שיווק מיילים לחנות תכשיטים וירטואלית – איך לעשות זאת נכון?

שיווק מיילים לחנות תכשיטים וירטואלית – איך לעשות זאת נכון?

לשיווק מיילים יכולות מופלאות לשמירת קשר עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים ויצירת מכירות. זה נכון לכל עסק, ובמיוחד כאשר יש לכם חנות תכשיטים. לכן אם יש לכם חנות תכשיטים וירטואלית, הנה כמה המלצות איך לעשות שיווק מיילים נכון

רקע לפני שמתחילים:

דבר ראשון – חשוב מאד להבין ששיווק מיילים זאת מחויבות ארוכת טווח, המחייבת השקעה בבבניית תוכנית מסודרת ומתוזמנת הכוללת הכנת תכנים מצוינים, תכנון מבצעים ומעקב, ניתוח ושיפור מתמידים. עבודה חובבנית ולא מתוכננת פשוט לא תשיג תוצאות וחבל.

דבר שני – אם עדיין לא עשיתם זאת – הרשמו למערכת דיוור ומתקדמת  – יש היום הרבה חברות המספקות שירותי דיוור. חשוב שתבחרו אחת מתקדמת שיש בה אפשרויות פילוח מתקדמות ואוטומציה מלאה של קמפיינים (וגם יכולת יצירת דפי נחיתה מסוגננים, ומיילים מעוצבים)

דבר שלישי – הוסיפו באתר (עדיף במקום בולט) אפשרות להרשם לניוזלטר שלכם. אפשר (וגם רצוי) ליצור פופ אפ שקופץ לאחר כמה שניות של ביקור באתר, אם יש לכם גם חנות פיזית, הציעו למבקרים להצטרף לרשימת הדיוור שלכם. אתם חייבים לבנות רשימה איכותית ועדיף כמה שיותר מפולחת.

ועוד כמה דברים חשובים מאד :

– פלחו, פלחו, פלחו – צרו רשימות מפולחות ככל שניתן (מה חיפשו?,מי קנה? תאריך קניה? מה נקנה, מי נכנס לאתר? מי לא פתח את המיילים שלכם, מאיפה הגיע וכו) וצרו לכל רשימה את התוכן הרלוונטי עבורה. (מי שקנה טבעת נישואים, אין טעם [ברוב המקרים….] שתשלחו לו מידע על קולקציית טבעות הנישואים החדשה שהגיעה) ככל שהפניה שלכם תהיה רחבה יותר, כך האפקטיביות שלה תהיה נמוכה יותר.

השקיעו בעיצוב המיילים – תכשיטים הם פאר העיצוב, תראו לנרשמים שלכם, שאתכם חזקים בעיצוב ויופי בכל התחומים, זה בהחלט משפיע. צרו מיילים יפים, עם גרפיקות מושקעות, פונטים מעניינים, אך הייו עקביים. כדאי מאד ליצור "גריד"/ תבנית עיצובית שתהווה את הבסיס לכל המיילים שלכם.
הנה שני מיילים של שני מותגי תכשיטים המציעים הנחות לקראת הסייבר מונדיי, איזה מייל היה מושך את תשומת ליבכם? ממי הייתם קונים?

אימייל מרקטינג לחנויות תכשיטים

 

היו עקביים – שלחו מיילים באופן סדיר בתדירות שאתם תקבעו ועמדו בזה. יש הרבה עסקים ששולחים 2-3 מיילים בהתחלה, מתעייפים קצת ואחרי כמה חודשים פתאום שוב שולחים, סביר להניח שהנרשמים כבר מזמן שכחו מהעסק ושאי פעם רצו להצטרף לרשימת התפוצה שלהם.

