24 סיבות למה החנות הוירטואלית לא מוכרת ואיך לפתור את זה?
יש לכם מוצרים, אתר, תמונות, הקמתם חנות, השקעתם הרבה זמן וכסף, עשיתם השקה חגיגית, אתם מחכים, מחכים ואף אחד לא קונה. באסה אמיתית. אתם שוברים את הראש – "למה זה קרה לי? מה לא בסדר?" אז הנה 24 סיבות למה חנות וירטואלית לא מוכרת והמלצות איך לפתור את זה.
ניהול חנות וירטואלית וכזו שמצליחה ולאורך זמן היא משימה לא פשוטה כלל. יכול להיות שההתחלה שלכם היתה נהדרת, מכרתם הרבה ואז הכל נעצר, ואתם לא מבינים למה. יכולות להיות לכך הרבה סיבות, כתבתי כאן את את 24 הסיבות המרכזיות למה חנות וירטואלית לא מוכרת, והנה הן:
החנות והמבנה
-
לא ידידותי למובייל
רוב התנועה לחנות תגיע מהמובייל, אם החנות שלכם לא תראה טוב במובייל, רוב הקהל שלכם ינטוש אחרי כמה שניות. לכן אתם חייבים לוודא שכל האלמנטים נראים היטב גם במובייל, אפשר לתקן הרבה דברים די בקלות. אם זה עדיין לא עובד – יתכן וכדאי לבנות מחדש, והפעם להתחיל את העיצוב מהמובייל.
-
עיצוב החנות
רושם ראשוני קיים לא רק בין אנשים, אלא גם בין אנשים לאתרים/חנויות. אם העיצוב של החנות שלכם מיושן, אפלולי, לא מחובר, לא מקצועי – אלו שכבר נכנסו אליה יצאו אחרי כמה שניות.
מומלץ להכנס לחנויות מובילות בתחום שלכם (בארץ ובעולם) על מנת לראות כיצד הן מעוצבות וקבל השראה ורעיונות ליישום אצלכם.
-
לא מבינים מייד "מה יש פה בשבילי"
מי שמבקר בחנות שלכם פעם ראשונה מעניק לכם כמה שניות מאד בודדות של חסד ותשומת לב, אם הוא מבזבז אותן על להבין לאן הוא נכנס ומה, אם בכלל יש לכם להציע בשבילו – הוא לא יבזבז יותר מזה ויצא.
אל תבזבזו את המקום התמונה הראשית שלכם על לוגו ושם החנות – זה ה – PRIME LOCATION שלכם – שימו שם את תמונות של המוצרים הכי יפים שלכם, של המבצע הכי שווה כרגע, המבקר חייב להבין שיש פה משהו ששווה לבדוק.
הגעתי לחנות שהיה בה לוגו יפה עם הסלוגן (הדי לעוס) WE HAVE PASSION FOR FASHION, וכשנכנסתי לקטגוריית בגדי נשים היה שם בגדי ספורט, כמובן שיצאתי מייד. אופנת ספורט כבודה במקומה מונח, אך זאת נישה מאד מסויימת, שפונה לקהל מאד מסויים. כשאומרים אופנה – הכוונה לבגדים "רגילים".
-
קשה למצוא את מה שצריך
גם כאן אתם מקבלים כמה שניות בודדות של חסד מהמבקר, אם הוא מבזבז אותן על חיפוש המוצר ולא מצליח למצוא מהר את מבוקשו – הוא פשוט יוצא ועובר הלאה.
לכן אתם חייבים –
* שורת חיפוש משוכללת שבה יוכל המבקר להכניס אפילו מילה בודדת ולקבל תוצאות רלוונטיות
* סרגל כלים עליון שמחולק לקטגוריות הראשיות, ואז סרגל דרופ עם קטגוריות המשנה
* אם יש לכם מוצרים רבים – כדאי להוסיף עוד מסננים לפי הצורך (כמו מחיר, סגנון, צבע, מידה)
למשל אם בחורה נכנסת לחנות בגדים וירטואלית – היא תגיע לקטגוריות שמלות – ואז במשנה יכול להיות מאורגן לפי אורך/סגנון – המבקר צריך למצוא את המוצר שהוא רוצה תוך שתי הקלקות, מעבר לזה הוא עלול להסתבך ולצאת.
