fbpx

אסטרטגית שיווק במדיות החברתיות – למה ואיך?

אסטרטגיית שיווק במדיות החברתיות – למה ואיך?

לפני כעשרים וקצת שנים הסיסמא של דפי זהב לעסקים היתה "אם אתה לא שם – אתה לא קיים" (הוותיקים יותר שביננו בוודאי יזכרו את הפרסומת הנפלאה עם דובלה גליקמן) דפי זהב הם כבר מזמן מוצג מוזיאוני, אך הסיסמא עדיין רלוונטית, רק בהתייחסות לרשתות החברתיות – עסק בכלל וחנות מקוונת בפרט,  שלא נמצאים במדיה החברתית – לא קיימים (לפחות אונליין).

שימוש נכון ויעיל במדיה חברתית יכול לרומם עסקים, ליצור מודעות, עזור לבנות קהל מתעניין, לבנות מקורות שונים של תנועה המביאים לקוחות ולהגדיל את העסק, מצד שני שימוש לא יעיל יגזול זמן יקר, לא יביא את הלקוחות הנכונים ויעלה הרבה כסף. מה שיכול לעשות את ההבדל בין שגשוג ליאוש הוא יצירת אסטרטגיית שיווק במדיה החברתית, כזו שתשמור אתכם מפוקסים לאורך התהליך, תאפשר להבין מה בדיוק אתכם צריכים, היכן אתם פועלים ועבור מי ותאפשר לכם להוציא לפועל מבלי לגזול יותר מידי תשומת לב מניהול העסק.

אבל להתחיל מהתחלה וכמו שצריך, זאת משימה לא ממש פשוטה, הנה כמה דברים שיעזרו לכם לבנות את אסטרטגיית השיווקית שלכם ברשתות החברתיות, יחד עם כלים, טיפים שיעזרו לכם לאורך הדרך.

אסטרטגיה שיווקית לרשתות החברתיות?
לפני שמעלים אפילו פוסט אחד, כדאי מאד לראות את התמונה הגדולה של מה שאתם רוצים להשיג ממאמצי השיווק שלך וכיצד הכי טוב להשיג את אותם דברים. העסק/החנות שלכם הוא המרכז של האסטרטגיה. והדבר החשוב הוא לחבר את כל מאמצי השיווק במדיה עם המטרות השונות. שיווק ברשתות החברתיות יכול לשרת כל מיני פעילויות של העסק, מלהביא תנועה ומכירות, לבנות מודעות למותג, ליצור קהל מעורב, לתקשר עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים, לספק תמיכה ועוד, אך בשל ריבוי הערוצים והחוזקות והחולשות של כל אחד מהם, חשוב להכיר ולדעת אותם.

5 היסודות של אסטרטגיה שיווקית
1. מטרות
להגדיר את התוצאות של המאמצים וכיצד למדוד אותם: יכול להיות הגדלת המודעות, הורדת מדריך/מתנה, קבלת קופון, הגדלת מספר הכניסות לאתר, הגדלת הרכישות, לבנות קהל עוקבים וכו.

2. קהל מטרה
מי הלקוח האידיאלי שלך? שיווק ופעילות ברשתות החברתיות מתחיל עם הבנה של הלקוחות האידיאליים: מי הם? בני כמה? באיזה שפה הם מדברים? מה מעניין אותם? מה הם עושים? איפה הם מבלים? אילו מוצרים הם אוהבים לצרוך? איזה מוזיקה הם שומעים? מה הרגלי הצריכה שלהם? איפה הם גרים? מה רמת ההשכלה שלהם? מה רמת ההכנסה? ככל שיהיו לכם יותר נתונים (ועד כמה שאפשר אמיתיים) כך יהיה לכם יותר קל להתאים את הפניה אליהם מבחינת המסר, התאמת הערוץ, הגרפיקה והתזמון.

3. תמהיל תוכן נכון לכל אחד מהערוצים 
לכל אחת מהרשתות החברתיות החשובות יש מאפיינים אחרים, קהל אחר וחשוב מאד להתאים את התוכן וליצור תמהיל שונה לכל אחת וליצור תזמון קבוע וסוגים שונים של תכנים על מנת ליצור עניין וציפיה.
על מנת ליצור תוכן רלוונטי, כדאי לשאול את השאלה הבאה: מעבר למוצר שלכך, איך אתה יכול באופן עקבי ליצור ערך לקהל המטרה שלך?

