• עמוד הבית
  • נעים להכיר
  • השרותים שלנו
  • הבלוג
  • צרו קשר
תפריט
  • עמוד הבית
  • נעים להכיר
  • השרותים שלנו
  • הבלוג
  • צרו קשר
Facebook
Twitter

054-2474255

ראשי » Blog » הקמת חנות וירטואלית – איך בוחרים את הפלטפורמה הנכונה? חלק 1 – חנות בזירת מסחר מול חנות עצמאית

הקמת חנות וירטואלית

הקמת חנות וירטואלית – איפה מקימים את החנות?

יש לכם מוצרים נפלאים ורעיון עסקי יחודי ואתם רוצים להצטרף למהפכת האונליין וחושבים ברצינות על הקמת חנות וירטואלית, אבל איפה מקימים את החנות הזאת? האם זה יהיה במרקטפלייס כמו איביי/אמזון/אטסי? או חנות עצמאית?
לבחירת הפלטפורמה להקמת החנות הוירטואלית שלכם יש חשיבות קריטית וזו תשפיעה רבות על אופי וניהול החנות, לכן חשוב מאד להבין את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהן על מנת שתוכלו לעשות בחירה נכונה וחכמה.

אחת הבחירות הראשונות שתצטרכו לעשות (ואולי לחלקכם זה יהיה ברור מראש) היא האם להקים חנות וירטואלית בתוך זירת מסחר או להקים חנות עצמאית (וזה לא משנה אם היא בפלטפורמה מוכנה כמו שופיפיי, ווקומרס או חנות שנבנתה במיוחד עבורכם). בואו נסקור את שתי האופציות:

היתרונות של הקמת חנות וירטואלית בזירת מסחר
סופיה אמברוסו, המייסדת של מותג האופנה הפופלארי מאד NASTY GAL, התחילה את דרכה בחנות בגדים קטנה שפתחה באיביי, החנות הפכה להצלחה מסחררת ולמותג אופנתי מוביל. האם תהיו סיפור ההצלחה הבא? לא ההאם גם מקומכם באחת מזירות המסחר? הנה כמה מהיתרונות הבולטים בהקמת חנות בהם:
קל לבנות – אתם מקבלים את הבסיס מוכן ואין צורך (וגם אין יכולת) בעיצוב יוצא דופן, אתם צריכים רק לבנות את קטלוג המוצרים שלכם.
חסכון בזמן – אין צורך בפגישות/איפיונים ועיצוב, קל, פשוט ומהיר.
חסכון בעלויות – תצטרכו לשלם עמלות כלשהן, אך עדיין העלויות יהיו נמוכות משמעותית מחנות עצמאית.
תנועת גולשים גדולה וקבועה – בזירות המסחר הגדולות יש מיליוני גולשים בכל יום, אם תעבדו נכון (כתיבת כותרות ותיאורי פריט) תוכלו להנות מתנועה זאת.
הוצאות שיווק נמוכות (יחסית) – בשל כמות המבקרים הגדולה, עלויות השיווק שלכם יהיו נמוכות יחסית לחנות עצמאית.
סיכויים טובים להצלחה ולרווח למוצרים בעלי מאפיינים מסויימים:
– אם המוצרים שלכם אמורים להמכר במחיר של בין 40 ל- 200 ש"ח (10 – 50 דולר)
– עלות המוצרים היא בין בין 25 – 35% ממחיר המכירה
– מוצרים קלי משקל וקלים למשלוח
– אינם שבירים ואין צורך בעיטוף ואריזה שונים ומיוחדים.
– פריטים שתמיד רלוונטיים (לא עונתיים, מתכלים, מתאימים לחג מסויים)
– בעלי איכות מצוינת, גם ביחX למתחרים
– יכולת להרחיב המכירה למוצרים משלימים
וכן אם יש לכם מוצרים באחת מהקטגוריות הבאות: מוצרים לתינוקות, אלקטרוניקה ואביזרים, תכשיטים, פרטי וינטאג' ויד שניה, מוצרי אספנים ועוד – בהחלט כדאי לכם להתחיל באחד מזירות המסחר (אטסי מקום מעולה לפרטי וינטאג').

