fbpx

שיווק באינסטגרם – איך לקדם את החנות הוירטואלית שלכם על ידי שימוש בסטוריז?

שיווק באינסטגרם – איך הסטוריז יכולים לעזור לכם להגדיל חשיפה ומכירות בחנות הוירטואלית שלכם?

 

שיווק באינסטגרם כבר הפך מזמן לערוץ נפוץ מאד בקרב בעלי עסקים רבים וכשאחד הכלים השימושיים במדיה זאת הוא הסטוריז. כיצד אתם יכולים לקדם את החנות הוירטואלית שלכם בעזרת הסטוריז? הנה כמה המלצות

 

אמנם פייסבוק היא עדיין המדיה החברתית הפופלרית ביותר, אך לא רק שהאינסטגרם (שגם היא שייכת לפייסבוק) כבר נושפת בעורפה, היא אפילו מובילה בקרב קהלים מסוימים, ובמיוחד אצל הצעירים יותר. שיווק באינסטגרם הוא ערץ חשוב ביותר, מעבר לפופלריות הרבה – לאינסטגרם יש כלים שונים היכולים מאד לסייע בקידום החנות שלכם, ובראשם – הסטוריז.

מה הסיפור של הסטוריז?

לאלו מבינכם שלא מכירים את הסטוריז (ובאמת הגיע הזמן) הפיצ'ר (שהתווסף על מנת למנוע בריחת גולשים אל רשת הסנאפצ'אט) הוא בעצם סרטון באורך של עד 15 שניות או תמונה הנעלמים לאחר 24 שעות.  עם כמה מאות מיליוני משתמשים יומיים, חשיפה אדירה, פיצ'רים מגניבים ומעוררי מעורבות אין פלא שהם הפכו לכלי שיווקי מוביל.

הנה כמה המלצות כיצד להשתמש בסטוריז על מנת לקדם את החנות שלכם:

 

לחזק את הקשר עם העוקבים

חשבו על העוקבים שלכם, מה יכול לעניין אותם? כיצד אתם יכולים להעשיר אותם במידע? איך אתם יכולים להפוך אותם לחלק בלתי נפרד מהעמוד?
* אתם יכולים ליצור סרטוני הדרכה (למשל אם יש לכם חנות רהיטים, אתם יכולים להראות כיצד ליצור לעצב חדר בבית, כמובן בשימוש הרהיטים שלכם, ואם מדובר בחנות בגדים: כיצד אפשר ללבוש את הבסט סלר שלכם ב- 10 צורות וכו)
* שאלו אותם שאלות או העלו סקר בסיוע הפיצ'ר המתאים.
* השתמשו בתוכן שהעוקבים שלכם העלו (כמובן עם תיוגים מתאימים)
* צרו צ'אטים אינטימיים בנושאים שמעניינים אותם.

 

לעדכן על מוצרים חדשים

הוספתם מוצרים חדשים לחנות שלכם? עדכנו גם את העוקבים שלכם והעלו סטורי. המלצה – על תעלו "סתם" סרטון או תמונות של המוצרים החדשים, היו יצירתיים יותר: אולי צלמו מאחורי הקלעים את הצילום של המוצרים, אם יש לכם חנות אופנה/אביזרים/תכשיטים/איפור וכו הראו כיצד העובדים שלכם לא יכולים להתאפק ומשתמשים בפריטים, וכמובן הומור תמיד מוסיף.

 

לדעת טוב יותר מה העוקבים שלכם חושבים ומעדיפים

הרבה פעמים היינו רוצים להכנס לראש של הלקוחות/העוקבים שלנו ולדעת מה הם חושבים על מוצר מסויים, איזה צבע הם מעדיפים? בעזרת הסטוריז אתכם יכולים לקבל תשובות לשאלות חשובות (יותר או פחות). נסו את הפיצ'רים של סקר ושאלה וקבלו גישה לדברים נסתרים….

 

להגדיל את המכירות

בסופו של הדבר, המטרה המרכזית של כל הפעילות שעושים ברשתות השיווק היא ליצור מכירות. אז אם יש לכם מוצרים שאתם רוצים "לדחוף" מומלץ מאד להעלות אותם לסטוריז. על מנת לא להראות להוטים מידי למכור, מומלץ מאד ליצור סטוריז מקוריים, מצחיקים ויפים. ואם אתם ברי המזל (וכמובן עבדתם קשה) ויש לכם מעל 10,000 עוקבים, אתם יכולים להוסיף קישור ישיר (בערך, על ידי SWIPE UP). אם עדיין אין לכם את הרבבה הנדרשת, מומלץ ליצור דף נחיתה בביו עם קישורים חשובים: לאתר, בלוג, למוצרים חדשים וכו ואז בסטוריז אתם יכולים להפנות את הגולשים לביו.

