עיצוב חנות וירטואלית – 4 האלמנטים המרכזיים בעיצוב החנות שלכם

עיצוב חנות וירטואלית – 4 האלמנטים החשובים בעיצוב חנות נהדרת שנעים לבקר בה והיא גם מוכרת

 

עיצוב חנות וירטואלית

עיצוב חנות וירטואלית הוא חלק חשוב מאד מתהליך הבניה שלה. יש אין ספור אפשרויות לעצב כל עמוד ובקלות אפשר "להתקע" עם הנושא. על מנת שלא תבזבזו זמן יקר, הנה המלצות כיצד לעצב את 4 האלמנטים המרכזיים בחנות, כך שהמבקרים יאהבו את מה שהם רואים ויזרמו בקלות בכל תהליך הרכישה.

 

איפה מתחילים? עיצוב חנות וירטואלית הוא כל כך מורכב, יש הרבה עמודים שונים, אין ספור סגנונות, העמדות, איפיונים – וואוו זאת יכולה להיות משימה ממש לא פשוטה

השלב הראשון – איפיון החנות ויצירת מפה

זהו חלק חשוב ביותר בתהליך בניית החנות שלכם ועליכם להקדיש לו זמן ותשומת לב. אתם לא רוצים לבנות חנות שאתם אוהבים (עם כמה שזה מאד מפתה) אתם רוצים לבנות חנות שהלקוחות שלכם יאהבו לכן נסו להכנס לראש של לקוח פוטנציאלי וחשבו מה הוא יאהב, כיצד הוא מחפש את המוצרים שהוא רוצה.

וכן מומלץ מאד להסתכל על חנויות אחרות בתחום שלכם, במיוחד המובילות, כי לרוב את הטעויות שלהם הן כבר עשו ותיקנו, ואתם יכולים עכשיו ללמוד איך זה כשזה עובד.

אל תנסו להיות יצירתיים וחדשניים מאד במבנה (יש מקומות שאפשר להביא את זה לידי ביטוי) לפחות לא כשאתם מתחילים, התבססו על חוכמת ההמונים.

לאחר שעשיתם זאת ויש לכם רעיון כיצד אמורה להראות החנות שלכם, התחילו באיפיון, ציירו מפת אתר ,שיכולה להיות גם איור פשוט. במפה תראו את העמודים השונים וכיצד כל אחד מהם יראה: עמוד הבית, עמוד קטגוריה, עמוד מוצר, עמוד העגלה והצ'ק אאוט.

חשוב להתייחס גם למשתמשי המובייל, שחלקם הולך וגדל, וכיצד העיצוב יראה נפלא לא רק מהמחשב, אלא גם במסך קטן. כדאי ליצור עיצוב בטורים, כך שהעיצוב יוכל בקלות לעבוד שם.

לאחר שיש את מפת האתר, מתחילים לעצב את ארבעת האלמנטים החשובים ביותר בחנות, ונתחיל עם אולי החשוב ביותר בשל מרכזיותו: עמוד הבית.

עמוד הבית

הרבה מהתנועה אל החנות שלכם תגיע לעמוד הבית, שהוא צריך להציג את המותג למבקר, לעניין אותו להשאר ולחפש. עמוד הבית צריך להיות נקודת ההתחלה של מסע משתמש מהנה ויעיל, המדריך אותו במהירות לחפש את הדברים שהוא מחפש

כדאי להבחין בין שני חלקי העמוד: מעל הגלילה ומתחת לה

מעל הגלילה

בהדר – החלק העליון של העמוד

להוסיף את:
לוגו
סרגל הכלים העליון המחולק לקטגוריות וסרגלי דרופ לכל אחת מהקטגוריות
שורת החיפוש
טלפון שירות לקוחות
אייקון העגלה
שורת מסרים (משלוחים חינם, מבצעים, מוצרים חדשים וכו)

בעמוד הבית של מותג התכשיטים הנודע, TIFFANY, והחלוקה שלו לקטגוריות ותת קטגוריות

עיצוב חנות וירטואלית

בחלק המרכזי העליון כדאי מאד להוסיף תמונה גדולה, מהממת וברוחב מלא. לתמונה (אפשר גם שתים/שלוש) יש מספר תפקידים:
– להציג מוצרים/שרותים חדשים
– מבצעים שווים
– לתקשר למבקר שיש פה משהו מעניין
– לשדר את הלוק אנד פיל של המותג
– קריאה לפעולה

