קידום חנות וירטואלית – רעיונות שיווקיים מחוץ לקופסא שיזניקו את החנות שלכם
כשכולם רוצים למכור אונליין, התחרות מתעצמת והמלחמה על כל לקוח הופכת לקשה יותר והגיע הזמן לעשות את הדברים אחרת ולהיות יצירתיים. אם אתם חושבים על קידום חנות וירטואלית, כדאי שתחשבו מחוץ לקופסא ותגלו שיש עוד עולם שלם של דברים שאפשר לעשות שהמתחרים שלכם כנראה לא עושים. הנה כמה רעיונות שיווקיים מחוץ לקופסא
ככל שהימים חולפים קידום חנות וירטואלית הופך לאתגר מורכב יותר. איינשטיין אמר שאם עושים כל הזמן את אותו הדבר, אי אפשר לצפות לתוצאות שונות (לפחות כך מייחסים לו זאת), ואכן אם אתם מקדמים את החנות הוירטואלית שלכם רק באמצעים ה"רגילים" (שהם חשובים והכרחיים ביותר) אל תצפו לקבל תוצאות שונות ממה שכבר קיבלתם.
כאשר אתם רוצים באמת לגדול בכל המדדים (כניסות לאתר, המרות, קניות, כמות לקוחות, לקוחות חוזרים נרשמים לניוזלטר וכו) לא בטוח שתצטרכו להוציא יותר כסף, בטוח תצטרכו לחשוב אחרת, לחשוב מחוץ לקופסא ולהיות יצירתיים
הנה כמה רעיונות שיווקיים מעניינים ושונים שמאד יתכן שהמתחרים שלכם לא עושים:
ליצור תוכנית תגמול על הפניות (אפילייט)
זה קיים בהרבה מאד אתרים גדולים (IHERB, אמזון ועוד), אתם מביאים אנשים לאתר וכשהם רוכשים, אתם מקבלים כסף. אתם יכולים לעשות זאת גם בחנות שלכם, תגמלו חברים, בני משפחה וכאלו שפעילים בתחום על הבאת לקוחות ורכישות.
להוסיף מגנט/מדבקה עם הQR של החנות שלכם
על המקרר שלי יש מגנט עם הטלפון של חנות החיות ממנה אני קונה אוכל לחתולה שלי, בכל פעם שאני צריכה משהו מהם אני נגשת למקרר ומחפשת את הטלפון. צרו מגנטים ו/או מדבקות מעוצבים ומדליקים עם ה- QR של החנות ותנו אותם בכל הזדמנות והוסיפו אותו לאריזה של כל משלוח. כך לאנשים יהיה קל יותר להגיע לחנות שכלם.
היו פעילים חברתית
להראות מודעות חברתית היא מקדם מכירות מעולה (מעבר, כמובן, לחשיבות החברתית) וסליחה שזה לא נשמע טוב, אבל זה כך – אנשים אוהבים לקנות מעסקים שמראים אכפתיות למה שקורה סביבם. ראו מה פרוקטר אנד גמבל/שמפו פאנטן עושים עם עמותת אור מנחם ותרומת השיער לילדים חולי סרטן. אמצו לכם תחום חברתי שקרוב לליבכם (קיימות/מחזור/שינוי אקלים, בע"ח) או עמותה כלשהי ושתפו איתם פעולה, צרו אירועים סביב זה וכמובן פרסמו בכל הכוח
אמצו קהילה (שכמובן נמנית עם קהל המטרה שלכם)
אם יש לכם למשל חנות לבגדי תינוקות/ילדים, אמצו את קהילת המשפחות החד הוריות. תנו להם הנחות מיוחדות, צרו בלוג עם פוסטים עשירים בטיפים ומידע (הזכויות, איך לחסוך), צרו אירועים עבורם, תנו למשפחות את ההרגשה שאתם שם בשבילם (ובאמת תהייו). בעלי חנויות תכשיטים יכולים לאמץ את הרווקים/רווקות (מקור טוב ללקוחות עתידיים…) וכו.