-
טעינה איטית של החנות
אתר שמתקשה ל"זנק בעליה" – מקבל עונש כפול – הרבה לקוחות לא מחכים ונוטשים אחרי מספר מאד בודד של שניות והשני מגוגל. מומלץ מאד לבדוק את זמן טעינת החנות שלכם ולראות אם הוא צריך שיפור, יש הרבה כלים שאפשר להשתמש בהם על מנת לעשות זאת אם יש לכם באתר תמונות כבדןת במיוחד, כווצו אותם וסרטונים הוסיפו קישור במקום להעלות אתר עצמואתם, ובהמשך אם אתם מעלים קבצי תמונה ווידאו כבדים – וודאו שזה לא פוגם בזמן הטעינה של האתר.
-
פופ אפים קופצים
מכירים את זה שאתם נכנסים לחנות ועוד לפני שהספקתם לראות את התמונה הראשית קופץ לכם פופ אפ הרשמה לניוזלטר, אתם מצליחים לסגור אותו ואופ קופץ מהפינה הצ'אט הוירטואלי, אתם מורידים אותו, אבל שוב הוא קופץ, זהו, כמה אפשר, אתם פשוט יוצאים ולא חוזרים.
תנו לאנשים כמה שניות להבין לאן הם הגיעו, בכל מערכת פופ אפים באשר היא אפשר להשהות את זמן הקפיצה.
-
באגים
זה עלול לקרוא בכל אתר, באגים.- עמוד נחתך לא נכון, טקסט שזז ממקומו וכו – אך השאלה עד כמה אתם מודעים לכך ומטפלים בהם במהירות האפשרית. באגים חוזרים ונשנים מראים על אתר לא מקצועי והזנחה ואם אתם מזניחים את החנות שלכם – למה שהמבקרים שלכם לא יעשו את אותו דבר?
על מנת לעלות על באגים בזמן – חשוב לעקוב אחר האנליטיקס – לראות אם יש שינוי פתאומי במדדים (במיוחד יציאה מעמוד מסויים) וכן בדקו בעמודים שלכם ברשתות החברתיות – הרבה פעמים אנשים המבקרים טורחים להשאיר תגובה בנושא.
-
אתר לא אמין ולא מקצועי
כל אחד יכול להקים היום חנות וירטואלית, אין כמעט חסמים. ומה אם מי שהקים את החנות שביקרתם בה הוא פושטק אמיתי שרוצה רק את פרטי כרטיס האשראי שלכם? עם כל הפריחה בתחום האיקומרס, אנשים עדיין חוששים (ובצדק) לקנות ממשהו שהם לא מכירים ועושה עליהם רושם לא טוב.
איך עושים רושם טוב ויוצרים אמינות? עיצוב מושקע ומעודכן, פרטים מלאים, תמונות איכותיות (מי שמקים חנות רק להונאה לרוב לא ישקיע בה מאד) תוכן עשיר וכן אייקונים המדגישים את האבטחה של האתר, של הפרטים האישיים, אפשרות לשלם דרך פייפאל (או מערכות סליקה מוכרות אחרות) – אם אין לכם את זה – חשוב מאד להוסיף.
להמלצות נוספות לשיפור חווית המשתמש, לחצו כאן
מוצרים
-
אין תיאור מוצר
זה חוזר על עצמו כל כך הרבה פעמים, במיוחד באתרי אופנה והנעלה, בעלי האתר חושבים שהתמונה לבד מוכרת את המוצר, זה לא לגמרי עובד ככה. תפקיד התמונה להראות את המוצר, והתיאור צריך למכור אותו. זה נכון במיוחד במוצרים יקרים יותר מהממוצע – אתם רוצים למכור חולצה (לא ממותגת) ב- 500 ₪ – ספרו לי למה – איזה חומרים מיוחדים היא עשויה, איזה עבודה הושקעה בה בעיצוב ובתפירה וכו. רוצים יותר כסף – תארו לי למה זה יוצא לי אפילו זול לקנות את החולצה.
מומלץ מאד שתיאור המוצר ידגיש את התועלות שיהיו ללקוח אם ישתמש במוצר ולא רק יתן מידע על המאפיינים.
