חנות וירטואלית בינלאומית – איך מתחילים למכור גם לשווקים אחרים?

חנות וירטואלית בינלאומית

חנות וירטואלית בינלאומית – איך מתחילים למכור גם לשווקים אחרים?

ארצנו היא קטנטונת גם במונחי מסחר אלקטרוני, ואם אתם בעלי חנות וירטואלית, יתכן ועוברת במוחכם המחשבה על פתיחת חנות וירטואלית בינלאומית, לפרוץ אל העולם הגדול ולמכור את המוצרים הנפלאים שלכם גם לשווקים גדולים ואחרים.

כמו כל דבר בבניה, ניהול ושיווק חנויות וירטואליות, שום דבר הוא לא פשוט כמו שהוא נשמע ועל מנת שאכן תוכלו להצליח, יש נושאים רבים שאתם חייבים לעשות, לבדוק ולהכיר.

הנה כמה המלצות לאלו מבינכם שרוצים לפרוץ את הגבולות ולבנות/להקים/לפתוח חנות וריטואלית בינלאומית:

איפה אתם רוצים למכור?
הצעד הראשון הוא להבין מי הלקוחות שלכם: מה הרגלים שלהם, מה הם מחפשים? במה הם שונים? מה הם אוהבים לקנות? מה מעניין אותם? מה חשוב להם?
– אל תקבעו דברים על סמך מה שנראה לכם, תחושות בטן – הסתמכו על מחקרים ומידע מוסמך, אך לרוב לא יהיה לכם מספיק כסף לשלם לחברות מחקר, אבל תוכלו למצוא מידע רב ובעל ערך אונליין: חפשו בגוגל טרנדס, אתרים ומחקרים של חברות מחקר כמו L2, בלוגים של ענקיות האיקומרס כמו שופיפיי וביגקומרס וחיפושי ביטויים (באנגלית) כמו טרנדים גלובליים במסחר אונליין, קניות אונליין בארץ מסוימת, התנהגות צרכנים באזור/ארץ מסוימת.
– אל תתייחסו רק לשווקים האמריקאים והאירופאיים (שדווקא הם רוויים ביותר וקצת הגידול בהם קטן אם בכלל), אלא התייסחו להודו (מעצמת איקומס אדירה) ומזרח אסיה (יפן, תאילנד, דרום קוריאה).
– למרות שסין היא השוק הגדול ואחד הצומחים מבחינת איקומרס, הכניסה אליה היא קשה במיוחד: הממשלה מטילה הגבלות על אתרים זרים, כך שהגלישה בהם איטית מאד, הרשתות החברתיות המוכרות לכולם אינן פעילות בסין (למרות שהסינים כן עושים בהן שימוש על מנת לפנות לצרכנים במקומות אחרים), השפה והתרבות הכה שונות כך שזה בהחלט אתגר מורכב.

מה אתם רוצים למכור?
אל תמכרו מה שאתם אוהבים, תמכרו מה שהלקוחות שלכם אוהבים לקנות.
ואיך יודעים מה אוהבים? גם פה צריך לחפש את המידע אונליין. לכל אחת מפלטפורמות המסחר הגדולות (איביי, אמזון, אטסי וכו) יש מרכזי מידע בו אפשר למצוא את המוצרים הנמכרים ביותר, המוכרים הטובים ביותר, הטרנדים ומידע רב נוסף.
עוד מאגר מידע הוא כמובן הרשתות החברתיות ולחפש בהן ביטויים/האשטגים הקשורים למוצרים שלכם, לראות את מספר התוצאות שאתם מקבלים, כך גם תוכלו להכיר את המתחרים שלכם.
ובנושא זה הגודל כן קובע: ככל שהמוצר שתרצו למכור יהיה גדול וכבד יותר, כך עלויות המשלוח יהיו גבוהות יותר והתחרותיות (ולעיתים גם הרווחיות) שלכם תהיה נמוכה יותר. לכן אם אתם רוצים למכור בעולם הגדול, באופן כללי עדיף שהמוצרים שלכם יהיו כמה שיותר קלים וקטנים.

איך אתם רוצים למכור?
האם תמכרו דרך מרקטפלייס כמו אמזון, ראקוטן ואטסי או שתבנו אתר עצמאי? לכל אחת מהאופציות יתרונות וחסרונות.
מכירה במרקטפלייס – למכור אונליין זה מאתגר ולמכור אונליין גלובלי זה הכי מאתגר, ואם אין לכם כיסים מאד עמוקים, לכן, אולי כדאי לפתוח קודם חנות באחת מענקיות המרקטפלייס בהתאם למוצר אותו אתם רוצים למכור (למשל אם זה תכשיטים ועבודות יד, אטסי תהיה פלטפורמה נהדרת עבורכם) ולאזור (במזרח אסיה יש מרקטפלייסטים משלהם)
לעשות התאמות לאתר הקיים שלכם – אם יש לכם אתר טוב, עם אחוזי המרה גבוהים, אולי מה שהכי טוב יהיה עבורכם זה לעשות התאמות לאתר הקיים: תרגמו את האתר שלכם לאנגלית (לפחות) ולעוד שפות, ואפשרו רכישה במטבעות נוספים (דולר/יורו) ועבדו בצמוד למומחי גוגל על מנת ליצור מבנה נכון של מוצרים שיכלול גם מילות מפתח חשובות.
כמובן שאתם לא חייבים להגביל את עצמכם לערוץ אחד: אפשר למכור בשתי פלטפורמות ובמקביל גם אתר עצמאי.

