כתיבת תוכן לחנות תכשיטים וירטואלית – איך לכתוב תיאורי מוצר לתכשיטים שלכם שימשוך את תשומת הלב וגם ימכור?
אם אתם בתהליכי הקמת חנות, אחד הדברים שתהיו חייבים להקדיש לו זמן ומחשבה הוא כתיבת תוכן לחנות תכשיטים וירטואלית בכלל וכתיבת תיאורי הפריטים בפרט, התיאור הוא "סוכן המכירות" ואתם רוצים שהוא יהיה מצוין.
קניית תכשיטים אונליין הופכת אט אט לדבר מקובל. אלו החושבים על קניית תכשיטים אונליין בפעם הראשונה מהססים בהשלמת הרכישה היות ואינם בטוחים לגבי איכות הפריט וכן הם רוצים להיות בטוחים שהתכשיט שלכם יספק להם גם את החוויה הרגשית שהם מחפשים בו. לכן בשל העלויות הגבוהות בדרך כלל והמעורבות הרגשית, תיאור הפריט חייב הן לספק מידע רחב ומקיף והן לפנות לרגש ולגרום למתעניין להרגיש שהוא אכן עושה את הבחירה הנכונה.
הנה כמה המלצות לכתיבת תיאור פריט שיעזור לכם למכור את התכשיטים שלכם וללקוחות שלכם להרגיש שעשו את הקניה הנכונה:
התאימו את השפה לקהל המטרה שלכם
מי הקהל שלכם? האם הם בעיקר צעירים או מבוגר יותר, מחפשים מחיר טוב או איכות ועיצוב ייחודי? התיאור חייב להתאים לקהל שלכם מבחינת שימוש נכון יותר בשפה ובדגשים החשובים.
התייחסו למילות המפתח ולגוגל
כדאי לעשות מחקר מילים (השתמשו בכלי מילות המפתח של גוגל ואחרים) ולהכין רשימה של מילות מפתח חשובות, הוסיפו אותן (בטבעיות ובמידתיות) בכותרות, שמות התמונות ובשאר המקומות החשובים. לקריאה נוספת בנושא, לחצו כאן
כתבו כותרת מושכת ומעניינת למוצר
השלב הראשון ביצירת תיאור מוצר מושך לתכשיט שלכם הוא לכתוב כותרת שתעלה בחיפושים ותמשוך את המבקר לקרוא יותר על התכשיט.
אלמנטים בכותרת שכדאי להתייחס אליהם:
* קטגוריית הפריט – כאשר אנשים מחפשים במנועי החיפוש את הפריט שמעניין אותם, הם בדרך כלל מתייחסים לקטגוריה – טבעות נישואים, עגילי יהלום וכו.
* החומרים – ממה עשוי התכשיט: זהב לבן/צהוב/ורוד, שיבוץ יהלומים/אבנים וכו.
* העיצוב הספציפי של התכשיט – סוג האבן, צורת (חיתוך) היהלום, מבנה התכשיט
* תוספות מיוחדות – האם יש אבן נדירה או מרכיב איכותי שונה אחר, עיצוב מיוחד או יוצא דופן.
* הדגישו מה הופך את התכשיט שלכם למיוחד – הפכו מאפיינים לתועלות
מותג התכשיטים ZALES עושה עבודה מאד טובה בכתיבת כותרות – כותרת ארוכה עם מילות מפתח שאנשים מחפשים
תועלות ורגש חייבים לבוא לידי ביטוי
קניית תכשיט היא תמיד אירוע חגיגי, הרבה פעמים הוא מהווה מתנה לציון אירוע מיוחד. וכאשר הרכישה מלווה ברגשות עמוקים (ובחששות) אתם חייבים גם להתייחס לצד הזה. אל תכתבו רק תיאור "יבש" של הפריט והחומרים ממנו עשוי. אלא התייחסו מה עושים החומרים: אל תכתבו רק טבעת אירוסין עם יהלום, אלא כתבו משהו בסגנון: טבעת אירוסין בעיצוב מיוחד שתגרום לך להרגיש האחת והיחידה (ולכל החברות שלך לקנא). נסו להכנס ללקוח שלכם "לראש" ולהבין מה הוא עובר עד שהוא קונה את התכשיט, התייחסו לחששות, להתרגשות. תנו לו תחושה שאתם באמת מבינים מה הוא צריך, ויש לכם מענה לצרכים הפיזיים והרגשיים.
