איך לנהל חנות וירטואלית מצליחה עם שפע לקוחות ומכירות?
הקמת חנות וירטואלית וניהולה היא עניין מורכב ועל מנת שזו תצליח יש הרבה מה לעשות ובהרבה תחומים. אז איך לנהל חנות וירטואלית מצליחה? הנה כמה המלצות שכדאי מאד ליישם
על פניו הקמת חנות ויקטואלית נראית עניין לא מורכב במיוחד: מייצרים/קונים מוצרים, מצלמים, מעלים לפלטפורמה שבוחרים, והופ הנה לכם חנות. אך מה קורה אחר כך? איך מנהלים אותה? איך מביאים לקוחות? איך מטפלים בהם? – איך מנהלים חנות וירטואלית מצליחה שמצליחה ליצור מכירות בקצב גדל והולך? הנה ההמלצות שלנו ליצירת שגרת ניהול חנות שתביא לכם שפע לקוחות ומכירות
נחלק את הדברים למשימות יומיות, שבועיות וחודשיות, ולתחומים של שירות לקוחות, חווית משתמש, טכני, ניתוח ביצועים ושיפורים, ניהול שיווק ותוכן
משימות ניהול חנות מקוונת ברמה יומית
טיפול בהזמנות
החמצן של החנות. ללא הזמנות לא תהיה חנות, לכן חשוב ביותר לטפל במהירות בהזמנות, שהתקבלו בכל יום: ללקט בדיוק את הפריטים שהוזמנו, לארוז יפה ולהעביר למשלוח ולוודא כי יגיעו ליעדן במהירות האפשרית.
טיפול במשלוחים
לפני זמן מה הזמנתי מאתר אמריקאי מספר פריטים, 4 ימים לאחר ההזמנה קיבלתי הודעה ובה התבקשתי לבחור את התאריך ושעת הגעת השליח, המשלוח, ארוז ועטוף היטב, הגיע מהר מהמצופה ונחת ישירות לפתח הדלח שלי, ולא היה מאושרת ממני. ואני לא יחידה – רוצים לרגש את הלקוחות שלכם – שלחו להם את ההזמנה הכי מהר שאפשר, היו בקשר מתמיד ורצוף עם חברת השילוח וודאו כי הם עושים את מלאכתם נאמנה.
טיפול בהחזרות וזיכויים
אף בעל חנות לא אוהב ולא רוצה החזרות סחורה וכסף, אך זהו חלק בלתי נפרד מחנות אונליין, במיוחד בתחום האופנה. הנה הזדמנות לעשות לימונדה מהלימונים – טיפול מהיר ויעיל בהחזרה ובזיכוי ישאיר אצלכם את הלקוחות, נאמנים ומרוצים.
מענה לבעיות ופניות שירות לקוחות
כשהתחרות אונליין היא כה עזה, במיוחד בתחום האופנה, הלקוחות המפונקים מצפים לשירות מעולה ומענה מהיר והולם לשאלות, תלונות ובעיות. שירות מעולה לפני ואחרי הקניה הוא המפתח המרכזי לעסק מצליח ולאורך זמן, שאלו את המנכ"ל של זאפוס…
** המשימות החשובות ביותר ברמה היומית קשורות לטיפול בלקוחות, ומומלץ מאד להכין יומן יומי שיכלול מידע לגבי ההזמנות שהתקבלו, משלוחים שיצאו, פניות ותלונות שהתקבלו וצריכות מענה וזיכויים והחזרות שצריך לטפל בהם.
העלאת תוכן למדיה החברתית (בהתאם לתוכנית מוגדרת מראש) ומענה לתגובות, שאלות וטענות
לפני אי אילו שונים העלו "דפי זהב" קמפיין נהדר בכיכובו של דב'לה גליקמן שהסלוגן שלו היה "אם אתה לא שם, אתה לא קיים", היום את דפי הזהב החליפו הרשתות החברתיות, בראשות פייסבוק ואינסטגרם, ואם אתם לא שם ובאופן שוטף, עם תוכן רלוונטי, מעניין ומקורי – אתם ממש לא קיימים. מומלץ מאד להכין תכנית מסודרת: איזה תוכן עולה, מתי ואיפה.
כיום משמשות המדיות החברתיות גם ככלי ליצירת קשר, לשאול ולהתלונן – חשוב מאד שאם התקבל פניה בעמוד לתת מענה מיידי, כולם רואים את התשובות שלכם וזה נותן אינדיקציה גם לאחרים איך אתם מתייחסים ללקוחות שלכם.
כדאי גם כאן לקבוע מדדים להצלחה ולעקוב אחריהם.
ָָ** אם אתם מנהלים קמפיינים – חשוב מאד לבדוק גם את הביצועים של המודעות השונות.
שליחת מיילים לרשימת התפוצה (בהתאם לתוכנית ותדירות מוגדרת מראש)
שיווק מיילים היא הדרך הטובה (והזולה) ביותר להגיע ללקוחות קיימים ופוטנציאליים, שליחת מיילים רלוונטיים, שיכלול טיפים, מבצעים והצעות ייחודיות על בסיס קבוע היא המפתח להצלחה בתחום, אז אם היום אתם צריכים לשלוח מייל לפי התוכנית – עשו זאת ללא שום דחיות.
מעקב ביצועים (מדדי ביצועים)
חשוב לקבוע מראש מדדי ביצוע מרכזיים (כמות כניסות, זמן שהייה, מספר הזמנות, החזרות וכו) על בסיס יומי על מנת לדעת בכל רגע נתון איך הביצועים שלכם.
