אינסטגרם למותגי אופנה – המדריך לעמוד מצליח למשתמש המתחיל
האינסטגרם היא המדיה החברתית המובילה בתחומים רבים ובמיוחד לאופנה. והנוכחות בה היא הכרחית. אך איך מתחילים? מה צריך בכלל? קבלו את המדריך – אינסטגרם למותגי אופנה.
כשנגיף הקורונה ממשיך להכות ולהשאיר את כולם בבית, אחד הדרכים החשובות לראות ולהראות היא האינסטגרם. אין ספק שהאינסטגרם היא הרשת הפופלרית והחשובה ביותר בתחומים רבים ובעולם האופנה במיוחד, מכתירה מותגים, מגמות ו IT GIRLS. פתחתם חנות אופנה פיזית או וירטואלית ואתם רצים להתחיל להקים עמוד, אך לא יודעים איך בדיוק עושים זאת, אז הנה – אינסטגרם למותגי אופנה – המדירך למתחיל.
היא הפכה לא רק לאלבום התמונות של כל מותג אופנה, אלא גם לכלי שיווקי ומכירתי ראשון במעלה ודרך נפלאה לתקשר עם העוקבים, לנהל איתם שיחה ולבנות קהילה של אוהדים.
כאשר אנו רואים שמלה כלשהי שרבות מהאיט גירלז לובשות, זה סימן עבורנו שהגיע הזמן שגם לנו תהיה אחת,זה כמו לקבל המלצה מחברים.
דבר ראשון – קודם כל חושבים
מי הקהל שלכם
עולם האופנה הוא עצום ורחב עם אין ספור סגנונות וצבעים, וקהלים שאפשר להגיע אליהם. אך מי הקהל שלכם? אחרי מי אתם מחזרים? האם נערות? גברים מטרוסקסואליים? נשים עובדות? מה מאפיין את הקהל שלכם? איפה הם גרים? מה הם עושים? כמה כסף פנוי יש להם? מה חשוב להם? מה הערכים החברתיים היקרים לליבם? באיזה שפה הם מדברים?
ככל שתטיבו להכיר אותם, כך תוכלו ליצור את התכנים שמותאמים להם יותר.
מי אתם רוצים להיות
לפני שמתחילים להעלות תוכן, חשבו על החנת/מותג האופנה שלכם – מי אתם כמותג? מה מאפיין אתכם? מה מייחד אתכם? למה שיקנו מכם? האם אתם קלאסים ורציניים או חדשנים ושובבים? מה הערכים החשובים לכם שאתם רוצים להדגיש?
חשבו על הסגנון והאסטטיקה, צבעי המותג שלכם, מה הרושם הויזואלי שאתם רוצים להשאיר אצל המבקרים בעמוד שלכם?
האנישו את החנות שלכם, תנו לה אופי, כך יהיה קל להגדיר את הדברים.
תראו מה אחרים עושים
אחת הדרכים הטובות להבין וללמוד איך הדברים עובדים באינסטגרם היא לראות מה אחרים עושים, בארץ ובעולם,
ערכו רשימה של המתחרים הישירים והעקיפים שלכם בארץ וכן של מותגים מצליחים בחול, ראו מה התכנים שהם מעלים, אילו תכנים מקבלים הכי הרבה לייקים ותגובות.
התייחסו גם לתדירות העלאת התכנים, להאשטגים, לסגנון הכללי של העמוד – עקבו אחרי העמודים האלה וראו לאורך הזמן איך הם עובדים.
סוגי התוכן
אינסטגרם היא המקום לספר את סיפור המותג ולהראות את הפריטים שלכם. יש כמה סוגי תוכן שכדאי להעלות:
מאחורי הקלעים – הצצה לעשיה היומיומית שלכם (משלוחים, הפעילות השוטפת)
האנשים מאחורי – מי האנשים מאחורי העשיה? מה הסיפור שלהם?
סגנון חיים – אופנה זה לא רק בגד, זה סגנון חיים, חשבו רחב, חשבו על הלקוחות שלכם, איפה הם מבלים? מה הם עושים? מה הם אוהבים לעשות בשעות הפנאי? זה מאד יגוון את הפיד שלכם ויהפוך אותו למעניין יותר.
מעורבות חברתית – כיום, ובמיוחד הדור הצעיר יותר, לא רוצה שהמותגים שהוא אוהב יהיו "יפים וישתקו", הוא רוצה לדעת את העמדות שלהם בעניינים חברתיים וסביבתיים.
עדכונים – יש לכם קולקציה חדשה? הסייל התחיל? הצטרף עובד חדש לצוות? זה הזמן לעדכן את העוקבים שלכם.
תוכן גולשים – כשהלקוחות שלכם מצטלמים עם הבגדים שלכם, מעלים לאינסטגרם ומתייגים אתכם, זאת הוכחה חברתית, זה שווה ערך להמלצה שאנשים מקבלים מחברים או בני משפחה. וזה בעל ערך רב מאד עבורכם, כדאי מאד לעודד את העוקבים שלכם להצטלם עם המוצרים שלכם ולהעלות את התמונות גם אצלכם.