אך, לצער כולנו, יש גם חסרונות להקמת חנותו ירטואלית בזירת מסחר:
צפוף – יש אלפי חנויות שמוכרות מוצרים זהים או דומים לשלכם וזה לא פשוט לתפוס את תשומת הלב של הגולש דווקא אליכם.
אין אפשרות למתג – אם אתם רוצים לבנות לעצמכם מותג ידוע ומובחן, יהיה לכם מאד קשה לעשות זאת רק בזירת המסחר.
מלחמת מחירים – כשיש הרבה שמוכרים חנויות המוכרות מוצרים דומים, הרבה פעמים יכולה להווצר מלחמת מחירים על מנת לכבוש את לב הגולש החסכן.
אין גמישות – אתם תהיו חייבים לקבל את תנאי הסחר של זירות המסחר, לבנות את החנות רק בצורה מסוימת, לשלם את העמלות שהם קובעים ולהסכים לכל מה שהם ירצו.
שינויים תכופים בהתנהלות – המערכות של ענקיות הסחר משתנות, ומכריחות אתכם להסתגל כל פעם מחדש לשינויים שנכפים עליכם.
יכולות קבלת מידע וניתוח מוגבלות – אתם תוכלו לקבל מידע כלשהו על כמות המבקרים ומוצרים פופולריים , אך מידע יהיה מוגבל וזה יגביל גם את יכולת הניתוח והשיפור שלכם וכן יהיה לכם קשה ליצור רשימות תפוצה.
עדיין יהיו לכם עלויות שיווק – אמנם לא תמיד תהיו חייבים, אך אם תרצו שיראו אתכם ויקנו ממכם יותר  – תצטרכו לשלם.
סוגי מבצעים מוגבלים – מה שמדיניות האתר קבעה שאפשר זה מה שתוכלו לעשות.
צריך ללמוד לעמוק איך זה עובד – לכל אחד מזירות המסחר יש את האלגוריתם שלה לקידום חנויות ומוצרים מסויימים. לפני שאתם פותחים חנות באחת מהזירות – אתם חייבים להבין איך הם עובדים – מה יקדם אתכם בדירוגים ומה יוריד? על מה תקבלו עונשים קלים עד חמורים? האם יש פורומו

היתרונות של חנות עצמאית
הכל שלכם – תוכלו לבנות אותו כמו שאתם רוצים, למכור בדרך שלכם, כי זה יהיה העסק שלכם ורק שלכם.
מיתוג, עיצוב ומיצוב – תוכלו ליצור מיתוג ומיצוב ייחודי כראות עינכם ולעצב בדיוק איך שאתם הייתם רוצים.
גמישות – אף אחד לא יקבע לכם את מדיניות המשלוחים/החזרות ומחירים, אתם חופשיים.
יכולת קבלת מידע וניתוח – בעזרת כלי ניתוח מתקדמים תוכלו לדעת מה קורה בכל רגע נתון באתר שלכם, על מה בדיוק גולשים מסתכלים, כמה נמצאים בכל עמוד ועוד נתונים רבים שיכולו לעזור לכם מאד לנתח את המצב באתר ולשפר אותו.
שיווק מחדש (רימרקטינג) כשתעשו קמפיינים בגוגל ו/או בפייסבוק תוכלו לעקוב אחרי אלו שביקרו בחנות שלכםולהציע להם הצעות יחודיות.
יכולת מבצעים גמישה –בחנות משלכם תוכלו ליצור סוגי מבצעים שונים ומשונים, להתאים אותם ספציפית לסוגי הלקוחות שלכם.

וגם פה לא הכל דבש – החסרונות בחנות עצמאית
עלויות הקמה גבוהות – תמיד יהיו עלויות הקמה וככל שתרצו שהחנות תהיה מותאמת יותר לצרכים שלכם, כך תצטרכו לשלם יותר עבור העיצוב והפיתוח.
לוקח זמן – איפיון החנות, העיצוב והפיתוח לוקחים זמן רב, וחשוב לקחת זאת בחשבון.
עלויות שיווק – כמות המבקרים והרכישות בחנות שלכם תהיה ביחס ישר לכמה תשקיעו בשיווק ופרסום האתר. זה פשוט וכואב – אם לא יהיה לכם כסף לשיווק – לא יהיו לכם מכירות באתר.