להביא תנועה לבלוג (ואם אין לכם – כדאי שיהיה לכם)

תוכן הוא מלך: זה ידוע שגוגל אוהב אתרים עשירים בטקסטים מעניינים ורלוונטיים וגם הלקוחות שלכם. ובלוג היא הדרך הטובה ביותר להוסיף תוכן. אם העלאתם פוסט חדש בבלוג (עשיר בתוכן ובתמונות של המוצרים שלכם) אתם יכולים להשתמש בסטוריז על מנת להודיע על כך ולהביא עוד מבקרים אליו.

 

להגדיל את הנרשמים לרשימת התפוצה שלכם

אם הגעתם לעשרת אלפים עוקבים אז החיים שלכם דבש – אתם פשוט מעלים סטורי (סרטון או תמונה מהממים) ומוסיפים קישור לעמוד בו ניתן להרשם לרשימת התפוצה שלכם. ואם עדיין לא הגעתם לכמות העוקבים המיוחלת – אפשר ליצור בביו עמוד נחיתה ולהוסיף את הקישור. זה אמנם קצת מסרבל את הדברים, אך עדיין שווה את זה. ומי שמחובר אליכם באינסטוש (עוקב ומגיב), רוב הסיכויים שישמח גם לקבל ממכם מיילים.

 

להצחיק את העוקבים שלכם (ולגרום להם לאהוב אתכם)

צחוק והומור טובים לבריאות ולמכירות. אנשים אוהבים לצחוק, סטוריז מצחיק יציג את המותג/חנות שלכם באור קליל ומהנה, יגרור תגובות ומעורבות וישאר בזיכרון של העוקבים שלכם עוד הרבה זמן.
אתם יכולים מראש להעלות סרטון/תמונה מצחיקים או להוסיף למשהו רציני יותר את כמה מהפיצ'רים המדליקים שיש ולהפוך את זה לקליל ומצחיק.

להגדיל חשיפה מקומית

אם יש לכם גם חנות פיזית, אתם יכולים להשתמש במדבקת הלוקיישן. אתם יכולים להודיע לעוקבים שלכם היכן החנות שלכם ממוקמת.
ניתן להשתמש במדבקת זו גם אם אתם יוצרים אירוע או רוצים להראות שביקרתם באירוע חשוב הקשור לתעשיה/חנות שלכם.

להאניש את המותג

רוב האנשים לא מתחברים "סתם" למותג, אלא למתחברים לסיפורים ולאנשים מאחוריו. ככל שתהפכו את המותג שלכם לאנושי יותר: ספרו סיפורים על האנשים מאחוריו ותראו אותם, כך יהיה לעוקבים קל יותר להתחבר אליכם, לאהוב אתם ולהעדיף לקנות ממכם. הסטוריז הופכים את הנושא לעניין הרבה יותר פשוטו מהנה.

להדגיש את הנושאים החשובים לכם

ה- HIGHLIGHTS הם בעצם סטוריז הנמצאים תחת קטגוריות/נושאים שונות החשובות לכם ונמצאים מתחת לתמונת הפרופיל והביו והם בין הדברים הראשונים שרואים כאשר נכנסים לעמוד האינסטגרם. בניגוד לסטוריז הרגילים, אלו תחת ה- HIGHLIGHTS לא נעלמים לאחר 24 שעות. חשבו מה הנושאים החשובים שאתם רוצים להבליט והוסיפו סרטון/תמונה נפלאים לכל אחד מהם. ניתן לשנות/להוסיף ולערוך אותם. הם חלק חשוב מאד בעמוד שלכם וכדאי להתייחס אליהם ולשנותם באופן עקבי.

 

 

 

בהצלחה 🙂

 

אם אם מחפשים עוד מידע על אינסטגרם לעסקים מומלץ לקרוא גם את המדריך של אינסטגרם.

רוצים לדעת יותר על השירותים שלנו? רוצים לקבוע פגישת יעוץ ללא התחייבות? צרו קשר עכשיו

פוסטים נוספים שלנו בענייני שיווק

שיווק בלינקדאין – התכנים שכדאי להעלות

איך לבנות תוכנית שיווקית 

בעיות השיווקיות שעלולות להביא לכשלון החנות שלכם

 

שיתוף הפוסט

צרו איתי קשר

בואו נתחיל!