שיווק החנות הוירטואלית – איך יוצרים הצעת מכירה ייחודית (USP)?
חושבים על שיווק החנות הוירטואלית שלכם? אחד הדברים הראשונים שתצטרכו לעשות זה להחליט מה הכיוון השיווקי שאתם רוצים לפנות אליו, כשהתחרות על ליבו של כל לקוח היא כל כך גדולה, מה יהפוך את החנות הוירטואלית שלכם לכזו שבולטת מעבר למתחרים?
ללקוחות יש היום אין ספור אפשרויות רכישה, כמעט בכל תחום, והם רוצים להבין מיד מה הופך את המוצר/מותג שלכם לשונה מהאחרים, מה יש כאן עבורם? לדעת כיצד ליצור הצעת מכירה יחודית ולמצב את עצמכם והמוצר שלכם יכול להיות ההבדל בי לבלוט או להטמע, בין להצליח או לא.
מה זה הצעת מכירה יחודית?
זאת תועלת ספציפית שהופכת את העסק שלכם מועדף על פני אחרים בשוק, כזאת שעוזרת למקד את המסר השיווקי והטון ועונה במיידית על השאלה: מה הופך את המותג שלכם לאחר מהשאר. ההצעה צריכה להיות חלק מהחוזקות שלכם ולהיות מבוססת על מה הופך את המותג או המוצר שלכם לבעל ערך ללקוחות שלכם. להיות "מיוחד" זאת לא הצעת מכירה מיוחדת. אתם חייבים לבדל את עצמכם סביב אספקט מסוים שללקוחות שלכם אכפת ממנו. USP היא המיצוב שהעסק בוחר בו, החוויה שהוא מספק וכל נקודת מגע שללקוחות יש עם העסק שלכם.
הצעת מכירה מיוחדת צריכה להיות
– אסרטיבית וספציפית – אנחנו מוכרים מוצרים איכותיים" היא משהו מעורפל יותר ולא מדבר על תועלת שמבדילה מהמתחרים.
– מתמקדת במה שהלקוחות שלכם מעריכים: "מיוחד" לא נחשב להרבה אם לקהל המטרה שלכם לא אכפת ממנו.
– יותר מסלוגן: בעוד סלוגן הוא אחד הדרכים שאפשר לתקשר את היו אס פי, זה משהו שאתם יכולים להשתמש בעוד דברים בעסק שלכם.
– זה לא בהכרח מה שאתם מוכרים שצריך להיות מיוחד, אלא המסר שאתם בוחרים להתמקד בו והמתחרים לא.
מה זה לא הצעת מכירה יחודית
הצעות מכירה כמו : 10% הנחה, משלוחים חינם, שירות לקוחות 24/7 אינם USP, עד כמה שהם יעילים, הם לא יחודיים כלשעצמם וגם לא קל לשמור עליהם מפני המתחרים (הכי קל להוריד מחיר למוצר/משלוח).
כמה דוגמאות:
ייצור תיקים באיכות כה גבוהה שיצרן נותן עליהם 100 שנה אחריות ונותנים הבטחה שהמוצר יחזיק מעמד.
בעוד מותגי תיקים רבים מתייחסים לסמל סטטוס לאופנתיות, הם מתייחסים לאיכות יוצאת הדופן.
קפה משאלת המוות – "הקפה הכי חזק בעולם" לא מתאים לכל חובבי הקפה, אלא לנישה קטנה, ומציעים החזר כספי מלא לאלו שיטענו שהקפה הוא לא הכי חזק שהם טעמו.
חברת אופנה שכל בגדיה ממומחזרים
מותג אופנה עם קולקציות מתחלפות כל יום
חטיפי בריאות שתורמים חלק מההכנסה שלהם למטרות חברתיות.
איך ליצור הצעת מכירה יחודית?
1. ערכו רשימה של כל התועלות שמבדלות את המותג והמוצר מהמתחרים: מוצרים ומסר צריכים להיות ספציפיים: הם פותרים את הבעיה הספציפית ומתקשרים את התועלת ללקוחות במילים שלהם.
2. חקרו את המתחרים: מי המתחרים שלכם ומה ההצעות שלהם? חפשו איך אתם יכולים להציג את המותג שלכם בדרך אחרת. האם אתם מדגישים סגנון, נוחות, עלות, איכות וכו?
3. תארו את קהל המטרה שלכם: חשוב להיות ספציפיים ככל האפשר כדי להבין מה באמת חשוב להם ואיפה נקודות הכאב שלהם.
4. השוו בין התועלות לבין הצרכים של הקהל שלכם: האם הלקוחות באמת צריכים משהו שכזה? האם אתם מזהים נקודות כאב שאתם יכולים לפתור? ושלמתחרים שלכם אין?
5. הסבירו את הבעיה שאתם פותרים: בהסתכלות של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. מה הצורך או האתגר שהלקוחות אלו מתמודדים וכיצד אתם יכולים לפתור זאת.
6. אספו את המידע: קחו את המידע שלמדתם וזקקו אותו ליו אס פי הכי חזק שלכם.
7. חשבו על דרכים ליישם זאת לאורך כל העסק שלכם.
כיצד לשלב את ה- USP בפרסומים שלכם?
לאחר שאתם יודעים מה ה – USP שלכם, אתם צריכים להציג אותו בכל פרסום, פוסט, תקשרות שלכם.
כדאי זאת תהיה הכותרת שלכם, ודאו כי התועלות בשימוש במוצר שלכם מודגשות ולא להתפתות להדגיש את תכונות המוצר.
חשוב להדגיש את הסלוגן שלכם במיילים, ניוזלטר, על החבילות וכל חומר פרסומי או לא שאתם שולחים.
אם אתם מתקשים למצוא את ה- USP שלכם, כדאי מאד להתייעץ עם מומחה שיווק, שיעזור ויכוון אתכם.