שיווק מיילים – האם לשלוח יותר או פחות מיילים מכירתיים?
עושים שיווק מיילים? בטח התלבטתם כמה מיילים מכירתיים, כמו אלו המציעים מבצעים, לשלוח ללקוחות שלכם, האם עדיף יותר או פחות?
חברת המחקר L2 בדקה ומצאה כי:
– מותגים ששלחו פחות מיילים, אבל עם הנחות יותר רלוונטיות וממוקדות קיבלו אחוזי פתיחה גבוהים יותר מאלו ששלחו מיילים בתדירות גבוהה יותר ומבצעים יותר רחבים.
– מותגים שהשתמשו בשפה מובחנת בשורת הנושא במיילים המציעים מבצעים, השיגו אחוזי פתיחה גבוהים ב- 17.3% מאלו שהשתמשו בשפה גנרית יותר
– אחוזי פתיחה המקושרים עם טקטיקות מעורבות אוטומטיות כמו שיווק מחדש עברו את אחוזי הפתיחה הממוצעים של קמפייני מחיר. אבל מיילים מעוררי מעורבות אוטומטיים המפרסמים מבצעים השיגו אפילו אחוזי פתיחה גבוהים יותר.
על מה מותגים צריכים לחשוב:
* פחות זה יותר – מותגים השולחים מיילים בהיקף רחב צריכים לפלח טוב יותר את הקהל שלהם על מנת להציע מבצעים ממוקדים יותר לפלחים השונים.
* חשיבות שורת הנושא – על מנת להגדיל את אחוזי הפתיחה של המייל, עדיף לנסח שורת נושא מעניינת ומושכת ופחות להתשמש בניסוחים "גנריים" כמו 50% הנחה על ___ .
* תזמון הוא המפתח – במיילים כמו אלו הנשלחים לאחר נטישת עגלה, יום הולדת ואירוע מיוחד התזמון הוא קריטי, אי שליחת המייל בזמן עלולה לעלות במכירות פוטנציאליות.
וחשבו גם על העייפות ממבצעים
לקוחות מצביעים כי הצעות לא רלוונטיות ומיילים בתדירות גבוהה כשתיים מ- 3 הגרומים הבעייתיים בשיווק מיילים. מיילים עם הצעות מבצעים היו אלו שנשלחו הכי הרבה על ידי חברות בארה"ב
למותגים כדאי לשפר את מערכת קשרי הלקוחות כך שניתן יהיה לפלח אותם טוב יותר ולשלוח להם הצעות מפולחות.
שורת נושא גנרית המפרסמת מבצע היא הנפוצה ביותר, אך גם בעלת אחוזי הפתיחה הנמוכים ביותר. המפתח הוא לא נטישת המבצעים, אלא הפיכתם למפולחים ופרסונליים יותר ולחזק אותם בתוכן מעניין ורלוונטי ותמונות מעוצבות ויפות.
לסיכום – כמו בהרבה דברים אחרים – העיקר הוא לא הכמות אל האיכות וה…פילוח.
פוסטים מומלצים בנושא שיווק מיילים:
21 דרכים לפלח את רשימת התפוצה שלכם
שיווק במיילים – המיילים שכל מותג אופנה חייב לשלוח