באתר חברת האופנה הבריטית הנפלאה JIGSAW עושים עבודה עיצובית נהדרת

עיצוב חנות אונליין

מתחת לגלילה

כאן יש מקום ליותר יצירתיות ואין מבנה אחד שמתאים לכולם. פחות אנשים גוללים עד הסוף למטה ולכן החשיבות המשנית (יחסית, עדיין מדובר באחד מהעמודים המרכזיים בחנות)

יש שיוסיפו כאן את הקטגוריות אך עם תמונות גדולות, מוצרים נמכרים ביותר או מומלצים, טיפים והמלצות, מאמרים, סרטונים, חנות האינסטגרם וכו. על מנת לעודד את המבקר להמשיך לגלול, אפשר להוסיף חצים.

כך זה נראה בחנות בגדי הילדים NUNUNU 

עיצוב חנות אינטרנטית

 

עמוד הקטגוריה ותת קטגוריה

קטגוריה היא קבוצה של מוצרים בעלי מאפיין מרכזי דומה: בגדי גברים, אוכל חתולים, טבעות יהלום, נעלי ספורט וכו.
בתוך כל קטגוריה יש תת קטגוריה למשל בחנות בגדים – בגדי גברים – מכנסיים, ז'קטים, חולצות. (אם מדובר בחנות עם אלפי פריטים, כדי להוסיף סינונים נוספים: לפי מחיר, צבע, סגנון, אירוע וכו).

כדאי מאד להמשיך את הקו העיצובי של עמוד הבית גם פה (ולארוך כל האתר)

כמה אופציות למבנה

* שם הקטגוריה בגדול ומתחת את כל הפריטים הקיימים בה ובצד פילטרים ואפשרויות סינון שונות.
* שם הקטגוריה ומתחת תמונות של תתי הקטגוריות או כרשימה
* ושילוב של השניים – שם הקטגוריה, מתחת רשימת תתי הקטגוריה, ומתחת תמונות של כל המוצרים הקיימים בה.

כך זה נראה באתר האופנה MONSOON

עיצוב חנות וירטואלית

 

ובלחיצה על אחת מתתי קטגוריות, יפתח עמוד עם כל התמונות ואפשרויות סינון שונות

עיצוב חנות בגדים וירטואלית

 

ומתחום אחר, בעלי החיים, חנות PETPIONT עושה עבודה יפה בסידור לקטגוריות (זני בע"ח שונים) והתתי קטגוריות, הכל מאד ברור (טקסט ותמונה), נקי ונעים.

עיצוב חנות וירטואלית

 

 

ובתת קטגוריה מזון חתולים יבש, יש רשימה של כל המוצרים עם אפשרויות סינון שונות המקלות על מציאת המוצר הנדרש במהירות.

 

עיצוב חנות אינטרנטית

 

מה לבחור – מה שהכי נכון לחנות ולכמות המוצרים בה. אם יש מאות ואלפי מוצרים, אין טעם להראות את כולם (רוב המבקרים לא יעברו עכשיו על מאות מוצרים) לכן מומלץ ליצור רשימה של התתי קטגוריה.

לא משנה מה תבחרו שני דברים חשובים:
1. השאירו את ההדר קבוע, כך שתמיד אפשר יהיה לעבור לקטגוריה אחרת.
2. הוסיפו "פירורי לחם" – כך שאפשר יהיה לחזור שלב אחד אחורה.
3. חשבו איזה מסננים שונים (בהתאם למוצרים שלכם) כדאי להוסיף על מנת שהמבקר ימצא בקלות ובמהיות את המוצר ויגיע לעמוד התשלום.

 

באתר ההו כה פופלרי ASOS יש המוןןן מסננים (אולי אפילו יותר מידי) העיקר שתמצאו כך או אחרת את מה שאתם מחפשים

עיצוב עמוד קטגוריה בחנות וירטואלית

 

עמודי המוצר

אין לאף חנות וירטואלית קיום בלי עמודי המוצר, הם בעצם החנות וחשוב להתייחס לכל הפרטים על מנת שהמבקר שכבר מגיע, ימצא את כל המידע שהוא צריך ויוכל להמשיך הלאה לרכישה. לקריאה נוספת בנושא, לחצו כאן

הדברים החשובים ביותר בעמוד זה הם:

# תמונות מעולות, ברורות וברזולוציה גבוהה של כל אחד מהמוצרים ובזוויות שונות.
# תיאור מוצר שנותן את כל המידע על המוצר ומעבר.
# לפי סוג המוצר: טבלת מידות, וריאנטים (צבע/מידות/גודל).
# כפתור הוספה לעגלה המוצג באופן בולט ובצבע שונה.
# מומלץ מאד – ביקורת לקוחות

