מה זה שיווק תוכן ולמה הוא הכרחי לכל עסק?

שיווק תוכן – מה זה ולמה זה הכרחי לכל עסק?

ניהול תוכן, שיווק תוכן

אם הגעתם למאמר הזה, אז כנראה שאתם מתעניינים איכשהו בשיווק תוכן ובטח יצא לכם לשמוע את המושג "תוכן הוא המלך" ואכן, היום שיווק תוכן הפך להכרח לכל עסק ומותג מודרניים והוא בלב של כמעט כל קמפיין ופעילות דיגיטליים מוצלחים. מאחורי כל מותג גדול יש אוצר של תכנים רלוונטיים ובעלי ערך המחברים בין המותג לבין קהל המטרה שלו. אך יתכן ואתם עדיין תוהים מדוע שיווק תוכן הוא כל כך חשוב?
על מנת לעזור לכם להבין טוב יותר את החשיבות של שיווק תוכן, קודם חשוב להבין למה הכוונה בשיווק ותוכן – הנה ההגדרה לפי המכון לשיווק תוכן:  "גישה אסטרטגית שיווקית המתמקדת ביצירה והפצה קבועה ומתמדת של תוכן בעל ערך ורלוונטי על מנת למשוך קהל מפולח ומוגדר שיצור רווחים לעסק"

הנה כמה מהיתרונות החשובים ביותר ששיווק תוכן יכול לספק לעסק, מקטן ועד גדול:

