כתיבת מיקרו קופי
מכירים את האימרה זה לא משנה מה אומרים, משנה איך אומרים – זה מיקרו קופי. מקירו קופי זה שימוש מותאם ונכון במילים שנועד להעצים את חווית המשתמש באתר או אפליקציה.
מה זה מיקרו קופי?
על מנת להבין מה זה מיקרו קופי הסתכלו בשני טפסי צור קשר כאן – איזה טופס הייתם שמחים יותר למלא?
המטרות העיקריות של מיקרו קופי
להעצים את חווית המשתמש – כאשר השפה מותאמת בדיוק למשתמש באתר, הוא מרגיש שמישהו חשב עליו החוויה שלו היא חיובית ונעימה, מה שמעלה את הסבירות שיעדיף אותו וגם לרכוש בו.
לעזור למשתמשים לבצע את הפעולה המבוקשת – כאשר גולש נכנס לאתר או אפליקציה כלשהי הוא רוצה להבין בדיוק מה יש פה בשבילו, מה תהליך הזרימה שהוא אמור לעבור ולקבל בדיוק את מה שהוא רוצה במהירות וביעילות. השימוש. מיקרו-קופי נועד לפשט את התהליך; להנחות את המשתמשים לגבי איזו פעולה לבצע, באיזה אופן ומתי.
לחזק את המותג – מיקרו-קופי נכתב בשפה הכי מותאמת ונכונה לשני הצדדים – למותג ולמבקר באתר. ויוצרת חיבור חזק יותר למותג וערכיו.
איך כותבים מיקרו קופי מוצלח?
- איפיון שפה – כאמור, מקירו קופי זה שפה, המותאמת במיוחד למותג ולקהל שלו. וזה תמיד מתחיל באיפיון השפה – איך לכתוב ובאיזה מילים להשתמש על מנת שלא רק המסר יעבור, אלא גם האופי והייחודיות של המותג.
- גובה עיניים – התכונה החשובה ביותר של מיקרו-קופי היא שהוא מדבר בשפה של הקהל שאמור לקרוא את התוכן, בגובה העיניים שלהם, כך שהם יוכלו להבין במהירות ובקלות ולהשתמש בכיף, בנוחות בממשק.
- קצר ולעניין – השאיפה היא לכתוב בתוך הממשק בדיוק את כמות המילים שצריך על מנת להעביר את המסר בקלות ועדיף עם חיוך.
- אנושיות – כאשר קוראים מיקרו קופי שכתוב היטב התחושה היא שיש מאחורי הממשק אנשים ולא נעלם. לכן כותבים מיקרו-קופי קלילה ולעיתים גם קריצה והומור. גם כאשר מדובר במערכת מקצועית.
- להגביר יעילות – איזה מעצבן זה שאתם עומדים בתור בסופר ויש תור ענק והקופאי איטי, אתם רוצים הרי רוצים לצאת הכי מהר. כך זה גם בממשקים – אנחנו רוצים לקבל את הדברים שאנו רוצים ביעילות ובמהירות. אחד מתפקידו החשובים של המיקרו קופי זה להגביר את היעילות להועיל למשתמשים, להביא את המשתמשים מנקודה א לב' בנוחות, במהירות ובקלילות. זה יכול להיות הסבר במקום הנכון בשפה פשוטה הפגת חשש או הנחיה מדויקת.
היכן משתמשים במיקרו קופי?
– טופסי הרשמה וכניסה
– טופסי יצירה ושחזור של סיסמה
– טופס הרשמה לרשימת תפוצה
– כפתורים למיניהם
– הודעות שגיאה
– הודעות אישור
– התרעות
– זמני המתנה וטעינה
– עמודי שגיאה
– הצטרפות לרשימות תפוצה
– תיבות סימון
– רשימות בחירה מרובה
– עמוד יצירת קשר
– הודעות SMS
– מיילים ודיוור