ספרו מה מיוחד בתכשיטים שלכם ושונה מאחרים
על מנת להקל עליכם בכתיבת התיאור כדאי לכתוב מראש רשימה של האספקטים המעניינים ביותר של המוצרים: מה הסיפור שלו, האם יש לו מקור השראה מיוחד, כיצד מייצרים אותו? האם מיוצר מחומרים מיוחדים? כיצד עוצב? האם עשוי בעבודת יד וכו
ספקו תיאור מפורט של חומרי הגלם
תכשיטים עשויים מחומרים יקרים וחשוב לציין פירוט מדויק ממה עשוי התכשיט במיוחד כאשר הוא משובץ יהלומים. ככל שתראו יותר שקיפות ותתנו מידע מקיף יותר, כך ירגיש הגולש בטוח ונוח יותר לבצע רכישה.
אתר ZALES מספק את כל המידע שצריך ומעבר לגבי כל תכשיט
תיאורים מלהיבים הם חובה
כאמור בתיאור עליכם להתייחס לרגשות הרבים העולים אצל אלו המחפשים לרכוש תכשיט, לכן כדאי להוסיף תיאורים שיעודדו אותם שהתכשיט שלכם הוא מה שהם מחפשים, כדאי להוסיף תיאורים מלהיבים, מובן לא כדאי להגזים ולא לצייר תמונה לא מציאותית (אם התכשיט שלכם מאד סטנדרטי, אל תכתבו שהוא בעיצוב ייחודי ויוצא ודופן).
מילים שכדאי להשתמש בהן: מרהיב, יוקרתי, ייחודי, יצא דופן, מעצים, מושלם, קלאסי, אקזוטי, חד פעמי, נדיר, נבחר, מהפכני, בלתי נשכח, חושני, קדם, מנצנצץ, ניצחון, נועז, דימיון, מפתה, יצירתי, מקצועי, מלא הוד/חן, אומנותי, איכותי, פופלרי, מוגבל, אלגנטי, חדשני, קלאסי.
וגם: בעבודת יד, בהשראת…., הבחירה האידיאלית/הנכונה, לרגעים שרוצים לזכור, לחגוג את החיים, הרגישו את האיכות, משלים כל מראה, מושלם לכל אירוע, מהדורה מוגבלת ועוד.
צרו מבנה שקל לקרוא
המבקר בעמוד המוצר שלכם חייב להבין תוך שניות בודדות בלבד אם התכשיט מתאים לו. לכן חשוב ליצור מבנה תיאור שיהיה לו נוח לקריאה ולסריקה:
* כתבו פסקאות ומשפטים קצרים
* הוסיפו בולטים
* תמיד הציגו את הדברים החשובים קודם, והוסיפו אפשרות לקריאה נוספת.
* אם יש לכם הרבה מה לכתוב – ארגנו את המידע בטאבים
* הוסיפו אפשרות ליצור קשר מיידי/צאט לאלו שרוצים לשאול ולקבל מידע נוסף.
הוסיפו ביקורות
ביקורות הגולשים דומה בחשיבותה להמלצה מחבר/בן משפחה. המבקרים מייחסים לביקורות המון חשיבות היות והן אוביקטיביות (לרוב). גם אם אתם מקבלים ביקורת שלילית פה ושם – וודאו שאתם מתייחסים אליה (אונליין) ובקשו פידבק גם על הטיפול.
תמונות מדהימות, ברורות והדגמה
בלי תמונות הכי טובות שיש לא תוכלו למכור את התכשיטים שלכם. וודאו כי ניתן לעשות זום ולראות גם את הפרטים הכי קטנים בבירור. מומלץ מאד לצלם ממספר זויות וכן על דוגמנ/ית כך שניתן יהיהי לקבל תחושה ממשית שלו.
בצלחה.
רוצים לדעת עוד על שירותי התוכן שלנו לחנויות וירטואליות – לחצו כאן
עוד פוסטים מומלצים בנושא הקמת חנות תכשיטים וירטואלית:
איך להקים חנות תכשיטים וירטואלית
איך לשווק חנות תכשיטים וירטואלית
שיווק מיילים לחנות תכשיטים וריטואלית