התייחסו למאפיינים מקומיים ותרבותיים בעיצוב ובשפה
אם יש לכם למשל מוצרים לתינוקות ואתם רוצים למכור בארה"ב ובאחת התמונות אתם מציגים טוסיק רך ונעים של תינוק, אתם עלולים לעורר כעס בקרב הרבה אמריקאים/יות שמרנים הרגישים מאד לנושא. לכן אתם חייבים לעשות עבודת מחקר בנושא המאפיינים התרבותיים, לכל ארץ יש את המאפיינים שלה. מה שחשוב לאמריקאיות/צרפתיות, לא תמיד חשוב לישראליות. זה חשוב ביותר.
כמו שבאתר הישראלי שלכם אתם צריכים לנסח את הטקסטים ומתייחסים לאיך לכתוב את הדברים (שפה גבוהה, שפת דיבר, סלאנג וכו) כך אתם חייבים לעשות בכל שפה שתרצו להוסיף לאתר שלכם. התייחסו לתרגום של מונחים מקצועיים ואל תשתמשו בגוגל טנסלייט.

איך ישלמו לכם?
חשוב לבחור מסלקה ידועה, בטוחה שהקונים הפוטנציאליים שלכם ירגישו בנוח לשלם לכם
יתכן ותבחרו לעבוד במרקטפלייס שלו יש הסדרי סליקה יחודיים ותמיד אפשר לעבוד עם פאייפאל
שאמנם גובים עמלות גבוהות יותר (מוניטין עולה כסף) אבל הם המוכרים ביותר והלקוחות שלכם בוודאי ירגישו בטוחים לשלם דרכם.

האם יש מיסים ורגולציות?
לכל ארץ יש את הרגולציות, חוקים ומיסים  שלה ואם אתם מתכוונים למכור בארץ מסויימת, אתם חייבים להכיר אותם.
מיסים – כיצד המיסוי המקומי ישפיע על המחירים שלכם? האם יש מיסי יבוא? מס קניה?
מכס – כל משלוח בינלאומי עובר דרך המכס, במיוחד כאשר מדובר במוצר יקר
הגבלות – מדינות מסוימות אוסרות יבוא של מוצרים מסוימים (למשל סוגים מסוימים של עורות, כלי נשק חמים, מוצרים מהחי וכו) אם יש לכם מוצרים מיוחדים העשויים מחומרים אקזוטיים, או מוצר מסוכן – בדקו היטב אם לא חלות עליכם הגבלות כלשהן.

משלוחים והחזרות
קוני האונליין מייחסים חשיבות רבה ביותר לנושא המשלוחים (עלויות וזמנים) ולהחזרות, במיוחד כאשר מדובר במשלוח בינלאומי, לכן חשוב ביותר לבדוק זאת היטב: לשמור על רמת מחירים סבירה, לתת אופציות שונות למשלוח (מבחינת מחירים וזמני הגעה) וכן לגלות גמישות רבה ככל שאפשר (ורווחי לכם) בכל מה שקשור להחזרות.
גם כאן חייבים להתייחס לחוקים המקומיים בנושאי קניות מקוונות.

לעבוד במודל הדרופ שיפינג
בדרופ שיפינג אתם בעצם מוכרים מוצר שלא נמצא פיזית אצלכם, אלא אצל הספק שלכם שהוא גם זה שדואג לשלוח אותו, כך אתם יכולים לחבור לספק בכל מקום ולא לדאוג למלאים ומשלוחים.
זה נשמע פשוט, אך כמובן שזה לא: חייבים למצוא ספק אמין ואחראי (נושא מורכב בפני עצמו) הרווחים שלכם קטנים יותר, יכולים להיות עוד מוכרים רבים שימכרו את אותם מוצרים בדיוק כמו שלכם (ומי שינצח יהיה, לרוב, זה שימכור בזול יותר) וגם ההחזרות יהיו מורכבות יותר

לסיכום: שוק המסחר האלקטרונה בארץ הוא קטן ורווי, כך שיציאה החוצה יכולה להיות צעד מתבקש. אך כמו בכל דבר בתחום זה, חייבים לתכן היטב את הפעילות, לחשוב על כל ההיבטים והתחומים הרבים הקשורים לזה. אם אתם לא יודעים לעשות זאת לבד, מומלץ ביותר לפנות לאנשי מקצוע ביוכלו לסייע לכם.

שיתוף הפוסט

צרו איתי קשר

בואו נתחיל!