מעקב מלאים
אתם חייבים מה רמות המלאי שלכם על בסיס יומי, במיוחד בפריטים הנמכרים ביותר. אם אתם סולד אאוט מפריט שנמכר היטב, אתם עלולים להפסיד מכירות ולקוחות.
עדכוני אתר
(הורדה והעלאה של מוצרים), מבצעים (בהתאם לתכנית מוגדרת מראש) הוספת באנרים ותמונות – הלקוחות שלכם אוהבים שינויים, התפתחויות, הפתעות ועדכונים, אל תאכזבו אותם.
ניהול חנות מקוונת ברמה שבועית
בדיקת ביצועים במדיה החברתית
איפה אתם ביחד למדדים שקבעתם? האם העמודים שלכם זוכים להתייחסות הראויה? האם התוכן מספיק טוב – קל וחשוב מאד לבדוק.
דוחות ביצוע שבועיים של המדדים המרכזיים
רכזו את כל המדדים היומיים (הזמנות, משלוחים, החזרות, זיכויים וכו) לדוח שבועי והשוו לשבוע לפני, כך תמיד תדעו ה מצבכם ואם יש צורך בשינויים, עדכונים או חשיבה מחדש.
אנליטיקס
אי אפשר לנהל חנות מצליחה ולאורך זמן ללא ניתוח ביצועי החנות שלכם, התנהגות המבקרים באתר, הכרת מקורות התנועה ועוד עשרות מדדים שכלי הניתוח מאפשרים. בדקו לעומק את המדדים החשובים, כך תוכלו לעלות בקלות על בעיות בחנות ולשפרם. חובה לכל מנהלי/בעלי החנויות.
להשאר מעודכנים בתחום שלכם
העולם משתנה כל הזמן, טרנדים באים והולכים וכמנהלי חנות אונליין אתם חייבים להיות מעודכנים ולדעת מה קורה עכשיו, האם הפריטים שיש לכם בחנות עדכניים? אם אתם בתחום האופנה – כדאי שתדעו מי האיט גירל החדשה ומה היא לובשת?
מעקב מתחרים
חשוב לעקוב מקרוב במיוחד אלו שהם מתחרים ישירים שלכם – מה הם עושים ברשתות החברתיות? מה המבצעים שלהם? איך הם מפרסמים . מומלץ להתחבר לכלים יותר מתוחכמים כמו סימילר ווב /סמרוש, אתם לא רוצים שהם ישאירו לכם רק אבק…
ביקור בחשבון הבנק שלכם
כמה כסף נכנס? כמה יצא? מה תזרים המזומנים? בלי תזרים חיובי יהיה לכם מאד קשה להמשיך להתקיים, דעו מה מצבכם הפיננסי בכל רגע.
שיפור שבועי
הרבה פעמים לאחר שבונים את החנות, מעלים את התמונות ותכנים לא מתעסקים עם זה יותר, למרות שצריך לתקן פה ושם, הקדישו פעם בשבוע כמה שעות לשיפור הנראות/תוכן של מוצר מסויים או קבוצת מוצרים
מעקב שירות לקוחות – האם נשארו פניות שלא טופלו? האם יש לקוחות שצריך לחזור אליהם? אל תזניחו בשום מקרה, אך שאלה/תלונה/בקשה.
ניהול חנות מקוונת ברמה החודשית
ריכוז דוחות הביצוע השבועיים של החנות, השוואה וניתוח
כמה הזמנות היו? מה גובה הסל הממוצע? כמה נוטשי עגלה, מה המוצרים המנצחים והמפסידים החודש? כאשר יש לכם את כל התוצאות – השוו לחודש האחרון ולחודש לפני שנה על מנת לקבל תמונת מצב רחבה יותר על מצבכם.
הכנת תכנית שיווקית ומבצעים לחודש הקרוב
לאחר שבדקתם את הביצועים שלכם ושל המתחרים, אתם יודעים מה המוצרים הנמכרים ולא, החליטו אסטרטגית מה אתם רוצים לקדם, והכינו את תוכנית המבצעים לחודש הקרוב.
קביעת מדדים לביצועי מפתח ברשתות החברתיות
מה אתם רוצים להשיג החודש ברשתות החברתיות: האם יותר מעורבות? מכירות? לייקים לעמוד? לפי המטרה שקבעתם, החליטו על מדדי מפתח לכל מדיה.
בדיקת ביצועי המיילים שלכם ועדכון הפעילות בהתאם
מה אחוזי הפתיחה? הקלקה? כמה נטשו? כמה נוספו?
כתיבת/הכנת תכנים וחומרים גרפיים
הכינו את כל התכנים לניוזלטר/מיילים/מדיות חברתיות כולל תמונות מראש – זה הופך את התהליך לפשוט וקל יותר.
בשורה התחתונה – ככל שתעבדו מסודר יותר, תהיו מאורגנים יותר, תדעו מה מצבכם בכל רגע נכון מבחינת מדדי המפתח – כך תוכלו יותר להצליח ולאורך זמן.
בהצלחה
רוצים לדעת עוד על שירותי השיווק שלנו לחנויות וירטואליות? צרו קשר עכשיו
עוד פוסטים בנושא שיווק ומדיות חברתיות לחנות וירטואלית:
למה חנויות וירטואליות נכשלות? התפיסות הבעיתיות
אסטרטגיית שיווק במדיות החברתיות – למה ואיך?
22 טיפים לשיווק החנות הוירטואלית שלכם