-
תמונות לא ברורות ו/או לא מספיקות
המוצרים הם הדבר הכי חשוב בחנות והדרך היחידה של המבקרים להבין מה בדיוק אתם מוכרים זה דרך התמונות. אם התמונות לא ברזולוציה מספיק גבוהה ואין מספיק תמונות מזוויות שונות – לא יקנו את המוצר.
זה לא המקום לחסוך, השקיעו בתמונות איכותיות, מקצועיות וערוכות. יש מאות ואלפי צלמים שמאד ישמחו לספק לכם את מה שצריך ובמחירים הוגנים.
ועוד המלצה חשובה בנושא תמונות – הוסיפו אופציה של זום, זה מאפשר לקבל תחושה של כמעט מישוש המוצר.
-
אין מידע מספיק או שקשה למצוא אותו
היות וזאת חנות וירטואלית וברוב המקרים קשה יותר לקבל מידע נוסף מנותן שירות, התחליף לזה הוא המידע/מפרט לגבי המוצר – למשל אם זה מוצר רהיטים – חייבים לציין את המידות, חומרים, כיצד המוצר מגיע. בגדים ונעליים – טבלת מידות, תכשיטים – מפרד מדויק של כל החומרים ממנו הוא עשוי.
עדיף שיהיה יותר מידע מאשר פחות וכן, אם כבר השקעתם במידע מפורט, הוסיפו אותו במקום שהמבקר יוכל לראות אותו בבירור, זה יכול להיות בטאב נפרד. אם לא יהיה או לא ימצאו אותו – לא יקנו.
-
אין מגוון
דמיינו שאתם נכנסים לחנות למוצרים שאתם אוהבים ויש בה מעט מאד פריטים, רוב הסיכויים שלא תמצאו בדיוק את מה שאתם רוצים ומעבר לזה זה די מבאס להכנס לחנות דרדל'ה. לכן כאשר מבקר יגיע לחנות שאין בה הרבה מוצרים, הוא יעדיף ללכת למתחרה שהמגוון אצלו רחב יותר.
כדאי להציץ מה יש אצל המתחרים הישירים שלכם, מה הם מוכרים שאתם לא. בדקו בגוגל מה אנשים מחפשים, אולי תצטרכו להשקיע כסף בהוספת מוצרים נוספים על כל המשתמע מכך, אך כך תוכלו לקדם גם את שאר המוצרים שלכם ואת החנות בכלל.
-
מנסים לתפוס הכל
בניגוד לחנויות שאין בהן מגוון, יש את אלו שלא רק שיש בהן מגוון רחב מאד, יש בהן גם אין ספור קטגוריות, "מה אם נכנסת לקנות נעליים למה שלא תקני מרכך כביסה על הדרך?" אם אתם לא מרקט פלייס כמו עזריאלי ואיביי, אל תנסו למכור בחנות שלכם גם וגם – "תפסת מרובה לא תפסת" תופס גם כאן.
התמקדו בנישה אחת, תעשיה אחת – זה יהיה מאתגר מספיק להצליח.
-
תהליך רכישה ארוך
זה כבר הוכח ובדוק – ככל שתאריכו את תהליך הרכישה – מילוי טפסים, פרטים מיותרים, הרשמה ראשונית – כך הלקוחות ינטשו יותר את העגלות וישאירו אתכם עזובים עם ריקנות בלב ובכיס….
ודאו כי תהליך הרכישה אצלכם, קצר, מהיר וקולע.
-
עלויות נסתרות
עלויות שפתאום צצות הם אחד הדברים שהכי שנואים על הקונים בחנויות וריטואליות. הם כבר הגיעו לחנות, מצאו את מה שהם רוצים, עשו את החישובים הכלכליים, ואז כאשר הם מגיעים לעמוד הצק אאוט מסתבר שהם צריכים לשלם גם עלות משלוח/עיטוף/טיפול וכו – הרוב נוטש באותה שניה את העגלה.
אתם חייבים לציין בבירור ובאופן בולט את עלות המשלוח, אם יש עלויות הובלה/אריזה וכו. עדיף שהמבקר יעשה את החישובים שהתחלה ואז אם יתאים לו יתקדם לרכישה. כי כשהוא מוכן לשלם מחיר מסויים, לרוב הוא כבר לא יהיה מוכן לשלם מעבר לזה.