מה יכול להכלל בתמהיל התוכן:
* חדשות – מידע על מה קורה בתעשיה שלך או פוסטים שמבוססים על מה חם ברגע זה.
* השראה – מוטיבציה להשתמש במוצר שלך או לקיים סגנון חיים מסוים, להוסיף תמונות מרכחבי העולם, או דברים יפים אחרים.
* חינוך: לשתף מדריך, עשה זאת בעצמך, וידאו, טיפים וכו.
* פוסטים מכירתיים: תמונות יפות של המוצר בשימוש, וידאו המראה את השימוש, עדויות של לקוחות שהשתמשו במוצר,
* תחרות ומתנות: תחרות או הורדה חינם בתמורה למייל היא דרך נהדרת לקדם משהו בעל ערך לשני הצדדים.
* משפיענים – תמונות או וידאו של לקוחות או משפיענים
* ארועים בקהילה – לשתף מפגשים, גיוס כספים והדרכים במיוחד אם אתה עסק מקומי.
* שאלות ותשובות – שאל את ההקהל שלך שאלה או בקש שיתייגו חבר
* מאחורי הקלעים: שתף כיצד המוצר שלך מיוצר או מה אתה עושה על מנת להגדיל את העסק שלך, הראה שקיפות לקהל שלך, כך שהוא יכול להתחבר אליך. להראות את האנשים מאחורי המותג
* ומעבר – כדאי מאד להיות יצירתיים ליצור תכנים שונים המבדילים אותך מהשאר.

טיפים נוספים:
* חשוב מאד לגוון את התמהיל, שלא הכל יהיה מכירתי. כאשר משהו חדש מגיע לעמוד שלך, מה שיראה זה את 3-6 הפוסטים האחרונים, אם כולם על מכירה, זה גרום לו לעזוב מהר מאד את העמוד.
* להיות ויזואלי, תמונה שווה אלף מילים ווידאו שווה הרבה מאד תמונות, ככל שתוסיפו תוכן ויזואלי, כן ייטב. יש היום הרבה כלים חינמיים שיכולים לסייע (על CANVA שמעתם?)
*תמיד לכוון – חשוב לקשור כל פוסט בתמהיךל התוכן לקהל המטרה ולאחרת מהמטרות שהצבתם. וכן חשוב מאד לדעת מה למדוד עדי שיכול לעזור להעריך את ההצלחה או לא של רעיון מסויום.
* בהחלט אפשר למחזר ולשכתב תכנים שעבר העלתם ולחסוך זמן ועלויות

4. בחירת הערוצים הנכונים
כולם רוצים להיות בפייסבוק, יוטיוב, טוויטר אינסטוש, לינקדאין, סנאפצ'אט, פינטרסט, אבל האם זה באמת מה שהעסק שלכם צריך?
יש שתי טעויות שקל מאד לעשות כאשר מתחילים עם המדיות החברתיות:
* בניית נוכחות ביותר רשתות ממה שאפשר לתחזק
* להתייחס לכל רשת בצורה דומה ולא להתייחס לחוזקות (והחולשות) של כל אחת.

חשוב לדעת ולהבין:
* כל רשת שבוחרים היא עוד דבר נוסף שצריך לתחזק. צריך לתת עדיפויות במה להתמקד בהתחלה, בהסתמך על קהל המטרה שזוהה ואילו רשתות יכולות לתמוך בסגנון התוכן והמטרות שלך. זה מתחיל בהבנת החוזקות והחולשות של כל רשת.
* כדאי לשקול ערוצי תוכן שיווקי: אם יש זמן ויכולות אפשר להקים בלוג או ערוץ ביוטיוב שיכול להשתלב באסטרטגיה. תוכן שיווקי יכול לתרום תכנון המדיה החברתית ואפשר להשתמש במדיה גם להפצת התכנים.
* פוקוס: כדאי ללמוד את הערוצים והמדיות. עדיף להתרחב לאחר שביססת עצמך במקום מסויים, מאפשר להתחיל רחב מהתחלה.
* להפוך את הפרופיל לאופטימלי: כדאי למלא את ההפרופילים עם כל המידע הנדרש שהלקוחות ירצו לראות, במיוחד קישור לאתר. לכתוב קוח ברורים המתארים מה אתה עושה ומה הכיוון. להוסיף תמונה בכל מקום

5. יצירת תהליך הוצאה לפועל של תוכנית המדיה החברתית
אחרי שאתם כבר יודעים את הכל: מה המטרות, מי הקהל, מה התמהיל הנכון ובאילו ערוצים נכונים לכם יותר, הגיע הזמן לצאת לדרך, אבל גם כאן אם לא יהיה לכם תהליך מתוזמן ומסודר בתבנית איזה סוג של תוכן עולה מתי ואיפה – יהיה לכם מאד קשה להיות יעילים ולהמשיך לאורך זמן. זה לא תרשים להצלחה, אלא רק למסגרת עבודה שעליה מקימים את היסודות.יש מגוון רחב של כלים שיכולים לעזור בניהול הפעילות והפיכתו לאוטומטי ומומלץ להשתמש בהם למטרה זאת  HOOTSUITE,  BUFFER,  TRELLO

ככל שהתהליך שלכם יהיה מובנה, מתוזמן ואוטומטי יותר, כך יהיה לכם יותר קל להוציא לפועל את האסטרטגיה השיווקית שלכם ולהנות משפע של עוקבים, גולשים מעורבים ולקוחות שמחים.
בהצלחה

שיתוף הפוסט

צרו איתי קשר

בואו נתחיל!