שיווק חנות וירטואלית – איך לבנות תוכנית שיווקית?

 

שיווק חנות וירטואלית – איך לבנות תוכנית שיווקית שתעזור לכם לקדם את החנות שלכם?

 

חשבתם שבניית חנות וירטואלית מעוצבת, יפה עם פיצ'רים ותהליך קניות קצר היא משימה קשה, אך זאת רק ההתחלה… עכשיו נשאר רק לחשוב על שיווק חנות וירטואלית ולהביא את הלקוחות ולגרום להם לקנות ממכם.

 

שיווק הוא החמצן של החנות שלכם, אם לא תפעלו ותשקיעו בפעילויות שיווק, לא יהיו לכם לקוחות ולא תהיה חנות, זה אולי נשמע קשה, אבל זאת האמת. על מנת שתדעו מה אתם צריכים לעשות, מה התקציב הנדרש ואיפה לפעול חשוב מאד להתחיל עם תוכנית שיווקית.

יש דרכים רבות להביא תנועה לחנות הוריטואלית שלכם וליצור המרות: פרסום בפייסבוק, אינסטגרם ושאר הרשתות החברתיות, גוגל ואתרים, בתשלום ולא ולבדוק מה עובד טוב יותר. אין תוכנית אחת שיכולה לעבוד כל הזמן, היות והעולם הוירטואלי משתנה כל הזמן ובנוסף הסביבה הופכת לתחרותית יותר ויותר לכן האסטרטגיה והתוכנית שלכם צריכה להבחן לעיתים קרובות ולהשתנות בהתאם.
גם אם אתם לא צריכים להציג את התוכנית לגורמים שונים לקבלת מימון או תמיכה, חשוב מאד לכתוב אותה, על מנת שתוכלו לתכן את הפעילות.

איך כותבים תוכנית שיווקית לחנות שלכם?

הנה הסעיפים העיקריים שהיא צריכה להכיל:

 

תקציר מנהלים

זה אמנם החלק הראשון, אך בדומה לכתיבת תוכנית עסקית, כדאי לכתוב אותו אחרון, לאחר שכבר כתבתם את שאר החלקים ואתם יודעים מה מהטרות והיעדים שלכם, מה תמהיל השיווק שלכם ואיך אתם מתכוונים לנצח את המתחרים שלכם. חלק זה אמור לסכם את כל התוכנית שלכם ולתת תקציר של עיקרי הדברים.

 

מטרות ויעדים

המטרות והיעדים שלכם חייבים להיות ברורים וספציפיים. הפוקוס שלכם צריך להיות יצירת יעדים ריאליים שניתן להשיג אותם. לאורך הזמן והפרקטיקה יתכן ותצטרכו לשנות ולהתאים אותם.
הוסיפו יעדים מדידים כמו:
– הגדלת כמות המבקרים ב- __ אחוזים ברבעון הראשון
– הכפלת ההמרות מלקוחות חוזרים
– הגדלת סל הקניה הממוצע ב- ___%
– הגדלת ההמרות משיווק מיילים ב- ___%

 

החזון והצעת הערך


– למה הקמתם את החנות? מה החזון שלכם? מה הערך שאתם רוצים לתת ללקוחות שלכם? מה החזון שלכם?
– מה מטרת החנות?
– מה אתם עושים?
– מה אתם לא עושים?
– מה מיוחד בחנות שלכם?
– איך תשרתו את הלקוחות שלכם?
אתם צריכים לדעת לענות על השאלות האלה בקלות (וגם אם הקמתם את החנות למטרת רווח בלבד, עדיין חשוב שתענו על השאלות, הרי אתם עדיין צריכים לקוחות ואלו ירצו לדעת מי אתם ולמה כדאי להם לקנות ממכם).

