איך להקים חנות תכשיטים וירטואלית?
אם אתם מוכרים או יוצרים תכשיטים ויש לכם חנות פיזית ואתם עדיין לא מוכרים אותם אונליין – אתם חייבים לחשוב ולבדוק איך להקים חנות תכשיטים וירטואלית.
כמו בהקמה של חנות וירטואלית, זה נראה פשוט, אבל זה לא כל כך ויש הרבה נושאים ודברים שחייבים להתייחס אליהם. הנה מדריך שיוכל לעזור לכם בהקמת חנות התכשיטים הוירטואלית שלכם.
קודם כל – למה בכלל צריך חנות אונליין?
כי כולם כבר אונליין.
יכול להיות שחנות התכשיטים שלכם קיימת כבר עשרות שנים, ואתם מכירים רק דרך אחת בה אנשים קונים תכשיטים – מגיעים לחנות, בוחנים את הפריטים השונים, מודדים, חושבים, מתלבטים וקונים. וקניית תכשיטים אונליין נשמעת לכם אולי אפילו רעיון מוזר: מה איך אפשר לקנות תכשיט באלפי שקלים מבלי לגעת בו ולראות אותו פיזית?
אבל כיום אין כבר ספק, יותר ויותר אנשים קונים יותר ויותר פריטים מתחומים שונים אונליין: מבגדים, רהיטים, אביזרים למכוניות, דגים קפואים כן, וגם תכשיטים ועוד.
ב- 2018 כמעט 30 מיליון איש קנו תכשיטים אונליין וב- 2020 צופים כי מכירות התכשיטים יגיעו לעשרות מיליארדי דולרים – הלקוחות והמתחרים שלכם כבר נמצאים אונליין – ואיפה אתם?
לפי דוח של חברת המחקר BAIN, המכירות אונליין של מוצרי יוקרה בכלל עלה ב- 2018 ב- 22% והגיעו כמעט ל-27 מיליארד יורו, ומייצגים כ- 10% מסך מכירות מוצרי היוקרה. בארה"ב כ- 44% מהמכירות מתבצעות אונליין, לפי התחזיות של ביין, בשנת 2025, קניות אונליין יהוו כ- 25% מערך השוק
מחפשים אונליין לפני שקונים
וגם אם חלק מהלקוחות הפוטנציאליים שלכם עדיין אוהב לקנות תכשיטים בדרך "הישנה" והטובה ולהגיע לחנות, הדבר הראשון שרובם יעשו זה עדיין…. לחפש מידע ומחירים אונליין. ברוב המקרים בחור צעיר, בן דור המילניום, שמחפש טבעת אירוסין, יבדוק מספר חנויות אונליין, ויחפש התאמה לסגנון ולמחיר, עד שימצא את זאת שנותנת לו את המענה הטוב ביותר ואז יתכן ויגיע לחנות הפיזית ויקנה שם.
לכן אם יש לכם רק חנות פיזית וללא נוכחות אונליין, אתם פשוט מפספסים. מאד יתכן שהקניה עצמה תהיה בתוך החנות, אך החלטת הקניה תהיה הרבה פעמים אונליין.
הלקוחות יותר ויותר צעירים
דור המילניום, ודור ה- Z, שלרבים מהם העולם הווירטואלי הוא העולם הממשי, כבר מהווים כ- 47% מהקונים, ואחראים על כ- 33% מהקניות של מוצרי יוקרה ותכשיטים. לקוחות אלו נולדו לתוך העולם האינטרנטי והם מבלים מול מסכני המחשב והסלולר הרבה מזמנם, בטח כאשר הם רוצים לקנות.
מי שלא הולך קדימה, הולך אחורה
כשכל המותגים הגדולים והנחשבים (וגם הבינוניים והקטנים יותר) מוכרים אונליין, וחנות אונליין כבר הפכה לסוג של סטנדרט בתחום, אם אין לכם עדיין אחת, אתם עלולים להראות מיושנים ולא מעודכנים ולאבד כך הרבה לקוחות פוטנציאליים.
אז איך בונים חנות תכשיטים וירטואלית?
אחרי שהבנו את חשיבות החנות, עולה השאלה איך עושים זאת? איך בונים חנות תכשיטים וירטואלית?