שלחו כמה מיילים שנכון לכם – הרבה שואלים כמה מיילים צריך לשלוח, והתשובה היא – כמה שנכון לאופי העסק/מותג שלכם – צריך לשלוח בכמות כזאת שהלקוח לא ישכח אתכם אך מצד שני לא תעצבנו אותו ו"תפציצו" לו את תיבת המייל. בתכשיטים, באופן כללי ככל שהמותג הוא יותר "עממי" יש נטיה לשלוח יותר מיילים ועם דגש על מבצעים ומחירים וככל שהמותג יותר יוקרתי ומוכר, שולחים פחות מיילים, כשהדגש הוא על איכות, עיצוב וייחודיות ובד"כ לא מתייחסים כלל למחיר.

אילו סוגי מיילים כדאי לשלוח?

מייל תודה על ההרשמה/ברוכים הבאים – הלקוח הפוטנציאלי ביקר באתר שלכם וכנראה שמשהו עניין/סקרן אותו והוא רוצה לשמוע ממכם יותר ונתן לכם מידע בעל ערך רב עבורכם – את כתובת המייל שלו. וחשוב מאד שתודו לו על כך ועדיף כמה שיותר מהר –  זאת ההזדמנות שלכם לעשות רושם ראשוני חיובי וטוב ולמייל הזה אחוז פתיחות והקלקות גבוה במיוחד, כך שמעבר לתודה, תוכלו לסגור עסקה.
מייל כזה יכול לכלול:
* אמירת תודה/ברכה
* תמונה מקורית ויצירתית
* תוכן המחובר למותג (סיפור המותג, מה מייחד אתכם וכו)
* קישורים לעמודי רשתות חברתיות
כדאי מאד גם להוסיף הטבה כלשהי על מנת לעודד את הנרשמים לעשות את הקניה הראשונה שלהם.

מותג התכשיטים ZALES שולח כמה שניות לאחר ההרשמה מייל ברכה עם הנחה של 50$ על קניה בסכום של 300$ או יותר.

שיווק מיילים לתכשיטים

 

מי אתם?ולמה אתם? – קניית תכשיט היא לא דבר שבשגרה. זהו תהליך, לעיתים ארוך, המשלב הרבה רגש (קניית תכשיט היא בדרך כלל סביב אירוע משמח ומשמעותי מאד בחיים) ובדיקה קפדנית של מחירים וסגנונות לכן כדאי מאד לשמור על קשר רצוף וקבוע עם הנרשם, להעשיר אותו במידע אודותיכם, כן וגם להציע לו מבצעים, אבל זכרו, אנשים אוהבים לקנות ולא אוהבים שמוכרים להם, הנה כמה רעיונות למיילים מעניינים:

* מה קורה מאחורי הקלעים – כפי שכתבתי, תהליך רכישת התכשיט הוא מורכב ומלא ברגשות ומחשבות, והרבה פעמים הלקוח הפוטנציאלי רוצה לדעת יותר ממי הוא קונה, מה הסיפור שלכם? זה נושא נפלא גם למספר מיילים: אתם יכולים להציג את הצוות, המעצבים, את מקורות ההשראה לקולקציות השונות ועוד דברים שיעזרו ללקוח הפוטנציאלי שלכם להתחבר אליכם באופן אישי.

* ספרו על תהליך היצירה – איך עושים טבעת יהלום? מהו תהליך העיצוב והיצירה? זה יוצר עניין וסקרנות ואנשים בהחלט מחפשים את הנושאים האלו ואוהבים אותם: מעצב התכשיטים הספרדי פאבלו סימדבילה הוא כוכב רשת ענקקק, הסרטונים שהוא מעלה ליוטיוב על תהליך היצירה של התכשיטים שלו זוכים לעשרות מיליוני צפיות (!!!!), חשבון האינסטגרם שלו, עם יותר מ- 400 אלף עוקבים, מלא בתמונות יפות המראות ומספרות את תהליך יצירת התכשיטים – אתם גם יכולים לעשות זאת. תמונה שווה אלף מילים וסרטון שווה 1000 תמונות, השקיעו בנושא, ושלחו מידי פעם תמונות וסרטונים, זה בהחלט שווה את זה.