החזון שלכם – תנו לעוקבים שלכם גישה לעולם הפנימי ולערכים שלכם, ללמה אתם בכלל עושים את מה שאתם עושים, מה חשוב לכם בחיים ובבעבודה? מה נותן לכם השראה?
תהליך העבודה – הפכו את האינסטגרם שלכם לאלבום של הבגדים שאתם מייצרים, מרגע שאתם הוגים את הרעיון לבגד, דרך ציור הגזרה, הגזרה, התפירה, מדידות, תיקונים וכו ועד הרגע שהוא הופך למוצר מוגמר.
אם אתם מייבאים – תארו את התהליך הזה, אך הוסיפו את הפאן האישי, למה בחרתם את הבגד? מה הופך אותו למיוחד בעינכם וכו.
הייחודיות של המוצרים שלכם – הפכו כל פריט מהקולקציה שלכם למשהו מיוחד, תארו את הייחודיות שלו, את התועלות שיש בו ולמי שתלבש אותו, וכן גם את המאפיינים.
הדרכות/חינוך – תחום ה"עשה זאת בעצמך" פורח מאד ברשתות החברתיות וגם באינסטגרם. צרו תכנים מדליקים בתחום הסטיילינג, הכנה של בגדים/אביזרים לבד, זה יעשיר את הפיד שלכם ויוציא אתכם לגמרי מקצוענים.
החיים האמיתיים – לאחר אין סוף תמונות מרהיבות של נופים אקזוטיים וחיים מושלמים, נראה שלחובבי האינסטגרם נמאס קצת מהמציאות המדומה והם רוצים לראות דברים אוטנטיים, אמיתיים, את הפנים ללא איפור והגוף ללא ריטוש, אז דווקא ביום קשה ששום דבר לא מסתדר, זה הזמן להצטלם – העוקבים שלכם יעריכו זאת.
משפיענים – לא משנה אם אתם משלמים עבור זה או לא – אם משהו "מפורסם" לבש את הבגד שלכם – כל העולם צריך לדעת מזה.
סוגי התכנים שניתן להעלות לאינסטגרם
לאינסטגרם יש 3 תכנים עיקריים (רביעי בדרך): תמונה, וידאו וסטורי
תמונה – המוכר והפשוט מכולם. ניתן להוסיף את הפילטרים של אינסטגרם או להשתמש בכלי עיצוב נפלאים כמו CANVA ואז להעלות לפיד.
וידאו – אמנם יותר מורכב, ומצריך יותר השקעה, אך מצד שני זוכה לרמות מעורבות גבוהות הרבה יותר. אם אתם רוצים ליצור וידאו, אל תשכחו שרוב הסיכויים שיראו אותו ללא קול, אז צרו אותו כך שניתן שההנאה תהיה זהה גם ללא הסאונד.
סטורי – תוכן שאתם מעלים ונעלם לאחר 24 שעות. זה יכול להיו סרטוון קצרצר של 15 שניות, או תמונה וגם כאן יש אין ספור אפשרויות להיות יצירתיים.
וגם הקרוסלה – מקבץ של תמונות ו/או סרטונים המועלים לפוסט אחד
אז מתחילים – בונים את העמוד
הרשמו לאינסטגרם, ומלאו את הפרטים לפי דרישה, חשוב לבחור באופציה של עמוד עסקי, כך תוכלו לקבל נתונים לגבי הפעילות בעמוד שלכם והעוקבים וכן בהמשך גם ליצור מודעות ולפרסם.
בוחרים שם ושם משתמש – שם המשתמש הוא השם שכולם יראו לכן מומלץ שזה היה שם החנות/מותג שלכם.
השם הוא זה שמופיע מתחת לשם משתמש כאשר נכנסים לעמוד שלכם, מומלץ מאד להוסיף מילות מפתח חשובות לשם זה. למשל "_____ בגדי נשים במידות גדולות" כי כאשר עושים חיפושים שונים, יוכלו למצוא אתכם יותר.
כותבים את ה BIO – זה המקום לכתוב ממש בקצרה כמה מילים על החנות שלכם ויתרונותיה וכמובן להוסיף קישור לאתר, טלפון, מייל.
בוחרים תמונת פרופיל – עדיף שזה יהיה הלוגו שלכם.
שומרים הכל וזהו – יש לכם עמוד.
יוצרים תכנים מראש
אם אתם ממש מתחילים, הכינו מאגר של תכנים מוכנים להעלאה והעלו בזמנים קבועים. אתם בטח שואלים כמה תכנים צריך להעלות? התשובה היא … תלוי. זה תלוי ביכולת שלכם ליצור תכנים בתדירות קבועה. אם אתם פוריים במיוחד ויכולים להעלות 2 תכנים ביום ולאורך זמן- אשריכם, אך אם לא – עדיף שתעלו פוסט פעם ביומיים, אך שזה יהיה איכותי וטוב ותוכלו לעמוד בקצב הזה לאורך זמן.