היו פעילים בפורומים/קבוצות שונים
אם למשל יש לכם בגדים במידות גדולות, יש המון פורומים וקבוצות בנושא, הראו שם נוכחות. חשוב, כשאתם עונים לשאלה/דיון שעולה, אל תנסו למכור באגרסיביות, זה דווקא עלול ליצור אנטי נגדכם. ענו עניינית ודרך אגב הזכירו את החנות שלכם פעם בכמה זמן.
עשו תחרויות מדליקות
אנשים אוהבים שמחים להתחרות, אך בתנאי שיש פרס מדליק למנצח. תחרויות ברשתות החברתיות תמיד מעוררות מעורבות ותגובות. אתם חייבים להתאים את הפרס שאתם נותנים למנצח לפעולה שאתם מבקשים. אם אתם רוצים שהמתחרים יצאו מאזור הנוחות שלהם, אתם חייבים לתת להם משהו שיהיה שווה להם לעשות זאת עבור זה. באופן כללי, עדיף לא לסבך את העניינים, לבקש משהו פשוט ולתת מתנה מדליקה (ושהערך הנתפס שלה גבוה יחסית).
השתתפו בתערוכות וירידים
אלו שחיים בעולם הדיגיטלי לעיתים שוכחים שיש חיים מעבר למסך. קידום חנות וירטואלית יכול בהחלט לעבוד גם בשיווק "מסורתי". השתתפות בתערוכות וירידים חושפת אתכם לקהל המטרה שלכם ואתם יכולים ליצור קשר ישיר איתם. זה בהחלט דרך נפלאה
"Creativity is intelligence having fun."
שתפו פעולה עם מותג אחר (רלוונטי לתחום שלכם)
אם יש לכם חנות תכשיטים, התחברו עם חנות אופנה ו/או נעליים ועשו מבצע משותף, תנו קופונים אחד ללקוחות השני. שיתוף לא ישיר גם יכול להיות בין חנות למוצרי תינוקות וחנות קוסמטיקה (מיש קונה לתינוק זאת במקרים רבם האמא והיא בטח תשמח למוצר מפנק לפנים).
תנו מתנות
כשמכרתי תכשיטים באטסי צירפתי לכל משלוח מתנה קטנה שעלתה לי גרושים, אך בהחלט שמחה מאד את הלקוחות (לפי התגובות והציונים שקיבלתי). זה לא יעלה הרבה, אבל תקבלו הרבה בתמורה – לקוחות מרוצים ונאמנים יותר.
לכתוב מכתב אישי
תחשבו על ההבדל בין לקבל מתנה עם כרטיס ברכב ובלי. הכרטיס הופך את המתנה להרבה יותר אישית. גם במשלוחים מהחנות שלכם, בטח אם יש לכם חנות בוטיק מיוחדת, מכתב אישי בכתב ידכם יגרום ללקוח שלכם להרגיש יחיד ומיוחד, שאתם "רואים" אותו ומתייחסים אליו אישית.
הפתיעו את הלקוחות שלכם בכל פעם מחדש
לקוחות אוהבים שחושבים עליהם, מפתיעים ומרגשים אותם. אתם יכולים להפתיע אותם בדרכים רבות – באריזה מיוחדת, צרוף וקפון הנחה, משלוח שונה (שליח שמקריא ברכה), מתנה יפה, לכתוב בבלוג שלכם על הלקוחות הנאמנים, לצלם אותם לסטורי ועוד ועוד. עשו סיעור מוחות עם האנשים בסביבתכם וחשבו איך אתם יכולים להפתיע את הלקוחות שלכם. כשאתם מרגשים את הלקוח שלכם, הוא לא ישכח אתכם.