המותג MARCO BICEGO אוהב לספר על התהליך במיילים שלו

שיווק מיילים למותגי תכשיטים

 

תנו מידע מעניין על עולם התכשיטים – לרבים מהנרשמים שלכם אין מושג רב בתחום, וזה המקום שלכם להעשיר אותם – ספרו להם על עולם היהלומים וההבדלים בין הסוגים השונים והליטושים, מה משפיע על ערך היהלום, האבנים השונות והתכשיט? המידע נותן ערך לקוראים והם יזכרו זאת לטובה וגם יציג אתכם כמומחים בתחום.

תנו מידע מעשיר בנושא טבעות אירוסין/נישואים – תחום זה הוא אחד החשובים בכל חנות תכשיטים. ורבים ממותגי התכשיטים מתייחסים אליו, הנה דוגמאות חביבות:
איך לבחור את טבעת הנישואים/אירוסין?

מותג התכשיטים ZALES אמנם שולח הרבה מיילים מכירתיים, אך גם משקיע במיילים בעלי מידע וערך. והנה אחד ארוך במיוחד שנותן את כל המידע שצריך למי שמחפש טבעות אירוסין: מה צריך להכיר ביהלום, סוגי ליטושים ויהלומים, סוגי טבעות.

 

 

 

 

אימייל מרקטינג לתכשיטים

 

אפשר להציע מדריך שלם לחומרים המיוחדים והאיכותיים בהם אתם משתמשים לייצור התכשיטים שלכם.

 

 

 

שיווק מיילים לתכשיטים

 

איך לדעת מתי להציע?

שיווק מיילים לחנויות וירטואליות

וכמובן, שלחו מיילים עם הנחות ומבצעים בנושא.

עדכנו אותם במגמות – כמו בכל תחום הקשור לאופנה ועיצוב, גם כאן יש מגמות, עדכנו את הנרשמים שלכם מה חדש בתחום? מה הם צפויים לראות בעתיד הקרוב?

 

 תנו להם טיפים לסטיילינג מהמם – תכשיטים הם אביזר מדהים, תנו להם עצות אופנתיות איך לשלב אותם במראות שונים, ואיך לשלב בין התכשיטים עצמם ועוד אין ספור נושאים שאפשר לכתוב עליהם.

במייל שנשלח כאן מראים איך לשלב בין מספר שרשראות יחד

אימייל מרקטינג ושיווק מיילים לחנות תכשיטים וירטואלית

עדכנו אותם על קולקציה חדשה – הראו להם שאתם מעודכנים וחדשניים ושלחו להם הודעות על הקולקציות החדשות שלכם (כדאי גם לשלב עם הנחה כלשהי).

רגשו אותם – מותג התכשיטים KBH מדגיש מאד את הרגישות שלהם לסביבה ותרומתם לחברה והודיעו כי הם תורמים חלק מההכנסות שלכם ללמלחמה בסרטן השד, הם שלחו סדרה של מיילים מרגשים מאד על נשים שחלו והחלימו.
מעבר לתרומה הנהדרת, זהו בהחלט מהלך שיווקי חכם ביותר, הפורט על נימי הרגש של הנרשמים, מחבר אותם למותג וגורם להם להעדיף אותו על פני אחרים.

שיווק מיילים

התייחסו גם לגברים – נכון שיהלומים הם החברים הכי טובים של האשה, אבל, גם לגברים מגיע יחס. אם פילחתם את הרשימות שלכם לפי מגדר, כדאי לשלוח מיילים שונים בנושא (למשל לגברים הציעו לפנק את עצמם בתכשיט/שעון חדש) ולנשים הציעו מתנה מקורית לגבר שלהם).
לטיפאני מגוון של תכשיטים לגבר והם בהחלט מיידעים את הנרשמים שלהם.