  1. עובד הרבה אחרי שמפרסמים
    יש תכנים שרלוונטים לזמן ומקום ומאבדים מחשיבותם תוך זמן קצר, ויש את אלו "הירוקים תמיד" שממשיכים לעבוד, למשוך קוראים, מעורבות ולקוחות לאורך חודשים ארוכים (ואף מעבר לכך).
    תכנים "ירוקים תמיד" הם אלו בסגנון של מדריכים, טיפים יעילים וכו. מומלץ ליצור שילוב של תכנים עכשווים על מנת להראות עד כמה אתם מעודכנים ואלו שימשיכו לעבוד עבורכם עוד תקופה ארוכה מבלי שתצטרכו להתאמץ.
  2. משפר מאד את המוניטין והשם הטובה על ידי בניית אמון דרך שיווק תוכן
    אחד מהיתרונות הגדולים המראים בבירור את החשיבות של שיווק תוכן הוא כיצד תוכן בונה את המוניטין. בשוק הדיגיטלי היום, זה חיוני שעסק יעבוד על מנת ליצור אמון אם קהל המטרה שלו. בניית אמון יכולה לעזור לעזק לבסס מוניטין חיובי. כאשר לקוחות פוטנציאליים קוראים את התוכן שלכם, הם מתחילים פתח דיעה על המותג שלכם. הם התוכן שהם מוצאים מעורר בהם מעורבות, מלמד ובעל ערך, הם יתחילו לחשוב אותו דבר על העסק שלכם. ככל שהתוכן שתספקו יהיה בעל ערך רב יותר, כך יהיה קל יותר לבנות אמון עם הקהל שלכם.
    בנוסף לזה, כאשר הלידים והלקוחות שלכם מתחילים לראות שאתם עקביים בפרסום תוכן בפלטפורמות שונות, הם יכולים לראות בכם במובילים את הקטגוריה בתעשיה שלכם. פרסום תוכן דרך צד שלישי או שיתוף התוכן שלכם עם משפיעים יכול לעזור לכם אפילו יותר לבנות אמון בתוך קהל המטרה שלכם.
  1. תוכן מצוין עוזר ללמד את הקהל שלכם (ובדרך שלכם)
    יש שפע של מידע אונליין בכל תחום אפשרי ויותר ויותר אנשים מחפשים אותו, אם על מנת לקנות מוצר/שירות מסויים או "סתם" כדי להשכיל בתחום מסוים שמעניין אותם. הספקה שוטפת של תוכן בעל ערך תוכל ללמד את הקהל שלכם על התחום בו אתם פועלים, לעקוב אחריכם, להיות מעורבים ואף להפיץ את הבשורה הלאה. זה מחייב התמדה ביצירת התוכן ומחויבות לאיכותו.
  2. תוכן מצוין עוזר לשפר המרות
    אם אתם באמת תוהים למה שיווק תוכן הוא חשוב, אז אתם יכולים להסתכל רק על סטטיסטיקות ההמרה.
    לפי המכון לשיווק תוכן, שיווק תוכן עוזר להמיר עד 6 פעמים יותר מגישות שיווקיות אחרות, בארה"ב, כ-61% מאלו שקראו המלצות בבלוג, החליטו לבצע רכישה. חברות בארה"ב מציינות ששיווק תוכן העלה ב- 74% את כמות הלידים שקיבלו הן מבחינת כמות והן מבחינת האיכות. תוכן המועבר באמצעות סרטונים יכול לשפר עוד יותר את אחוזי ההמרה
    אתר HUBSPOT מדווח ששיוק תוכן יכול להכפיל את אחוז ההמרה הממוצע באתר אודות למאמצי שיווק תוכן.
    שיווק תוכן יכול לעזור לשפר את אחוזי ההמרה היות והוא מאפשר לכם להיות מחוברים עם וללמד את הלידים והלקוחות שלכם. אתם לא רק בונים אמון ומערכת יחסים, אלא אתם מעודדים המרות על ידי סיפוק מידע חיוני ללקוחות שלכם, הזקוקים לו על מנת לבצע את החלטת הקניה שלהם.
    על מנת להפוך את התוכן להמרות בצורה האופטימלית, אתם צריכים לוודא לכלול קריאה ברורה לפעולה. הקריאה אומרת לקוראים מה הם צריכים לעשות בשלב הבא, להדריך אותם בשלב הבא בדרך להמרה. לא משנה מה אומר המרה: לבצע קניה, לקבל מידע נוסף או ליצור קשר, זה חשוב לעשות זאת באופן בולט לקורא.
  1. תוכן עוזר למאמצי הקידום בגוגל ושיפור התוצאות שלכם במנועי החיפוש.
    לשיווק תוכן תפקיד חשוב ביותר ביכולת לשפר את התוצאות שלכם בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים. שיווק תוכן היא טכניקת האד אי או היעילה ביותר. אתרי עסקים שהעלו באופן מתמיד תוכן יש בממוצע 434% יותר דפים מאונדקסים על ידי מנועי חיפוש מאלו שכלל לא פירסמו. ככל שתעלו יותר תוכן לאתר שכלם, כך יותר דפים יאנדקס מנוע החיפוש ויראה למשתמשים יותר תוצאות שלכם.
    ככל שהתוכן יהיה עשיר ומגוון יותר, כך תוכלו להיות מדורגים גבוהה ביותר תוצאות חיפוש, מעבר לזה שככל שיהיה לכם יותר תוכן, כך תהיה למבקרים באתר שלכם יסיבה להשאר יותר זמן באתר, דבר שגוגל מאד אוהב ומעריך.
  1. יצירת תוכן נהדר היא דרך חסכוני להביא לידים חדשים
    שיווק תוכן היא דרך מצוינת וחסכונית להביא תנועה קבועה של לידים חדשים לעסק. זה חשוב במיוחד לעסקים קטנים הזקוקים לתנועה מתמדת של לקוחות על מנת לגדול.
    למרות ששיווק תוכן עולה משמעותית פחות מטקטיקות שיווקיות אחרות, הוא מספק פי 3 יותר לידים. העלות הנמוכה יחסית של שיווק תוכן הופך אותו לטקטיקה הכרחית לעסקים שרוצים את מקסימום הפוטנציאל מהתקציב שלהם.
    חשוב לדעת כי שיווק תוכן לקוח זמן ליצור וכן עלולים לעבור מספר חודשים עד שתתחילו לראות את התוצאות, במיוחד נכון כאשר מדובר באס אי או. אך כאשר מודבר ביצירת תוכן איכותי, קצת יכול לעשות הרבה-  לפי אתר סושיאל מדיה אקסמינר, יותר מ- 81% מהמשווקים ראו שהם רואים עליה בתנועה גם אם השקיעו 6 שעות שבועיות ביצירת התוכן.