 

 

לקוחות ושוק מטרה – דעו את הקהל שלכם

אתם חייבים להכיר את הלקוחות שלכם –  מה מאפיין אותם? בני כמה הם? האם הם שייכים לדור המילניום? מה מעניין אותם? והיכן הם גרים? לאיזה מגדר אתם פונים? ועוד
מומלץ ליצור מעין דמות/פרסונה ללקוח פוטנציאלי, כך שתוכלו להכיר אותו טוב יותר. ככל שיהיו לכם יותר פרטים על הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, יהיה לכם יותר ברור איפה אתם צריכים לפעול ובאילו פעולות לנקוט על מנת שיקנו דווקא ממכם.

 

ניתוח השוק

בצעו הערכה של מצב השוק כרגע: אתם והמתחרים שלכם. מה המתחרים שלכם עושים? באילו אמצעים נוקטים על מנת לשווק את המוצרים שלהם? מה החולשות של המתחרים? איפה הם לא נמצאים? אילו מוצרים בעלי פוטנציאל הם לא מוכרים?

 

אסטרטגיית מיצוב ותמחור

האם אתם רוצים להיחשב יוקרתיים או עממיים? איך אתם רוצים למצב את המוצרים שלכם? למה אתם חושבים שזה המיצוב המתאים למוצרים שלכם?
מיצוב הנכון חייב להיות מותאם למוצרים שלכם: לאיכותם, לאחריות ולשירות שאתם נותנים. אתם לא יכולים להחליט שאתם יוקרתיים, כשהאיכות היא ירודה, והשירות לא יהיה מעולה- זה פשוט לא יעבוד.
לאחר שתחליטו על המיצוב, החליטו על התמחור הנכון של המוצרים, כך שיהיה כזה שיתמוך במיצוב ועדיין יהיה כזה שהלקוחות שלכם יהיו מוכנים לשלם (יכול מאד להיות שאת זה תדעו לאחר כמה זמן).

 

בניית תמהיל השיווק והפרסום והערכת עלויות

כפי שכתבתי, יש פלטפורמות שיווקיות רבות ואמצעים מגוונים בהם ניתן להשתמש על מנת להשיג את יעדי השיווק, אך לא הכל מתאים לכולם.
על מנת להתחיל כדאי לעשות רשימה של הפלטפורמות המתאימות והעלויות הכרוכות בבניית הנוכחות והפרסום בה. ראו אם יש דברים שאתם יכולים לעשות בעצמכם על מנת להוזיל עלויות.
ניקח למשל את עלויות המשוערות לבניית נוכחות ופרסום בפייסבוק:
בניית דף עסקי (חד פעמי) – 300 – 500 ₪
ניהול עמוד (חודשי) – 800 – 2000 ₪
ניהול קמפיין – 1000 – 1500 ₪ (בהרבה מקרים העלות כלולה במחיר הניהול השוטף)
עלות קמפיין לפייסבוק – 100 – 1500 (ומעלה) ₪
כך שאם אתם מתכננים נוכחות בפייסבוק ואין לכם יכולת/זמן לנהל את העמוד בעצמכם אתם צריכים לקחת בחשבון את העלות החודשית, וכמה יעלו לכם קמפיינים.
האמצעים העיקריים שכדאי להתייחס אליהם: נוכחות ופרסום בגוגל, נוכחות ופרסום בפייסבוק באינסטגרם (אם רלוונטי), שיווק מיילים, ניהול תוכן, שיווק תוכן, שיווק משפיענים

 

להתייעץ

כבעל חנות יהיו לכם הרבה דברים שתצטרכו לעשות בכל יום ואם אתם לא מומחי שיווק ולא יודעים איך לעשות את הדברים, כדאי לפנות לייעוץ ועזרה. בסופו של דבר זה יחסוך לכם הרבה זמן וגם כסף על טעויות שתוכלו להמנע מהן.

אם אתם רוצים תבנית של תוכנית כזאת, אפשר לראות כאן

שיתוף הפוסט

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp

צרו איתי קשר

בואו נתחיל!