fbpx

הקמת חנות וירטואלית – 7 הדברים שחייבים להתייחס אליהם

הקמת חנות וירטואלית – 7 הדברים שחייבים להתייחס אליהם אפילו עוד לפני שמתחילים.

 

הקמת חנות וירטואלית מההתחלה

 

משבר הקורונה וסגירת המשק הגדיל מאד את הרכישות אונליין ורבים נוספים החלו לחשוב על הקמת חנות וירטואלית גם למותג שלהם, הנה כמה נושאים חשובים מאד שאתם חייבים להתייחס אליהם.

 

כשהתחרות אונליין רק מתעצמת, הקמת חנות וירטואלית יכולה להיות משימה מאתגרת. התחזיות עדיין צופות גידולים משמעותיים במכירות אונליין, כך שאם אתם חושקים בחנות וירטואלית משלכם, כדאי לשנס את מותניכם ויפה שעה קודם.

אז רגע לפני שאתם מתחילים במלאכת הקמת החנות שלכם, הנה כמה נושאים חשובים שכדאי להתייחס אליהם:

בידול הוא המפתח

למה שאנשים יקנו אצלכם ולא אצל המתחרה שלכם? מה יהפוך אתכם ליותר אטרקטיביים? מה ההבדל בינכם למתחרה? זה חשוב  במיוחד בתחילת הדרך כאשר רשימת הלקוחות שלכם היא מאד מצומצמת
אתם חייבים ליצור בידול, להיות שונים. זה יכול להיות במוצרים קצת שונים, בשירות טוב יותר, משלוח מהיר מאד. חשוב מאד ליצור את הבידול כבר בשלבים הראשונים כי כך גם תוכלו לתקשר את זה בכל מודעה וליצור את ההבחנה אצל קהל המטרה שלכם.

תכננו את העבודה ועבדו את התוכנית

כאמור, בניית חנות וירטואלית היא תהליך מורכב המצריך השקעה של זמן וכסף. ואם לא תתכנו נכון את התהליכים והתקציבים, אתם עלולים למצוא את עצמכם בבעיה. השלב הראשון בבניה של כל עסק בכלל וחנות וירטואלית בפרט, הוא לבנות תוכנית עסקית. מתוכה לבנות תוכנית שיווקית ותוכנית פעולה שתעזור לכם מאד ביום יום.

שיווק, שיווק ועוד שיווק

יכול להיות שיש לכם מוצר מדהים, אבל אם אף אחד לא ידע עליו, אף אחד לא יקנה אותו –  ועל מנת שיכירו את המוצרים שלכם אתם חייבים שיווק ומעולה – זה MAKE OR BRAKE. בסופו של דבר על מנת להצליח – עדיף מוצר בינוני עם שיווק מדהים מאשר מוצר מדהים עם שיווק בינוני. חייבת להיות לכם תוכנית שיווקית מסודרת, עם יעדים ומטרות ברורים כך שתוכלו לדעת בדיוק מה אתם צריכים לעשות. אם אתם לא אלופי שיווק ולא יודעים לעשות זאת לבד – כדאי מאד לקחת עזרה מקצועית.

חשבו כבר על הצעד הבא

יכול להיות שכרגע יש לכם יחסית מעט מוצרים ואתם בוחרים להקים חנות בפלטפורמה המגבילה את מספר המוצרים ועם פיצ'רים מועטים, ולאחר שהתחלתם למכור אתם מחליטים לגדול, אך לא יכולים לעשות זאת בפלטפורמה הנוכחית, ואתם צריכים לבנות מחדש את החנות במקום אחר שמאפשר לגם לגדול – מעבר ל"כאב ראש" העצום, זה יגזול ממכם הרבה זמן וכסף.

הכי מומלץ זה ל"התחיל עם הסוף בהתחלה" – חשבו כבר בשלבים הראשונים היכן אתם רוצים להיות בעוד שנה, שנתיים ואפילו שלוש ובנו את החנות שלכם בהתאם – בחרו פלטפורמה שתאפשר לכם לגדול בקלות מבחינת מוצרים, קטגוריות, פיצ'רים מתקדמים ושירותים נוספים. ועצה מאד ידידותית – אל תבנו חנות עם האופציה הזולה ביותר, כי לעיתים זאת תהיה בסופו של דבר היקרה ביותר.

אל תחשבו שאם אתם קטנים אתם לא יכולים

גם המותגים והעסקים הגדולים והמצליחים ביותר התחילו מכלום. עם הרבה אמונה עצמית ונכונות לעבודה קשה, תכנון נכון של התקציבים והעבודה תוכלו גם אתם להצליח. זכרו – "גם מסע ארוך מתחיל בצעד קטן".

הכירו היטב את הקהל שלכם

כאשר שואלים בעלי עסקים רבים למי מתאימים המוצרים שלהם, הם עונים "לכולם", אך לצערם אין דבר כזה – אין מוצר שמתאים לכולם. אם אתם רוצים באמת להצליח – אתם חייבים לדעת היטב למי יקנה את המוצרים שלכם? מה מאפיין אותם? מה הם אוהבים? מה הם מחפשים? מה הם עושים? למה הם מצפים? באיזה שפה הם מדברים? מה יעשה להם וואוו? חשבו על דמוגרפיה, תחומי עניין, צרכים ממשיים וחברתיים.

ככל שתכירו טוב יותר את הקהל שלכם, כך תוכלו להתאים להם טוב יותר את המוצרים, המיצוב, המסרים, השפה, העיצוב, האריזה, המשלוח – בעצם את כל מסע הלקוח מההתחלה עד הסוף: מהרגע שהם רואים את המודעה שלכם, נכנסים לחנות, בוחרים לקנות ממכם ומקבלים את המשלוח.

לנשום

כאמור (ובפעם המי יודע שאנו כותבים זאת) הקמת חנות וירטואלית היא עניין מורכב המצריך התייחסות להרבה נושאים וזה לא פשוט ויש הרבה פעמים "נפילות מתח", עייפות ורצון לוותר – וזה בדיוק הזמן לקחת נשימה עמוקה, להרגע ולהמשיך הלאה. זכרו שכשאתם נתקלים בקשיים, כשנראה ששום דבר לא קורה –  יש לכם תמיד יכולת לבחור אם להשבר או לגדול ולהתחזק.

בהצלחה 🙂

חושבים להקים חנות וירטואלית וצריכים עזרה? צרו קשר עכשיו וקבעו איתנו פגישת יעוץ ללא התחייבות.

 

עוד פוסטים שלנו בנושא הקמת חנות וירטואלית

איך לבחור את הפלטפורמה הנכונה הלקמת חנות עצמאית?

טעויות בעיצוב החנות

איך לבנות תוכנית שיווקית?

 

שיתוף הפוסט

צרו איתי קשר

בואו נתחיל!