1.איפה בונים את החנות? – בחירת הפלטפורמה הנכונה עבורכם.

יש היום היצע אדיר של אפשרויות לפתוח חנות וריטואלית, לכל אפשרות יש יתרונות וחסרונות, השאלה היא מה הכי נכון עבורכם? למשאבים ולזמן שיש לכם עכשיו להקים את החנות ואחר כך לנהל ולשדרג אותה?
האם תרצו קוד פתוח (חנות שיבנו במיוחד עבורכם ותוכלו לשנות ולפתח אלמנטים בעצמכם (או על ידי מפתח) או סגור (לקבל תבנית מוכנה ולצקת לתוכה את התכנים שלכם)?
האם תצטרכו להתממשק למערכות ניהול כספים ומלאי פנימיות?
כמה זמן עומד לרשותכם?
מה התקציב שלכם?
עד כמה אתם "טכניים" ומבינים ומכירים במחשבים?
האם יש לכם צוות או שאתם עושים הכל לבד?
הנה כמה יתרונות וחסרונות של האופציות השונות:
הקמת חנות בקוד פתוח (בין אם מקימים עבורכם מההתחלה, או בפלטפורמות מג'נטו/ווקומרס)
יש היום יותר ויותר חברות המתמחות בתחום, ובונות חנויות יפות ומעוצבות.
היתרונות
– האתר שלכם ואתם יכולים לשנותו ולעצבו כראות עינכם (גם בווקומרס יש אפשרויות עיצוב רחבות מאד).
– בניה לפי מידותיכם מההתחלה
– אין עמלות מכירה
החסרונות
– עלול לקחת יותר זמן.
– עלויות פיתוח נוספות ותוספות פי'צרים עלולות להיות גבוהות
– תקלות ובאגים – רבות מהמערכות חדשות ועלולים להתגלות תקלות ובאגים לאורך הדרך.
הקמת חנות בתבנית (קוד סגור)
אופציה פופלרית מאד בכל העולם, כשהמובילה את התחום ללא עוררין היא שופיפיי. בארץ אפשר למצוא את קונימבו, אי-שופ ועוד אחרים
לבחירת פלטפורמה מוכנה יש הרבה יתרונות:
חסכון יחסי בזמן ועלויות
אין צורך בפיתוחים טכניים (תלוי בחנות שלכם)
פי'צרים קיימים ומוכנים שעוזרים למכירה
עדכונים שוטפים של חידושים ושירות ותמיכה לכל השאלות.
מערכת תמיכה ושירות לקוחות
והחסרונות
– אחד החסרונות הגדולים והחשובים שחייבים לקחת בחשבון הוא שמדובר בדרך כלל ב"קוד סגור" :
* האתר לא שלכם למעשה, אתם "שוכרים" חנות. ואם תחליטו להפרד מהחברה, האתר שלכם יעלם מהעולם.
* קשה לעשות שינויים ופיתוחים בעצמכם (או על ידי מפתח מטעמכם)
* לעיתים קשה יותר לקדם את האתר במנועי החיפוש.
– עלויות קבועות גבוהות יחסית.
– לעיתים תצטרכו לשלם גם עלות מכירה (בשופיפיי)
– אין הרבה גמישות וכל שינוי שתרצו לעשות יעלה לכם.
בין אם תבחור בקוד פתוח או סגור, אין הקמה חינם (אפילו לא "זולה"), אם אתם רוצים חנות יפה ומעוצבת כמו שאתם רוצים, זה יעלה לכם.
לקריאה מעמיקה יותר שתוכל לסייע לכם לבחור את הפלטפורמה הנכונה, לחצו כאן
לאחר ששקלתם, בדקתם ובחרתם את הפלטפורמה, נשאר "רק" לאפיין את החנות ולבנות אותה.
2. איפיון החנות הוירטואלית שלכם.
בשלב זה תבנו את יסודות החנות, זהו אחד השלבים החשובים ביותר, שישפיע על מראה החנות, שיעור המבקרים וההמרות, לכן חשוב להשקיע כאן הרבה מחשבה.
השאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם:
מי אתם כמותג? היכן אתם ממצבים את עצמכם? האם אתם עממיים אוו יוקרתיים יותר? מה הסגנון שלכם? האם קלאסי או טרנדי יותר? מה השפה שלכם?
