כתיבת תוכן שיווקי – איך ליצור בלוג מצוין לעסק שלכם?

כתיבת תוכן שיווק – איך ליצור בלוג מצוין, מקדם ומוכר, לעסק שלכם?

 

כתיבת תוכן שיווקי ובלוגים

 

כתיבת תוכן שיווקי הוא אמצעי נפלא לקידום העסק שלכם באשר הוא. ואחד הכלים הטובים ביותר ליצור תוכן שיווקי הוא ליצור בלוג. אך על מנת שהבלוג אכן יעשה את עבודתו נאמנה ואכן יקדם וירומם את עסקכם, צריך לעשות זאת כמו שצריך. מה זה "כמו שצריך"? הכל כאן.

 

הרבה מהמבקרים באתר/חנות שלכם, אולי עדיין לא מוכנים לקנות מכם, אך עדיין ישמחו לקרוא על התחום בבלוג שלכם. וכאשר אתם מתחילים לחשוב על כתיבת תוכן שיווקי לקדם את העסק שלכם, בלוג הוא אחד מהכלים המרכזיים והטובים ביותר לעשות זאת. התוכן יכול להיות מגוון ולכלל: כתבות/פוסטים, סרטונים, פדקאסטים, אינפוגרפיים וכו.

הדבר החשוב ביותר לזכור כאשר חושבים על יצירת בלוג הוא, שלמרות שאתם עסק ורוצים למכור כמה שיותר, הבלוג הוא לא עליכם, אלא על איך אתם יכולים לתת ערך רב עבור הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלכם.

על למה כדאי שיהיה לכם בלוג כבר כתבנו, בפוסט הזה נתייחס לסוגי בלוגים ומה יהפוך את הבלוג שלכם למצוין.

 

סוגי בלוגים

 

בלוג אישי
בבלוג אישי אתם מספרים על עצמכם, חושפים את עולמכם, כותבים על הדברים שמעניינים אותכם (בדרך כלל הבלוג עוסק בתחום מסויים: אופנה, אוכל, אלקטרוניקה, נסיעות וכו.

יש הרבה בלוגרים שהתחילו מבלוג אישי, צברו עוקבים רבים, ובמקום לדבר על מוצרים ופריטים של אחרים, יצרו מותג משל עצמם והפכו את העוקבים ללקוחות.

בלוג של העסק 
זה המקום לספר על החברה, מאחורי הקלעים שלה, ארועים חשובים, הנפשות הפועלות, אבל לא רק. בהחלט חשוב לשלב גם תכנים אחרים טיפים, המלצות, והעשרת הידע של המבקר (והלקוח הפוטנציאלי).

בלוג מקצועי
דרך מצונית לבנות מותג מקצועי לעסקים מתמחים, כך הם יכולים להבליט את הידע והמוניטין שלהם (הבלוג שלנו כאן הוא מקצועי, כל התכנים עוסקים בתחום החנויות הוירטואליות: הקמתן, ניהולן ושיווקן).

בלוג נישה
הרבה מהנושאים רוויים מאד: אופנה, טיולים, אוכל וכו. בלוג נישה מתעסק במרכיב ספציפי בתוך העולם הגדול – בישול טבעוני בריא RAW, אופנה יד שניה מקיימת. כמובן שנושא הבלוג חייב להיות מוקשר לעסק שלכם.

 

הבינו למי אתם כותבים

 

הדבר הראשון שאתם חייבים להבין, להכיר ולדעת זה – למי אתם כותבים? מי אמור לקרוא את זה?

דמוגרפיה – הגיל שלהם? איפה הם נמצאים? ההכנסה? באיזה שפה הם מדברים?

מה הם מחפשים? מה מעניין אותם? מה הבעיות שלהם? מה הצרכים שלהם?

 

על מה אתם יכולים לכתוב

 

על מנת שיהיה לכם תמיד שפע של נושאים, הכינו כמה רשימות:

* השירותים והמוצרים שלכם שעליהם אתם רוצים לכתוב

מה הבעיות המרכזיות שהלקוחות שלכם נתקלים? מה הצרכים? וכיצד לפתור אותם (למשל אם יש לכם חנות אופנה לנשים, ואתם יודעים שאחת הבעיות שלהן היא למצוא בגדים שמחמיאים למבנה הגוף שלהן, אתם יכולים לתת טיפים במציאת בגדים מחמיאים וכמובן להוסיף תמונות וקישורים של המוצרים שלכם).

