בניית תוכנית עסקית לחנות וירטואלית – השלב הראשון וההכרחי בהקמת חנות מצליחה.
אחת הטעויות הנפוצות בקרב אלו הרוצים לבנות חנות היא להתייחס להקמת החנות כדבר מאד פשוט. אך לצער רבים לא כך הדבר. זהו תהליך מורכב מאד המצריך התייחסות לתחומים מקצועיים שונים וללא תכנון מראש – דין החנות הוא כשלון כמעט וודאי. הסטטיסטיקות העולמיות מדברות על כשלון של מעל 80% תוך 4 חודשים בלבד!!!!!
בניית תוכנית עסקית לחנות וירטואלית תגרום לכם להבין לקראת מה אתם הולכים ולהכיר את הסביבה העסקית ולתכנן את הפעילות והעלויות (במיוחד אם אתם צריכים מימון חיצוני)
יש לכם מוצרים שאתם רוצים למכור אונליין, והקמת חנות וירטואלית נראת לכם כמו משימה פשוטה – למצוא אתר ולהעלות את תמונות המוצרים אליו וזהו. אך מה יקרה אם בעצם אין למוצרים דרישה? מה אם המרווח בין מחיר העלות למכירה לא מספיק על מנת להרוויח? ואולי עלויות התפעול והשיווק השוטפים יהיו יקרים מידי ולא יצדיקו את המשך קיום החנות?
את כל התשובות לשאלות האלו חובה לבדוק רגע לפני שאתם מתחילים בהקמת החנות – זהו תפקידה של התוכנית העסקית : לספק תמונה עתידית כוללת של החנות מכל הבחינות: טכנולוגית, תפעולית, שיווקית, כלכלית, תוך התייחסות לשוק, לכדאיות כלכלית, למתחרים, לחוזקות והחולשות של החנות וההזדמנויות והאיומים העומדים בפניה.
"A failure to plan is a plan to fail"
התוכנית העסקית
לפני כתיבת התוכנית נערוך מחק מקיף של החנות העתידית על מרכיביה השונים וכן של השוק והמתחרים. כשבסוף המחקר נכתוב את התוכנית על 6 סעיפיה:
1. סיכום ותמצית מנהלים: סיכום כל הנושאים והמסרים החשובים של התוכנית ויציג את המשמעויות עיקריות שלה.
2. המוצרים והרעיון עסקי: מה החזון העסקי, מדוע להקים בכלל את העסק, מה ההזדמנות בהקמתו, מה הייחודיות מול המתחרים (USP), כיצד הוא עונה על צרכים בשוק. היתרונות והחולשות של החנות.
תיאור המוצרים: אילו מוצרים ימכרו בחנות ומה יתרונם היחסי, מה הערך שהם יתנו ללקוחות ומה מבדל אותם מהאחרים, מי הלקוחות שלכם, מה מאפיין אותם מבחינה דמוגרפית/סוציואקונומית ומה הצרכים שלהם, מה עלויות הייצור, שילוח, אריזה ומשלוח?
3. מבנה העסק: מי ינהל את העסק? האם תצטרכו עובדים להפעילו? אם כן כמה ומה יהיו הכישורים שלהם? מה יהיה מבנה העסק?כיצד יפעל העסק, מה יהיו העלויות בתפעול העסק (כולל השכרת משרד והוצאות תפעוליות שונות)?
4. ניתוח השוק והתחרות: מה האיומים וההזדמנויות בשוק? מה גודל השוק/ענף? מה המגמות המשפיעות כיום בו? כיצד הוא מתפתח ומשתנה עם השנים?
תיאור התחרות: מי המתחרים שלכם? מה החוזקות והחולשות של כל אחד מהם? מה היתרון שלכם מולם?
5. שיווק ומכירות: כיצד תגיעו לשוק המטרה שלכם? באילו ערוצי שיווק תשתמשו? כיצד תתמחרו את המוצר/שירות שלכם? מה המיצוב שלכם? מה יהיו עלויות השיווקיות? מה היא התוכנית התפעולית שלכם? מה הם אבני הדרך שאתם חייבים להשיג על מנת לעבור מאיפה שאתם עכשיו לאיפה שאתם רוצים להיות? ומה בעוד שנתיים/שלוש/חמש?
6. תוכנית פיננסית – מה מקורות המימון של העסק? האם תצטרכו מימון חיצוני? כיצד תשקיעו את הכסף? מה ההוצאות וההכנסות הצפויות שלכם ברבעון/שנה הזאת? ובעוד שנתיים/שלוש/חמש?
תוכנית עסקית טובה מציבה את אבני היסוד בבניית החנות שלכם וממשיכה ללוות אתכם זמן רב לאחר הקמת החנות.
יש לכם שאלות לגבי בניית תוכנית עסקית? רוצים לקבוע פגישת ייעוץ ללא התחייבות?
צרו איתנו קשר
קריאה מומלצת בנושא הקמת חנות וירטואלית:
איך לנהל חנות וירטואלית מצליחה?
למה חנויות וריטואליות נכשלות – הבעיות התפיסתיות
כמה עולה להקים חנות וירטואלית?