– מי הלקוחות שלי? מה מאפיין אותם? האם מחפשים איכות או מחיר? מה חשוב להם?
– מה יהיה מבנה החנות? מה תהיה החלוקה לקטגוריות? אילו עוד עמודים יהיו?
– מה ישדר העיצוב? אילו צבעים יהיו?
– מה יהיה מבנה עמוד הבית ושאר העמודים?
– האם נדרשת הרשמה או לא?
– איך יראה האתר בסלולר?
– אילו סוגי תוכן יהיו באתר?
– איך נראים האתרים של המתחרים הישירים שלכם?
כדאי לשרטט את המבנה שאתם רוצים במיוחד של עמוד הבית ודפי המוצרים. כאשר אתם יודעים בדיוק מה אתם רוצים ומה הכיוון, אתם יכולים להתחיל לעבוד עם הגרפיקאי/ת על העיצוב.
עוד כמה דברים חשובים כאשר אתם חושבים על איפיון האתר ועיצובו:
– צאו מהראש שלכם – שכחו מה הדברים שאתם אוהבים, איך אתם חושבים שהדברים צריכים להראות. הדבר היחיד שחשוב זה להכנס לקהל שלכם לראש ולחשוב מי בדיוק הקהל שלכם? מה הם אוהבים? מה הם מצפים מחנות תכשיטים? איך הם מחפשים מידע? איך הם קונים? מה חשוב להם? בני כמה הם?
צרו ללקוח אפשרי שלכם דמות (פרסונה) כדי להבין אותו טוב יותר. זה מאד יעזור לכם גם בהמשך בבניית תוכנית השיווק.
– עיצוב פשוט ונקי ופוקוס על התכשיטים – אתם לא רוצים לבלבל את המבקרים באתר שלכם, במיוחד כאשר מדובר בקניה כה יקרה עבור רובם. התכשיט הוא המרכז והוא צריך לתפוס את מירב תשומת הלב. גוונים בהירים הן כרקע לאתר והן כרקע לתכשיטים היא הבחירה הנקיה והטובה.
באתר של מותג התכשיטים הוותיק, טיפאני, הכל לבן, נקי, ברור ויפה. התכשיטים נראים נפלא וזה כל מה שצריך.
השקיעו בעיצוב ובתמונות יפות – כבר נאמר ממזמן כי "יהלומים (ותכשיטים) הם החברים הטובים ביותר של האשה" ואכן הם האביזרים היפים והיוקרתיים ביותר, ואתם חייבים שיהיה לכם את התמונות האיכותיות ביותר של התכשיטים שלכם, כאלו שיוכלו להעביר את היופי והאסתטיקה שלהם עד כדי מצב בו הגולש ממש יוכל להרגיש כאילו התכשיט נמצא ממש מולו.
צילום של התכשיט גם על דוגמנית – חשוב לא פחות מתמונת התכשיט עצמו, כך ניתן לראות בדיוק כיצד זה נראה במציאות, את הגודל האמיתי. בניגוד לצילום בגד שעל כל אחת יכול להראות שונה כי לכל אחת יש גוף שונה, האוזן, צוואר ופרק היד די דומים אצל כולן (עם שינויים קלים כמובן) כך שהתמונה על דוגמנית בהחלט ממחישה היטב כיצד נראה התכשיט כשהו "לבוש".
באתר THE LAST LINE מעבר עם העכבר על תמונת התכשיט מראה כיצד זה נראה על דוגמנית. אולי מצריך יותר השקעה, אבל בהחלט עוזר למבקר/ת למצוא בדיוק את מה שרוצה.
הוספת מוצרים דומים ומשלימים לעמוד המוצר – זאת דרך מצוינת לחשוף תכשיטים מקטגוריות אחרות, ליצירת סטים ולהגדיל את סל הקניה הממוצע
– התאמה לסלולר – כשכולם נמצאים כל יום כל היום בתוך הסלולר והקניות דרכו רק ממשיכות לעלות, אתם חייבים שהחנות שלכם תהיה לפחות רספונסיבית ומותאמת באופן מושלם.
אמנם אפליקציה היא ההתאמה הטובה ביותר לסלולר, אך היא לא תמיד הפתרון הכי טוב וכדאי לבדוק היטב לפני.
