חנויות אופנה מקוונות ומצליחות שכדאי ללמוד מהן את סודות ההצלחה

חנויות אופנה מקוונות

חנויות אופנה מקוונות ומצליחות שכדאי ללמוד מהן את סודות ההצלחה

כולם מדברים על המעבר צרכני האופנה לעולם הוירטואלי, אך גם שם לא רק שלא פשוט, עולם האופנה המקוון הוא תחרותי ואכזרי. אך עדיין יש חנויות רבות שמצליחות ובגדול (מאד), הנה כמה חנויות מצליחות ומה הפך אותן לכאלו:

פאשן נובה
אחת מחברות האופנה המצליחות וגדולות במהירות. עם למעלה מ-12 מיליון עוקבים באינסטגרם, יחסים קרובים עם סלבס וצבא של למעלה מ- 3000 משפיענים, פאשן נובה שולטת במדיות החברתיות ביד רמה. לדברי המנכ"ל, ריצ'רד סגיאן, פאשן נובה עובדת עם למעלה מ- 1000 יצרנים ויכולה לקבל סמפלים תוך 24 שעות – הם מציגים 500 דגמים חדשים כל שבוע!!! המשפיענים בוחרים מספר דגמים, ומעלים תמונות למדיה, מוסיפים תיוג וקוד הנחה משלהם , כך שהם יכולים למדוד את המכירות.
בפאשן נובה הבינו כי מדיה חברתית היא לא רק טקטיקה, עם מבינים ונותנים קדימות ליחסים עמוקים עם הלקוחות.
פאשן נובה עושים שימוש מעולה באסטרטגית "חברה מביאה חברה", ידוע שהמלצה מחברים/משפחה היא הטובה ביותר, ואכן הם לא רק מצליחים לעלות את המכירות אלא שומרים על נאמנות הלקוחות שלהם ("תני לחברות שלך 30% הנחה וקבלי 30% הנחה כאשר הן מבצעות את הקניה הראשונה שלהן").

צ'אביז
בחנות לגברים נמכרים בעיקר מכנסיים קצרים ובגדי ים, היחודיות שלהם היא גישה רעננה וקלילה בתמונות ובתוכן שהופכים את חווית הקניה למהנה וכיפית. כבר בעמוד הבית אפשר למצוא את האני מאמין שלהם הכתוב עם הרבה הומור. הומור מופיע גם בתמונות, כותרות ותיאורי הפריטים. כל התוכן מכוון לקהל המטרה שלהם – בחורים צעירים שאוהבים להנות מהחיים והשמש. שימוש בסמלים פטריוטים הביא להם קהל אוהדים גדול ורחב יותר. באתר דגש חזק על פרסונליזציה מהרגע הראשון בו נכנסים לאתר.

ספורה
כשמוכרים אלפי מוצרים כמו ספורה, חינוך הוא המפתח. יש יותר מידי אפשרויות בחירה וללקוחה קשה להחליט מיד, במיוחד אם היא מבקרת בפעם הראשונה, וזה גם עלול להבריח אותה. כשרוב הצרכניות מחפשות מידע לפני הקניה, ספורה מספקת מידע רק לעזור ללקוחה בבחירה. לספורה חלק של "כיצד " יחד עם מדריכי קניה אינטראקטיביים.
מדריכי הקניה עוזרים ללקוחות עם כל דבר מסגנון תסרוקות למראות אופנתיים ואיפור. ניתן לצפות בסרטונים, לקחת שיעור איפור או להשתמש באומן הוירטואלי.

רוטיז
שוברים את כל החסמים לקניה: מדיניות משלוחים והחזרות ברורה וללא שאלות, הזיכוי עבור המוצר מתקבל עוד לפני שהוא מגיע חזרה למחסן החברה, אין תנאים, הם עובדים בשיטה של אמזון – אם אתם לא אוהבים את המוצר, החזירו אותו וקבלו זיכוי מלא ללא שאלות. ומעבר לזה התמונות והדגמים היפים ישר שובים את הלב, תוכן מעניין ובלוג אופנתי בהחלט עוזרים למבקרת לקבל החלטה.

צמידי פורה וידה
לקוחות אוהבים לתמוך ברעיונות חברתיים דרך הקניה שלהם, 90% מהאמריקאים יבטחו יותר במותג שתומך ברעיון חברתי/עמותה/תורם. בפורה וידה הפכו את הצדקה לפוקוס המרכזי שלהם, התוצאות הטובות לא מאחרות לבוא, תוך שנים בודדות הצליחו שני המייסדים להגיע למחזור של 9 מיליון דולר. הם מסייעים לצבא האמריקאי, חיות, ריפוי סרטן ומודעות סביבתית. לכל גוף צדקה יש את הצמיד המיוחד שלו, שחלק מההכנסות עבורו מגיע אליהם. כיום הם תומכים ב- 200 עמותות ברחבי העולם, לאורך הזמן הם הצליחו לגייס מעל מיליון וחצי דולר עבורם וממשיכים במרץ לעשות זאת, כאשר המוטו שלהם " כל קניית צמיד עושה הבדל".

בונובוס:
קניית בגדים לארוע חשוב יכולה להיות מלחיצה גם לכאלו שביום יום מצליחות להסתדר מבחינה אופנתית. בונובוס מבינה את הקושי והופכת את התהליך לאישי ופשוט יותר.
החנות לחתן הופכת את הבעיה המתסכלת של יותר מידי אופציות לפשוטה יותר וזאת על ידי תוכן מצוין המשלב טיפים והמלצות, סגנונות לבוש ותמונות רבות של מראות שונים. לכל סוג חתונה יש שתי אפשרויות בחירה שנבחרו מראש באופן מקצועי, כך שהלקוח לא צריך לבחור לבד את המראה הכולל. אפשר גם לקנות מראות לארועים שונים כמו ירח דבש ביעדים שונים.
בונובוס עושים את עבודת המחקר וכך הופכים את תהליך הקניה לפשוט, מהנה ומונחה.

אנטאקאיט
שמים דגש על היכולת להתאים את המידה הנכונה: טבלת מידות מפורת, הדגשת הגזרה והאפשרויות השונות, דף מידות אינטראקטיבי וכמובן, דגש על האיכות ושפע של תוכן יעיל ומלמד.

רבקה מינקוף
הדגש – העצמת הלקוחות שלה, שיתוף העסק שלה בפתיחות ושיתף תכנים שהגולשות יוצרות.
שילוב מוצלח של אוף ואונליין ורישות החנויות שהגדיל את המכירות באחוזים ניכרים

לסיכומו של עניין: לכל אחת מהחנויות המצליחות יש הצעה שונה ומיוחדת שעליה הם שמים דגש וסביבה נבנה המסר השיווקי והתוכן: העצמה, תרומה לקהילה, חדשנות, שירותיות, מתן ערך על ידי תוכן מלמד ומעשיר והומור.

מה ההצעה הייחודית שלכם? וכיצד אתם יכולים לתקשר אותה כך שתבדל אתכם וגם תביא לגידול במכירות? – משהו לחשוב עליו.

גלילה לראש העמוד