עיצוב חנות וירטואלית – הדברים שאתם חייבים בעמוד הבית

בניית חנות וירטואלית

עיצוב חנות וירטואלית – מה אתם חייבים בעמוד הבית על מנת להשאיר את המבקרים בחנות ולהגדיל את ההמרות?

עיצוב חנות וירטואלית הוא עולם מופלא אך מורכב. כאשר אתם מתחילים בבניית החנות, אחד הדברים הראשונים שאתם צריכים לעשות זה לאפיין את החנות שלכם והעמודים השונים בה, ובינהם,כמובן, גם את עמוד הבית, הדף המהווה את השער הראשי לחנות,שרוב אלו שיכנסו לחנות שלכם יכנסו דרכו. מעבר לעיצוב (שכמובן חייב להיות יפה ומתאים) חייבים להיות בו דברים מסויימים על מנת לגרום לאלו שנכנסו להמשיך לגלוש ולקנות אצלכם.

מה הם הדברים החשובים שאתם חייבים להוסיף/להוריד ולהתייחס אליהם? הנה הרשימה

תיבת חיפוש 

חשוב שהתיבה תשאר תמיד בחלק העליון של האתר, כך המבקר לא יצטרך לגלול חזרה למעלה על מנת למצוא את מה שהוא מחפש. אם אין לכם מקום להצגה קבוע, הפכו אותה לדינמית, כך שבלחיצה על זכוכית המגדלת היא תגדל

סרגל חיפוש מאורגן

הסרגל חייב להיות מאורגן כך שמבקרים יוכלו למצוא בקלות רבה את מה שהם מחפשים (אחרת הם פשוט יעזבו). עדיף למקמו באזור הסטנדרטי, כך שהמבקרים יוכלו למצוא אותו. וגם אותו כדאי לקבע במקום.

פחות זה יותר ופשוט זה הכי טוב

יש הרבה דברים שאתם רוצים להראות למבקרים, מידע שאתם רוצים למסור, ועדיף שזה יהיה לפני הגלילה, כי את זה הרבה פעמים המבקרים לא עושים. אבל המקום מוגבל וכמו תמיד פחות זה יותר, לכן חשוב לתעדף את התמונות/מסרים/טקסטים ולהעלות את הדברים הכי חשובים, תמיד אפשר להחליף אחרי זמן מה.

אייקון קבוע של עגלה בחלק העליון

וכדאי להוסיף קוקיז, כך שאם המבקר מוסיפים מוצרים לעגלה, הוא יוכל למצוא אותם אם חוזר לאחר לאחר זמן מסוים.

קריאה לפעולה

רוצים שהמבקרים שלכם יקנו, תגידו להם. "קנה עכשיו" "לקניה" הם כפתורים חשובים מאד וכדאי להוסיף אותם ובמקומות בולטים

הוסיפו אפשרות להרשם לרשימת תפוצה

שיווק במייל הוא דרך נהדרת להיות בקשר עם הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים. לכן הוסיפו בעמוד הבית את האפשרות להרשם לרשימה שלכם, אפשר (ועדיף) להוסיף זאת גם בפופ אפ.

הציגו טלפון שירות לקוחות במקום בולט

למבקרים בפעם הראשונה יש תחושת חוסר אמון, הצגת הטלפון במקום בולט ואם יש, גם הסניף/מקום גיאוגרפי יעלה את רמת הביטחון והאמון בכם.

רספונסיביות

איך העמוד שלכם נראה במסכים קטנים? האם התמונות, הסרגלים והטקסט נראים טוב גם בסלולר? היום רוב הגולשים מגיעים דווקא מהסלולרי, ואם האתר שלכם לא יהיה מותאם לגמרי, גם תקבלו עונש מגוגל וגם פשוט לא יקנו ממכם, אאוץ'.

סליידר תמונות זה אאוט

נכון, כך אפשר להציג יותר מוצרים, הצעות ומבצעים, אבל זה מעצבן משתמשים, זה מאט את הטעינה והגלישה באתר (ולכן הם גם פחות ידידותיים לגוגל). עדיף תמונה אחת יפה ואיכותית שתעביר את המסר.

העבירו את הגולשים מדף הבית

למרות חשיבותו, המכירות, בסופו של דבר, לא מתבצעות בו ותפקידו הוא לנווט את המבקרים לעמודים האחרים, לכן חשוב שהם לא "יתקעו" בדף זה, ויבינו מהר מאד איך להגיע לחלקים בהם כן ניתן לקנות. לכן צרו פיתויים במעבר לעמודי/קטגוריית מוצר (הוסיפו קריאות לפעולה "למעבר לעמוד המבצעים", "לרכישת המוצר" וכו).

