שיווק חנות וירטואלית באינסטגרם – איך להגדיל את החשיפה, המעורבות והמכירות?

שיווק חנות וירטואלית באינטסגרם – איך להגדיל את החשיפה, המעורבות וליצור יותר מכירות ולקוחות מרוצים?

 

שיווק באינסטגרם לחנויות וירטואליות

שיווק חנות וריטואלית באינסטגרם הוא כבר מזמן אחד הערוצים החשובים בקידום ושיווק החנות. האינסטגרם, ב- 10 שנות קיומה, הפכה לכל כך חשובה, שאם יש לכם חנות וירטואלית ואתם לא שם אתם (כנראה) לא קיימים.

 

אחד האתגרים המתמשכים העומדים בפני בעלי חנויות הוא שיווקה – איך יוצרים חשיפה לחנות ולמוצרים והופכים את המבקרים ללקוחות? רבים מאיתנו מודים (ולפעמים גם כועסים) למרק צוקרברג, מקים הפייסבוק ורוכש האינסטגרם, על אפשרויות השיווק ההאדירות שפתח בפנינו.
האפשויות הן כל כך מגוונות שאפשר להתבלבל. שיווק חנות וירטואלית באינסטגרם – איך לעשות את זה נכון על מנת ליצור חשיפה וקהילת עוקבים נאמנה, וגם, כמובן, מכירות – הנה כמה המלצות.

עדכנו את אינסטגרם שופינג

רוצים עוד לקוחות ומכירות? הוסיפו את האינסטגרם שופינג. זאת דרך נפלאה להביא את העוקבים, לקוחות ולקוחות פוטנציאליים לחנות שלכם. רבים מאלו הרוצים לרכוש מוצר כלשהו בודקים באינסטגרם לפני (לכן חשוב מאד גם לעדכן האשטגים)

על ידי קישורים המחוברים למוצר באתר שלכם ומאפשרים קניה, אתם יכולים להפוך את עמוד האינסטגרם שלכם לעוד חנות. וכן ניתן להוסיף תגיות ומידע נוסף.

לאחר שהגדרתם את תיוג השופינג, יופיע בפרופיל שלכם (מעל רצף התמונות) עוד אייקון של שקית קניות. וזו תופיע גם כאייקון קטן בתמונה עצמה. כאשר מבקר ילחץ על התמונה, הוא יראה תיוגים עם המוצר והמחיר. לחיצה על התיוג תעביר לעמוד עם תמונה גדולה של המוצר והמחיר וכן קישור לדף המוצר בחנות.

על מנת להקים את הפוסטים הניתנים לקניה עליכם קודם כל ליצור קטלוג מוצרים בפייסבוק: להוסיף תמונה, תיאור, מחיר וקישור לעמוד הרלוונטי בחנות שכלם.

לאחר מכן יש צורך להגדיר את קטלוג באינסגרם. אולי קצת עבודה בהתחלה להגדיר את הנושא והמוצרים, אך אל תשכחו שזאת דרך מופלאה להפיץ את הבשורה שלכם לקהלים אחרים.

 

הכירו את מערכת הפרסום הממומן

היות ואינסטגרם שייכת לפייסבוק, מערכת הפרסום הכה משוכללת של פייסבוק רלוונטית גם לאינסטגרם וחשוב ומומלץ מאד להכיר מערכת זאת.

כמה מהיתרונות הבולטים של המערכת של פייסבוק ממש על קצה המזלג.

* יכולת מופלאה לפלח את הקהל לפי פרמטרים רבים ומגוונים

* יכולת מעקב אחר פעולות באתר (המרות), בניית קהלים ומודעות בהתאם.

* יצירת קמפיינים בעלי מטרות שונות בקלות

* השקעה תקציבית נמוכה יחסית

* יכולת ניתוח ושיפור

והמודעות באינסטגרם

ניתן לבנות מספר סוגי מודעות בראש המודעה תופיעה המילה "ספונסרד".

תמונה – תמונה "רגילה" שתופיע לקהל שהוגדר מראש.

וידאו – ניתן ליצור מודעות וידאו באורך של עד 60 שניות.

קרוסלה – במודעות זו ניתן להעלות בין 2 ל- 10 תמונות או וידאו שניתן ל"דפדף" בינהן

סטוריז – סרטון קצר/גיפ/תמונה של עד 15 שניות שיופיעו בחלק של הסטוריז.

 

הוסיפו את הNAME TAG שלכם בכל מקום

הNAME TAG הוא בעצם קוד כמו ה- QR שכאשר סורקים אותו מגיעים ישירות לפרופיל האינסטגרם שלכם.
הוסיפו אותו לאתר, לכל העמודים שלכם ברשתות החברתיות, בחבילות שאתם שולחים, מכתבים שאתם מוציאים, אם יש לכם גם חנות פיזית – הוסיפו את זה ליד הקופה, בתאי המדידה ובעוד מיקומים אסטרטגיים בחנות. זאת השקעה קטנה ועדיין יכול להגדיל באופן משמעותי את מספר העוקבים שלכם.

שיווק אינסטגרם לחנויות אונליין

הבינו מה עובד

זה נכון תמיד ובמיוחד כאשר אתם רוצים לקדם פוסט מסוים. חשוב שתבינו מה עובד בנישה שלכם: איזה פוסטים מקבלים את רמות המעורבות הכי גבוהות? מה סוכן? מתי עולה? מי מגיב? התייחסו גם למודעות: מה המסר? הסגנון וכו'.

