ניהול עמוד אינסטגרם עסקי – 9 דרכים לעיצוב מראה העמוד ולמשיכת עוקבים
עם עליית הפופלריות והחשיבות של המדיה החברתית הזאת, בתקופה האחרונה הופך ניהול עמוד אינסטגרם עסקי לעניין מורכב יותר ויותר. אם בעבר ניהול העמוד היה מסתכם בהעלאת פוסטים, היום זה כבר הרבה יותר – חייבים ליצור תוכן מקורי מסוגים שונים, לכתוב תיאורים, להוסיף האשטגים, להיות נוכחים וגם לתכנן את מראה הפיד (העמוד עצמו) כך שיהיה מסודר, מלהיב, מרהיב ומושך עוקבים פוטנציאליים.
יש דרכים רבות, יצירתיות ומקוריות ליצור סדר בפיד לא משנה באיזה דרך תבחרו, יש שני דברים חשובים:
- אתם צריכים להתייחס לכל פוסט כאל חלק מהתמונה השלמה והוא חייב להיות חלק מדרך הסידור שתבחרו והתוכן שלו צריך להיות מותאם למה שקבעתם שצריך להיות באותה משבצת
- חייבים חייבים חייבים לתכנן את הדברים מראש, תוכן ספונטני העלו לסטוריז, לפיד
הנה 9 מהן שיוכלו בהחלט לשדרג לכם את המראה:
1. צבע אחד דומיננטי
זוהי התבנית הפשוטה ביותר, אך עדיין מחייבת. הרעיון הוא שיהיה צבע אחד דומיננטי שיופיע בתמונות בפיד. והמשקיענים יותר ישתמשו גם תמיד באותו פילטר ובאותו סגנון צילום.
כך נראית התבנית:
2. קשת של צבעים
אם יש לכם מוצרים צבעוניים, האופציה הזאת יכולה להיות נהדרת עבורכם.
הרעיון: בכל פוסט/ריבוע יש צבע אחר דומיננטי, זה יכול להיות המוצר עצמו או הרקע של התמונה. זהו פיד צבעוני ויפה, אך צריך להקפיד שלא יהיה עמוס ומקושקש מידי
3. מאוזן
יוצר מראה יפה ומעניין.
הרעיון: בכל שורה יש צבע או נושא שולטים.
כדאי לעשות רשימה של צבעים ו/או נושאים ולהעלות אותם, 3 פוסטים יחד כל פעם.
4. מאונך
דומה למאוזן, אך רק מאונך. וכאן אפשר לבחור רק 3 צבעים ו/או נושאים שאפשר להעלות. אך קל יחסית לעשות זאת.
5. אלכסוני
בדומה לגריד המאוזן והמאונך, צריך לבחור מספר צבעים ו/או נושאים שיחזרו על עצמם לפי התבנית שתוכננה מראה כך שיצרו מראה אלכסוני.
התמונות יכולות להיות באותו נושא ו/או עם אותה פלטת צבעים, כמובן שהן לא חייבות להיות מאד מאד דומות, אך צריך שיהיה הבדל ניכר בין סוגי התמונות על מנת שבאמת יהיה ניתן ליצור את האלכסון היפה.
6. מסגרות
בסגנון זה אין הגבלה משמעותית על הצבעים והנושאים (למרות שתמיד כדאי שיהיה חיבור) מה שהופך את הפיד הזה למאד יפה ומסוגנן זה הוספת מסגרת (בסרך כלל לבן, אך יכול להיות בכל צבע) מסביב לכל תמונה, במקרים רבים המסגרות אינן אחידות (יוצרות מראה מאונך/מואזן של התמונה) מה שיוצר אפילו יותר עניין ויופי
7. פאזל
פיד מאד יפה, צבעוני, מסוגנן ומעניין הנוצר על ידי הוספת רקע שונה לכל תמונה כשהתמונות מתחברות בפיד לכדי מראה אחיד.
הגריד כאן יותר מורכב ומצריך תכנון קפדני וצורך של העלאת 9 פוסטים יחד.
את הרקעים אפשר ליצור גם בעזרת האתר/אפליקציה הכה נפלאה ושימושית CANVA, אך שוב, חייבים לתכנן את זה מראש בקפדנות.
8. פריסת תמונות/פסיפס
הרעיון הוא בעצם לקחת תמונה ולחלק אותה ל-3/6/9 חלקים, כשכל חלק הופך לפוסט, וכאשר נכנסים לפיד רואים את התמונה השלמה.
מצד אחד זה מאד יפה, מצד שני לא כל תמונה עומדת בפני עצמה, יש צורך בתכנון קפדני, מגביל מאד את התוכן שאפשר להעלות ולאורך זמן פחות עובד, אך בהחלט אפשר ליצור זאת מידי פעם כאשר רוצים להדגיש דברים מסויימים.
.
זה בהחלט יכול להיות מרהיב (כך הופיע התמונה בעמוד).
9. משולב
לכולנו יש בעיית מחויבות, ולהתחייב לגריד מסויים לאורך זמן זה לא פשוט, מגביל ומעייף. לכן רבים מעדיפים ליצור שילוב בין סוגי הגרידים השונים:
1. לשלב בין כמה סגנונות בו זמנית
2. החלפת סגנון הגריד כל תקופה מוגדרת מראש. מומלץ לא ליצור מעברים חדים ולא לשנות לגמרי את הסגנון והצבעוניות.
כלים שיכולים לעזור לכם לעצב ולתכן את הפוסטים
כפי שכתבתי, כל סגנון שתבחרו יחייב אתכם לתכן מראש את הפוסטים. ועל מנת שבאמת תקבלו את המראה הרצוי לפיד שלכם, יש כלים שיכולים לעזור לכם.
LATER – אפליקצה/אתר שכל כולו מוקדש לפעילות באינסטגרם וגם, כמובן, כלי תכנון המראה של הפיד.
PREVIEW – אפליקציה/אתר עמוס כל טוב וכלים רבים שיכולים לסייע לכם הן לנהל את העמוד בכלל ואת הפיד בפרט
PLANOLY – דומה לשניים כאן, מאפשר ניהול מאורגן יותר של המדיה החברתית
בהצלחה