שיווק חנות וירטואלית B2B – כלים שיעזרו לכם לקדם את החנות
אתם מוכרים לעסקים והקמתם חנות וירטואלית. אחרי מלאכת ההקמה המורכבת, מגיע החלק היותר מורכב – שיווק החנות והבאת לקוחות ועכשיו עולה השאלה – שיווק חנות וירטואלית B2B, איך עושים זאת?
הפריחה והגידול במסחר אונליין בתחום ה- B2B, רק ממשיכה. גם עסקים מסורתיים וותיקים מאד הבינו שעל מנת להגיע ללקוחות שלהם, במיוחד אם הם צעירים, חנות וירטואלית היא כבר לא רק בגדר המלצה.
הנה 12 כלים לשיווק החנות הוירטואלית B2B שלכם:
1. למדו את הלקוחות שלכם –
על מנת לגרום ללקוחות הקיימים שלכם לחזור אליכם שוב ושוב – מפו את הלקוחות ודרגו אותם, כמו ברוב המקרים, הפארטו יעבוד גם אצלכם, כך ש- 20% מהלקוחות יקנו כ- 80% מהסך הכל. זהו כיצד הלקוחות הטובים מתנהגים: מה הם רוכשים, כל כמה זמן – אם הם קונים כל חצי שנה, כדאי להתחיל לשווק להם כל ארבע חודשים, על מנת לוודא שיחזרו ויקנו ממכם.
2. השקיעו בSEO:
הרוב הגדול של קנייני ה- B2B סורקים את הרשת בחיפוש אחר המוצרים המתאימים והמחירים לפני הרכישה. הם יערכו מספר חיפושים רחב ורק לאחר מכן יבחרו היכן לקונת. לכן בדקו היטב את מילות החיפוש הנפוצות בתחום שלכם, הוסיפו אותן בכל הזדמנות וכל מקום אפשרי: תיאורי המוצר, מאמרים, סרטונים, שמות תמונות. ודאו כי מבנה האתר וכל עמוד ידידותייים לגוגל, הוסיפו קישורים יוצאים ונכנסים כדי שתוכלו להתברג במקומות הראשונים בחיפושים.
3. למדו את הלקוחות שלכם והוסיפו תוכן:
הוסיפו מידע רב ככל האפשר על המוצרים והשירותים שלכם. אחוז גדול של הקיינים מבצעים חיפוש אונליין במקום לפנות ישירות לשירות הלקוחות או לסוכן המכירות היות והם רוצים מידע אוביקטיבי ולא "שידחפו, להם את המוצרים. אם כל מה שמעניין אתכם זה סגירת המכירה כך שלא אכפת לכם מהצרכים והדאגות של הלקוחות, הם כנראה יעזבו את החנות שלכם ויחפשו מקור אחר למידע.
4. השתמשו בערוצי מדיה שונים על מנת לספק מידע ולמכור את המוצרים שלכם:
אתם יכולים לספק מידע על המוצרים בפורמטים שונים, יחד עם תיאורי מוצר מפורטים ומקצועיים ותמונות מקצועיות, צרו סרטונים בדפי המוצר כך שהלקוחות יוכלו לראות מה יתרונות המוצר שלכם וכיצד משתמשים בו . הקונים שלכם צריכים לראות שהמוצר שלכם מתאים להם.
5. היו זמינים, מאד
יתכן והלקוחות הותיקים יהנו מהאתר שלכם, אך יתכן והחדשים ירצו לדבר עם משהו ולקבל מידע נוסף. צרו אפשרויות שונות ליצירת קשר באתר שלכם: צ'אט אונליין, המסנג'ר בפייסבוק, טלפונים, ווטס אפ ועוד.
6. מקמו את החנות במשפך המכירה
היכן ממוקמת החנות שלכם במשפך? מה תפקידה המרכזי? להביא לקוחות חדשים או לתת שירות בעיקר לוותיקים יותר? המקום במשפך משפיע על תהליך המכירה, על מגוון המוצרים וכמות המידע עליהם.
