ניתוח נתונים לחנות וירטואלית – 7 המדדים שאתם חייבים
להכיר להצלחה מתמשכת
הקמתם חנות, שיווקתם אותה, יש הזמנות, אבל אתם רוצים יותר,אתם רוצים לגדול, יותר לקוחות, יותר הזמנות, יותר כס, אבל איך עושים זאת? השלב הראשון הוא לעשות ניתוח נתונים לחנות וירטואלית – אתם חייבים הוא קודם כל להבין מה קורה בחנות שלכם עכשיו, איך היא מתפקדת? כמה עולה לכם השיווק, כמה לקוחות מגיעים ומכל ערוץ, מה אחוז ההמרות ועוד.
כאשר עושים ניתוח נתונים לחנות וירטואלית יש 7 מדדים שאתם חייבים להכיר על מנת להבין טוב יותר היכן מסתתרת בעיה ואיפה ומה אפשר לשפר.
אחד הכלים הזמינים הומוכרים ביותר על מנת לקבל את הנתונים האלו זה גוגל אנליטיקס
הנה המדדים:
CPA) COST PER ACQUISITION)
הוא מודד כמה הוצאתם על מנת לרכוש לקוח חדש (לקוח = משהו שהזמין מכם).
אפשר לחשב זאת על ידי חילוק סך ההוצאה הכללית שלכם על שיווק (בכלל הערוצים) במספר הלקוחות החדשים שהזמינו באותה תקופה בדיוק.
מומלץ, חשוב וכדאי לעשות את החישוב הזה לפי ערוצים: למשל כמה שילמתם על שיווק מיילים וכמה הזמנות התקבלו כתוצאה מכך. – כך תוכלו להבין מה הערוץ היעיל ביותר, תוכלו להשוות בין הערוצים וגם לתעדף את הפעילות התקציבים של ערוץ אחד מוביל על חשבון אחר שמפגר מאחור במדד.
כך תוכלו להבין היכן כדאי להשקיע על מנת להביא עוד לקוחות חדשים לחנות שלכם.
CPO) COST PER ORDER)
מודד את עלות הוצאות השיווק במספר ההזמנות הכולל (לא רק של לקוחות חדשים).
תוכלו "לשחק" עם הנתונים, למשל להפחית את הנתונים של מדד ה- CPA ואז לקבל מידע רק לגבי לקוחות חוזרים, ואז לבדוק בכל ערוץ ולקבל תמונה ברורה יותר: מי הערוץ שעוזר לכם להחזיר לקוחות ומי מביא לכם את החדשים.
CPM) COST PER THOUSAND IMPRESSION)
העלות ל-1000 הופעות. מתייחס לאלו העושים קמפיינים ממונים ומה העלות שהם משלמים עבור 1000 הופעות של המודעה שלהם.
חשוב להשוות בין ה- CPM של המוצרים השונים ולראות אם יש מוצר שעלות החשיפה שלו גבוהה יותר, אך נמכר פחות – כדאי אולי להעביר את התקציב למוצר אחר שמצדיק יותר את עלות החשיפה.
CPV/CPS) COST PER VISIT/COST PER SESSION)
עלות לביקור/לסשן. המדד הזה מודד את העלויות השונות לביקור בחנות דרך כל אחד מהערוצים.
כדאי להתייחס למדד זה בשילוב מדד של RPS (רווח מביקור) על מנת להבין את הרווחיות של כל אחד מהערוצים לאורך זמן.
CTR) CLICK THROUGH RATE)
כאשר אתם יוצרים קמפיין בגוגל או ברשתות החברתיות, כמה אנשים מתוך אלו שנחשפו למודעה הקליקו עליה.
מדד זה עוזר למדוד את האפקטיביות של המודעות ולהשוות בינהין. ככל שה- CTR יהיה גבוה יותר, זה אומר שהמודעה מושכת יותר (כאן כדאי גם לחקור קצת לעומק ולעשות A/B טסטניג על מנת להבין מה עבד הכי טוב – האם הגרפיקה/הקופי/מיקומי המודעה/הפילוח ועוד) ובפלטפורמות החשובות גם "מ'צפרים" מודעות עם CTR גבוה בעלויות נמוכות יותר.
CVR) CONVERSION RATE)
אחד המדדים החשובים ביותר – מדד ההמרות – מה הסבירות שכל אחד מהמבקרים בחנות יבצע בסוף הזמנה, מה אחוז אלו שביצעו הזמנה מסך אלו שביקרו באתר.
כמובן שהמדד הזה תלוי במוצר, מחירו, מורכבותו, גודלו וכו – אך הממוצע הכללי הוא באוזר ה- 2%. אם הממוצע שלכם נמוך משמעותית מזה – אתם חייבים לבדוק לעומק למה המבקרים לא מזמינים.
LTV) LIFETIME VALUE)
זה לא "תל אביב TLV" בסיכול אותיות, מדד זה מתייחס לסכומי הכסף שלקוח ממוצע מוציא באתר לאורך תקופה מסויימת.
בעזרת מדד זה אפשר גם למדוד את שולי הרווח על ידי הפחתה של עלות הרכישה (CPA) מערך המדד הזה (למשל אם עלות רכישת לקוח (הוצאות פרסום ונלוות) היא 50 ₪ והערך שלו הוא 100 ₪, הרווח נטו מאותו לקוח הוא 50 ₪.
מדד זה יכול לעזור בהמשך לחשב את תקציב הפרסום ואת האינטנסיביות שלו בהבאת לקוחות נוספים..
CAC) CUSTOMER ACQUISITION COST)
הרבה פעמים מסתכלים על היחס בין מדד זה לבין ה- LTV – שאומר מה הסכום הממוצע שמרוויחים מלקוח לאורך תקופה מסויימת מול עלויות הרכישה שלו.
כך אפשר להשוות אפקטיביות של ערוצים שונים, ביצועים באזורים שונים, ביצועים בין תקופות שונות ועוד.
כיצד מומלץ להתייחס למדדים האלו?
ניתן להתייחס למדדים ברמות שונות על מנת לקבל תובנות חשובות.
למשל אם ניקח את מדד ה- CPA עלות רכישת לקוחות חדשים, אפשר להתייחס למדד זה כמדד כולל בכל הערוצים יחד, לכל ערוץ, לכל אזור, לכל מכשיר ועוד. כל "קידוח" נוסף בנתונים יעזור לכם עוד יותר להבין את מצבכם בתחום אותו אתם רוצים לבדוק.
למשל אם אתם רוצים לבדוק את ה- CPA בפייסבוק מול יוטיוב, ניתן להשוות את המדדים. אם המדד ביוטיוב נמוך יותר, כדאי לשקול העברת תקציבים גדולים יותר לפייסבוק.
חשוב מאד לבדוק את המדדים הנ"ל כל הזמן על מנת להיות עם האצבע על הדופק ולהבין את ביצועי החנות במדדים השונים בהשוואה לכל אחת מתקופות המדידה, כך תוכלו בקלות לאתר מכשולים וכשלים ולשפר את התוצאות שלכם.
יש לכם שאלות? רוצים להתייעץ איתנו – צרו קשר עכשיו
עוד פוסטים שיכולים לעניין אתכם:
שיפור חווית לקוח בחנות וירטואלית