3. בניית החנות – הוספת התוכן והחומרים לאתר
האתר בנוי, עכשיו נשאר "רק" להוסיף את התכנים: העלאת כל המוצרים כולל תיאורים ותמונות, תמחור המוצרים, כתיבת תקנון, מדיניות משלוחים והחזרות.
חשוב מאד לעבוד מסודר במיוחד אם יש לכם הרבה מוצרים: מומלץ להכין את כל התמונות ותיאורי הפריט מראש. ברוב סוגי פלטפורמות להקמת חנויות ניתן להעלות מוצרים מתוך קבצי אקסל, כך תוכלו להעלות בבת אחת מאות מוצרים ולחסוך זמן יקר מאד.
מומלץ שעורך דין יכתוב לכם את התקנון, זהו מסמך משפטי מחייב ותקנון שכתוב כמו שצריך יכול להגן עליכם מפני תביעות אפשריות בהמשך.
ועוד המלצות:
כתבו מדיניות משלוחים והחזרים ברורה – ככל שאנשים קונים פריטים יותר יקרים, כך הם יותר חרדים ודואגים – מתי הם יקבלו את ההזמנה? מה יקרה אם מה שיקבלו זה לא בדיוק מה שהם חשבו? האם הם יקבלו את כספם חזרה?
ככל שתאפשרו מדיניות משלוחים והחזרות גמישה יותר, כך הלקוחות שלכם ירגישו בנוח יותר להזמין
מומלץ מאד להדגיש את הדברים, במיוחד אם יש לכם משלוחים והחזרות חינם.
– ספרו את הסיפור שלכם – מה מניע אתכם, מה הערכים שלכם, כמה זמן אתם קיימים, מי האנשים מאחורי החנות. אם אתם קיימים כבר הרבה זמן, ציינו זאת בגדול.
המותג המאד נחשב הארי ווינסטון מדגיש מאד את הוותק שלהם ומראה את התפתחות המותג לאורך השנים
לא כולם מותגים וותיקים, אבל זה עדיין לא אומר שאתם לא צריכים להשקיע ב"אודות" – אם אתם מותג צעיר, ספרו את הסיפור הייחודי מאחורי המותג שלכם: מי אתם? מה החזון שלכם? איך הגעתם לעולם התכשיטים? מה מיוחד בכם?
מריה טאש היא מעצבת תכשיטים צעירה, בעלת סגנון ייחודי, חלק ה"אודות" מספר זאת.
– השארו בקשר – תנו מספר אפשרויות ליצור עימכם קשר והדגישו אותם: בצ'אט באתר, טלפון, מיילים, פייסבוק ולא פחות חשוב – ודאו כי יש מי שייתן מענה.
מותג התכשיטים DE BEERS מציע אפשרות לצאט אונליין ובכן לשאלות שאלות הקשורות לכל מוצר ספציפי.
ספקו להם את כל המידע שהם צריכים על התכשיטים שלכם – כשמחיר פריט יכול להגיע גם לשרות אלפי שקלים, אנשים רוצים לדעת בדיוק מה הם מקבלים.
מותג התכשיטים ZALES, מספק טבלה מפורטת לכל תכשיט עם כל המידע הרלוונטי.
מעבר ל"פרטים יבשים" מומלץ להוסיף עוד פרטים כמו מקור ההשראה, תהליך העיצוב ואפילו חיבור לעולם האופנה והסטיילינג
חשבו כבר על גוגל – מומלץ לעבוד עם מומחה לקידום אתרים עוד בשלב בניית החנות, הוא ידריך אתכם כיצד ליצור מבנה נכון, יעזור לכם למצוא את מילות המפתח החשובות, איך לשמור נכון את התמונות, ליצור קישורים ועוד דברים שיעזרו לכם מאד בהמשך ויקלו על הקידום שלכם בגוגל ונוכחותכם באונליין.
ואחרי שכל התמונות, התקנונים, התוכן אונליין – החנות שלכם שלמה ומוכנה לצאת לאוויר העולם הווירטואלי – הפרק הראשון והמאתגר הסתיים.
ועכשיו הגיע הזמן לפרק חדש ומאתגר לא פחות לשווק את החנות שלכם. רוצים לדעת איך לעשות זאת? לחצו כאן