שיווק מיילים לחנות תכשיטים וירטואלית

 

בקשו מהם פרטים – ברוב המקרים כאשר אנשים נרשמים לרשימות תפוצה, אנו לא יודעים עליהם כלום – מה הם מעניין אותם? באיזה תכשיט הם מתעניינים? איזה סוגי מבצעים הם מעדיפים? וגם שאלות אישיות (מגדר, עיסוק, תחביבים וכו) אתם פשוט יכולים לשאול אותם ולבקש עוד פרטים. חשוב מאד: *  לנסח שאלון קצר (עד כמה שניתן) מבלי לחדור יותר מידי לפרטיות * לשלוח את המייל לכל הנרשמים החדשים (פעם אחת מספיק).

שיווק מיילים לחנות תכשיטים וירטואלית

אפשר לקבל מידע על העדפות שלהם תוך כדי משחק  – כמו במייל כאן

שיווק מיילים לחנות תכשיטים וירטואלית

 

וכמובן – הציעו הנחות והטבות

כמה מיילים מכירתיים לשלוח – זה תלוי במותג שלכם, במיצוב שלו ובלקוחות שלכם. כפי שכתבתי כאן, ככל שהמותג יותר "עממי" שולחים יותר מיילים על מבצעים והנחות ולהפך, ככל שיותר יוקרתי ופונה לקהל לקוחות אקסולוסיבי יותר – התייחסו פחות למחיר והציעו פחות מבצעים.
מעבר לכך כדאי לחשוב ש – ככל שאתם מציעים יותר הנחות, כך את "מחנכים" את הנרשמים שלכם שתמיד יש הנחות ויהיה לכם קשה למכור במחיר מלא.

הנה כמה רעיונות למבצעים:
$$ הנחות מדורגות – הציעו מדרגות הנחה לפי סכום: ככל שהלקוח קונה בסכום גדול יותר, כך ההנחה שיקבל תהיה גבוהה יותר

שיווק מיילים לחנות תכשיטים וירטואלית

$$ הנחה על קטגוריה מסויימת – הנחה על שרשראות/טבעות (או רק טבעות נישואים), שעונים וכו.

שיווק מיילים לנות תכשיטים וירטואלית

 

$$ חיסול מלאי – כאשר יש לכם מלאי מתכשיטים מסויימים ואתם רוצים ל"הפטר" ממנו, הציעו הנחות עמוקות.

שיווק מיילים לחנות תכשיטים וריטואלית

 

$$ הנחות על הקולקציה החדשה – על מנת לקדם את הקולקציה החדשה, אפשר לתת הנחה כלשהי.

$$ הנחות אישיות ליום הולדת/יום נישואים (אם יש לכם את הפרטים) – מיילים אישיים הם מעולים, אנשים תמיד אוהבים לקבל יחס אישי. אז אם יש לכם פרטים כמו תאריך יום הולדת, יום נישואים/אירוסין – כדאי לשלוח מייל עם הנחה אישית וכמובן, לצרף ברכה חמה.
(אתם יכולים לבקש את הפרטים בטופס ההרשמה או לבקש אחר כך).

$$ הנחות לחגים – חגים הם תמיד הזדמנות טובה לתת מתנות ולהרגיש טוב. הציעו הנחה מכובדת לחגים (על כל האתר/קטוגריות/פריטים נבחרים), הגבילו בזמן ושלחו מידי כמה ימים תזכורת כמה זמן נשאר למכירה.

$$ הצעות למתנה במחיר מיוחד – במיוחד לקראת החגים אנשים מחפשים מתנות, כדי לשלוח מדריכי מתנות והצעות מעניינות למתנות במחיר מוזל כמו המייל ששלח המותג BEAVERBROOKS המציע מתנות בפחות מ- 250 ליש"ט.

שיווק מיילים לנות תכשיטים וירטואלית

 

וכמובן שיש עוד רעיונות יצירתיים ליצור מיילים מכירתיים.
אם תקפידו על האלמנטים החשובים בשיווק מיילים, זה בהחלט יכול להיות הכלי השיווקי היעיל ביותר שלכם.

בהצלחה

דניאל

 

 

שיתוף הפוסט

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp

צרו איתי קשר

בואו נתחיל!