קידום חנות תכשיטים בפייסבוק – איך לעשות זאת?

קידום חנות תכשיטים בפייסבוק – איך לעשות זאת נכון?

 

איך לקדם חנות תכשיטים בפייסבוק

 

אתם מוכרים תכשיטים ומתלבטים איפה לפעול. אז עולם הרשתות החברתיות ממשיך להתרחב ואינסטגרם נפלאה וחשובה, אך עדיין הרשת המובילה היא פייסבוק והנוכחות בה היא חשובה מאד במיוחד לעסקים. לכן קידום חנות תכשיטים בפייסבוק צריך להיות חלק בלתי נפרד ממאמצי השיווק שלכם. הנה כמה המלצות כיצד לעשות זאת נכון על מנת לקבל יותר חשיפה, לידים וכמובן, מכירות.

למרות הגדולה של אינסטגרם, קידום חנות תכשיטים בפייסבוק צריך להיות חלק מהנוכחות הדיגיטלית ומהמאצים השיווקיים שלכם. אך כמו תמיד חשוב, חשוב להבין את היכולות והמגבלות של המדיה ולהכיר את הכלים העומדים לרשותכם

כמה עובדות על פייסבוק

* החשיפה האורגנית זה לא מה שהיה פעם
פייסבוק איתנו כבר אי אילו שנים ופעם, פעם כשהיינו מעלים פוסט כל החברים/אוהדים היו רואים אותו. לעיתים אנו שוכחים שמעבר לכל פייסבוק זה עסק שרוצה למקסם את הרווחים שלו, ולכן הם הורידו את אחוז החשיפה האורגנית לאחוזים בודדים בלבד, רוצים שיותר אנשים יראו את הפוסטים שלכם? שלמו.

* הרוב מבקרים מהסלולר
רוב המבקרים בפייסבוק עושים זאת דרך הטלפון שלהם (דרך האפליקציה), למה זה חשוב – כי כאשר אתם מעלים תכנים ותמונות – חשוב מאד שיתאימו קודם כל לתבנית של סלולר – תמונה מהממת וברורה מאד בלי פרטים קטנים בלתי נראים וכך גם לגבי טקסט.

* יש לכם חצי שניה למשוך תשומת לב
ברוב המקרים כניסה לפייסבוק היא דרך הסלולר וזה אומר גלילה מהירה (מאד) של הניוז פיד עד שהם מגיעים למשהו מעניין ואז נעצרים. לכן התמונות שלכם חייבות להיות מיוחדות, מעניינות וכמובן ברורות. הטקטס חייב להיות קצר וקולע, אתם צריכים להעביר את מסר ב- 2 – 3 משפטים

 

הכירו את הקהל שלכם וצרו לו תכנים מתאימים

מאד יכול להיות שאתם כבר מכירים את הלקוחות שלכם, ויודעים עליהם הרבה דברים: גיל, מגדר, רקע, מקצוע, מקום מגורים, מעמד סוציאו אקונומי וכו – מהנתונים האלה אתם כבר יכולים לקבל מושג רב מה הדברים שמעניינים אותם. מעבר לזה כדאי שתכירו את ה- AUDIENCE INSIGHT בפייסבוק שיכול לתת לכם עוד מידע רב על מי עוקב אחריכם. צרו לכם דמות שהיא בעצם הלקוח/ה שלכם, תנו לה שם ואפיינו אותה

כשיש לכם את הדמות הזאת בראש, הכינו רשימה של דברים שיכולים לעניין אותה, ולפי זה צרו תכנים מתאימים

 

צרו תכנים מגוונים

דמיינו שאתם נכנסים לחנות גדולה ומייד "מתקיפים" אתכם אנשי המכירות "יש לנו מבצע על מוצר X" והשני אומר "מעניין אותך לנסות את מוצר Y?" אתם מייד בורחים מהחנות, זה מה שקורה בהרבה מאד עמודי פייסבוק, אתם עושים לייק ומקבלים שלל הצעות לקנייה של מוצרים, רגע, תנו לנשום. תפקידו של העמוד שלכם בראש ובראשונה הוא ליצור קהילה שעוקבת אחריכם, שאוהבת את התכנים שלכם, ורק אחר כך להגדיל את המכירות.

יש נושאים רבים שאתם יכולים לכתוב עליהם, הנה רשימה חלקית:

האנשים מאחורי הקלעים של החנות

מקורות השראה

אופן יצירת התכישטים

אירועים חשובים הקשורים לחנות או לעובדים בה

לייף סטייל (מעולם התוכן של הלקוחות שלכם)

אומנויות אחרות

חיבור לעולם האופנה

קולקציה חדשה

אירועים חדשותיים

תוכן שהלקוחות שלכם מעלים

תרומה לקהילה

סיפורים מעניינים של לקוחות שלכם

הדגשת שירות הלקוחות המופלא שלכם

וכמובן – מכירה

 