    קל לראות את החשיבות של שיווק כאשר מדברים במונחים של החזר על השקעה. היות ועלויות יצירת תוכן הן נמוכות יחסית ויעילות מאד, עסקים קטנים רבים יראו החזר יפה על ההשקעה שלהם בתוכן עם הזמן. הדרך למקסם את החזר ההשקעה היא ליצור אסטרטגיית ניהול תוכן שמתייחסת לקהל המטרה שלכם ולמסע הקניה שלו עד שגיע להחלטת הקניה. לא מומלץ ליצור תוכן רק כדי ליצור תוכן, אם אתם רוצים החזר על ההשקעה שלכם, התוכן שלכם צריך להיות מותאם לאסטרטגיית השיווק והתוכן.
  1. יכול להתאים לכל (כמעט) המוצרים והשירותים
    אפשר ליצור תוכן מתאים (מאמרים, טיפים, תמונות, אינפוגראפים, סרטונים) כמעט על כל מוצר ו/או שירות שאפשר להעלות על הדעת. ככל שתהיו מקוריים, מגוונים ויצירתיים בסוגי התוכן שתצרו, כך יהיה טוב יותר.
  2. התוכן מאפשר לעסק שלכם להראות מקצועיים.
    המבקרים והלקוחות הפוטנצאיליים רוצים לדעת שהם מתעסקים עם מומחים שיודעים מה הם עושים. שיווק תוכן מאפשר לעסק שלכם להראות את המומחיות שלו בתחום ולספק ידע בעל ערך שיכול לעזור למבקרים לקבל החלטת קניה מושכלת.
    בכל פעם שאתם מפרסמים פוסט, תמונה, ודיאו או תוכן אחר, אתם מראים ללידים וללקחות שלכם כמה אתם יודעים על התעשיה ועל האתגרים הצפויים. כאשר זה מגיע לידי ביצוע החלטת קניה, הם יזכרו את המותג שלכם שסיפק להם ידע שהם היו זקוקים לו על מנת להבין ולפתור את הבעיות, הפתרון ואופציות אחרות.
    לקוחות יראו יותר רצון לקנות מעסק שמפרסם תוכן באופן קבוע, שמספק להם ערך וידע.
  1. בונה יחסים עם הלקוחות
    שיווק תוכן יכול לסייע מאד ביצירת יחסים עם הלקוחות חדשים וקיימים. לקוחות חוזרים הם הלחם והחמאה של כל עסק וחשוב מאד לשמר אותם ולשמור עליהם מעורבים עם המותג שלכם וכאן שיווק תוכן שוב נכנס לתמונה – יצירת תוכן נהדר לא נפסקת לאחר הרכישה, תוכן רלוונטי ובעל ערך לאלו שרכשו יעזור להעלות את נאמנות הלקוחות לעסק ולחזק את הקשר איתם, מה שיעודד רכישות חוזרות וייעזור ליצור שגרירי מותג יעילים וטובים.
  2. הלידים והלקוחות שלכם רוצים ומצפים תוכן נהדר.
    אנשים מבלים זמן רב בצריכת תוכן ורוצים שהמותגים שהם מעריכים ואוהדים יצרו עבורם תוכן מעניין ורלוונטי. אנשים מעדיפים ללמוד על החברות ומותגים דרך התוכן שהם יוצרים ולא דרך מודעות.  יצירת תוכן המופנה אל הקהל שלכם, הרלוונטי לצרכים, עניין ואתגרים בשלב בו הוא נמצא יצרו אהדה ואליכם והעדפה במקרה בו יחליטו לבצע החלטת קניה.
  3. שיווק תוכן עזור לכם להבדיל את עצמכם מהמתחרים
    בעולם הדיגיטלי העמוס, זה חיוני שהעסק שלכם יבדיל את עצמו מהמתחרים. שיווק תוכן הוא דרך יעילה בה אפשר לעשות זאת. הנושאים והתכנים שאתם יוצרים והערך שאתם מספקים יכולים להוות את ההבדל בין בחירה בכם על פני האחרים.
    אם זה לא מספיק, חשבו כיצד התוכן שלכם מביא לידי ביטוי את אישיות המותג שלכם והקול שלו. אתם יכולים לבדל את עצמכם גם בשפה והדרך בה אתם מציגים את התוכן. אם אישיות המותג שלכם היא רצינית ומקצועית? משעשעת ומלמדת? אולי שילוב של השניים?
    כיצד אתם רוצים להציג את המותג שלהם ולפתח קול מיוחד יכול לעזור לכם ליצור תוכן ייחודי. אישיות מותג זאת יכולה לעזור לחבר אתכם אם קהל הקונים והלראות להם למה אתם טובים יותר.
  1. 1 תוכן הוא חשוב ביותר דרך כל השלבים של המשפך השיווקי שלכם.
    לכל עסק יש את המשפך השיווקי והשלבים בו מרגע שמגיע מבקר עד לרגע שהופך ללקוח. יצירת תוכן רלוונטי לכל אחד מהשלבים במשפך יעזור מאד להעביר את המבקר עד לקבלת החלטת הרכישה.
    בשיווק תוכן כדאי להתייחס לשלושת השלבים הבאים במשפך השיווקי:
    הכניסה למשפך – הלקוחות הפוטנצאיליים רק מתחילים להיות מודעים לבעיה/לצורך שלכם וכן לפתרונות אפשריים. בשלב זה תוכן יכול לעזור לחנך אותם ולספק להם את המידע שהם צריכים על מנת להחליט איזה סוג פתרון יכול לעזור להם. אמצע המשפך – הלידים מעריכים את האופציות שלכם לפתרון. התוכן בשלב הזה צריך לחנך את הלידים על מה האופציות השונות כך שהם יכולים לצמצם את הבחירה שלהם ומתקרבים לקבלת החלטת הקניה.
    תחתית המשפך – כאשר הלידים מגיעים לשלב הזה, הם כבר מוכנים לקבל החלטת רכישה. תוכן בשלב הזה אמור לתת להם עידוד סופי ולהעצים אותם בקבלת החלטת הקניה.
  1. תוכן עוזר לתמוך בכל אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי
    תוכן שיווקי נהדר עוזר לתמוך בכל אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלכם. לרוב העסקים יש יותר מכלי שיווק דיגיטלי אחד: משיווק מיילים למדיה חברתית ולקמפיינים בפייסבוק ובגוגל, כל הערוצים האלו צריכים תוכן.
    יצירה של תוכן מותאם לערוצים השונים, בהם נמצאים האנשים שאתם חפצים בייקרם, תגדיל את החשיפה למותג שלכם: תמונה מרגשת באינסטגרם ופניטרסט, סרטון הסברי ביוטיוב יגדילו את החשיפה ואת היכולת שלכם להראות מקצועיות ויכולות שונות ומגוונות ובסופו של דבר להביא יותר לקוחות וכסף.

 

גלילה לראש העמוד