למה חנויות וירטואליות נכשלות – התפיסות הבעייתיות

למה חנויות וירטואליות נכשלות – התפיסות הבעייתיות

 

 

כל שנה מתווספות עוד חנויות וירטואליות חדשות, כמה מהן ישרדו ויצליחו? לצער רבים, הרוב המכריע יכשל. אך למה חנויות וירטואליות נכשלות? במקרים רבים זה מתחיל עוד לפני שמקימים אותה, בתפיסות בעייתיות.  פוסט ראשון בסדרה.

לפריחה הגדלה בתחום המסחר המקוון, יש גם צד עגום, כאמור, הרוב המכריע של החנויות הוירטואליות יכשל ויפסיק את הפעילות תוך זמן קצר. חברת סטטיסטה מדרגת את הסיבות לכשלון מיזם (באופן כללי)

 

כמו בכל דבר, הכל מתחיל בראש, וכשהתפיסה היא בעייתית – כל הפעולות שנגזרות מהתפיסה השגויה לא באמת יכול לעשות טוב. הנה כמה מהתפיסות היותר בעיתיות בהן אני נתקלת לא מעט:

לפתוח חנות וירטואלית זה קל – אז זה נכון, ומאד לא נכון, זה יכול להיות מאד פשוט להקים חנות (במיוחד אם יש לכם כבר מוצרים) מוצאים את הפלטפורמה הנכונה ומעלים את המוצרים וגמרנו. אך זהו סופו של השלב הקל, אך מה עם הבאת לקוחות? שירות לקוחות? פרסום? יצירת תכנים? מתחרים? עדכון האתר? ניתוח? ניהול מלאי?
חשוב להבין – אתם לא בונים אתר, אתם בונים עסק וזה שני דברים שונים לחלוטין.

הלקוחות כבר יבואו – "המוצרים שלי הכי מדהימים והאנשים רק מחכים לקנות אותם", אולי היינו רוצים מאד שזה יקרה במציאות, אך כשיש עוד מיליוני אתרים, איך הם בדיוק יגיעו דווקא אליכם? אז זהו, הם לא יבואו, אתם צריכים להביא אותם (וזה קשה ויקר וכל הזמן צריך להשקיע בזה), לצערכם, אף אחד לא מחכה למוצרים שלכם.

זה כסף קל ואפשר לעסוק בזה בזמן הפנוי ולהרוויח המון – זה אולי (אולי) היה נכון לפני כמה שנים, אך כשהשוק היום הוא כל כך תחרותי וכל כך משוכלל, שום דבר לא יקרה בחנות שלכם אם לא תשקיעו הרבה מאד זמן וכסף ועד שתרוויחו (אם בכלל) עלול לקחת הרבה זמן

– בונים חנות שאתם אוהבים ו/או עם מוצרים שאתם אוהבים בלי להתייחס ללקוחות – הכי חשוב לכם זה אתם חושבים ומה אתם מעדיפים ולא הלקוחות. לעיתים זה מתבטא רק בעיצוב – מעצבים את החנות כפי שאתם מאמינים שיפה ולא כפי שנכון ומוקובל ולעיתים זה ממשיך גם למוצרים – אנשים נוטים למכור מוצרים שהם בעצמם אוהבים/מתחברים, שכשלעצמו  טוב, אך הבעיה מתחילה שלא בודקים שאכן למוצרים האוהבים שלכם יש שוק ויש רבים אחרים שגם נפשם חפצה במוצר.

זה לא נורא, אנשים לא כאלו קפדניים – התמונות לא 100%, יש טעויות כתיב, אין תיאורים לכל המוצרים, הקישורים לא עובדים, אבל שטויות, אנשים לא ישימו לב – אנחנו הישראלים אלופים בעיגול פינות וחפלפיסטיות – אך לצער רבים, אנשים בהחלט שמים לב לכל דבר וחוסר תשומת הלב לפרטים בהחלט יכולה להיות הסיבה שלא יקנו אצלכם.

יהיה בסדר – אין תוכניות עבודה ושיווק מסודרות? לא העלנו מוצרים חדשים? אין יותר מידי עוקבים באינסטגרם? אז מה? יהיה בסדר. עוד תכונה ישראלית ידועה "יהיה בסדר" לצערנו, הסטטיסטיקה אומרת שלא יהיה בסדר.

אז אם אתם חושבים על הקמת חנות וירטואלית ורוצים שזו לא רק תשרד, אלא גם תצליח, או יש לכם אחת והיא לא בדיוק משגשגת, ואתם מזהים גם אצלכם תפיסה/ות בעייתית/יות – אתם כבר במצב טוב (הדבר הראשון החשוב בפתרון כל בעיה הוא קודם כל להכיר שיש בעיה) הבינו מה בדיוק התפיסה הבעייתית, ראו מה הפעולות שאתם עושים בעקבות תפיסה זאת. ופעלו בנחישות ובמודע לעשות את הדברים אחרת.

 

מומלץ לקרוא גם את הפוסט הנוספים בסדרה –

למה חנויות וירטואליות נכשלות – הבעיות הכספיות והניהוליות

למה חנויות וירטואליות נכשלות – בעיות בעיצוב ובמבנה

שיתוף הפוסט

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp

צרו איתי קשר

בואו נתחיל!