כדאי לכם להכיר את עמוד הפייסבוק של PABLO CIMADEVILA, מעצב תכשיטים מעניין ומיוחד (עם סיפור אישי מדהים), אבל רוב הפוסטים שלו זה סרטונים ותמונות על איך הוא יוצר את התכשיטים, אין כמעט פוסטים מכירתיים, ואם לשפוט לפי רמת המעורבות העצומה שלה זוכה כל פוסט והעמוד בכלל – זה בהחלט עובד נפלא

ניהול פיסבוק למותגי תכשיטים

 

פייסבוק אחד, שני סוגי עמודים

בטח כולם כבר מכירים את ההבדל בין עמוד פרטי (בו מצרפים חברים) לבין זה העסקי (שעושים לו לייק), אמנם התכנים אמורים להיות שונים לחלוטין, בעוד בעסקי תעלו אך וררק פוסטים הקשורים לחנות וניהולה, לעומת זאת בפרטי בהחלט כדאי לקדם את העמוד העסקי  – להעלות קישורים למוצרים חדשים, לבשר על מבצעים, אירועים וכו. כך תוכלו להגדיל את החשיפה.

הוסיפו תוכן באופן קבוע

אם אתם רוצים באמת ליצור קהילה של אוהדים, אתם חייבים להשקיע בתוכן איכותי ולהעלותו באופן קבוע. ככל שיהיה לכם יותר תוכן, תקבלו יותר מעורבות וכך גם תראו לאלגוריתם האימתני של פייסבוק שאתם עסק רציני ומשקיע, וזה יגמול לכם בתמורה ביותר חשיפה. אם אתם מפספסים פוסט פה ושם, זה לא נורא ולא מורגש, אך אם עוברים חודשים ולא העלתם כלום, מי שכבר יגיע לעמוד הפייסבוק שלכם ורואה שאין בו פוסטים עדכניים הוא מייד יתחיל לתהות אם אתם עוד קיים, למה אתם לא פעילים, מה שיוצר חששות ואולי הוא יעדיף לעבור למתחרה שכן פעיל

 

עשו שימוש בפי'צרים השונים של פייסוק: וידאו, שידור לייב, סטוריז

פייסבוק זה כבר מזמן לא רק פוסטים "רגילים" וכדאי מאד לעשות שימוש בפיצ'רים האחרים העומדים לרשותכם בפלטפורמה כמו וידאו (לא עם קישור ליוטיוב!!) שידור לייב (כלי נפלא ליצירת תוכן מעורר מעורבות) וכמובן הסטוריז (ברעיון דומה לזה של האינסטגרם והסנאפצ'אט – תוכן שנעלם לאחר 24 שעות), פייסבוק אוהבת את מי שעושה שימוש בפיצ'רים האלה ונותנת לתכנים יותר חשיפה, ומעבר לזה, והכי חשוב, זה יוצר גיוון, עניין ומעורבות אצל הקהל שלכם.
(אתם גם יכולים ליצור קהל מפולח מאלו שצפו בסרטונים שלכם וזה גם נפלא)

 

צרו אירועים

אירוע זה סיבה למסיבה, סיבה לפוסטים רבים וליצור מעורבות. זה לא חייב להיות אירוע פיזי (הקורונה הזאת המעצבנת עדיין כאן) זה בהחלט יכול להיות אירוע לייב שיועבר בוידאו לאוהדים. יש לכם קולקציה חדשה, הוספתם תכשיטי יהלומים ירוקים, החנות חוגגת יומולדת, עברתם לסטודיו חדש, הרחבתם את העסק וכו – לא משנה מה. העיקר שזה יהיה משמח, מעניין, מושקע ויפורסם ברבים.

 

עשו שימוש מורחב במסנג'ר

רכישת תכשיטים הוא תהליך המוערבים בו המון רגשות חיוביים אך גם חששות (במיוחד כשמדובר במוצרים יקרים יותר) לכן מאד יתכן שמבקר בעמוד שלכם יראה מוצר שמוצא חן בעיניו ויהיו לו שאלות, הדרך הקלה לתקשר איתכם יהיה דרך המסנג'ר, וחשוב מאד לענות על כל פניה במהירות האפשרית.
אם אתם מאד עסוקים ולא יכולים להתפנות למענה לפניות – מומלץ ליצור בוט שיוכל לענות באופן אוטומטי על שאלות נפצות.

 

עשו הגרלות/תחרויות בעמוד שלכם

אנשים תמיד אוהבים לקבל מתנות, והגרלות/תחרויות בפייסבוק עובדות נפלא ברוב המקרים.
כמה דברים שחשוב לדעת:

* על מנת ליצור חשיפה גדולה, כדאי לשלב את הפעילות עם קמפיין ממומן ומפולח היטב, כך שמי שיחשף לפעילות זה בעיקר אנשים שאתם חפצים בייקרם.

* חשוב מאד ליצור תקנון לפעילות ולפרסם אותו. אם אתם עושים הגרלה, אתם צריכים לקבל אישור לכך ממשרד האוצר.

