קידום חנות אונליין – המבצעים שהלקוחות שלכם הכי אוהבים (וזה די מפתיע…)
ועוד המלצות חשובות
קידום חנות אונליין הוא עניין מורכב, תמיד צריך לחשוב על ההצעה הבאה, מה יביא את הלקוחות לחנות ויגרום להם לקנות. יש הרבה מבצעים שאפשר לבחור מהם, אך מה יעשה את העבודה הכי טוב? שאלה טובה.
נראה שקידום חנות אונליין מטריד רבים ומחקר חדש, של חברת המחקר, Propeller Insights, שנערך בקרב 250 בעלי חנויות וירטואליות ופורסם לאחרונה הגיע למסקנות מפתיעות:
* 65% מבעלי החנויות דיווחו כי הבטחת משלוח מהיר (באותו יום) העלה את אחוז ההמרות ב- 25%
* 71% מהם אומרים כי הלקוחות מוכנים לשלם אקסטרה למשלוח מהיר באותו יום/יום למחרת, וכ- 59% אומרים כי שמשלוח מהיר (יום למחרת) הביא יותר לקוחות חוזרים.
הנה ההצעות שהלקוחות העדיפו:
משלוח חינם – 56%
משלוח מהיר (יום/יומיים) – 52%
מתנה חינם עם קניה – 29%
הנחה על הקניה – 26%
אז מה כדאי לעשות?
חשיבות המשלוח
שוב ושוב עולה החשיבות הקריטית של נושא המשלוחים בכל חנות וירטואלית. במחקר של חברת סטטיסטה התברר כי הסיבה המרכזית לנטישת עגלה היא מדיניות ומחירי משלוחים לא ברורים ועוד יותר מרבע נטשו כי זמני המשלוח היו איטיים מידי.
נסחו מדיניות משלוחים ברורה
אם עדיין אין לכם מדיניות משלוחים ברורה, חשוב מאד לנסח אחת שתיתן את כל המידע בנוגע למשלוחים בחנות שלכם. קראו כאן כיצד לעשות זאת
תנו מספר אופציות למשלוח
ככל שתתנו יותר אופציות למשלוח – כך ייטב לכם וללקוחות שלכם. מן המחקר עולה כי יש רבים שמוכנים לשלם עבור משלוח מהיר, אז חשוב לכלול את האופציה הזאת, אל תהססו להצמיג לה תג מחיר מתאים.
בדקו מתי אפשר לתת משלוח חינם
הלקוחות שלנו אוהבים מאד משלוח חינם, מסיבות פסיכולוגיות וכלכליות, בדקו באילו תנאים אתם יכולים להציע להם משלוח חינם (כשהתנאי הברור הוא שלא אתם תהיו אלו שתמיד ממנים את זה, אתם הרי לא רוצים להפסיד, לא?
הבליטו את המידע
לאחר שיש לכם מדיניות משלוחים ברורה שכוללת את כל המידע, הוסיפו אותה בכל מקום אפשרי רלוונטי – הוסיפו בפוטר (ו/או בסרגל עליון, לא המרכזי) חלק "משלוחים" וכן מומלץ להוסיף בכל עמוד מוצר לפחות טבלה עם אופציות המשלוחים השונות, זמן האספקה המשוער והעלות של כל אחתת
לפרסם בכל הכוח
יש לכם משלוח חינם? משלוח מהיר – הלקוחות שלכם חייבים, אבל ממש חייבים לדעת על זה (הרי ראינו כמה הם אוהבים את זה), הוסיפו את המדיע בעמוד הבית, בכל עמוד מוצר, במודעות הממומנות, בפוסטים שלכם בפייסבוק ובאינסטגרם ובכל מקום אפשרי.
השתמשו במשלוחים חינם/מהירים כאמצעי שיווקי יעיל
היות ונושא המשלוחים הוא בליבם של הלקוחות שלנו, מומלץ מאד להשתמש בזה ככלי שיווקי – אתם רוצים לקדם קטגוריה ו/או מוצרים מסויימים – הציעו משלוח חינם רק על זה.
רוצים ליצור נאמנות גבוהה יותר – הציעו משלוח מהיר רק ללקוחות שזו קנייתם השלישית ומעלה אצלכם (אך הגבילו את המבצע בזמן). וכמובן, דאגו לפרסם זאת ברבים בקול צעקה רמה.
עבדו עם חברת משלוחים אמינה ויעילה
אחד הדברים שהכי מעצבן לקוחות זה משלוח שלא מגיע בזמן. זה מתכון בטוח לאבד לקוחות, להגדיל את אחוז ההחזרות וללחץ דם מוגבר אצלכם. וודאו כי חברת השליחויות שלכם אמינה, עומדת בלוחות הזמנים, מתייחסת יפה אליכם ואל החבילות שלכם. ה- LAST MILE של החבילה שלכם הוא חשוב לא פחות מה- FIRST.
בהצלחה