בחלק השני של הפוסט, נבחן את האופציות היכן כדאי להקים חנות עצמאית.

הקמת חנות אונליין הקמת חנות וירטואלית הקמת חנות מקוונת
« הקודם
הבא »
עקבו אחרינו
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • Instagram
  • Contact
חדש באתר

ניהול עמוד אינסטגרם עסקי – 9 דרכים לעיצוב מראה העמוד שהעוקבים אוהבים

ניהול עמוד אינסטגרם עסקי  – 9 דרכים לעיצוב מראה העמוד ולמשיכת עוקבים   עם עליית הפופלריות והחשיבות של המדיה החברתית

אימייל מרקטינג 2021 – הסטטיסטקה שכדאי להכיר

אימייל מרקטינג 2021 – הסטטיסטיקות שכדאי שתכירו     כתבנו פה רבות על החשיבות והיעילות של שיווק מיילים. אך עדיין

ניהול תוכן לרשתות חברתיות – 64 רעיונות לתוכן נהדר

ניהול תוכן לרשתות חברתיות – 64 רעיונות לתוכן נהדר שעושה את העבודה   פרופיל ברשתות החברתיות זה כבר מזמן חובה

ניהול חנות אינטרנטית – איך לשמור על נאמנות הלקוחות שלכם ולהגדיל את הרווחים?

ניהול חנות אינטרנטית – איך לשמור על נאמנות הלקוחות שלכם ?     עם הפריחה של האיקומרס יש יותר ויותר

אינסטגרם רילס Instagram Reels – מה זה ומה לעשות עם זה?

אינסטגרם רילס – מה זה ומה לעשות עם זה? רשת הסנאפ צ'ט הצליחה מאד עד שהגיעו הסטוריז של פייסבוק ואניסטגרם.

העדפות צרכנים בקניות אונליין בשנת 2020

העדפות הצרכנים בקניות אונליין בשנת 2020 – מה השתנה?   אתם הולכים ברחוב וכולם עם מסכות על הפנים. אם הייתם

קידום באינסטגרם – איך להגדיל את כמות העוקבים ורמת המעורבות?

קידום באינסטגרם – איך להגדיל את כמות העוקבים ורמת המעורבות בעמוד האינסטגרם שלכם?     אינסטגרם היא פלטפורמה נפלאה ואחד

אינסטגרם לחנויות אופנה – המדריך למשתמש המתחיל

אינסטגרם לחנויות אופנה – המדריך לעמוד מצליח למשתמש המתחיל     האינסטגרם היא המדיה החברתית המובילה בתחומים רבים ובמיוחד לאופנה.

אימייל מרקטינג למתחילים – איך לעשות זאת נכון ולהצליח ?

אימייל מרקטינג למתחילים – איך עושים זאת נכון?     שליחת מיילים היא הדרך הישירה ביותר לתקשר עם לידים ולקוחות

שיפור יחס המרה בחנות וירטואלית – 6 טיפים חשובים לשיפור המכירות

שיפור יחס המרה בחנות וירטואלית – 6 טיפים שיעזרו לכם לשפר את המכירות     כל מי שמנהל חנות ברשת
דברו איתי

מה באתר

  • עמוד הבית
  • נעים להכיר
  • השרותים שלנו
  • הבלוג
  • צרו קשר
תפריט
  • עמוד הבית
  • נעים להכיר
  • השרותים שלנו
  • הבלוג
  • צרו קשר

צרו קשר

  • 054-2474255
  • danielle@theeboutique.co.il

חברים?

Facebook
Twitter
Envelope

פייסבוק

© כל הזכויות שמורות לדניאל לוזון

אתר תדמית Fly Guy | אחסון אתר וורדפרס – Fly Guy

גלילה לראש העמוד