שיפור יחס המרה בחנות וירטואלית – 6 טיפים שיעזרו לכם לשפר את המכירות
כל מי שמנהל חנות ברשת מכיר את האתגר הגדול ביותר: שיפור יחס המרה בחנות וירטואלית. המושג הזה קשור ביחס שבין מספר הגולשים שביקרו באתר וביצעו רכישה, ובין כלל הגולשים שביקרו באתר בפרק זמן נתון.
ככל שיחס ההמרה בחנות הוא גבוה יותר, כך ניתן לומר שהחנות מתפקדת באופן אפקטיבי יותר, ובעלות תועלת, תפעול החנות הוירטואלית הוא כדאי יותר.
פוסט מאת דניאל זריהן
הנה 6 טיפים חשובים שיסייעו לכם לשפר את יחס ההמרה בחנות שלכם, ולהצליח לייצר יותר מכירות בעבור מספר גולשים זהה. בואו נתחיל.
טיפ מספר 1: התאימו את האתר לתצוגה ושימוש במכשירים ניידים
בעידן המודרני יותר ויותר לקוחות בוחרים לעשות שימוש בטלפון הנייד או מחשב הלוח שברשותם על מנת לגלוש ברשת האינטרנט ולבצע רכישות שונות. לעיתים, גם כאשר הרכישות עצמן מבוצעות באמצעות מחשב נייד או נייח, הבירורים המקדימים לרכישות האלו מתבצעים באמצעות מכשירים ניידים.
כדי שחנות וירטואלית תהיה אפקטיבית במיוחד, היא חייבת להיות מותאמת לתצוגה במכשירי מובייל שונים. אולם על מנת שחווית השימוש באתר לא תיפגע, לא רק התצוגה צריכה להיות מותאמת, אא גם עצם התפעול של האתר.
בחלק מאתרי המסחר באינטרנט משולבים בתצוגת המחשב הנייח סננים ופקדים שונים, שלא בהכרח מייצרים חווית משתמש אינטואיטיבית בעת השימוש במובייל. זאת הסיבה, שבעת בניה של חנות וירטואלית כזאת ישנה חשיבות לתכנון, עיצוב, יישום ובדיקה של אופן השימוש באתר באמצעות מכשירים ניידים שונים.
בנוסף, בעידן ה Mobile First גוגל "שופט" את האתר על פי גרסת המובייל שלו – לכן זה גם יסייע לכם עם התהליך של קידום אתרים ויבטיח נוכחות טובה יותר של האתר בגוגל.
טיפ מספר 2: צרו קשר עם לקוחות נוטשי עגלה
אחת מן התופעות השכיחות בזירות המסחר המתנהלות באונליין היא תופעה נטישת עגלת הקניות על ידי הגולשים. לנטישת עגלת קניות יכולות להוביל לא מעט סיבות, אולם גולשים מוגדרים נוטשי עגלה הם בהרבה מן המקרים גולשים שבית העסק ירצה לפנות אליהם בערוצים משלימים על מנת לוודא כי ישלימו את הרכישה.
בלא מעט מן המקרים, נטישת העגלה מבוצעת מסיבות שלא תלויות בגולש, ולא מתוך בחירה, ולכ פניה אל קהל הגולשים שנטשו את העגלה יכולה להיות אפקטיבית במיוחד במונחי עלות תועלת. ישנם אוסף של כלים ושירותים טכנולוגיים שיוכלו לסייע לכם בהטמעת הפונקציונליות הזאת באתר החנות.
טיפ מספר 3: הוסיפו עדויות של לקוחות מרוצים
אנשים חייבים להרגיש שהם נותנים אמון במוכר לפני שהם רוכשים אונליין. בניגוד לרכישה המתבצעת בחנות פיסית, שבסיומה יוצא הקונה עם הסחורה ביד, הרי שבעת הרכישה בחנות וירטואלית, מוסר ראשית הגולש את פרטי האשראי שלו, ואיל המשלוח עם הסחורה מגיע אליו רק כעבור מספר ימים.
זאת הסיבה, שבעלים של חנות וירטואלית צריך לפעול במספר מישורים על מנת לחזק את האמון של הגולשים והצרכנים במותג שאותו הוא מפעיל. אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות שילוב עדויות של לקוחות מרוצים, שכבר התנסו ברכישה באמצעות האתר. הטמעת התמונות של הממליצים בנוסף להמלצה עצמה יכולה גם היא לסייע בחיזוק האמון הזה.
טיפ מספר 4: דאגו למהירות הטעינה של עמודי האתר
על עובדה אחת אי אפשר להתווכח בכל הקשור לקניות המתבצעות אונליין: לגולשים אין הרבה סבלנות לאתרים שנטענים בצורה איטית ומסורבלת. אם נוסיף לזה את העובדה שחלק מן הרכישות מתבצעות במכשירי מובייל, מכשירים עם יכולות עיבוד ותקשורת נמוכות מאלו שמצויידים בהם מחשבים נייחים, הרי שאתר שמציע חווית שימוש לא טובה, איטית ומייגעת, יגרום לעוד ועוד גולשים לנטוש את החנות הוירטואלית המנוהלת עליו.
כדי שזה לא יקרה, דאגו לשיפור התשתיות של האתר, בצעו אופטימיזציה לתמונות, לסקריפטים ולקבצי העיצוב בהם עושה שימוש האתר, ודאגו שטעינת העמודים תהיה מהירה, חלקה, וללא קפיצות מיותרות.
טיפ מספר 5: שלבו תמונות מוצר איכותיות באתר
טקסט, משכנע ככל שיהיה, לא יכול להחליף תמונה מרשימה של השימוש במוצר או בשירות שאתם מוכרים. דאגו לכך שהתמונות שתשלבו באתר תהיינה מקצועיות, ויכללו תאורה איכותית, פוקוס תקין, ותפאורה אסתטית. שימוש בתמונות לא מקצועיות ולא מזמינות, עלול לייצר פגיעה ממשית בביצועים של האתר, ברצון של גולשים המגיעים לאתר להתקשר מול בעל העסק, ולהמרות מופחתות ולא איכותיות.
טיפ מספר 6: שלבו שירות צ'אט באתר לנוחות הגולשים
רוצים לשפר את שיעור ההמרה של גולשים באתר? דאגו לשלב בתוך האתר פונקציונליות של צ'אט. צ'אט הוא רכיב טכנולוגי שמאפשר לגולשים לקבל מענה בכתובת אחת, במיקום נגיש וזמין כל העת. הוא מונע מן הגולשים את הצורך בניווט בין כלל דפי האתר עד למציאת המוצר או השירות שהם מעוניינים בו, מאפשר קבלת שירות במנות קטנות, ומבהיל הרבה פחות מטופס מילוי פרטים שבו שדת רבים ומגוונים. אפשר יהיה לומר, כי צ'אט מנגיש לגולשים את תכני האתר במנות קטנות, על פי קצב הצריכה שבו הם מעוניינים ובהתאם לקיבולת שלהם.
בהצלחה
דניאל זריהן הוא מומחה לשיווק דיגיטלי וקידום אתרים