fbpx

מנהלי שיווק דיגיטלי – מה אתם יודעים על בני דור המילניום?

מנהלי שיווק דיגיטלי – מה אתם יודעים על בני דור המילניום?

כל מנהל שיווק דיגיטלי מתחיל (וגם לא) יודע שאחד הדברים הכי חשובים בשיווק הוא לדעת מי הלקוחות שלך ומה מאפיין אותם. לא משנה באיזה תחום עוסקים, איזה שירותים אתם מספקים ומה אתם מוכרים, יתכן מאד שחלק גדול מהלקוחות שלכם הם בני דור המילניום. הם כבר מהווים כוח קניה עצום ובשנת 2020 הם יוציא כ- 1.4 טריליון דולר בשנה על קניות, וזה אומר שאתם חייבים לחשוב עליהם כבר עכשיו.

הם נולדו בין השנים 1980 עד 2000, הדור האחרון של המאה 20, והדור הדיגיטלי הראשון. בארה"ב הם כבר מהווים את הדור הגדול ביותר, והם בעלי כוח הקניה הגדול ביותר. וכמו כל דור, הם בעלי מאפיינים יחודיים שכל מנהל שיווק ובעל עסק חייבים להכיר.

מה הם המגמות המשפיעות על ההתנהגות וההרגלים שלהם? מה האסטרטגיות השיווק שכדאי לאמץ על מנת להגיע אליהם?

– שימוש בתוכן גולשים
היום אחד הפרטמטרים למדידת הצלחת מותג הוא כמות התיוגים והאשטגים ברשתות החברתיות. ראו את פאשן נובה , אחד ממותגי האופנה המצליחים ביותר בתקופה החרונה, וכמות התיוגים שהם מקבלים מהלקוחות שלהם. לכן כאשר אתם רוצים להגיע לבני המילניום, הלקוחות שלכם  והתוכן שהם יכולים ליצור הם בעלי ערך אדיר. הוכחה חברתית היא בעלת עוצמה אדירה ולעיתים הקהל שלכם רק צריך לראות את המוצר שלכם בפעולה לפני שהוא עושה צעדים נוספים לקראת רכישתו.
אינסטגרם – עם מאות מיליוני משתמשים (כשיותר מחצי מהם הם בטווח גילאי הדור) אינסטגרם היא כלי מושלם להגיע אליהם בדרך חוותית ואסטתית. אחת הדרכים ליצור תוכן גולשים שם היא להעלות מחדש תמונות של לקוחות, זה ייטיב איתכם והלקוחות שלכם, הלקוחות ישמחו לראות את התמונה שלהם ויזכו לחשיפה של החשבון שלהם, בעוד אתם תקבלו מעורבות ברמה אישית. העלאה קבועה של תמונות לקוחות יהפכו את הלקוחות לשגרירים שלכם שיעזרו לכם לחשוף את המותג.
על מנת לאסוף תמונות של הלקוחות, אפשר ליצור מספר האשטגים ממותגים שהלקוחות שלכם יכולים להשתמש בהם.
יוטיוב – גם פלטפורמה מאד פופלרית בקרב בני הדור. 86% מהם מאמינים שתוכן גולשים הוא אינדיקציה לרמת המותג ואיכותו.

– שיווק משפיענים
שיווק משפיענים הפך לחלק מתמהיל השיווק אצל חברות רבות (ולמקור הכנסה אדיר למשפיענים וסלבים – שאלו את קנדל ג'אנר (ואת כל משפחת קארדשיאן) כמה היא מקבלת על העלאת תמונה של מותג מסויים לאינסטגרם שלה (יכול להגיע למאות אלפי דולרים, כן, אין צדק בעולם)). חברות ומותגים משתמשים היום יותר ויותר במשפיענים ברשתות החברתיות, למה? כי בני המילניום אוהבים אותם, למעשה 60% מהם אמרו שהם ינסו מוצר המוצג על ידי יוטיובר וכ- 33% מהם חושבים שבלגים הם מקור המידה החשוב בחיפוש אחר מוצרים.

