כמה עולה להקים חנות וירטואלית?

כמה עולה להקים חנות וירטואלית?

 

כמה עולה להקים חנות וירטואלית?

יש לכם מוצרים נפלאים ואתם רוצים לבנות חנות וירטואלית. אחת השאלות הראשונות שתשאלו היא – כמה עולה להקים חנות וירטואלית?

זה כמו שתשאלו מתווך כמה עולה דירה? הוא מייד ישאל אתכם – באיזה עיר, באיזה רחוב, כמה חדרים, באיזה קומה, שקטה/רועשת? עם חניה? מעלית? חדשה?ישנה? ועוד שאלות.
וכך גם במקרה של חנות וירטואלית, אין תשובה אחת. הקמת חנות וירטואלית מצליחה היא בעצם מכלול של פעולות הקשורות לתחומים שונים המתכנסים לכדי הקמת החנות ואפשר לחלק את העלויות לשלושה שלבים: שלב בניית החנות עצמה השלב השני הוא שלב הוספת התכנים (תמונות/סרטונים/תיאורי פריטים/ בלוג וכו), והשלב השלישי – שלב השיווק. לכל פעולה בכל אחד מהתחומים והשלבים יש עלות והיא תמיד … משתנה.

הפרמטרים שישפיעו בדרך כלל על המחיר שתשלמו להקמה:
$ גודל החנות
$ מספר מוצרים
$ צרכים מיוחדים שלכם (פיצ'רים, שירותים, בינלאומיות)
$ הפלטפורמה עליה תקום החנות
$ יכולות משתנות של בעל החנות (עד כמה תוכלו לעשות דברים בעצמכם ולא להעביר לבעלי מקצוע)

בכל מקרה, על מנת לסייע לאלו שרוצים לקבל הערכה כלשהי אפרט את הסעיפים השונים בכל אחד משלבי הקמת החנות:

שלב ראשון: הקמת החנות הוירטואלית:
* קניית דומיין – 50 – 300 ש"ח

* אחסון החנות (שנתי) 600 – 3500 ש"ח (תלוי בגודל החנות באיזה פלטפורמה תוקם)

* עלות הקמה חד פעמית – 0 (תיאורטית) – 100,000 ש"ח (ואף יותר)
אתר וויקס מציע הקמת חנות בחינם. אבל העלויות טמונות ומוסתרות לעיתים, גם בחברות אחרות שיבטיחו לכם חנות חינם.
יש פלטפורמות שונות בהן תוכלו להקים את החנות הוירטואלית שלכם, כל אחת והמפיינים, היתרונות והחסרונות שלה:
חנות בזירת מסחר (איביי/אמזון/אטסיו וכו)
העלויות הן עבור העלאת המוצרים (כל מיני אקסטרות בנראות עמודי המוצר) ועמלות מכירה.

הקמת חנות בקוד פתוח –
למערכות הפופלריות ביותר, ווקומרס ומאג'נטו, יש  גרסאות חינמיות, אבל אם אתם לא אנשי מחשבים, רוב הסיכויים שתצטרכו עזרה (במיוחד עם מאג'נטו המורכבת יותר והפחות ידידותית למשתמש) וזו בהחלט תעלה כסף.
עלות הקמה מקצועית תתחיל באלפי שקלים בודדים ועלולה להגיע גם לעשרות אלפים (שוב, תלוי בגודל החנות, מורכבותה, עיצובה וכו)

– הקמת חנות בקוד סגור (קונימבו/שופיפיי/אישופ ועוד)
יש תשלום עבור ההקמה החד פעמית שיכולה להתחיל ב- 4000 ש"ח ולהגיע גם ל- 50,000 בעיצוב אישי ופיתוחים מיוחדים
מעבר לזה יש תשלום חודשי קבוע שמתחיל ב- 200 ש"ח ויכול להגיע גם ל- 1000 (התשלום כולל בדרך כלל גם את אחסון החנות בשרתי החברה).

– הקמת חנות בחברה פרטית לבניית חנויות –
החנות מוקמת בד"כ לפי הצרכים שלכם ולכן מכירה ההתחלתי גבוהה יותר.
העלויות נעות בין 15,000 ועד עשרות אלפי שקלים (ומעלה)

שעת מפתח – בכל אופציה שתבחרו באיזשהו שלב תצטרכו, כנראה, לשנות משהו בחנות במקרה כזה מפתח יעלה לכם
200 – 350 ש"ח לכל שעת פיתוח
שעת עיצוב – רוצים להחליף את העיצובים, לשנות לוגו או נראות – שעת עבודה של מעצב גראפי תנוע בין 150 – 250 ש"ח לשעה

* עמלות מכירה
בדרך כלל קיימות בחנויות בזירות המסחר השונות. העמלה היא כמה אחוזים בודדים מסך המכירה.

