בניית חנות וירטואלית – המגמות שכדאי ליישם כבר עכשיו
בניית חנות וירטואלית היא תהליך ארוך ומורכב ומצריך השקעה רבה של זמן וכסף. אחד האתגרים בבנייה וניהול חנות כזאת היא היא המהירות שבה מתפתח התחום והשינויים הרבים שבעלי חנויות צריכים להכניס באופן שוטף על מנת לעמוד בסטנדרטים ובצרכים של הצרכנים – "אם אתם לא הולכים קדימה – אתם הולכים אחורה" נכון במיוחד בתחום זה.
לכן חשוב שאם אתם עכשיו מתחילים את תהליך בניית החנות הוירטואלית שלכם, חשוב מאד שתכירו את המגמות העדכניות בתחום ויישמו אותם כבר עכשיו בחנות שלכם
חויה פרסונלית – מכירים את המלצות הצפיה האישיות של נטפליקס? זה היחס שהמבקרים באתרי המסחר מצפים היום – משהו אישי. הם מצפים שיתייחסו אליהם כאינדוודואלים ויתנו להם המלצות אישיות שמותאמות להם, תנו להם מבצעים מיוחדים, שלחו מיילים בציון שמם הפרטי עם תוכן מותאם ועוד. ככל שהיחס שהלקוחות שלכם יקבלו יהיה אישי יותר, אחוזי ההמרה יוכלו לגדול והם גם יחזרו לקנות ממכם שוב ושוב.
ריבוי ערוצי קניה – רוב הקונים היום משתמשים בלפחות שני ערוצי קניה – מחפשים אופליין וקונים אונליין או להפך – מחפשים אונליין וקונים אופליין. התנהגות הלקוחות השתנתה מאד עם עלייתם של הטלפונים החכמים והם משוטטים ברחבי הרשת בכל רגע פנוי. ומשתמשים בערוצים השונים בתהליך הקניה שלהם. ככל שתהיה לכם נוכחות ביותר ערוצים, כך תגדילו את החשיפה שלכם ואת המכירות.
שירות לקוחות אוטומטי – צ'אט בוטים (על סוגיהם השונים) כבר הפכו לחלק בלתי נפרד משירות הלקוחות של הרבה בעלי חנויות וירטואליות. ללקוחות שלכם אין זמן לחכות, אם רוצים תשובות עכשיו לשאלות ולבעיות. ככל שמערך שירות הלקוחות שלכם יהיה אוטמטי, יעיל ומהיר יותר, כך תגדילו את שביעות רצון הלקוחות שלכם (ואת המכירות כמובן).
ידידות מעולה למובייל – חשבו רגע – מתי הייתם מנותקים יותר מכמה שעות מהסלולרי שלכם? לא קורה הרבה אם בכלל, הרי אפילו שאתם הולכים לישון הוא לידכם (לפחות אצל הרוב). כולם גולשים בטלפון, מחפשים מידע, עונים למיילים ועושים קניות. ככל שהאתר שלכם יהיה יותר ידידותי למובייל – כך תגדילו את אחוזי ההמרה. רספונסיביות היא היום המינימום הנדרש ויש חנויות רבות שמגדילות לעשות ונבנות קודם כל עבור המסך הקטן של הטלפון ורק אחר כך מותאמות למחשב, יש בעלי חנויות רבים בונים גם אפליקציית, כיום יש אופציה נוספת לאתר שנראה ממש כמו אפליקציה – אפליקציית אתר פרוגרסיבית.
משלוח באותו יום – עניין המשלוחים הוא אחד הדברים החשובים בחנות שלכם וישפיע מאד על שביעות הרצון והקניות. ויותר ויותר לקוחות רוצים לקבל את הקניות שלהם כמה שיותר מהר, והם גם מוכנים לשלם על זה. לכן כדאי מאד שבמדיניות המשלוחים שלכם תנו כמה אופציות – משלוח בדואר (בעלות נמוכה יחסית), דואר שליחים (שאפשר לקבל אותו חינם מסכום קניה מסוים) ואקספרס (למי שמוכן לשלם).
שימוש מוגבר בשיווק תוכן ובווידאו – אני כותבת פה הרבה על החשיבות של תוכן, ואכן אם אתם רוצים להיות קיימים, להיות רלוונטיים, שתוכלו לעלות בחיפושים במנועי החיפוש השונים, אתם חייבים תוכן ועדיף על סוגיו השונים: תמונות, סרטונים, פודקאסטים וכו. סרטונים תמיד היו תוכן מועדף, ואפילו עוד יותר היום עם האופציות המאד ידידותיות של פייסבוק לייב והסטוריז בפייס ואינסטה.
חנויות פופ אפ – השילוב של חנות וירטואלית וחנות פיזית (OMNI CHANNEL) הוא שילוב מנצח – האונליין מזין את האופליין ולהפך, פתיחת חנות פופ אפ יוצרת עניין, מביאה לקוחות חדשים ויכולה להתאים גם לאלו שלא יכולים לנהל שתי חנויות לאורך זמן.
ידידות מופלאה עם דור המילניום – הכירו את המילניאלז, אלו שנולדו בין השנים 1980 ועד 2000, ס הם ישמחו לקנות ממכם, אבל תצטרכו להראות להם שאתם מתייחסים למה שחשוב להם כמו איכות סביבה ואכפתיות חברתית, תראו להם שאתם בעד גוון (לא רק בגדים במידות של ברבי), תשדרו אוטנטיות (דוגמניות ללא פוטושופ זה לגמרי אין) תעלו תוכן מעניין בכלל ולאינסטגרם בפרט, תנו להם ערך והם יחזירו לכם אהבה.
אלו המגמות העיקריות כיום ולא רק שלא נראה שיעלמו בקרוב, אלא יהפכו לסטנדרט בבניית חנויות וירטואליות וניהולן.
"מי שלא הולך קדימה, הולך אחורה" הוא משפט נכון בכלל, ובתחום החנויות הוירטואליות בפרט, לכן ראו אלו מהמגמות הנ"ל אתם כבר יכולים ליישם בחנות שלכם.