fbpx

הקמת חנות וירטואלית – איך בוחרים את הפלטפורמה הנכונה? חלק 1 – חנות בזירת מסחר מול חנות עצמאית

 

הקמת חנות וירטואלית – איפה מקימים את החנות?

יש לכם מוצרים נפלאים ורעיון עסקי יחודי ואתם רוצים להצטרף למהפכת האונליין וחושבים ברצינות על הקמת חנות וירטואלית, אבל איפה מקימים את החנות הזאת? האם זה יהיה במרקטפלייס כמו איביי/אמזון/אטסי? או חנות עצמאית?
לבחירת הפלטפורמה להקמת החנות הוירטואלית שלכם יש חשיבות קריטית וזו תשפיעה רבות על אופי וניהול החנות, לכן חשוב מאד להבין את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהן על מנת שתוכלו לעשות בחירה נכונה וחכמה.

אחת הבחירות הראשונות שתצטרכו לעשות (ואולי לחלקכם זה יהיה ברור מראש) היא האם להקים חנות וירטואלית בתוך זירת מסחר או להקים חנות עצמאית (וזה לא משנה אם היא בפלטפורמה מוכנה כמו שופיפיי, ווקומרס או חנות שנבנתה במיוחד עבורכם). בואו נסקור את שתי האופציות:

היתרונות של הקמת חנות וירטואלית בזירת מסחר

סופיה אמברוסו, המייסדת של מותג האופנה הפופלארי מאד NASTY GAL, התחילה את דרכה בחנות בגדים קטנה שפתחה באיביי, החנות הפכה להצלחה מסחררת ולמותג אופנתי מוביל.

האם תהיו סיפור ההצלחה הבא? לא ההאם גם מקומכם באחת מזירות המסחר?

הנה כמה מהיתרונות הבולטים בהקמת חנות בהם:

קל לבנות – אתם מקבלים את הבסיס מוכן ואין צורך (וגם אין יכולת) בעיצוב יוצא דופן, אתם צריכים רק לבנות את קטלוג המוצרים שלכם.

חסכון בזמן – אין צורך בפגישות/איפיונים ועיצוב, קל, פשוט ומהיר.

חסכון בעלויות – תצטרכו לשלם עמלות כלשהן, אך עדיין העלויות יהיו נמוכות משמעותית מחנות עצמאית.

תנועת גולשים גדולה וקבועה – בזירות המסחר הגדולות יש מיליוני גולשים בכל יום, אם תעבדו נכון (כתיבת כותרות ותיאורי פריט) תוכלו להנות מתנועה זאת.

הוצאות שיווק נמוכות (יחסית) – בשל כמות המבקרים הגדולה, עלויות השיווק שלכם יהיו נמוכות יחסית לחנות עצמאית.
סיכויים טובים להצלחה ולרווח למוצרים בעלי מאפיינים מסויימים:
– אם המוצרים שלכם אמורים להמכר במחיר של בין 40 ל- 200 ש"ח (10 – 50 דולר)
– עלות המוצרים היא בין בין 25 – 35% ממחיר המכירה
– מוצרים קלי משקל וקלים למשלוח
– אינם שבירים ואין צורך בעיטוף ואריזה שונים ומיוחדים.
– פריטים שתמיד רלוונטיים (לא עונתיים, מתכלים, מתאימים לחג מסויים)
– בעלי איכות מצוינת, גם ביחX למתחרים
– יכולת להרחיב המכירה למוצרים משלימים
וכן אם יש לכם מוצרים באחת מהקטגוריות הבאות: מוצרים לתינוקות, אלקטרוניקה ואביזרים, תכשיטים, פרטי וינטאג' ויד שניה, מוצרי אספנים ועוד – בהחלט כדאי לכם להתחיל באחד מזירות המסחר (אטסי מקום מעולה לפרטי וינטאג').

אך, לצער כולנו, יש גם חסרונות להקמת חנותו ירטואלית בזירת מסחר:

צפוף – יש אלפי חנויות שמוכרות מוצרים זהים או דומים לשלכם וזה לא פשוט לתפוס את תשומת הלב של הגולש דווקא אליכם.
אין אפשרות למתג – אם אתם רוצים לבנות לעצמכם מותג ידוע ומובחן, יהיה לכם מאד קשה לעשות זאת רק בזירת המסחר.