* עלויות סליקה
כל עסקה באשראי תחייב אתכם בעמלה של אחוזים בודדים מסך המכירה. מעבר לזה חלקן גם גובות עלות חודשית של כמה עשרות שקלים לחודש עבור השירותים.
כדאי לבדוק עם חברות הסליקה השונות מה העמלה והתשלומים הקבועים שהן גובות. התחרות הגדלה מטיבה עם בעלי החנויות. אך חובה לבדוק שהחברה עומדת בתקני האבטחה המחמירים ביותר.

* עלות כתיבת תקנון/מדיניות משלוחים/החזרות
תקנון המבהיר ומסדיר משפטית את תנאי הרכישה/החזרה ושילוח באתר הוא הכרח בכל חנות. אתם אמנם יכולים לעשות COPY PASTE מתקנונים אחרים של מתחרים וחנויות אחרות בתחום, אך מומלץ מאד שעורך דין מקצועי יעשה זאת.
עלות הכנת תקנון תעלה לכם בין 1500 – 3000 ש"ח (תלוי במורכבות הפעילות באתר ועלות העו"ד שלכם).

תעודת אבטחה SSL
הלקוחות הפוטנציאליים שלכם עלולים לנטוש ברגע שיראו שהאתר שלכם לא מאובטח  וגם תקבלו לעונש מגוגל. החנות שלכם חייבת להיות ברמת אבטחה לפחות הסטנדרטית המקובלת היום, ה- SSL. זה יכול לעלות לכם כמה עשרות שקלים, אבל אתם חייבים את זה.

שלב שני: שלב הוספת התכנים
אחרי שיש לכם חנות מעוצבת, הגיע הזמן למלא אותה בתוכן

צילום המוצרים
אתם חייבים תמונות מעולות לכל אחד מהמוצרים שלכם. אם אתם לא יודעים לצלם ואין לכם זמן גם ללמוד איך עושים זאת, אתם תמיד יכולים לבחור בצלם מקצועי שיעשה זאת עבורכם. התענוג יעלה לכם (מחיר לתמונה) בין 30 ש"ח ל – 80 ש"ח (תלוי בכמות התמונות וברזומה של הצלם).

אם יש לכם תקציב גדול יותר – כדאי להוסיף צילומים של 360 מעלות, סרטונים המראים שימוש במוצר שלבטח יעלו את אחוזי ההמרה באתר שלכם.

כתיבת תכנים
תיאורי פריט
אם התמונות של המוצרים צריכות להראות את הפריט, תפקידו של תיאור המוצר הוא למכור אותו. אם אתם לא יודעים לכתוב תיאור שהוא מעבר לעובדות היבשות (גודל, מידות) תנו לאיש מקצוע לעשות זאת. העלות תנוע בין כ- 10 ש"ח עד 30/40 תלוי בתחום, מורכבות המוצר, מקצועיות ומוניטין הכותב.

כתיבת בלוג
בלוג יוסיף נופך מקצועי לחנות שלכם וכמובן יעזור מאד בקידום בגוגל.
עבור פוסטים מקצועיים תשלמו בין 20 אג' עד 1 ש"ח למילה.

שלב שלישי – השיווק
מניסיוני, למרות שזהו שלב הכרחי, יש נטיה להשקיע את מירב המאמצים בבניית האתר והתוכן ולא חושבים על כך שצריך להשאיר כסף לשיווק. וזה מאד פשוט – אין שיווק = אין גולשים = אין מכירות.
ואם אתם לא אשפי שיווק ולא מכירים את מערכות השיווק של פייסבוק וגוגל (בעיקר) ומעודכנים בכל השינויים והטריקים, עשו טובה לעצמכם וקחו אנשי מקצוע, בטווח הקצר אולי יעלה יותר, אך בסופו של דבר יחסוך לכם זמן וכסף על טעויות רבות שתעשו בדרך.

– ניהול עמוד פייסבוק וקמפיינים – עלות חודשית 1000 – 2000 ש"ח (ללא תשלום לפייסבוק עבור המודעות)

– ניהול קמפיינים בגוגל -עלות חודשית 800 – 1500 (לא כולל תשלום לגוגל עבור המודעות)

– קידום אורגני SEO  – עלות חודשית 1500 – 2500 (כמובן שיש גם יותר יקרים, אבל זאת העלות לעסק בינוני-קטן)

– ניהול שיווק מיילים – כבר ידוע ששיווק מיילים הוא אחד מכלי השיווק היעילים ביותר אבל רק אם נעשה נכון.
ניהול שיווק מיילים כולל ניהול רשימות תפוצה, פילוח מדויק, כתיבת תכנים רלוונטיים, ניתוח ושיפור – אם אתם לא יודעים איך לעשות זאת, תנו לאנשי מקצוע לעשות זאת עבורכם. העלות החודשים תנוע בין 1000 – 2000 ש"ח.

אם יש לכם תקציב שיווק חודשי גדול יותר, תוכלו להוסיף את האינטסגרם, פינטרסט, טאבולה/אאוטבריין.

 

 

 

 

 

שיתוף הפוסט

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp

צרו איתי קשר

בואו נתחיל!