פעילות לפני ואחרי העלאת התוכן.
את ההמלצה הזאת לא תמצאו במדריכים "רשמיים" אך היא שווה לכם הרבה עוקבים ולייקים. כאמור, כדאי להעלות את הפוסטים בזמנים קבועים. על מנת לעורר מעורבות סביב הפוסט המתוכנן, הכנסו לאינסטוש לפני והכנסו לעמודים מהתחום שלכם, עשו לייקים והוסיפו תגובות, הוסיפו עוקבים, וכך גם לאחר שהפוסט עולה. במקרים רבים עמודים שתעשו להם הרבה לייקים ותוסיפו תגובות, יעקבו אחריכם גם ויחזירו לכם לייקים ותגובות.
התמדה, התמדה התמדה
אתם רואים אין ספור עמודי אינסטגרם של מותגי אופנה, גם לא הגדולים ביותר, עם עשרות אלפי עוקבים ואומרים לעצמכם – זה בקטנה, נעלה כמה תכנים פה ושם והעוקבים יבואו. לצער רבים, זה לא תמיד עובד כך, לנהל עמוד אינסטגרם מצליח מצריך השקעה של זמן ביצירת תכנים איכותיים, בפעילות שוטפת ברשת, הרבה מעבר להעלאת התכנים. ובהתחלה זה יכול לזוז לאט, אבל אם תהיו עקביים, העוקבים יבואו ואיתם גם מכירות
דרכים נוספות לקידום העמוד שלכם
קידום ממומן – מערכת הפרסום של האינסטגרם (בעצם פייסבוק) היא מהמשוכללות שיש עם יכולת פילוח מופלאה.
שיתוף פעולה עם עמודים אחרים – אם אתם מכירים עוד עמודים מתחילים, צרו איתם קשר ושתפו פעולה, עקבו אחד אחר השני, הגיבו לפוסטים. אמנם האלגוריתם של אינסטגרם מייחס חשיבות גם לגודל העמוד שהגיב, אך כשיש יותר עוקבים ומעורבות, זה מביא בעקבותיו גם אחרים, ממש כדור שלג.
הצטרפו לקבוצות בפייסבוק -מטרת הקבוצות היא עזרה הדדית לקידום הפעילות של החברים, כדאי מאד להצטרף, זה נחמד שיש מאחוריך קהילה של תומכים.
שלמו למשפיענים – יש דרכים שונות לעבוד עם משפיעני רשת, ובחירת המשפיען הנכון בהחלט יכולה לעשות עבודה טובה לקידום העמוד.
כמה עמודי אינסטגרם שאנחנו אוהבים במיוחד
VETEMENTS– מותג אופנה אוונטגארדי משהו, עם עמוד מדליק ומיוחד (המעצב הקודם שלהם נלקח לנהל את בלניסאגה)
גוצ'י – לא ממש צריך להציג את המותג ההו כה ידוע ואהוד, שהפך בניצוחו של אלסנדרו מיקלה המעצב הראשי, לאחד המובילים והמדליקים, כזה שכולם מנסים לחכות. העמוד האינסטגרמי שלהם שופע צבע ואופנה.
OFF WHITE – אחד מהמותגים העולים בקרב קהל צעיר ועדכני, העמוד שלהם מדליק, רענן עם הרבה הומור. למרות האובדן הנורא של המייסד, וירג'יל אבלו, המותג ממשיך ובועט.
RENT THE RUNWAY – אתר האופנה המצליח ביותר להשכרת בגדים (הידעתם שיש להם את המכבסה הגדולה בעולם…) עמוד בתמונות שהלקוחות הכה רבות שלהן מעלות.
CHRISTIAN LOUBOUTIN – עמוד מדליק וצבעוני, ממלא רעיונות והשראה.
הנה כמה קישורים חשובים למידע נוסף על יצירה וניהול עמוד אינסטגרם מצליח
הצ'ק ליסט לעמוד אניסטגרם מצליח
איך לשווק את החנות שלכם באינסטגרם?
הכירו את האלגוריתם של אינסטגרם
שיווק משפיענים באינסטגרם – כיצד לעשות זאת נכון?
לסיכום
אינסטגרם לחנויות אופנה – אין ספק שזאת הרשת לפעול בה, השקיעו זמן ומחשבה בפעילות ולאורך הזמן תראו ברכה בעמלכם
ועוד המלצה – אל תזניחו את הפייסבוק, במיוחד אם הוא כבר פעיל ויש לכם שם עוקבים רבים, פייסבוק עדיין גדולה וחזקה, ושילוב הפעילות עם אינסטגרם יכול להיות מוצלח ביותר.
רוצים לדעת יותר על השירותים שלנו? על אך אנו מקדמים עמודי אינטסגרם? צרו קשר עכשיו ♥