מלחמת מחירים – כשיש הרבה שמוכרים חנויות המוכרות מוצרים דומים, הרבה פעמים יכולה להווצר מלחמת מחירים על מנת לכבוש את לב הגולש החסכן.

אין גמישות – אתם תהיו חייבים לקבל את תנאי הסחר של זירות המסחר, לבנות את החנות רק בצורה מסוימת, לשלם את העמלות שהם קובעים ולהסכים לכל מה שהם ירצו.

שינויים תכופים בהתנהלות – המערכות של ענקיות הסחר משתנות, ומכריחות אתכם להסתגל כל פעם מחדש לשינויים שנכפים עליכם.

יכולות קבלת מידע וניתוח מוגבלות – אתם תוכלו לקבל מידע כלשהו על כמות המבקרים ומוצרים פופולריים , אך מידע יהיה מוגבל וזה יגביל גם את יכולת הניתוח והשיפור שלכם וכן יהיה לכם קשה ליצור רשימות תפוצה.

עדיין יהיו לכם עלויות שיווק – אמנם לא תמיד תהיו חייבים, אך אם תרצו שיראו אתכם ויקנו ממכם יותר  – תצטרכו לשלם.

סוגי מבצעים מוגבלים – מה שמדיניות האתר קבעה שאפשר זה מה שתוכלו לעשות.

צריך ללמוד לעמוק איך זה עובד – לכל אחד מזירות המסחר יש את האלגוריתם שלה לקידום חנויות ומוצרים מסויימים. לפני שאתם פותחים חנות באחת מהזירות – אתם חייבים להבין איך הם עובדים – מה יקדם אתכם בדירוגים ומה יוריד? על מה תקבלו עונשים קלים עד חמורים? האם יש פורומו

היתרונות של חנות עצמאית

הכל שלכם – תוכלו לבנות אותו כמו שאתם רוצים, למכור בדרך שלכם, כי זה יהיה העסק שלכם ורק שלכם.

מיתוג, עיצוב ומיצוב – תוכלו ליצור מיתוג ומיצוב ייחודי כראות עינכם ולעצב בדיוק איך שאתם הייתם רוצים.

גמישות – אף אחד לא יקבע לכם את מדיניות המשלוחים/החזרות ומחירים, אתם חופשיים.

יכולת קבלת מידע וניתוח – בעזרת כלי ניתוח מתקדמים תוכלו לדעת מה קורה בכל רגע נתון באתר שלכם, על מה בדיוק גולשים מסתכלים, כמה נמצאים בכל עמוד ועוד נתונים רבים שיכולו לעזור לכם מאד לנתח את המצב באתר ולשפר אותו.
שיווק מחדש (רימרקטינג) כשתעשו קמפיינים בגוגל ו/או בפייסבוק תוכלו לעקוב אחרי אלו שביקרו בחנות שלכםולהציע להם הצעות יחודיות.

יכולת מבצעים גמישה –בחנות משלכם תוכלו ליצור סוגי מבצעים שונים ומשונים, להתאים אותם ספציפית לסוגי הלקוחות שלכם.

וגם פה לא הכל דבש – החסרונות בחנות עצמאית

עלויות הקמה גבוהות – תמיד יהיו עלויות הקמה וככל שתרצו שהחנות תהיה מותאמת יותר לצרכים שלכם, כך תצטרכו לשלם יותר עבור העיצוב והפיתוח.

לוקח זמן – איפיון החנות, העיצוב והפיתוח לוקחים זמן רב, וחשוב לקחת זאת בחשבון.

עלויות שיווק – כמות המבקרים והרכישות בחנות שלכם תהיה ביחס ישר לכמה תשקיעו בשיווק ופרסום האתר. זה פשוט וכואב – אם לא יהיה לכם כסף לשיווק – לא יהיו לכם מכירות באתר.

בחלק השני של הפוסט, נבחן את האופציות היכן כדאי להקים חנות עצמאית.

שיתוף הפוסט

צרו איתי קשר

בואו נתחיל!