ניהול שיווק במיקור חוץ הוא פתרון מצוין עבור עסקים קטנים ובינוניים המעוניינים לשפר את הפעילות השיווקית שלהם מבלי לשכור מנהל שיווק במשרה מלאה.
אתייחס כאן לגורמים המשפיעים על עלות ניהול שיווק במיקור חוץ ונסביר למה כדאי להשקיע בשירות כזה, אז כמה עולה ניהול שיווק במיקור חוץ?
מה קובע את עלות ניהול השיווק במיקור חוץ?
היקף השירותים הנדרשים
עלות ניהול השיווק במיקור חוץ תלויה בעיקר בהיקף השירותים שהעסק דורש. האם העסק זקוק רק לתכנית שיווקית? בניית אסטרטגיה? לניהול קמפיינים במדיות חברתיות? או שמדובר בניהול מלא של כל מערך השיווק?
ככל שהשירותים המוצעים רחבים יותר, כך גם העלות תהיה גבוהה יותר.
הניסיון והמקצועיות של הספק
כמו בכל תחום, גם בשיווק, לניסיון יש תפקיד חשוב בקביעת המחיר. מנהל שיווק מנוסה שעובד עם לקוחות בגדלים שונים ומתחומים מגוונים, יגבה בדרך כלל תשלום גבוה יותר ממנהל שיווק חדש בשוק.
הניסיון הזה יכול להשתלם בטווח הארוך אם הוא מתורגם לתוצאות טובות עבור העסק.
גודל העסק ומורכבות הפעילות השיווקית
גודל העסק והצרכים השיווקיים שלו משפיעים ישירות על המחיר. עסק קטן עם תקציב מוגבל ולקוחות מקומיים יזדקק לשירותים שונים מעסק גדול שמנהל פעילות בינלאומית.
ככל שהפעילות השיווקית מורכבת ומתקדמת יותר, כך גם העלות תעלה.
תקופת ההתקשרות
לעיתים, מנהלי שיווק במיקור חוץ יציעו מחירים משתלמים יותר לחוזים ארוכי טווח. כך, אם העסק שלכם מתכנן שיתוף פעולה ארוך עם ספק השיווק,
ייתכן ותוכלו ליהנות ממחיר מוזל יותר לעומת התקשרות קצרה או חד-פעמית.
שירותים נוספים (כמו ניהול מדיה חברתית, עיצוב גרפי, יצירת תוכן וכתיבה)
האם ניהול השיווק כולל שירותים נוספ? שירותים אלו בדרך כלל יתווספו לעלות הכוללת. חשוב לבדוק אם מדובר בשירותים שיגבו בנפרד או כחלק מחבילת שירותים כוללת.
למה להשקיע בניהול שיווק במיקור חוץ?
השקעה בניהול שיווק במיקור חוץ יכולה לחסוך כסף בטווח הארוך. במקום להעסיק צוות שיווק במשרה מלאה שכולל מנהל שיווק, כותבי תוכן, מעצבים ואנליסטים, תוכלו לקבל את כל השירותים הללו במסגרת אחת – ובכך לחסוך עלויות תפעול ושכר. בנוסף, אתם מקבלים גמישות – השירות מותאם לצרכים שלכם ויכול להשתנות בהתאם לתקציב ולצרכים המשתנים של העסק.