מומלץ שתשמרו לכם פוסטים ומודעות בעלי רמות מעורבות, זה בהחלט יכול לסייע לכם, לתת השראה ורעיונות.

צרו את הסגנון והסיפור שלכם

יש אמרה חביבה שאומרת (משהו בסגנון) אל תנסו להיות מישהו אחר, זה כבר תפוס. וזה נכון גם לגבי האינסטגרם. השארו נאמנים לעצמכם, למותג, לערכים ולסגנון שנכון לכם.

הוסיפו קריאה לפעולה בכל פוסט

אינסטגרם מאפשרת לכם להוסיף קישור רק פעם אחת בביו (יש אפשרות להוסיף בסטוריז, אבל זה רק אם יש לכם מעל 10 אלפים עוקבים).

אם המטרה שלכם היא להפנות כמה שיותר עוקבים ומבקרים לחנות שלכם, על מנת שלא יפספסו את הקישור, חשוב מאד להוסיף קריאה לפעולה ולהפנות אותם לקישור בביו.

הוסיפו את כל הפרטים הנדרשים

הביו שלכם הוא פריים לוקיישן וחשוב מאד לכתוב אותו נכון  – לתמצת את המידע החשוב ביותר אודותיכם לכמה משפטים קצרים: מי אתם, מה מיוחד בכם, למה כדאי לבחור בכם וכמובן פרטי התקשרות.

השארו מעודכנים

אתם חייבים לתת לקהל שלכם את מה שהוא אוהב ובאופן קבוע. לכן כדאי להשאר מעודכנים במה קורה בעולם.

מעל 60% ממשתמשי האינסטגרם הם בגילאי 18 עד 34 ואירועים ומגמות כלליות המשפיעים עליהם, ישפיעו גם על איך האינטגרם יראה. למשל אם בתחילת הדרך התמונות באינסטגרם היו מעובדות, מפולטרות ועשויות מאד, היום הצעירים רוצים אותנטיות, דברים אמיתיים. וזה כמובן השפיע גם על האינטסגרם – לכן כיום תמונות שלא עוברות פוטושופ ושאר טאצ' אפים זוכות לאהדה רבה יותר.

 

 

בנו תוכנית שיווק תוכן עוצמתית מתעדכנת

העולם האינסטגרמי הוא עשיר, יפה ומגוון ועל מנת להצליח במדיה הנהדרת הזאת, אתם חייבים לתכן את הפעילות: לבנות אסטרטגיית תוכן מגוונת, לקבוע יעדי מפתח, לקבוע כיצד אתם מתכננים להגדיל את החשיפה והמעורבות בעמוד שלכם (שיווק משפיענים, מודעות ממומנות), מה התוכן שתעלו ומה התקציב שלכם.

זכרו שאתם לא חייבים שכל התוכן יהיה שלכם, אתם בהחלט יכולים להעלות תכנים מצליחים של אחרים.

קדמו תוכן גולשים

תוכן שהעוקבים שלכם יצר (בעיקר שהם משתמשים במוצרים שלכם או מזכירים אתכם)  והעלותו לעמוד הוא דרך מצוינת להגדיל את התנועה בעמוד שלכם. כדאי מאד גם להגיב בעמוד של יוצר התוכן

השתמשו בהאשטגים הנכונים

שימוש נכון בהאשטגים יפיץ את התוכן שלכם ברחבי האינסטגרם ויאפשר את הגעתו לקהלים רחבים ומגוונים. לא סתם כתבנו על כך פוסט שלם, קראו כאן.

שתפו פעולה עם משפיענים

לכל עסק בכל תחום יש את המשפיענים שלו שיוכלו לסייע לו להגדיל את החשיפה ולהביא לקוחות. רבות נכתב על התחום ויש סוכנויות יעודיות לכך. ובחירת המשפיען הנכון בהחלט יכולה לסייע רבות (ומהר) לחשוף את החנות והמוצרים שלכם לקהלים חדשים.

אך היות ושיטת שיווק זאת היא הרבה פעמים לא זולה, חשוב מאד לדעת לעשות זאת נכון

הגיבו הגיבו הגיבו

כאשר אתם נמצאים באינסטגרם, ומפרגנים (באופן אסטרטגי כמובן…) לאחרים, עושים לייקים ומשאירים תגובות אתם בעצם מעוררים את האלגוריתם של אינסטגרם ומראים לו שאתם כאן, והוא מפרגן לכם בחזרה – חושף יותר את העמוד והפוסטים שלכם
יש צדק קוסמי באינסטגרם.

השתמשו בסטוריז

הסטוריז, הפיצ'ר "הגנוב" של אינסטגרם, הוא כלי שיווקי רב עוצמה וחשוב לעשות בו שימוש. יש אין ספור סטוריז נפלאים שאפשר ליצור בקלות, צרו סטוריז מגניבים בנושאים שונים ומעניינים וראו כיצד אתם מעלים את החשיפה והמעורבות בעמוד שלכם.

לסיכום: שיווק חנות וירטואלית באינסטגרם הוא כלי שיווק בעל חשיבות אדירה, במיוחד אם היא בתחום העיצוב והאוכל. יש מגוון רחב של אפשרויות וכלים, חשוב לתכן את העבודה ולעבוד את התוכנית

בהצלחה :- €

רוצים לדעת עוד איך אנחנו מנהלים עמודי אינסטגרם? צרו איתנו קשר

 

גלילה לראש העמוד