-
חוסרים במלאי
אם יש לכם יותר מידי מוצרים שאזלו מהמלאי מעבר לזה שאתם מאבדים את מכירות אפשריות של המוצרים האלו, אתם עלולים גם לאבד את הלקוח שמתעצבן שדווקא את המוצרים שהוא רוצה אין במלאי ויוצא מהחנות ולא חוזר.
-
אין חידושים והמצאות
תחשבו שאתם מגיעים לחנות אם אותו שלט בחלון, עם בדיוק אותם מוצרים – משעמם וגם אם לא מצאתם בפעם הראשונה, חזרתם פעם שניה ויש בדיוק אותו דבר – כנראה כבר לא תחזרו בפעם השלישית.
החנות שלכם חייבת להתחדש מידי פעם – תמונה אחרת, מבצע חדש, מוצרים מלהיבים חדשים. אחרת תאבדו מכירות ולקוחות.
שיווק
תמחור בעייתי
-
אין התאמה בין נראות האתר למחירים
דמיינו שאתם עושים קניות בשוק ואיזה בסטה מציעה לכם לקנות חולצה ב- 400 ₪, הייתם קונים? סביר להניח שלא. כי לא מתחבר לכם בראש לקנות בשוק פריט יקר מאד. כך גם בעולם הוירטואלי – לאתר פשוט, ללא עיצובים וסגנון מיוחדים, ללא תמונות מעולות ותיאורים כובשים יהיה מאד קשה לגבות מחירי פרימיום,
-
אין התאמה בין המחיר לאיכות/רמת המוצר
לפני מספר ימים נתקלתי בפייסבוק במודעה שהציגה שמלות לנשים, לחצתי והגעתי לחנות שהציע למכור שמלות, בעיצוב סטנדרטי לחלוטין שאפשר למצוא בכל מקום ועשויות פוליאסטר (בד באיכות ירודה יחסית) ב- 600 ₪ – היה לי ברור שהם מבזבזים הרבה מאד כסף על שיווק ועל מוצרים שהם לא ימכרו. אם יש לכם מוצר פשוט, לא ממותג, שאתם דורשים עליו הרבה מעל המחיר המקובל (וגם לא מסבירים למה – אתם פשוט תתקעו איתו.
בעידן האינטרנט יש כמויות אינסופיות של מידע, הלקוחות שלכם יכולים להשוות את המוצרים שלכם לאחרים, להבין בדיוק מה רמת המחיר הממוצעת. אתם רוצים יותר כסף על המוצרים שלכם? תסבירו בפירוט למה.
-
יקר מאד וזול מאד לא גרים יחד
מחיר הוא חלק מהמיצוב שלכם, ולכל מותג/עסק/חנות חייב להיות מיצוב – האם אתם מוכרים פריטים יקרים אז אתם ממוצבים גבוה, אם זולים – אז המיצוב הוא עממי יותר. אין גם וגם, יש או או. מי שמחפש יוקרה לא רוצה לראות בחנות פריטים זולים – זה ישר מעלה חששות – אולי זה לא באמת מוצרי יוקרה? אולי יש פה גם חיכויים? תחשבו לרגע – הייתם קונים פריט באלפי שקלים בשוק הכרמל? כנראה שלא, אך הייתם בהחלט שוקלים לשלם את הסכום בחנות יוקרה.
על מנת ליצור מיצוב ברור, ולפנות לקהל מטרה ברור שבאמת מחפש את המוצרים שלכם – שמרו על רמת מחירים אחידה למוצרים. אל תציעו מוצרים מאותה קטגוריה שיש בינהם פערים של עשרות ומאות אחוזים – אתם עלולים לאבד הן את הלקוחות שמחפשים דברים זולים ולבטח את אלו שמחפשים את הביוקר.
21. פונים לקהל הלא נכון
אני רואה הרבה בעלי חנויות שמשקיעים הרבה בחנות משוכללת, בצילום המוצרים, אך לא מתייחסים לאתגר האמיתי והבאמת קשה בניהול חנות וירטואלית – שיווק חכם, מתמשך, מפולח ומדוייק. הם כן משקיעים בפרסום ממומן – אבל לא באמת מכירים את הקהל שלהםץ לפנות לכולם זה כמו לא לפנות לאף אחד. זה הצד השני של המטבע.