* במקרה של תחרות, השאירו בידכם את היכולת לקבוע מי הזוכה, בפייסבוק יש חובבי תחרויות מושבעים שיעשו הכל על מנת לזכות, ואין להם שום קשר או עניין במוצרים שלכם, כדאי להכיר אותם, כך שלא "סתם" תתנו את המתנה למשהו שאתם לא מעניינים אותו.

* בקשו מהמשתתפים את המייל שלהם, כך שתוכלו להמשיך לפנות אליהם בהמשך (ליצור מהם קהל מותאים)

* התאימו את המתנה לפעילות שאתם מבקשים לעשות. אם אתם נותנים מתנה טבעת יהלום, מי שירצה לקבל אותה יהיה מוכן לעשות כל מה שתבקשו, אך אם תתנו טבעת כסף פשוטה, אנשים לא מאד יטרחו.

 

השתמשו בתוכן של הלקוחות שלכם

כאשר לקוחה שלכם מעלה תמונה עם טבעת האירוסין שלכם שזה עתה קיבלה, זה "הוכחה חברתית" – זה כמו המלצה לאחרים שהמוצרים שלכם נפלאים.

לכן אם אין לכם הרבה תמונות של הלקוחות שלכם עונדים את התכשיטים שלכם – בקשו מהם, אולי אפילו צרו תחרות (ראו סעיף אחד למעלה) בה תבקשו לקבל תמונות שלהם עם התכשיטים.

 

ענו כמה שיותר מהר לכל התגובות, גם השליליות וצרו אינטראקציה

עמוד הפייסבוק הוא אחד הכלים החשובים של לקוחות שלכם, ולקוחות פוטנציאליים ליצור איתכם קשר, לשאלות שאלות וגם לתת לכם ביקורת, התייחסו לכל תגובה במהירות האפשרית. אל תבהלו אם אתם מקבלים תגובה לא אוהדת במיוחד – לא למחוק אותה (!), אלא הודו לכותב והתייחסו לטענה בנימוס ובהערכה.עשו לימונדה מהלימונים. (יוצא מן הכלל – אם זאת תגובה מרושעת וסתמית שחוזרת על עצמה – חסמו את המגיב ומחקו את התגובה.)

 

הקימו חנות תכשיטים בפייסבוק

נראה שמארק צוקרברג מקנא בעושרו של ג'ף בזוס האמזוני ורוצה גם הוא לקחת חלק בחגיגת האיקומרס, לכן פייסבוק עושה עוד ועוד צעדים על מנת להפוך אותה לפלטפורמה מקובלת למכירות אונליין. כיום ניתן להקים חנות בפייסבוק, להציג את המוצרים שלכם, עם תיאורים, תמונות ומחירים. מומלץ מאד להשתמש באפשרות זאת. יכולים לקרוא כאן כיצד ניתן לעשות זאת בקלנות

קידום חנות תכשיטים בפייסבוק

 

 

עשו קמפיינים ממומנים

כפי שכתבתי, פייסבוק מגבילה בכוונה את כמות החשיפה האורגנית שכל פוסט יקבל, והדרך היחידה שלכם ליצור חשיפה רחבה יותר זה דרך קמפיינים ממומנים. אחד היתרונות היחודיים של פייסבוק זה יכולת הפילוח המדהימה של מערכת הפרסום שלהם. המלצה – המערכת מורכבת ממספר רב של אלמנטים בעלי השפעה רבה על אופי הקמפיין והעלויות שלו, אם אתם לא יודעים איך לעשות זאת – פנו למומחים בתחום.

 

הוסיפו קישור לעמוד שלכם בכל מקום ובקשו שיעשו לכם לייק.

עמוד הפייסוק שלכם הוא כלי שיווקי חשוב ביותר. נכון שתכלס למספר הלייקים בעמוד כבר אין כזאת חשיבות קריטית, אך עדיין כאשר אתם נכנסים לעמוד פייסבוק של עסק ורואים שיש לו עשרות אלפי לייקים, זה עדיין עושה רושם טוב, לכן על מנת לחשוף את העמוד לכמה שיותר אנשים הוסיפו קישור שלו בכל מקום אפשרי – באתר, בפוסטים שלכם, במיילים שאתם שולחים ומעבר לקישור, בקשו שיעשו לכם לייק (לא להתבייש).

 

צרו אפשרות להוסיף לכם ביקורת

יש לכם תכשיטים נפלאים ואתם נותנים שירות WOW לכן כדאי מאד שגם אחרים שלא מכירים אתכם ידעו על זה. הוסיפו את האפשרות להוסיף ביקורת ובקשו מלקוחות שידרגו אתכם. זה כלי שיווק חשוב ביותר.

בהצלחה 🙂

יש לכם שאלות? רוצים לדעת איך אנחנו מקדמים עמודי פייסבוק? צרו איתנו קשר עכשיו

 

עוד פוסטים שיכולים לעניין אתכם

איך לכתוב תיאורי פריט לתכשיטים שלכם

שיווק מיילים לחנות תכשיטים

איך להקים חנות תכשיטים וירטואלית?

 

שיתוף הפוסט

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp

צרו איתי קשר

בואו נתחיל!