אנחנו מאד אוהבים את החנות RENT THE RUNWAY, מעבר לרעיון הנפלא של השכרת בגדים, עמודי המוצר שלהם הם לא פחות ממושלמים – יש את כל המידע שצריך, טיפים לסטיילינג מוצלח, כולל תמונות לקוחות לובשות את המוצר, ביקורות – אין פלא שהם כל כך מצליחים

עיצוב עמוד מוצר בחנות וירטואלית

 

מבנה הרבה מעמודי המוצר נראה דומה, וההמלצה שלנו (לפחות בהתחלה) לכו עם הרוב, אל תנסו להתחכם ולהיות סופר יצירתיים.

היצירתיות יכולה לבוא בהוספת תמונה מעניינת (בנוסף לתמונות הכה מעולות המראות את המוצר), תיאורי מוצר מגניבים, אפשרות להוסיף תמונות של הלקוחות לובשים את המוצר, מידע ייחודי, סיפור מעניין עוד.

 

עמוד העגלה והצ'ק אאוט

ברגע שהמבקר הוסיף מוצר לעגלה, כדאי לעודד אותם לעשות 2 דברים להמשיך לקנות או לשלם.

אפשר להציג פופ הנותן את שתי האופציות. אתרים המוכרים מוצרים זולים יכולים להדגיש יותר את האפשרות להמשיך לקנות (להציג שיש משלוח חינם מעל סכום מסויים, הנחות על קטגוריות וכו) ולחנויות עם מוצרים גדולים (רהיטים) או יקרים מאד כדאי לעודד לעבור לעמוד הרכישה.

עיצוב עמוד צ'ק אאוט לחנות וירטואלית

 

כדאי להציג מעין טבלה של סיכום הרכישה: תמונת המוצר, התיאור הפורט שלו (כולל מידה/צבע/משתנה אחר), כמות, מחיר יחידה ומחיר כולל.

כך זה נראה באתר אופנת היוקרה, FARFETCH 

עיצוב חנות בגדים אינטרנטית

 

חשוב ביותר ביותר ביותר – הציגו את המוצר/ים שהוספו לעגלה, את העלות של כל אחד מהם ואת כל העלויות/הנחות הנוספות ובשורה התחתונה את הסכום המדויק שעל הלקוח לשלם.

העלויות הנוספות הן בדרך כלל המשלוח (חשוב להציג את כל אופציות המשלוח והעלויות של כל אחד מהם) ומיסים.

אף אחד לא אוהב להגיע לקופה ולגלות שם עלויות נסתרות או לראות שהנחה שהוא יודע שמגיע לו לא מגולמת, זאת אחת מהסיבות המרכזיות לנטישת העגלה רגע לפני התשלום.

מאד מאד מומלץ לעשות את התהליך הזה הכי קצר ומהיר, ללא צורך במילוי טפסים, פרטים מיותרים. חשבו שכל פרט נוסף שהמבקר צריך למלא יכול להיות סיבה לנטישה.

בסיום התהליך אל תשכחו להודות ללקוח על הרכישה ולשלוח לו מייל עם כל המידע על ההזמנה.

לסיום

בשורה טובה ובשורה מאתגרת (ואולי מבאסת)

הבשורה הטובה: מלאכת עיצוב חנות וירטואלית הוא אמנם עניין מורכב, אך עם תשומת לב לפרטים החשובים, ריכוז ונכונות אפשר לסיים זאת מהר (יחסית)

הבשורה המאתגרת היא שלאחר שעיצוב החנות, תכל'ס לעולם לא מסתיים. תמיד יהיו עוד דברים שתוכלו להוסיף/להוריד/לשנות על מנת לשפר את חווית הלקוח ואת ההמרות.

בהצלחה.

רוצים לדעת יותר על השירותים שלנו? רוצים לקבוע פגישת ייעוץ ללא התחייבות? צרו קשר עכשיו 

 

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אתכם:

בעיות בעיצוב ומבנה החנות שיכולים להביא לכשלונה

איך להגדיל את המכירות בחנות הוירטואלית שלכם?

איך לקבוע מדדי מפתח לחנות הוירטואלית שלכם?

22 טיפים לשיווק החנות הוירטואלית שלכם

שיתוף הפוסט

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp

צרו איתי קשר

בואו נתחיל!