קידום באינסטגרם – איך להגדיל את כמות העוקבים ורמת המעורבות?

קידום באינסטגרם – איך להגדיל את כמות העוקבים
ורמת המעורבות בעמוד האינסטגרם שלכם?

 

 

אינסטגרם היא פלטפורמה נפלאה ואחד מכלי השיווק החשובים ביותר, כולם רוצים להיות שם והתחרות על ליבו של הגולש רק גדלה וגדלה, לכן אם יש לכם עמוד איסטגרם ואתם מחכים לעוקבים שיגיעו – אתם עלולים לחכות עוד הרבה זמן…
כיום קידום באינסטגרם – הגדלת כמות העוקבים ורמות המעורבות, מצריך יותר מאמץ והשקעה מבעבר.

 

אם בעבר כל תמונה שהייתם מעלים לאינסטגרם היתה נחשפת לכמעט כל העוקבים שלכם, כיום התמונה זוכה לאחוזי חשיפה אורגנית קטנה מאד. ואם בעבר העוקבים היו מתדפקים על העמוד שלכם, כיום קידום באינסטגרם אמנם מצריך יותר השקעה, אך זה בהחלט בהישג יד.

אז איך בכל זאת אפשר לקדם את עמוד האינסטגרם שלכם ולהגיע ליותר אנשים? הנה כמה המלצות חשובות

 

# היו אקטיביים ביצירת קשרים עם העוקבים והקהילה שלכם.

יש הממליצים על חלוקת זמן של 80/20 – 20% מהזמן להשקיע ביצירת תוכן ו- 80% (!!!) להשקיע בפעילות: השארת תגובות, לייקים והוספת עוקבים.

זה כמעט הפוך ממה שהרבה מהחשבונות באינסטגרם עושים, אך זאת הדרך המהירה לקידום העמוד שלכם.

המלצה לפעולה:
הכנסו לאחד האשגים בהם השתמשתם בפוסט שלכם ומצאו פוסטים אחרים המשתמשים באותו האשטג, הוסיפו לייקים לכמה מהפוסטים המופיעים שם, הגיבו והשיבו לאחד מהסטוריז. חזרו על זה בכל יוםב, במיוחד כאשר אתם מעלים תוכן. תראו שאתם מקבלים בחזרה עוקבים, לייקים ותגובות. כך תצרו קשר עם חשבונות בתעשיה שלכם.

 

# עקביות עקביות עקביות

יש בעלי עסקים רבים שמתחילים את הפעילות באינסטגרם בקול תרועה רמה, מעלים כמה פוסטים כל יום, ועם חלוף הזמן מתעייפים ומעלים פעם בכל כמה ימים ואחכ פעם בשבוע וכו.

זה נכון שאם אתם מעלים יותר תכנים שונים, יכולה בהחלט לעזור בקידום העמוד. אך חייבים להבין כי הפעילות באינסטגרם זה ריצת מרתון ולא ספרינט. אתם צריכים לתכן את הפעילות כך שתהיה עקבית. עדיף להעלות באופן קבוע 2-3 פוסטים בשבוע מאשר להעלות בשבוע אחד כל יום ושבוע לאחר מכן רק פעם אחת. – האלגוריתם של אינסטוש אוהב עקביות ומחויבות לטווח ארוך.

אם סדר היום שלכם עמוס ואתם לא תמיד זוכרים להעלות את הפוסט, יש אונליין כלים שונים שיכולים לעזור לכם בתזמון הפוסטים והעלאתם לעמוד באופן אוטומטי.

מעבר לזה, כשכבר תהיה לכם קהילה, הם ידעו למה לצפות ויתרגלו לראות את הפוסטים שלכם בזמנים קבועים.

כמה פוסטים להעלות כדאי להעלות?

מצד אחד ככל שתעלו יותר פוסטים תוכלו תעצימו את הנוכחות שלכם ברשת, אך מצד שני לא תמיד יש לכם מה להגיד, אז כמה פוסטים כדאי להעלות? התשובה היא – זה תלוי.

זה תלוי בקהל שלכם, בתעשיה, בתחום הפעילות הספציפית, רמת התחרות וכמה תוכן איכותי באמת יש לכם.

אם למשל יש לכם חנות אביזרים ויש זרם בלתי פוסק של דברים חדשים  – כדאי להעלות יותר פוסטים מאשר חנות בגדים שמחדשים קולקציה פעם בעונה.

עדיף איכות על כמות

כמו כל דבר בחיים, האיכות חשובה יותר על הכמות. אין טעם להעלות פוסטים רק כדי לסמן וי. פוסט איכותי אחד עדיף על כמה פחות טובים. לכן אם אין לכם יותר מידי זמן להשקיע – השקיעו אותו ביצירת תוכן איכותי ולא על כמות.

 

# צרו שיתופי פעולה עם מותגים אחרים

שיתוף פעולה עם מותג אחר (משלים או שונה לחלוטין, מומלץ מאותו עולם של לייף סטייל) יכול לחשוף אתכם לקהלים חדשים ונפלאים.

