שיווק גרילה – איך לבלוט מעל המתחרים?

שיווק גרילה  – איך לבלוט מעל המתחרים?

 

שיווק לחנויות וירטואליות

 

יש לכן מוצרים נהדרים, השקעתם בחנות לתפארת ועכשיו נשאר רק להביא לקוחות, אתם כבר בטח מכירים את השיווק הדיגטלי קמפיינים בפייסבוק וגוגל, שהם חשובים ומעולים, אך כולם כבר שם ועושים את זה, אך אתם רוצים לעשות את זה אחרת, אתם רוצים לבלוט מעל המתחרים שלכם, אתם כנראה צריכים שיווק גרילה. מה זה שיווק גרילה? מה עקרונותיו? ואיך עושים זאת?

 

מה זה שיווק גרילה?

המושג מושאל ממלחמת גרילה (מספרדית, מלחמה קטנה), בו קבוצה קטנה משתמשת בטקטיקות שונות כמו מארבים, חבלה ופשיטות על מנת לפגוע בקבוצה מתחרה או אויב גדולים וחזקים יותר.
שיווק גרילה משתמש בדרכים לא קונבנציונליות על מנת לקבל את תשומת לב הלקוחות וליצור באזז סביב מוצר או מותג. שיווק גרילה מפריע, פרובוקטיבי וזכיר, אם זה לא שווה לדבר עליו, זה לא גרילה. המפתח בשיווק גרילה טוב הוא להפתיע את הלקוח וליצור תגובה רגשית, היות ורגשות מובילים אנשים לנקוט בפעולה, לספר לחברים שלהם ולהיות מעורבים בקמפיין בדרך כלשהי. בתגובה, מסר הקמפיין מופץ.

מה המרכיבים של שיווק גרילה מוצלח?

שיווק גרילה איך עושים זאת

 

לא צפוי – שיווק גרילה יוצר הפרעה, גורם לכם לעצור, להתבונן לחשוב, לתהות. אתם הולכים ברחוב ופתאום נתקלים בטבעית כף רגל עצומה ומכונית מרוסקת (טקטיקת שיווק גרילה לקידום הסרט קינג קונג)

 

מיוחד – אם אשאל אתכם כמה מודעות פרסומת ראיתם היום רוב הסיכויים שלא תוכלו לתת לי תשובה מדוייקת, אנחנו פשוט כבר לא רואים אותם. טקטיקות שיווק גרילות הן תמיד מיוחדות, תמיד גורמות לעצור ותמיד יוצרות תגובה ותמיד תמיד זוכרים אותן.

 

שיווק גרילה לחנויות וירטואליות

פשוט – הטקטיקות של שיווק גרילה הן פשוטות, לשפוך דלי מים קרים, מכונית הפוכה, מדבקת תלת מימד שיוצרת אשליה.

מצחיק – זה כבר ידוע שהומור גורם לנו להרגיש טוב, מעורר בנו רגשות חיוביים, שיווק גרילה במקרים רבים הוא הומריסטי, גורם לנו לצחוק ולספר את זה מייד לכל החברים שלנו.

 

לא רגיל – טקטיקות שיווק גרילה הן תמיד משהו שלא מחובר ליום יום, משהו לא רגיל שנמצא באזור רגיל: שפורפרת דבק ענקית שמחוברת לגשר, מכונת שתיה שמוכרת מים מלוכלכים בטעמי מחלות (קמפיין להגברת המודעות לחוסר מים מתוקים באפריקה)

 

לא יקר – אמנם היום קמפייני גרילה בהחלט יכולים להיות יקרים, אך במהות, טקטיקות גרילה הן בעיקר יצירתיות ביותר, יצירתיות "שמחפה" על חוסר תקציב הרבה פעמים.

נועז – על מנת לעורר מעורבות רגשית ואפקט וואוו, שיווק גרילה חייב להיות שונה, נועזות והליכה על הקצה היא זאת שגורמת לאנשים לעצור להתבונן ולא לשכוח.

שיווק גרילה חייב גם:

מעורבות חברתית
מעורבות חברתית היא המפתח לקמפיין גרילה מוצלח, דרך אינטראקציות פיזיות וגם אונליין. הרשתות החברתיות משמשות כפלטפורמות במיוחד לחנויות וירטואליות. אנחנו כבר לא שמים לב למודעות ופרסומים ברשתות, אך שימשוך את תשומת הלב זה דברים מצחיקים ומרגשים.