אזור בולט של סיילים

הרבה אנשים מוכנים להמתין אפילו שבועות עד שמוצר מסויים יהיה בסייל. הוסיפו אזור לסיילים  לכל חובבי המציאות והגדילו את המכירות בעמוד.

הצהירו על משלוח חינם

אנשים אוהבים משלוחים חינם וזה בהחלט אחד הדברים שמגדיל המרות ומכירות, אם יש לכם את האופציה למשלוח חינם, ודאו שהמבקרים יודעים על זה. הוסיפו מידע על כך כבר בעמוד הבית ובכל דף מוצר. גם מהירות המשלוח חשבוה מאד, אם המשלוח שלכם מהיר במיוחד – חשוב מאד להדגיש זאת.

פופ לעניינים חשובים

עמודי הבית הם בדכ עמוסים יותר ובעלי אזורים שונים (סרגלים, תמונה, מבצעים וכו.) לכן על מנת לתפוס את תשומת לב הגולש, אם אתם רוצים להגיד לו משהו חשוב – הוסיפו פופ אפ (סיילים נהדרים, מוצרים חדשים, הרשמה לרשימת תפוצה ועוד).

הוסיפו צ'אט אונליין

חשבו רגע, כאשר אתם מבקרים בחנות פיזית ויש לכם שאלה, אתם ניגשים למוכר/ת ושואלים. גם בחנות אונליין מתעוררות שאלות ואם יש אפשרות לקבל תשובה מיידית, זה בהחלט יכול להגדיל את ההמרות שלכם.

הדגישו את רמת האבטחה באתר

זה אולי יפתיע אתכם, אבל אנשים עדיין חוששים לקנות אונליין ולהשאיר פרטים אישיים ובמיוחד את פרטי כרטיס האשראי שלהם. ככל שהמבקרים ירגישו בטוחים יותר באתר שלכם, כך הם יהיו יותר נכונים גם לקנות. וחשוב מאד שתדגישו זאת במילים באייקונים בעמוד הבית (ובעמודי המוצר).

עוררו עניין ורכישות בהגבלת הזמן והמלאי של המבצע

אם יש לכם מבצע באתר, עדכנו בשעון ספירה לאחור כמה זמן עוד נשאר, וכן אם רמת המלאי של מוצר מסויים יורדת, ציינו זאת. זה גורם לבהילות ולרצון לקנות את המוצר לפני שכבר לא יהיה.

העבירו את הצעת הערך שלכם מייד

מה שהמבקר רואה בכמה שניות הראשונות בעמוד הבית הוא קריטי. זה חשוב ביותר שתתקשרו את הצעת הערך שלכם במיידית, מה מיוחד אצלכם ולמה כדאי לקנות אצלכם, מה ההבדל בינכם לאחרים?

עודדו שיתופים ברשתות החברתיות

כידוע המלצות של חברים וקרובי משפחה נחשבים לשיווק הטוב ביותר וכאשר אנשים משתפים את החנות והמוצרים שלכם ברשתות החברתיות, זה כמו המלצה. במחקר שעשו בשופיפי גילו כי אחוז ניכר מהרוכשים הגיעו מפייסבוק מהאנשים ששיתפו. לכן עודדו את האנשים לשתף את החנות והמוצרים שלכם.

תנו מידע חשוב בבאנר העליון

במחקרים ובדיקות שעקבו אחר עינהם של המבקרים באתרים, ידוע כי החלק העליון של האתר הוא אחד מהחלקים שמקבלים את מירב תשומת הלב של הגולשים. אם יש לכם מסר חשוב להעביר למבקרים – זה המקום (כמו משלוחים חינם, מהירות המשלוח, מבצעים מיוחדים וכו)

עמוד לשאלות ותשובות

לא משנה כמה פשוט האתר שלכם, אל תעריכו יתר על מידע את יכולת ההבנה של המבקרים שלכם, , תמיד יצוצו שאלות, גם אם לכם זה נראה מובן מאליו. הוספת דף של שאלות ותשובות יעזור למבקרים לקבל תשובות, להשקיט דאגות ולרכוש בנינוחות יותר.

שנו ועדכנו לעיתים קרובות

הרבה מהמבקרים באתר שלכם בפעם הראשונה לא ירכשו מוצרים, אלא יחזרו שוב (אם היה מעניין ומיוחד ושווה) ואיזה משעמם זה לראות את אותו דבר בפעם השניה. הוסיפו תמונות חדשות, עדכנו מבצעים וטקסטים והראו כי החנות שלכם היא חיה ובועטת.

עוד נושאים חשובים בבניית חנות וירטואלית:
* הטרנדים שכדאי לכם כבר ליישם
*
שיווק חנות וירטואלית – איך יוצרים הצעת מכירה ייחודית?
* איך להגדיל את המכירות בחנות הוירטואלית שלכם?

שיתוף הפוסט

צרו איתי קשר

בואו נתחיל!