צרו תוכנית נאמנות ללקוחות/מועדון לקוחות
כשלקוחות קונים באותו מקום פעמים רבות הם מצפים שיכירו להם תודה על כך. צרו תוכנית נאמנות ותנו הטבות על כל קניה. זאת אמנם לא בשורה חדשה, אך עדיין לא מיושם בפועל בהרבה מאד עסקים וחבל.
"Instead of thinking outside the box, get rid of the box"
הציעו כלים שימושיים ושירותים שיעזרו ללקוחות (לקנות…)
חשבו שאתם רוצים לקנות אונליין מחשב נייד ומתלבטים בין מספר דגמים ובאחת החנויות יש אפשרות לצ'וטט עם מומחה שמייד פותר לכם את הבעיה ואתם שניה אחר כך משלחים את ההזמנה למחשב. או בחנות רהיטים יש אפשרות לדבר עם מעצב פנים, בחנות בגדים צ'ט אונליין עם סטייליסטית – זה הופך את חווית הקניה לקלה ונעימה הרבה יותר ואת הלקוחות שלכם לנאמנים יותר.
העלו פוסטים המתייחסים לנושאים חמים מהתעשיה שלכם
קחו דוגמא מאסוס, האתר ההו כה פופלארי, כשבחורה שיתפה תגובה לא מחמיאה שקיבלה מבחור על שמלה שלבשה מאסוס, אלו הציעו לה להופיע באתר כדוגמנית עם השמלה המדוברת, כמובן שהכל הפך וויראלי והשמלה נחטפה כמו לחמניות חמות
צרו אירועים שווים
שילוב נפלא בין האון והאופליין. צרו אירועי לקוחות מדליקים, הזמינו את הלקוחות שלכם, וכמובן תעדו את הכל ברשתות החברתיות. לא משנה איזה מוצרים אתם מוכרים, תמיד אפשר ליצור אירוע סביב זה.
צרו משחקים
אנשים אוהבים לשחק ויכולים לעשות זאת במשך שעות, אם אתם יכולים ליצור משחק חמוד הקשור למוצרים ולחנות שלכם, אנשים לא ישמחו לשחק.
בקשו מהלקוחות שלכם תמונות ותוכן שהם יוצרים
תוכן שהלקוחות שלכם יוצרים הוא נפלא, כלקוחה שלכם מצטלמת עם חיוך עם השמלה שהיא קנתה ממכם, לתמונה יש ערך אדיר – זאת הוכחה חברתית שהמוצר שלכם לא נראה טוב רק באתר, אלא גם במציאות על לקוחות אמיתיים.
מגדילים לעשות בחנות המדהימה להשכרת בגדים RENT THE RUNWAY כאשר לכל פריט מצורפות גם תמונות של הלקוחות לובשות אותו
.
צרו מגזין/בלוג אונליין
תוכן הוא מלך וככל שתיצרו תוכן מעניין ומגוון יותר, כך ייטב. מה יכול להיות יותר מגוון ממגזין אונליין: תמונות, כתבות וכל הנושאים סביב החנות והמוצרים שלכם, כך אתם מתחברים לעולם התוכן של הלקוחות שלכם. חשבו על ווג – מעבר לתמונות האופנה היפות יש שם עוד הרבה תוכן על עיצוב הבית, נסיעות, אפיה ועוד. לחנות האופנה היוקרתית NET A PORTER יש מגזין נהדר, אז בטוח שאין לכם את התקציבים שלהם, אך עם תקציב מועט והרבה יצירתיות גם אתם יכולים ליצור משהו שווה.
לסיכום – קידום חנות וירטואלית יכול להיות מגוון. חשוב תמיד לקדם באמצעים "הרגילים": גוגל ומדיות חברתיות, אך כאשר אתם רוצים לבלוט ולגרום ללקוחות שלכם לא לשכוח אתכם, אתם חייבים לצאת מהקופסא ולחשוב ולעשות דברים אחרת.