העצמת תדמית המותג
איך גורמים לאנשים להיות מעורבים עם המותג והחנות הוירטואלית שלכם ולאהוב אותם? התשובה היא לא איך אתם מציגים את תדמית המותג שלכם ללקוחות, אלא על איך אתם מבטיחים שהלקוחות יהיו מעורבים עם תדמית המותג הזה, מה יהיה הקשר שהם יצרו איתו – זה הכל על איך אנשים מרגישים בקשר למותג שלכם ומה תופס את תשומת הלב והעניין שלהם. הדרך היחידה לגרום לאנשים להרגיש משהו היא אינראקציות איתם ברמה האישית.

הקווים המנחים:
– במקום להשקיע כסף בתהליך השיווק, השקיעו זמן ואנרגיה בדימיון.
– במקום להתעלם מהלקוחות שלכם, השקיעו בהם הרבה לאורך כל הדרך, לפני ואחרי הקניה.
– במקום לנסות לעשות מכירות, שיווק גרילה רוצים ליצור קשרים, כי קשרים ארוכי טווח הם חשובים ביותר.
– במקום להשתמש בכלי שיווקי אחד כמו פרסום, גרילה יודעת שרק שילוב אמצעים עובד.

איך להתחיל עם שיווק גרילה?

*זקקו את המסר – שאלו את עצמכם מה התמצית? מה המסר המרכזי שיכול להיות מועבר מיידית? כדאי לדמיין את הכותרות שתרצו מאד לראות והתמונות שיועלו ברשתות החברתיות.

* שלבו בין האון והאוף ליין, כיום רוב קמפייני הגרילה משלבים בין השניים – זוכרים את קמפיין דליי הקרח? הוא התרחש פיזית באוף ליין, אך הוירליות היתה באונליין.

* חשיבה יצירתית ודימיון זה הבסיס – עבדו בצוות ועשו סיעורי מוחות, התייחסו לקמפיינים שנעשו בעבר, שחררו את המחשבות והגו רעיונות משוגעים ויצירתיים ולאחר מכן שכללו אותם ו"הורידו" אותם לכדי ביצוע

* להסתכל על התמונה הגדולה והקטנה – לדמיין את הדרכים בהן הרעיון יכול לקרום עור וגידים, עוזר גם לדמיין את הפרטים הקטנים כמו הכותרות שתרצו

* המנעו מללכת לכיוון השלילי וליצירת רגשות תסכול וכעס, זה עלול להביא יותר נזק מתועלת.

* להפריע לאורך כל הדרך  – חשבו איך גורמים לאנשים לעצור, לראות ולהבין את המסר שאתם רוצים להעביר

* פשוט זה הכי טוב, אם אתם רוצים שהקהל שלכם יעשה משהו, וודאו שהפעולה פשוטה מאד לביצוע, אך עדיין יוצרת חוויה.

בהצלחה

איך לשלב קמפיינים של שיווק גרילה בקידום החנות שלכם?

– מצאו ערך חברתי שקרוב לליבכם וקדמו אותן באמצעי גרילה, תחת המיתוג שלכם – למשל אם יש לכם חנות למוצרי בעלי חיים, על כל קניה בחנות, תרמו קופסת אוכל לחתולי רחוב, כמובן שתצלמו את הכל ותעלו לרשתות החברתיות. חובבי בע"ח (הלקוחות הפוטנציאליים שלכם) מאד אוהבים אכפתיות (מניסיון אישי).

– תנו מתנה יקרת ערך  – אם יש לכם למשל חנות תכשיטים וירטואלית, הכריזו כי אתם רוצים לתת מתנה טבעת אירוסין ובקשו מהקהל להגיד למה כדאי לתת דווקא לכם – ושוב, הכל חייב משולב עם פעילות מסיבית ברשתות החברתיות.

– הוסיפו אלמנט אוף ליין – הקימו חנות פופ אפ עם מיתוג מיוחד ויוצא דופן

– אם אתם יוצרים בעצמכם את המוצרים – הזמינו לקוחות ופוטנציאליים לסדנה ייחודית ויחד הם יכינו מוצרים בעצמם (לעשות תכשיטים, לתפור, לצייר וכו)

רוצים לראות איך גם אתם תוכלו להתבלט מעל המתחרים שלכם? בדקו את שירותי השיווק המיוחדים שלנו לחנויות וירטואליות
רוצים לקבוע פגישת ייעוץ ללא התחייבות? צרו קשר עכשיו

שיתוף הפוסט

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp

צרו איתי קשר

בואו נתחיל!