למשל אם יש לכם חנות תכשיטים יוקרתית, אתם יכולים לשתף פעולה עם חנות אופנה שווה במיוחד, כך ששניכם יכולים להרוויח מהמהלך.

מותגים מעולומות שונים במיוחד (למשל אופנה וכלים מכניים) לא יעבדו, הקהלים שונים ואין חיבור שיכול להועיל לשני המותגים.

שיתוף פעולה מדליק במיוחד נעשה בין נייקי ובן אנד ג'ריז – העוקבים המשותפים יכלו לזכות בנעלי נייקי בעיצוב חד פעמי בהשראת הגלידה מי יכול לסרב לזה? 🙂

 

# הוסיפו קישור לעמוד האינטגרם שלכם באתר (ובכל ערוץ)

אם יש לכם עסק, במיוחד בתחומי האופנה והעיצוב, לקוחות פוטנציאליים ירצו לראות את האתר והאינסטגרם שלכם. רבים מהמבקרים באתר שלכם יחפשו את הקישור לאינסטגרם, ואתם רוצים לעשות זאת הכי קל שאפשר. יש מספר אפשרויות: לרוב ניתן למצוא את הקישור בפוטר בתחתית העמוד.
יכולים להוסיף אייקון קטן למעלה, ליד אייקון עגלת הקניות
כאייקון צף המלווה את הגלילה.

ויש כאלו המוסיפים קישור נראה לפיד באינסטגרם (כמובן שכדאי לעשות זאת רק אם הפיד נראה מעולה ויש לכם כבר מספר נאה של עוקבים ומעורבות
כמובן שחשוב להוסיף את הקישור לאינסטוש גם בניוטזלטר ובכל המיילים שאתם שולחים.

דרך נוספת קלה ונהדרת להפיץ את בשורת העמוד שלכם היא יצירת QR CODE. אותו אתם יכולים להעביר לכל מי שאתם מכירים להדביק אותו בחנות שלכם (ליד הקופה, במדפים, בתאי ההלבשה) להוסיף אותו על חבילות שאתם שולחים ובעוד אין ספור דרכים יצירתיות אחרות.

כל שעליכם לעשות הוא להכנס ל- SETTING, ללחוץ על QR CODE וליצור אותו (אפשר להוסיף אימוג'י, סלפי ולשנות צבעים). וזהו. זה נראה בערך כך:

 

# שפרו את התוכן שלכם

האם אתם משקיעים גם בכתיבת התוכן עצמו לצד התמונה (CAPTION)? באילו האשטגים אתם משתמשים? מתי אתם מעלים את התוכן?  אילו סוגי פוסטים אתם יוצרים (תמונה, וידאו, קרוסלה, סטוריז ובקרוב REELS)? אלו שאלות שאתם שכדאי שתשאלו את עצמכם.

הנה כמה המלצות:

השקיעו זמן גם בכתיבת התוכן לצד התמונה/וידאו וכו, אנשים בהחלט קוראים את זה וזה מה שיכול לעורר מעורבות רבה יותר.

כתבו את התוכן בצורה קלה לקריאה: כדאי ליצור כותרת מעניינת, מושכת ומעוררת סקרנות. לחלק לפסקאות  וכן להוסיף קריאה לפעולה – שאלו שאלה, בקשו תגובות/לייקים/הערות וכו.

האשטגים

האשטגים נכונים יכולים להגדיל מאד את החשיפה לעמוד שלכם. הנה כמה המלצות לשימוש נכון:

עשו מחקר האשטגים בתעשיה שלכם, לראות במה משתמשים, כמה פוסטים יש לכל אחד.

גוונו והשתמשו בהאשטגים עם כמויות משתנות של פוסטים, דווקא באלו עם כמות נמוכה יחסית יש לכם סיכוי גבוה יותר לבלוט.

הוסיפו האשטגים עם ביטויי "זנב ארוך": למשל עדיף במקום "שמלה שחור" לכתוב "שמלה שחורה בגזרת A" או במקום "סבון טבעי" כתבו "סבון שמן זית טבעי"

חשבו רחב, לא רק על התעשיה הספציפית בה אתם פועלים, אלא לחשוב על קהל המטרה שלכם, מי הם? מה מעניין אותם? איזה האשטגים הם מחפשים ולהוסיף גם.

השתמשו בהאשטגים שונים, עד כמה שניתן, בכל פעם.

אל תשתמשו בהאשטים לא רלוונטיים, זה מיותר.

לסיכום וסיום:

קידום באינסטגרם דורש היום יותר השקעה ומאמץ, אבל עם פופלריות כזאת עצומה ועסקים שבנו את עצמך מתוך הפלטפורמה, זה בהחלט שווה את המאמץ.

בהצלחה 🙂

יש לכם שאלות? רוצים לדעת איך אנחנו מקדמים עמודי אינסטגרם? צרו קשר עכשיו 

שיתוף הפוסט

צרו איתי קשר

בואו נתחיל!