בניית חנות וירטואלית – הכירו את אפליקציית אתר פרוגרסיבית (PROGRESSIVE WEB APP – PWA) הדור הבא אתרים וחנויות וירטואליות.
אם אתם בתהליך בניית חנות וירטואלית או שכבר יש לכם אחת, אתם בטח יודעים שרוב התנועה לחנות מגיעה מהמובייל ואין לאף אחד ספק בחשיבותו של המובייל. אבל כשהמסך קטן, לעיתים לא מספיק להיות רספונסיבי, על מנת לספק חווית הגלישה מצוינת והמרות צריך יותר מזה. כך נולדה האפליקציה שנותנת מענה מצויין לגלישה קלה וזורמת במסך הקטן ולאחוזי המרות גבוהים יותר. פיתוח אפליקציה הוא אמנם פיתרון טוב, אך מצריך השקעה רבה מאד של כסף וזמן, פיתוחים ועדכונים שוטפים והרבה פעמים לא מחזירה את ההשקעה בה. וכן על מנת להשתמש בה צריך להורידה לטלפון, וזה לא ממש פשוט לשכנע אנשים להוריד אפליקציות לסלולרי שלהם, להשתמש בהן ולא למחוק מייד.
עם צורך הולך וגדל במציאת פתרון לגלישה ולרכישה במובייל, לא היה ספק שיגיע הפתרון – והנה זה כאן – הכירו את אפליקציית האתר הפרוגרסיבית (ה- PWA) שמשנה איך חנויות וריטואליות וטלפונים סלולריים משתלבים יחד. היא הוצגה לראשונה על ידי גוגל ב- 2015
הנה כמה מהיתרונות של האתר ההיברידי הזה:
– חוסך בעלויות פיתוח של אפליקציה.
– אופטימלי לגולש ולבעל החנות – הגולש מקבל חווית גלישה ואתר אופטימלי למובייל שלו, ובלע החנות מקבל מעורבות והמרות גבוהים יותר.
– אין צורך להוריד מהאפ סטור, זה גם אתר לכל דבר.
– נטען פי 2 עד 10 מהר יותר מאתרים סלולריים, מה שגם מפחית סכנות קריסת האתר או האטה בתנועה כאשר יש עומס תנועה
– אפשר לבקר בו גם ללא חיבור לאינטרנט
– מאפשר התראות פוש
– מרגיש כמו אפליקציה – חווית השימוש היא קלה ונוחה כמו באפליקציה
– שיפור חווית הגולש – המבקרים נשארים יותר זמן באתר, קונים יותר ונוטשים פחות.
– ידידותי לגוגל ולמנועי החיפוש – בניגוד לאפליקציות שבדרך כלל לא הוצגו בתוצאות החיפוש, האתרים האלו נסרקים ומאונדקסים בגוגל.
– הגלישה הנעימה והזורמת מעצימה את החוויה ומגדילה את ההמרות.
בכל זאת יש כמה חסרונות:
– "זולל" סוללה – ה- PWA צורך יותר סוללה בהשוואה לאפליקציות רגילות, מה שעלול להפחית האורך הגלישה בה.
– לא נתמכת על ידי הדפדפנים של IOS (ספארי), אלא פועלת רק בכרום, פיירפוקס ואופרה.
– עדיין, לא ממש כמו אפליקציה. לא כל הפיצ'רים שקיימים באפליקציה קיימים ב- PWA
– לא קיימת בחנות האפים – עדיין יש כאלו שחובבים אפליקציות והיות ולא מופיעה בחנות האפ, מאבדת חשיפה ותנועה.
– אין גישה לבלוטוט, מצלמה, מיקומים
אתרים חשובים שכבר משתמשים ב- PWA:
לוריאל
אליאקספרס
פורבס
טוויטר
שופיפיי
ה- PWA עדיין צוברת תאוצה, ועדיין לא מאד פופולרית פה בארץ, ונראה שייקח עוד זמן עד שנוכל לראות גם פה עסקים שעוברים לשימוש בה.