* אירועים חשובים בתחום שלכם שכדאי להתייחס אליהם

* חדשות ועדכונים בתחום

כמובן שזה תלוי גם בסוג הבלוג שאתם רוצים לכתוב

 

איך למצוא רעיונות לתוכן

 

1. למצוא מילות מפתח וביטויים בעלי נפח החיפוש הגדול ביותר בתחום שלכם. כדי מאד להשתמש בכלי מילות המפתח של גוגל ובכלים נוספים.

2. שאלו את הלקוחות שלכם – פשוט תשאלו אותם על מה הם היו רוצים לקבל יותר מידע, מה מעניין אותם, הקשיבו לבעיות שלהם. זה מאד יעזור לכם למצוא נושאים.

3. התייחסו לחדשות ולמה מה שקורה בתחום שלכם – חשוב מאד להשאר מעודכנים ולכתוב על דברי שקורים עכשיו בתחום שלכם, כך תמצבו את עצמכם כמקור לחדשות ופרשנות.

4. כתבו על מה שקורה לכם, בבעיות שאתם נתקלים בהם

5. חפשו מה אחרים כותבים.

 

מבנה הכתיבה

 

לבלוג צריך להיות מבנה מסויים שיתאים הן לקורא והן לחבר החשוב שמתסכל תמיד – גוגל.

כותרת – הקפידו להוסיף את מילת/ביטוי המפתח בכותרת וסמנו אותה ברמה 1

הדגישו את כותרות המשנה וסמנו אותם ברמות 2/3 וודאו כי גם שם נמצאים ביטויי המפתח החשובים

פסקאות – רווחו אותן אחת מהשניה, תנו להן כותרות וסמנו אותן ב- H4.

וודאו כי אתם מוסיפים קישורים חיצוניים ולדפים פנימיים באתר שלכם.

תמונות – על מנת להעשיר ויזואלית את הפוסט ואת הבלוג כדאי מאד להוסיף תמונות. כאשר את מוסיפים תמונה חשוב מאד להוסיף את ביטוי המפתח לשם התמונה (כך יוכלו למצוא אתכם גם בחיפוש התמונות).
אפשר לקנות תמונות ממאגרים, יש גם כמה אתרים שאפשר למצוא בהם תמונות חינם, כמו PEXEL הנפלא.

אורך הפוסט – המינימום הוא 300 המקסימום – כל המרבה הרי זה משובח.

 

ועוד טיפים

 

* כדאי להוסיף קריאה לפעולה: קראו עוד בלוג, צרו קשר, הרשמו לניוזלטר שלכם. נצלו את ההזדמנות ליצור אצל הקורא את הפעולה הבאה שתשאירו אותו קרוב אליכם.

* אם אתם מעלים תוכן כמו תמונות/טבלאות/אינפוגרפיים, וודאו כי גם הם רספונסיביים ויתאימו לקוראים במובייל.

* הכינו מראש רשימת מילות מפתח חשובות שמהן תוכלו לפתח פוסטים. כדאי להתייחס גם, ובמיוחד, למילות "זנב ארוך" שאולי יש להן פחות חיפושים, אך הסיכויים שלכם להתברג במקומות גבוהים בגוגל טובים יותר.

* הרשמו לניוזלטרים של מתחרים ועסקים בתחום שלכם וראו על מה הם כותבים, זה תמיד טוב לעקוב ולקבל השראה.

* השראו מעודכנים במה שקורה בתעשיה שלכם והתייחסו בבלוג לאירועים חשובים ולא רק למה שכתוב לכם ברשימת הנושאים.

 

בהצלחה

יש לכם שאלות לגבי כתיבת בלוג? רוצים לדעת איך אנחנו מנהלים תוכן לעסקים?
צרו איתנו קשר עכשיו

 

עוד פוסטים שיכולים לעניין אתכם:

שיווק תוכן ולמה הוא חשוב

ניהול התוכן באינסטגרם

שיווק חנות וירטואלית – רעיונות מחוץ לקופסא

גלילה לראש העמוד