– החיים באונליין
כאשר בני הדור הזה צורכים חדשות, רובם מעריכים אותנטיות על פני התוכן עצמו, ואין הרבה דברים שהם אותנטיים כמו וידאו לייב. . וידאו חיים נפוצים ביותר בקרב בני הדור, ואופציה זאת של שיתוף סרטונים אונליין שקורים ממש עכשיו קיימת בכל רשתות החברתיות. אירועי לייב כמו השקות מוצר, מסיבות ואפילו הצצות מאחורי הקלעים הם דוגמאות לתוכן מצוין, בעל פוטנציאל ליצור יחסים חזקים עם הלקוחות ומעורבות.

– אחריות חברתית
האם תהיתם מה הביא כמה מבתי האופנה הגדולים והחשובים להפסיק השימוש בפרוות? אולי חלקם חובבים בעלי חיים, אבל הסיבה האמתית היא שבני דור המילניום חושבים שהשימוש בפרוות הוא בעייתי מאד, הם בעלי מודעות גבוהה לסביבה, לטבע ובעלי מצפון חברתי ורצון עז לעשות הבדל בעולם והם מצפים מעסקים לנהוג כך. להראות אחריות חברתית היא גם הזדמנות לעסקים לעשות את העולם למקום טוב יותר וגם למשוך אליהם את בני המיליניום האיכפתיים.

– קודם המובייל.
הם דור המובייל, כ-87% מהם יש את המובייל שלהם בכל דקה של היום. לעסקים זה אומר שמובייל זה לא משהו שאחר כך חושבים עליו, זה צריך להיות בחזית כל אסטרטגיה שיווקית. טלפונים חכמים הופכים למכשיר המרכזי לגלישה, אתם חייבים לוודא כי כל מה שאתם עושים, כל תוכל שמעלים מותאם למובייל: מקמפיין המיילים, וכל אספק של העסק, אתם חייבים שהוא יהיה ידידותי למובייל.
כמה דברים שכדאי לחשוב עליהם בהקשר של מובייל:
זמן טעינה – יש חשיבות רבה לזמן הטעינה של האתר שלכם בכלל ובמובייל בפרט. אם יקח לאתר שלכם יותר מ-3 שניות להטען, כ- 40% מהמבקרים יעברו למקום אחר. וזה הרבה מאד לידים ולקוחות פונטציאליים שאתם עלולים להפסיד.
אם יש לכם גם חנות פיזית – לאלו שהם גם בעלי חנות פיזית, אופטימיזציה במובייל היא חשובה ביותר. לפני שהלקוח אפילו יגיע לחנות, הם ינסו למצוא אותה בטלפון קודם. 50% מאלו שמחפשים עסקים מקומיים, יבקרו בהם בתוך 24 שעות, אז אתם צריכים לעשות הכל על מנת לשפר את התוצאות החיפוש המקומי שלכם בגוגל.
אפליקציות מובייל – בניית אפליקציה לעסק שלכם יכולה להיות עוד דרך נהדרת להפוך את הקניות של המוצרים שלכם קלים עבור המילניאליז. קניות דרך אפליקציות מאד פופלריות אצלהם.

לסיכום:
בני המיליניום מהווים היום, ברוב העולם, את כוח הקניה הגדול ביותר, הם אוהבים לקנות ולבזבז, אבל הם רוצים לקנות מעסקים שמתייחסים אליהם ולדברים החשובים להם. לכן כאשר אתם בונים את התוכניות השיווקיות שלכם, כדאי מאד להתייחס לפרמטרים לפרמטרים הנ"ל, זה יכול להיות בהחלט הדברים שיעשו או ישברו עסקים רבים.

שיתוף הפוסט

צרו איתי קשר

בואו נתחיל!