוסט

צרו איתי קשר

בואו נתחיל!