אם אתם עדיין מסתמכים על שיחות מכירה ופגישות, אז החנות שלכם תהיה במיקום אחר במשפך המכירה. יש חנויות B2B שעדיין מוכרות באופן אישי, במיוחד בקניות הראשונות ולאחר מכן מעבירות את הלקוחות לרכישה אונליין כאשר מגיע הזמן לקנות שוב.
אם החנות שלכם היא לא המקום אליו מגיעים לקוחות חדשים לקנות, אז וודאו שאתם מפתחי תוכנית שיווקית להעביר את הלקוחות האלו אונליין. יתכן ותצטרכו ליצור חומרי הדרכה או אפילו פגישות אישיות על מנת להדגים את תהליך הרכישה אונליין.
7. צרו חווית משתמש נפלאה ועמדו בסטנדרטים גבוהים
בני דור המילניום, המכירים היטב את העולם הדיגיטלי, מהווים היום כרבע מכוח העבודה ורבים מהם מעורבים בתהליכי רכישה של B2B, הם לא משתמשים בפקס וחלקם אפילו לא יודע מה זה. רבים מהם מעדיפים קניה אונליין על פני נציג מכירות. הם יבדוק היטב את החנות שלכם, את העיצוב, המידע , נוחות הגלישה וההזמנה והחנות שלכם חייבת לעמוד בציפיות שלהם אם אתם רוצים לקוחות טובים וחוזרים.
8. לא על האונליין לבדו
הלקוחות הפוטנציאליים מסתובבים ולא רק בעולם הדיגיטלי, כאשר הם מחפשים מענה לצרכים שלהם הם מחפשים מוצרים לא רק בגוגל. הם רוצים לראות את המוצרים, להחזיק אותם, להפעיל ולבחון אותם. לכן מומלץ להשתתף בועידות בתעשיה שלכם, כנסים וירידים בהם אתם יכולים להיות נוכחים ולהשתתף. להראות את המוצרים, להדגים אותם, לתת דוגמיות ומידע נוסף.
9. הציעו התנסות במוצר ללקוחות חדשים
הלקוחות החדשים שלכם עדיין לא מכירים אתכם ואת המוצרים שלכם, ומאד יכול להיות שהתנסות ובדיקת המוצרים תביא לרכישה בסופו של דבר, לכן מומלץ מאד לשלוח להם ערכת מתנה או דוגמיות להתנסות. אם מדובר במוצר אלקטרוני מורכב, הזמינו אותם אליכם והדגימו, ערכו יום הדרכה ועיון בנושא רלוונטי ובו תציגו גם את המוצר. הראו להם שאתם משקיעים בהם, שאתם רוצים אותם כלקוחות שלכם.
10. הציעו מוצרים משלימים
לאחר שהלקוח התנסה, אהב ורכש מוצרים כלשהם, הציעו לו מוצרים משלימים. אם קנה עפרונות, הציעו לו גם דפים, אם קנה מחשבים, הציעו לו גם מדפסות. הדרך היעילה ביותר לעשות זאת היא באתר ולאחר הרכישה כאשר אתם מדוורים את הלקוח.
11. דאגו אישית ללקוחות הטובים ביותר שלכם
עם כל הכבוד לאונליין, מאחורי כל מספר לקוח והזמנה עומדים אנשים שאוהבים שאנשים אחרים מדברים ומתייחסים אליהם. דאגו להתקשר אישית ללקוחות הטובים, לשאול אותם על השירות שהם מקבלים, לוודא שהם שביעי רצון, הציעו להם הטבות ייחודיות ופנקו אותם, תנו להם להרגיש שהם מיוחדים ואתם באמת רוצים בייקרם. כל לקוח כזה שווה לכם הרבה כסף והוא בהחלט שווה את ההשקעה.
12. השקיעו בשיווק מיילים
ידוע כאחד הכלים השיווקיים היעילים והטובים ביותר, אם נעשה נכון. לכן השקיעו זמן בבניית רשימת תפוצה איכותית, השקיעו בתוכן רלוונטי ועשיר, עבדו עם מערכת מיילים המאפשרת אוטומציה וניתוח.
רוצים לדעת עוד על איך אפשר לקדם את החנותש שלכם? צרו איתנו קשר