הקמת חנות וירטואלית – איך בוחרים את הפלטפורמה הנכונה? חלק 2 – בחירת פלטפורמה לחנות עצמאית

הקמת חנות וירטואלית – איך בוחרים את הפלטפורמה הנכונה?
בחירת הפלטפורמה לחנות עצמאית

אם בחרתם באופציה של חנות עצמאית, התקדמתם שלב, אך זה לא הסוף, עדיין תצטרכו לבחור האם להקים את החנות בלפטפורמה מוכנה, או שיבנו לכם חנות לגמרי לפי מידותכם. גם פה יש אופציות רבות ולכל אחת יש יתרונות וחסרונות

הנה סקירה של האופציות הבולטות לבניית חנות עצמאית:
אחת האופציות הפופלריות ביותר להקמת חנות וירטואלית היא להשתמש בתוסף של וורד פרס, וו-קומרס
וו-קומרס פופלרי מאד ברחבי העולם, ויש הטוענים כי הוא בשימוש ב- 39% מהאתרי המסחר בעולם!!.
התוסף, בקוד פתוח, מציע אופציות רבות לבניית חנות מותאמת אישית הן במחינת העיצוב והן מבחינת הפיצ'רים השונים.

היתרונות של וו-קומרס
– פופלרי ביותר, וניתן להשיג מידע ואנשי מקצוע רבים בעת הצורך
– קוד פתוח המאפשר גמישות רבה.
– ניתן לקבל מגוון עיצובים ופיצ'רים בחינם
– קל לשימוש, במיוחד לאלו המכירים את ה-וורד פרס.
– אפשר להעלות אין ספור מוצרים וליצור אין ספור קטגוריות.
– יש מאות פלאגים ופיצ'רים נפלאים שאפשר להוסיף
– קל מאד לשנות ולהתאים לצרכים הספציפיים
– ניתן לקבל מידע מלא על הפעילות בחנות
– ידידותי מאד לגוגל וקל לקדם את החנות.
– אין בעיה בשימוש בעברית

החסרונות
– חייבים לבנות את האתר בוורד-פרס
– חלק מהתוספות הן חינם, אך חלק עולות לא מעט.
– צריך להכיר את המערכת ואת האפשרויות הרבות השונות, למי שאין זמן – יצטרך לשלם למשהו אחר שיעשה זאת במקומו.
– יש צורך בעדכונים תכופים

שורה תחתונה – אופציה נהדרת בכלל ולחובבי ומשתמשי וורד פרס בפרט. מתאים לעסקים קטנים ובינוניים.

מג'נטו
גם פלטפורמה פופלרית מאד (שפותחה על ידי ישראלים :-)) ומשתמשים בה חברות ענק
היתרונות של מג'נטו:
– פלטפורמת קוד פתוח – קל לערוך שינויים ופיתוחים לפי הצורך וגמישות רבה.
– אפשרות התממשקות (API) קלה יחסית לאתרים ומערכות אחרות.
– פיצ'רים רבים
– יכולת ניהול מספר חנויות בעלות מיקומים ותמחור שונים, שפות ומטבע שונות
– אפשרויות פרסונליזציה (שינוי מחירים בהתאם לקהל, וי אי פי וכ)
– יש קהילה גדולה של משתמשים שניתן להעזר בהם
– ידידותי למובייל
– אפשר לגדול איתם. גם אם מתחילים בקטן, הגמישות מאפשרת גדילה והתרחבות.

החסרונות של מג'נטו:
– מערכת יקרה, למרות שיש אפשרות חינמית, האפשרות המפותחת והטובה יותר עולה הרבה כסף
– למרות שהיא פופלרית, עדיין אם תרצו לעשות שינויים, יתכן ותתקשו למצוא מפתחים טובים (שגם יעלו הרבה כסף).
– צריך זמן על מנת ללמוד אותה, מערכת מורכבת ופחות ידידותית למשתמשים חדשים.
– צריך אחסון מיוחד – לא ניתן לאחסן בכל מקום
– עלויות תחזוק גבוהות.
שורה תחתונה – מתאים לחברות, עסקים וחנויות גדולים יותר.

הקמת חנות בחברה המקימה אתרי מסחר
יש היום יותר ויותר חברות המתמחות בתחום, ובונות חנויות יפות ומעוצבות.
היתרונות 
– בניה לפי מידותיכם מההתחלה
– עיצוב אישי
– אין עמלות מכירה

החסרונות
– לוקח הרבה זמן, מתחילים מהתחלה
– לעיתים – תלות בחברה המקימה
– עלויות פיתוח נוספות ותוספות פי'צרים עלולות להיות גבוהות
– לא לכל החברות יש ניסיון רב בתחום
– תקלות ובאגים – רבות מהמערכות חדשות ועלולים להתגלות תקלות ובאגים לאורך הדרך.
– גמישות מוגבלת כאשר רוצים לגדול

הקמת חנות בתבנית (קוד סגור)
אופציה פופלרית מאד בכל העולם, כשהמובילה את התחום ללא עוררין היא החברה האמריקאית שופיפיי
לבחירת פלטפורמה מוכנה יש הרבה יתרונות:
חסכון יחסי בזמן ועלויות
אין צורך בפיתוחים טכניים (תלוי בחנות שלכם)
פי'צרים קיימים ומוכנים שעוזרים למכירה
עדכונים שוטפים של חידושים ושירות ותמיכה לכל השאלות.
מערכת תמיכה ושירות לקוחות

והחסרונות
– אחד החסרונות הגדולים והחשובים שחייבים לקחת בחשבון הוא שמדובר בדרך כלל ב"קוד סגור" :
* קשה לעשות שינויים ופיתוחים בעצמכם (או על ידי מפתח מטעמכם)
* קידום האורגני של האתר שלכם יהיה יותר מורכב ולעיתים פחות יעיל.
– עלויות קבועות גבוהות יחסית
– לעיתים תצטרכו לשלם גם עלות מכירה
– גמישות מועטה

חשוב להבין – לצער כולנו (וכפי שכבר אולי הבנתם) אין בחירה מושלמת, כל בחירה שתעשו יהיו יתרונות וחסרונות.
הפלטפורמה הנכונה היא זו שתתן את המענה הטוב ביותר לצרכים הספציפיים שלכם והיתרונות שלה עולים על החסרונות.
השקיעו מחשבה וזמן בבחירת הנכונה לכם.
בהצלחה

שיתוף הפוסט

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp

צרו איתי קשר

בואו נתחיל!