ניהול חנות וירטואלית – איך לקבוע מדדי מפתח (KPI) לחנות שלכם?
ניהול חנות וירטואלית, כמו גם הבניה שלה, הוא מורכב ומצריך התייחסות קבועה לעולמות השיווק, מכירות ושירות לקוחות. אם אתם רוצים שהחנות הוירטואלית שלכם תצליח ולאורך זמן (ברור) אתם חייבים לקבוע יעדי מפתח בכל תחום.
מדדי מפתח (KEY PERFORMANCE INDICATORS) הם אינדיקטורים מדידים חשובים המשמשים למעקב אחרי ביצועים ביחס למטרה (למשל לקבוע מספר של מבקרים יומיים בחנות או להעלות את סכום הרכישה הממוצע בה- 20%,) והם אבני הדרך שלכם בדרך להצלחה. מעקב אחריהם יעזור לכם לזהות התקדמות ביעדי מכירות, שיווק, שירות לקוחות ועוד.
למה הם חשובים?
בלעדיהם יהיה קשה לראות את ההתקדמות לאורך זמן, החלטות עלולות להתקבל על סמך תחושה, העדפות אישיות או אמונות. המדדים האלו נותנים לכם יותר מידע על העסק שלכם, הלקוחות כך שתוכלו לקבל החלטות מושכלות המבוססות על נתונים. הדבר הכי חשוב במדדים אלו הוא הצעדים המושכלים שעושים מניתוח הנתונים. תוכלו להיות יותר מדויקים. למרות חשיבותם, עסקים רבים נוטים להתעלם מהם.
סוגים של מדדי מפתח
יש הרבה סוגים של מדדים והם נוגעים לחלקים שונים של ניהול העסק. הנה כמה דוגמאות למדדי מפתח לחנויות וירטואליות:
מכירות
בתחום זה המדדים מציינים כיצד מתקדם העסק שלכם במונחים של המרות ורווחים. אפשר להסתכל על המדדים בהתייחס לערוץ ספציפי, תקופת זמן וכו
כמה דוגמאות:
סך מכירות בשעה, יום, שבוע, חודש, רבעון וחודש
ערך הזמנה ממוצעת: כמה בד"כ צרכנים מוצאים בהזמנה אחת
רווח נטו: מה הרווח לאחר קיזוז עלות המוצר מהמכירה.
מרווח ממוצע: האחוז של רווח המרווח לאורך תקופה של זמן
מספר העסקאות: המספר הכולל של העסקאות
אחוזי המרה: כמה מסך המבקרים באתר אכן רוכשים ממנו.
אחוז נוטשי עגלות
מספר לקוחות חדשים מול חוזרים
עלות המוצרים – כמה מוצאים על מנת למכור את המוצר. כולל: ייצור, שכר עובדים ותקורות.
רמות מלאי
תמחור מתחרים
ערך חיי לקוח – כמה לקוח שווה לאורך היחסים שלו עם המותג.
רווחים פר מבקר
אחוזי נטישה
עלות רכישת לקוח
אחוז החזרות
שיעור זיכויים
שיעור החלפות
מדדים לשיווק
מבקרים באתר
מבקרים חדשים מול חוזרים
זמן באתר
שיעורי נטישה
מספר דפים נצפים
זמן פעילות ממוצע באתר
תנועת מובייל
הרשמה לניוזלטר
אחוז גידול נרשמים
אחוזי פתיחת מיילים
אחוזי הקלקה מאלו שפתחו
אחוזי נוטשי רשימה
יוזמי צ'אט
עוקבים ואוהדים ברשתות
מעורבות ברשתות החברתיות
קליקים
מיקום גוגל ממוצע
תנועה מקפיינים
אחוז הקלקות על מודעות בגוגל ורשתות חברתיות
תנועה מבלוג
מספר צופים בביקורת מוצרים
שירות לקוחות
ניקוד שביעות רצון לקוחות
זמן מענה
אחוז מענה לטלפונים
אחוז חזרה להודעות
זמן סגירת פניה
כמות פניות פתוחות
כמות תלונות
כמות תודות
אחוז משאירי פידבק
בחרו אלו מדדי מפתח רלוונטיים לעסק שלכם, והוסיפו עוד אם צריך.
לסיכום,
קביעת מדדים בכל אחד מהתחומים תסייע לכם להבין מה מצבכם, איך החנות הוירטואלית שלכם מתקדמת ומשתפרת. אל תוותרו לעצמכם, עקבו אחר המדדים שלכם ושפרו את מה שטעון שיפור, זאת הדרך הטובה ביותר לדעת מה הפער בין הרצוי למצוי.
אם
אם יש לכם שאלות – מוזמנים להתייעץ אתנו
רוצים לקרוא עוד על שירותי ניהול החנות שלנו? לחצו כאן