המלצה שלנו – אל תוציאו שקל על פרסום לפני שאתם באמת יודעים מי הקהל שלכם ואיך לעשות קפיינים שאכן יפנו אליו – אחרת אתם פשוט מבזבזים כסף.
22. לא משקיעים בשיווק או לא מספיק
יש לנו הודעה מרעישה – הלקוחות לא יגיעו לבד לחנות שלכם, אתם חייבים להביא אותם, אתם חייבים לשווק את החנות, ולשווק אותה נכון.
השקעה בשיווק יוצרת את תחילתו של המשפך השיווקי – מודעות, עניין, רצון, קניה. 1000 אנשים נחשפים לפרסום שלכם, 100 מתוכם לוחצים על הקישור, 10 חושבים על קניה, 2 קונים.
אם אתם לא משקיעים בהבאת תנועה לאתר שלכם – לא יגיעו אליכם (בטח אם אתם בתחילת הדרך) ולא יקנו,
נכון עלויות הפרסום בהחלט יכולות להיות גבוהות, אך רק כך תוכלו למכור ויותר. עולם השיווק הדיגיטלי הוא רחב ומגוון וכדאי לפעול במספר ערוצים: גוגל, רשתות חברתיות, מיילים, שיווק תוכן וכו. אם אין לכם תקציב לאנשי מקצוע שיעשו זאת עבורכם, לפחות למדו את התחום, קחו קורסים מקצועיים. אל תנסו אפילו להתחיל אם אין לכם ידע בתחום. אתם רק תבזבזו הרבה כסף.
23. למתחרים שלכם יש הצעה יותר טובה
אין מוצר ועסק שאין לא מתחרים והלקוחות שלכם יודעים את זה. הרבה פעמים לפני שהם קונים (במיוחד אם מדובר במוצר יקר או חשוב להם) הם יעשו בדיקת שוק, יבדקו מחירים, איכויות. אם המתחרים שלכם מציעים מוצרים מאד דומים במחירים טובים יותר – כדאי לכם להתחיל לחשוש.
לכן חשוב מאד לעקוב כל הזמן אחרי המתחרים, לפחות אלו הישירים, לראות מה הם מציעים, באילו תנאים,
24. מוכרים מוצרים שאין להם ביקוש
מה שקורה הרבה פעמים אצל בעלי חנויות זה שהם לגמרי מאוהבים במוצרים שלהם ובטוחים שכך זה קורה אצל כולם. אך לעיתים, המוצרים האלה לא מעניינים כמעט אף אחד ולא רוצים לקנות אותם.
רגע לפני שאתם ממש מקימים חנות למוצרים שלכם (אלא אם כן אלו דברים שכבר נמכרים אצל רבים אחרים) עשו בדיקת התכנות, בדקו אם למוצרים האלה יש ביקוש,
אם כבר יש לכם חנות עם המוצרים נטולי הביקוש, החליפו את המוצרים, כן, זה לא פשוט ועלול להיות יקר ומייגע, אך האלטרנטיבה הפחות נעימה היא לסגור את החנות.
לסיכום:
חנות וירטואלית היא עסק מורכב המצריך התייחסות להרבה נושאים, מספיק שאחד מהם לא יעבוד כמו שצריך או יהיה בעייתי – ואופס החנות תפסיק למכור (או לא תמכור כלל). מניתי כאן 24 סיבות מרכזיות ונפוצות מאד.
על מנת להבין באמת למה חנות וריטואלית לא מוכרת, חשוב לעבוד בצמוד לגוגל אנליטיקס ואם אתם ממש רוצים להבין מה קורה למבקר בחנות שלכם ואיפה הדברים מתפספסים כדאי לבדוק את הכלי המדהים HOTJAR שיראה לכם בדיוק מה עושה המבקר מרגע שנכנס לאתר שלכם עד שהוא יוצא.
זכרו שאת את כל הבעיות אפשר לפתור בדרך זאת או אחרת.
בהצלחה
יש לכם שאלות? רוצים לדעת עוד על ה- E-BOUTIQUE
ואיך נוכל לסייע לכם בקידום החנות שלכם? צרו קשר עכשיו