הכללים לשיווק מיילים מוצלח שיוצר מכירות
שיווק מיילים נחשב לאחד מכלי שיווקי היעילים ביותר, ואכן הוא יכול להביא גם לתשואה של כ- 38$ על כל דולר אחד שמושקע, אך כדי להגיע לתשואה כה גבוהה, צריך להשקיע ולעשות את הדברים כמו שצריך, איך עושים זאת?
הנה כמה כללים לשיווק מיילים מוצלח:
– הכירו היטב את הקהל שלכם
למי אתם מוכרים? בני כמה הם? מי אתם רוצים שיקנה את התכשיטים שלכם? מה מעניין אותם בכלל ובקניות בפרט? אתם חייבים לדבר בשפה של הקהל שלכם וליצור תוכן שיעניין אותם.
ספרו את הסיפור שלכם
לפי שאתם כותבים אפילו מילה אחת, חשבו קודם: מי אתם כעסק? מה מניע אתכם? מה ההיסטוריה שלכם? מה המיצוב שלכם יוקרתי או עממי יותר? אם המותג שלכם היה אדם, מי הוא היה? האם הוא רשמי ומנומס או שובב עם חוש הומור? צעיר? מבוגר? צבעוני או מונוכרומטי? זה מאד חושב לבחירת שפת הכתיבה, העיצוב והתכנים.
ספקו תוכן ששווה לקרוא אותו.
באופן די מדהים הרבה מאד מהחברות שולחות בעצם פרסומות.
אף אחד לא רואה טלויזיה רק בשביל הפרסומות, אז למה שאנשים ירצו לקבל מיילים כאלה? זכרו אנשים אוהבים לקנות אבל לא אוהבים שמוכרים להם, לכן כדאי מאד לשלוח מיילים עם תוכן מעניין שיהיה שווה לנרשמים שלכם לעצור ולקרוא אותו.
אין ספק שבסופו של דבר אתם גם רוצים למכור, אבל ברגע שזה יהיה הנושא היחיד, בסבירות גבוהה שהמיילים לא יפתחו כלל והנרשמים ינטשו אתכם.
פילוח, פילוח, פילוח
צרו רשימות מפולחות (תאריך קניה, מה נקנה, מי נכנס לאתר? מי לא פתח את המיילים שלכם, מאיפה הגיע וכו) וצרו לכל רשימה את התוכן הרלוונטי עבורה. (מי שקנה טבעת נישואים, אין טעם [ברוב המקרים….] שתשלחו לו מידע על קולקציית טבעות הנישואים החדשה שהגיעה) ככל שהפניה שלכם תהיה רחבה יותר, כך תרד האפקטיביות שלה.
בנו אסטרטגיית תוכן ותוכנית עבודה מסודרת
כשיש לכם אסטרטגיה טובה ותוכנית מסודרת, אתם יודעים בדיוק מה אתם צריכים לעשות, מתי, למה ויכולים להיערך בהתאם: להכין מלאים לקראת מבצע, מכינים קמפיינים כאשר מגיעה קולקציה חדשה וכו.
השתמשו באוטומציה
יש היום מערכות דיוור משוכללות מאד, וניתן בלחיצת כפתור אחת להפעיל קמפיין אוטומטי, מתוזמן ומשוכלל בו נשלחים סוגים שונים של מיילים לרשימות שונות, בתזמון קבוע מראש ובתנאים מוגדרים. לא תוכלו לעשות שיווק מיילים כמו שצריך מבלי להשתמש במערכות אוטומטיות אלו.
שלחו באופן קבוע ובזמנים קבועים
כמה מיילים לשלוח? כמה שנכון לעסק שלכם. מתי לשלוח? מה שנכון לקהל היעד שלכם. בכל מקרה החליטו מראש כמה מיילים אתם רוצים לשלוח בכל שבוע ומתי ועמדו בזה. כך אתם יוצרים ציפיה אצל הקהל שלכם. וזכרו פחות מידי מיילים – ישכחו אתכם מהר מאד, יותר מידי – ינטשו אתכם הרבה מאד.
אל תקשו על מי שרוצה לעזוב
נתקלתי בשאלה מטופשת באחד הפורומים לשיווק – האם יש מערכת דיוור שלא מוסיפה את האפשרות לבטל את ההרשמה בכל מייל? מעבר לשאלת החוקיות הנושא למה שתרצו להתעקש להשאיר אנשים שלא רוצים לשמוע ממכם? אתם לא מעניינים אותם יותר, אז להפך, עדיף שיעזבו. כמו בכל דבר זה לא על הכמות, אלא על האיכות – עדיף שתהיה לכם רשימה קטנה, של נרשמים מעורבים ואוהבים מאשר רשימה אדירה של כאלה שאפילו לא פותחים את המיילים שלכם.
אל תקנו רשימות מיילים
תחשבו שבא אליכם הביתה אדם זר שלא הזמנתם ורוצה למכור לכם משהו – האם תקנו ממנו משהו? סביר להניח שתפטרו ממנו במהירות. זה בערך אותו דבר עם רשימות מייל קנויות – אתם שולחים מיילים לאנשים שלא מכירים אתכם ולא ביקשו שתכנסו להם לתיבת המייל. לכן רשימות מיילים קנויות הן תמיד מקור לבעיות, לכשלון כמעט בטוח ויתרה מכך, אתם חושפים את עצמכם לתביעות ספאם. מי שירצה למכור לכם את הרשימה יבטיח לכם הרים וגבעות, אך אין לכם באמת מושג מתי נערכה הרשימה, האם היא אמיתית ואיך היא נוצרה. ליצור רשימת תפוצה זה אמנם לא פשוט, אך זאת הדרך היחידה לשיווק מיילים שעובד.
השקיעו בעיצוב
גם אם יש לכם עסק קטן, כדאי מאד להעזר בשירותי עיצוב מקצועיים (לפחות ליצירת גריד/תבנית). זה משדר מקצועיות ורצינות.
השקיעו בכותרות
כותרת טובה היא כזאת שתעורר עניין ותגרום למקבל המייל לפתוח את אותו. יש תורות שלמות ופוסטים רבים על איך לכתוב כותרת מייל טובה. כדאי מאד לקרוא וללמוד (או להשתמש בשרותי קופי רייטינג) כי זה משהו שבהחלט יכול לעשות הבדל ביעילות מיילים שלכם, בהמרות וסופו של דבר – כמה כסף תרוויחו.
שמרו את זה פשוט וקל
KEEP IT SIMPLE עובד תמיד – על תעמיסו חומרים גרפיים, נושאים, הנחות ומבצעים. הקפידו שבכל מייל יהיה נושא אחד מרכזי, עם תמונה יפה המחוברת אליו, קישורים לחנות שלכם ולרשתות החברתיות. זה מספיק וזה מעולה.
הוסיפו הומור
הומור טוב לנפש וטוב לשיווק (חשבו איזה פרסומות תמיד אנשים אוהבים וזוכרים יותר? את אלו המצחיקות). כאשר אתם גורמים לקורא שלכם לצחוק, הוא מרגיש טוב יותר, מחבב אתכם יותר ומוכן יותר להקשיב לכם.
בהצלחה.